Jelentkezz be Regisztrálj
Tubeless - a belsõ nélküli rendszer
#481
Posted 2017. July 05. - 17:41
A konfig:
DT Swiss X 1700 Spline Two MTB Disc wheelset 29"
Continental Race King ProTection 2.2
Joe's No-Flats Elite Racers Sealant Defektgátló folyadék
Joe's No-Flats betöltő flakon (a csövön beönteni reménytelen, felesleges cucc)
Műhelypumpa
Pár napja tettem pár esélytelen kísérletet, még folyadék nélkül.
Végül belsővel pattintottam fel a gumikat, hogy szokja a felnit.
Tegnap már folyadékkal, de szappan nélkül pattintottam az első gumit. De a hátstóval megszenvedtem ott szappan is kellett.
Kb. 65ml ment a gumikba fejenként, illetve 2bar. Belsővel 1.8-2bar-ral mindenhol elvoltam.
Kérdés: Vajon mennyi esetemben, a fentiek fényében a biztonságos min. gumi nyomás?
Na és hol lehet venni nyomásmérőt, amin pontosan leolvasható a nyomásérték?
#482
Posted 2017. June 29. - 21:44
Oké benéztem, fáradt voltam. A 8bar a levegőbe ment. Ok. Viszont akkor szabad térben hogy mérted? Na de nem is ez a lényeg. Toljad neki 8barral vár már a baleseti osztály ;D
Mondjuk úgy finoman szólva hogy nem kell lenézned senkit, és nincs igazad a tubless tartályokat 11-16 bárra méretezik tehát vegyük az én példámat.Nincs nyomás a gumiban csak fent van a helyén. Ráengedem a 11 bart az 1.25l-es tartályból és ha egyből felpattan a 29/54-es gumi akkor 2.2-2.4, ha ezt ilyenkor még egyszer rá engem a tartályt akkor lesz kb 4.4bar lesz és azt egyszer sem irta senki hogy 8 barra fújta .
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#483
Posted 2017. June 29. - 17:13
Hülyeséget beszélsz, nem pattant fel a gumi, elillant a nyomás a gumi pereme és a felni között. Tehát a gumiba nem volt nyomás.
De örülök hogy úgy érzed megvilágosodtál, de súgok, rosszul érzed ;-)
Oké benéztem, fáradt voltam. A 8bar a levegőbe ment. Ok. Viszont akkor szabad térben hogy mérted? Na de nem is ez a lényeg. Toljad neki 8barral vár már a baleseti osztály ;D
#484
Posted 2017. June 29. - 12:10
Hülyeséget beszélsz, nem pattant fel a gumi, elillant a nyomás a gumi pereme és a felni között. Tehát a gumiba nem volt nyomás.
De örülök hogy úgy érzed megvilágosodtál, de súgok, rosszul érzed ;-)
akkor honnan tudod, hogy 8 barral nyomod?
#485
Posted 2017. June 29. - 11:17
Hülyeséget beszélsz, nem pattant fel a gumi, elillant a nyomás a gumi pereme és a felni között. Tehát a gumiba nem volt nyomás.
De örülök hogy úgy érzed megvilágosodtál, de súgok, rosszul érzed ;-)
#486
Posted 2017. June 28. - 23:03
Segítséget kérnék!
Continental Race King Protection 29X2.2, az istennek nem bírom felfújni a felnin (DT Swiss X1900) S-works Fast Trak röhögve felpattan rá....
8 Bar-al nyomom és nem pattan fel, elereszt körbe. Most holnapig tettem bele egy tömlőt hát kifeszül
Milyen trükk van még rá?
Ha 8 Bar-al toltad fel akár egy pillanatra is, sajnos az a gumi már életveszélyes kuka. A gumid max nyomása ~65 PS ami ~ 4,5BAR. És akkor most meg is világosodtam miért nem fogok soha használt gumit venni. Főleg, hogy minap egy zúzós lefelén, legutóbb 58Km/h-át mért az órám.
