Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tubeless - a belsõ nélküli rendszer

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1767 hozzászólás a témában

#461
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Amugy mennyit ereszt? Teljesen? Par bringazas utan sem allt be?

#462
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Akkor valaszthatsz, hogy a levegot vagy a lottyot engedi? :)

Xkinggel is volt ilyen gond?


arn módosította - 2017. augusztus 03. - 21:44


#463
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.558 hozzászólás

Mivel lehet a gond ha rendben van a nyomás - használom a kerékpárt -  de egyszer csak leenged mikor áll a bringa már pár órája?

1.8 baron van, tekerek vele jó 3 órát, tartja. Még vízben is megnéztem és nem engedett sehol. Aztán egyszer csak veszít hirtelen a nyomásból (most 48 óra kellett). Szelep?   

 

Kicseréltem a szelepet is és simán ereszt most is. Nem marad más mint szétszedem, letisztítom a gumi és a felni peremét is és újra összerakom nulláról (víz alatt sehol nem szivárgott, nincs más ötletem). 

A repedést még mindig elvetem mert a Ralph jó volt fent. 

 

megjottek a gumik (race king protection 2.2)... a conti nagyon preciz sulyra, 645 grammnak kellene lennie - 640/646, a schwalbe tanulhatna toluk. siman felmentek, a szelessege a 22.5os felnin 58mm lett, az xking 54mm volt.

 

 

 

Lásd fent. Nagyon simán mentek fel nekem is, túl simán.... Eddig ilyen problémám nem volt, elöl a most feltett RaRo hibátlan. Nem adom fel mert a RaceKing tök jó.  



#464
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

megjottek a gumik (race king protection 2.2)... a conti nagyon preciz sulyra, 645 grammnak kellene lennie - 640/646, a schwalbe tanulhatna toluk. siman felmentek, a szelessege a 22.5os felnin 58mm lett, az xking 54mm volt.

 

a szelepek tomeget nem tudja vki? :D elfelejtettem lemerni, igy nem tudom mennyi lottyot toltottem bele (190g - szelepsuly), ami kicsit soknak tunik, pedig elvileg 60mlt toltottem bele. osszessegeben 55gal meg tobb is lett a bringa sulya :)

 

ps: meg is talaltam, 14g, igy ca 175g lett, kicsit sok.


arn módosította - 2017. augusztus 03. - 20:38


#465
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

a dtvel, van egyeb tomlokkel nem volt gond...



#466
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Hihetetlen, hogy egy szelep kérdésben sem értünk egyet :) (ezért a fórum és ez nem baj, csak ez egy igazán egyszerű alkatrész).

A Stans szelepmag kiszedhető (hiszen Ő támogatja leginkább, hogy ott töltsd be a löttyöt). 

Szimpatikus, mert nem kell az anya alá O gyűrű és így határozottabban tudom a helyére szorítani a szelepet (és ha azt gondolják nem kell akkor talán tömít nélküle is). A forgást így nem értem, hiszen a fém anyát húzod a fém felnin, előbb-utóbb szorulnia kell. 

Ja szelepmagot benéztem, kevertem az országúti belsők szelepjeivel, az O gyűrűt én nem is nagyon értem a mavicnál, tömíteni ott már nincs értelme, max, nem karcolja meg az anya a felnit.

 

Arn: én mindig adaptert használok ezeknél a szelepeknél, azon jobban megül a szelepfej.



#467
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Konnyebben leold, mert a masik megakad a felniben, ez meg nem. En ugy szoktam, hogy a felni oldalarol benyomom, es ugy szoritom ra az anyat - igy a gumi jobban rafesziti. A problemam vele, hogy kettot fujok bele, egy kijon a pumpa fejenel.

A dt jobban tetszett (a stanst hasznalom regebb ota), gondolkodtam, hogy a masikat is lecserelem, de elfelejtettem a gumirendelesnel :)

arn módosította - 2017. augusztus 01. - 19:26


#468
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.558 hozzászólás

Hihetetlen, hogy egy szelep kérdésben sem értünk egyet :) (ezért a fórum és ez nem baj, csak ez egy igazán egyszerű alkatrész).

A Stans szelepmag kiszedhető (hiszen Ő támogatja leginkább, hogy ott töltsd be a löttyöt). 

Szimpatikus, mert nem kell az anya alá O gyűrű és így határozottabban tudom a helyére szorítani a szelepet (és ha azt gondolják nem kell akkor talán tömít nélküle is). A forgást így nem értem, hiszen a fém anyát húzod a fém felnin, előbb-utóbb szorulnia kell. 

 



#469
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
A szelepmag kiszedheto.

#470
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Köszi mindenkinek. 

Friss install, ma reggel még lötyköltem és fektettem egy kicsit hosszabb ideig mindkét oldalon (de ugye víz alatt sem látok szivárgást).

A felni szerintem nem repedt.

Én is a szelepre gyanakszom. DT szelep van benne, legutóbb mikor a CX bringába vettem a Stans szelepet akkor néztem, hogy az jobbnak tűnik. Rendeltem is 2 darabot, elfér még ha most nem is építem be.    