#487
Posted 2017. June 20. - 15:02
Löttyöt raktál bele? Nekem az segített (formája már jó volt, csak elfogyott az eredeti lötty).
#488
Posted 2017. June 14. - 12:45
Reggel simán sikerült felfújnom, jót tett neki a tömlő hogy benne volt egy éjszakát. Csak az egyik peremet pattintottam le a tömlő kiszedésekor.
Előre van egy ugyanilyen új Protection-os X-King-em, ugyanígy fogom feltenni azt is.
Köszönöm a segítséget mindenkinek
Edited by TZoli, 2017. June 14. - 12:49.
#489
Posted 2017. June 14. - 09:40
a legdurvabb gumikat nekem igy sikerult:
* belso be, felfuj, helyerepattan.
* leereszt, ovatosan egyik fele benyom, belso kiszed, szelep be, kulso vissza
* suru szappanos viz korbe
* felul legyen a szelep - ha nem megy fel, akkor felkezzel lehet a gumit felul a pumpalasi utemben nyomkodni, igy szetterul
ezzel a modszerrel olyan gumikat is felraktam, amit a booster meg se roffentett.
#490
Posted 2017. June 14. - 06:55
Ha kompresszorral se megy, kicsit össze kell nyomni a gumit felfújás közben, ahol hallod hogy nagyon engedi a levegőt.
Vagy gumis.
#492
Posted 2017. June 13. - 21:59
Remélem holnap fel tudom már fújni, nagyon idegesít, elvittem bringás ismerősnek, vele is szenvedtünk egy órát majdnem, ha nem látja ő sem hitte volna hogy nem megy fel.
Szelepmagot is kivettük.
#493
Posted 2017. June 13. - 21:13
Segítséget kérnék!
Continental Race King Protection 29X2.2, az istennek nem bírom felfújni a felnin (DT Swiss X1900) S-works Fast Trak röhögve felpattan rá....
8 Bar-al nyomom és nem pattan fel, elereszt körbe. Most holnapig tettem bele egy tömlőt hát kifeszül
Milyen trükk van még rá?
Hát nem tudom nekem az még műhely pumpával is sikerült,igaz nehezen.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#494
Posted 2017. June 13. - 19:11
S-Works Fast Trak a kivétel, az egy könnyen szerelhető, kitűnő külső! A többi inkább olyan, mint a Conti.
A belső jó ötlet volt. Felfújásnál, ha még nem tetted meg, szedd majd ki a szelepmagot, ez rengeteget segít!
X1900 nem igazi tubeless-ready felni sajnos, stiftes és nem hegesztett, ez szintén számíthat valamennyit, miért nehezebb rá feltenni tubeless külsőt.
#495
Posted 2017. June 13. - 18:00
Segítséget kérnék!
Continental Race King Protection 29X2.2, az istennek nem bírom felfújni a felnin (DT Swiss X1900) S-works Fast Trak röhögve felpattan rá....
8 Bar-al nyomom és nem pattan fel, elereszt körbe. Most holnapig tettem bele egy tömlőt hát kifeszül
Milyen trükk van még rá?
#496
Posted 2017. June 08. - 21:30
Nem is olyan régen offoltunk a Canyon topicban egy jót gumik kapcsán, ott írtam ezt május 31-én:
Kicsit off, de nekem minden Racing Ralph (evo, snakeskin, teasy) külsőm ilyen vagy ilyen volt. Ettől függetlenül tartja a nyomást és rendes defektem még nem volt mióta TL járok (3 év kb). A Rocket Ron elöl soha nem csinált ilyet. Ma reggeli kép:
http://s1368.photobu...html?sort=3&o=0
Pót belső és pumpa mindig van nálam (nem a fenti miatt, ha gond lenne akkor a belső felrakása a legegyszerűbb a számomra).
Szégyellem magam de már nem érdekelnek ezek. Nagyon vigyázok a bringákra (hibátlan állapotban van/volt mind), a hajtást rendben tartom szigorúan (tisztogatom, kenem, nem csereberélek láncokat), villa is kapja a karbantartásokat de inkább tekerek mint ezekkel foglalkozzak. Vagy kerékpározni van időm, vagy patika bringával járni és a kis pöttyökkel foglalkozni a gumin .
- Kisherceg likes this
#497
Posted 2017. June 08. - 09:29
Ni?? Még hogy szöges deszkán átgurulni :
de az nem stans cucc volt
- Kisherceg likes this
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#498
Posted 2017. June 08. - 09:06
Évek óta ezt csinálja minden Schwalbe nálam. Különösen a Rocket Ron SnakeSkin TLR/TLE és a Racing Ralph. Ezzel együtt sem eresztenek, 2-3 hetente szoktam pumpálni őket, 0.1-0.3 bar körüli nyomást vesztenek csak. Szóval, nem foglalkoznék ilyen gyöngyözésekkel különösebben.
Volt pár külsőm, amikkel azért óvatosan bánnék. Feltettem például egy 3 éves Rocket Ron SnakeSkin TLR-t hátra, 2015-ben ezzel versenyeztem, akkor első keréken volt, gondoltam jó lesz hátul, hiszen alig kopott meg. Na, ezzel 2 hét alatt 2 defektem volt, persze lötyi megfogta, de leeresztett mindig 1.5-1.6-ról 1.0-1.1 barra és csupa defektgátló lett a vázam meg a lábaim. Erről konkrétan szakadnak le a bütykök, több helyen kilátszik a szövet.
Schwalbe TLR külsőkből a sima TLR és TL Easy, ami nem minimum SnakeSkin, messze elkerülendő! Általában ezekkel defektel a többség az első lefelén. Legutóbb Várgesztesen láttam ilyet lerobbanni egy srác hátsó kerekéről, mászás közben.
Szintén szívás tud lenni az egyébként kitűnő Continental RaceKing ProTection verzió, ha legalább 5-6e km-t van benne. Mikor kezd az oldalfaláról levásni a gumi és kilátszani a szövet, érdemes egyszerre cserélni. Általában ezzel egyidőben erről is elkezdenek leszakadozni a bütykök. Használtam X-King ProTection-öket is, a 2012-es első verziók defektvédelem szempontjából nagyon rosszak voltak, az utóbbi 2-3 évben viszont ezek is kitűnő külsők lettek, sokat javítottak rajtuk.
Specializedből a 2Bliss a jó és az S-Works verziót maximum első kerékre érdemes tenni, inkább a másik 2Bliss verziót ajánlanám. Ezek elég jó külsők egyébként, még a minimál mintás Renegade is!
Maxxis külsőkből TR 2C és TR 3C mindegyik jó, de inkább az EXO verzió ajánlott. A nem EXO verzió maximum első kerékre, viszont elég lazák a Maxxis külsők a tubeless és tubeless-ready felnik többségén (installálni is nehezebb őket kicsit miatta) és akik keményen csapatják lefelé, első kerékre is EXO verziót tegyenek inkább, a grammozós verzió könnyen lefordulhat.
Edited by zscs, 2017. June 08. - 09:06.
#499
Posted 2017. June 08. - 07:10
#500
Posted 2017. June 07. - 22:21
Új Schwalbe TLE Snakeskin gumik +Stan's tubeless kit.
Kb a negyedik-ötödik túra után vettem észre hogy az első kerék oldalfalán két kis fehér "habpötty" van (kb gombostűfej méretűek).
Kivettem a kereket és estére vízszintesen hagytam. Az egyik lyuk úgy nézem OK, de a másik továbbra is gyöngyözik.
Nem értem hogy egy apró kis lyukat hogy nem tud betömni ez a lötyi??
ha schwalbe, akkor snakeskin helyett hasznalj double defense-t, contibol meg protectiont, maxxisbol es a tobbi gumibol is biztos van erositett oldalfalu kulso.