A DT vége más: http://chainreaction...wid=500&hei=505

Stans: https://images-na.ss...HL._SL1500_.jpg

Van Stans, nem szeretem, forog a felniben körbe-körbe, szelepmag nem kiszedhető, nekem a Mavic jön be legjobban, jól megfogható a rögzítő anyája, saras menthetetlen defektnél is meg lehet fogni és lecsavarni, ha belsőt kell betenni.

 

https://www.bike-dis...6663/wg_id-4540



#471
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

nem vagyunk egyformak, en epp a stansel kinlodtam. nem ereszt, csak fujasnal jon a levego, a tobbi szeleppel semmi gondom :)



#472
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.558 hozzászólás

Köszi mindenkinek. 

Friss install, ma reggel még lötyköltem és fektettem egy kicsit hosszabb ideig mindkét oldalon (de ugye víz alatt sem látok szivárgást).

A felni szerintem nem repedt.

Én is a szelepre gyanakszom. DT szelep van benne, legutóbb mikor a CX bringába vettem a Stans szelepet akkor néztem, hogy az jobbnak tűnik. Rendeltem is 2 darabot, elfér még ha most nem is építem be.    

A DT vége más: http://chainreaction...wid=500&hei=505

Stans: https://images-na.ss...HL._SL1500_.jpg

 

 



#473
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Nekem egyszer a szelep nem volt elég erősen a felniben rögzítve.



#474
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Mivel lehet a gond ha rendben van a nyomás - használom a kerékpárt -  de egyszer csak leenged mikor áll a bringa már pár órája?

1.8 baron van, tekerek vele jó 3 órát, tartja. Még vízben is megnéztem és nem engedett sehol. Aztán egyszer csak veszít hirtelen a nyomásból (most 48 óra kellett). Szelep?   

Nekem felni repedésnél produkált ilyeneket.



#475
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Mivel lehet a gond ha rendben van a nyomás - használom a kerékpárt -  de egyszer csak leenged mikor áll a bringa már pár órája?

1.8 baron van, tekerek vele jó 3 órát, tartja. Még vízben is megnéztem és nem engedett sehol. Aztán egyszer csak veszít hirtelen a nyomásból (most 48 óra kellett). Szelep?   

 

lotykold at... friss install?



#476
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.558 hozzászólás

Mivel lehet a gond ha rendben van a nyomás - használom a kerékpárt -  de egyszer csak leenged mikor áll a bringa már pár órája?

1.8 baron van, tekerek vele jó 3 órát, tartja. Még vízben is megnéztem és nem engedett sehol. Aztán egyszer csak veszít hirtelen a nyomásból (most 48 óra kellett). Szelep?   



#477
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

vki probalta?

 



#478
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Kösz a tippet. Azt hiszem maradok 1.8bar-on. HITETLEN komfortos lett a gép. Mintha fullyval csapattam volna. Lazán feltekertem ott ahol eddig toltam. 1.6bar-al már félnék, hogy lepattan ha csapatom lefelé. Vagy alaptalan félni? Ha ez számít elvetemült xc-s vagyok, aki lefelén dh állattá transzformálódik. :D
Minden belsős monnyon le! :)

a tömlös 2.1 es ron-ralph párosba volt nekem 1.8 a 90 kilóhoz, és vígan bírta


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#479
cozmo

cozmo

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás
Kösz a tippet. Azt hiszem maradok 1.8bar-on. HITETLEN komfortos lett a gép. Mintha fullyval csapattam volna. Lazán feltekertem ott ahol eddig toltam. 1.6bar-al már félnék, hogy lepattan ha csapatom lefelé. Vagy alaptalan félni? Ha ez számít elvetemült xc-s vagyok, aki lefelén dh állattá transzformálódik. :D
Minden belsős monnyon le! :)

cozmo módosította - 2017. július 06. - 07:35


#480
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Na én is tegnaptól tubeless.
A konfig:
DT Swiss X 1700 Spline Two MTB Disc wheelset 29"
Continental Race King ProTection 2.2
Joe's No-Flats Elite Racers Sealant Defektgátló folyadék
Joe's No-Flats betöltő flakon (a csövön beönteni reménytelen, felesleges cucc)
Műhelypumpa

Pár napja tettem pár esélytelen kísérletet, még folyadék nélkül.
Végül belsővel pattintottam fel a gumikat, hogy szokja a felnit.

Tegnap már folyadékkal, de szappan nélkül pattintottam az első gumit. De a hátstóval megszenvedtem ott szappan is kellett.

Kb. 65ml ment a gumikba fejenként, illetve 2bar. Belsővel 1.8-2bar-ral mindenhol elvoltam.

Kérdés: Vajon mennyi esetemben, a fentiek fényében a biztonságos min. gumi nyomás?
Na és hol lehet venni nyomásmérőt, amin pontosan leolvasható a nyomásérték?

mérő

 

https://bikelogistic...ker-nyomasmero/

 

ha itthon vetted a löttyöt, ott tudsz venni ilyen nyomásmérőt is legfeljebb rendelésre

 

1,6ig lemehetsz szerintem


  • cozmo kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való