Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

milyen brinyót kéne vennem?

- - - - -

  • This topic is locked This topic is locked
239 replies to this topic

#21
dchard

dchard

    vendég

  • fórumtag
  • 13 posts
ÜDv!
Köszi elõször is a hozzászólásokat, de sajna (vagy inkább hál' istennek) azt veszi alapul, hogy egy késõbb is jól fejleszthetõ gépet próbáljak venni ebbõl a pénzbõl. Sajnos ebbõl a keretbõl ki kell jöjjek teljesen úgy, hogy max a nyergen spórolhatok vagy kisebb értékû alkatrészeken, tehát egy valamilyen szintû telót is tartalmaznia kéne az összeállításnak, mert ilyen összegeket nem tudok, és nem is akarok a közeljövõben (1-2 év) rákölteni. Én nem vagyok egy nagy Bike-buhera fan, csak egyszerüen szeretem használni. NEm zúzok vele extrém helyeken, a lényeg hogy CC-s terepen megállja a helyét, és megbízható társ legyen a hosszabb túrákon is.
Azis lehet hogy polaris-t fogok venni, azzal a telóval amivel árulják, és a maradék pénzbõl felfejlesztem a gyengébb, de erõsen igénybevett alkatrészeket.
A pedaloman-nél láttam egy Serpens Deore elnevezésû összeállítást 115ezerért, arra rá fogok holnap kérdezni, de szinte biztos hogy merevvillás, akkor viszont marad a polaris.(akkora akció nem lehet hogy az ajánlott ár alatt 17ezerrel adják :( Nem baj, egy bartának is polarisa van és meg van vele elégedve. Pedig õ nyúzza rendesen, bár nem erõs terepen hanem inkább hosszú túrákon.
Köszi még1x mindenkinek!
ha valaki tud polaris-t jó felszereltséggel teleszkóppal 120brutto ért akkor várom az infókat bármilyen formában!
Üdv:
Dc


#22
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17,297 posts

Üdv!

Elõszõr is elõrebocsátanám, hogy elég jól átnéztem a fórumot és ezek után nyitok új topicot és elõre is elnézést ha hosszúra nyújtom...


Szerintem pedig ez megfelelõ topic.. nemde?
milyen brinyót kéne vennem?

#23
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17,297 posts
aha egy Tárcsafék emgfog elõbb, csak nem a Tektro ;)
amúgy tárcsa is csak azoknak kell igazán, akik olyan helyen (Dh) vagy olyan idõben (esõs, saras, nedves) környezetben hajtanak..
szal neked városban szerintem bõven jó egy normálisabb V...

#24
budo

budo

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 posts
Nyúzni rendesen alatt nagyjából a Mecseket értem + kb. síkról síkra ugrást max. 1, 1,5 méter mélységben 3-4 méter távolságra / csak az erõhatás miatt írok értékeket, nem ugrálni használom elsõsorban, de hát a belváros televan mindenféle "fellehetrámenni" dolgokkal / anélkül, hogy attól kellene paráznom, hogy valami alkatrész átszúrja kis testem :-\ + hát ugye ne kelljen hímestojásként vigyázni rá.

A tárcsafékek Tektro-k, igaz seholsem találtam a neten tõlük tárcsaféket... ???

Honnan derül ki - látszik -, hogy gagyi-e az a t.fék.
Azért gondoltam ilyen megoldásra, mert gondolatban elvileg könnyebb így figurázni... biztosabban fogja a kereket minden idõben, mint a v-fék...

/Köszi a bikemag figyut, megnézem.../

#25
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1,169 posts
Az Opus az valóban túrázósabb a véleményem szerint. Bár ahol én tavaly Erdélyben menetm, ott jött egy srác polarx-szel is.

#26
Begbie

Begbie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,228 posts
Az aktuális Bikemagban, pont 6 ilyen kategóriájú bringáról van cikk. Köztük szerepel az általad linkelt Mongoose is.

#27
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,760 posts
Budo!

A váz alapnak sztem mindenképpen jó: sportos paraméterek, fordulékony, sztem nem rossza vázanyag.
A felszerelése (meghajtás stb.) O.K. kezdésnek, de az ilyen tárcsafékes divathullámnak sztem nem kell bedõlni. Ha szétnézel rájössz, hogy normális tárcsafék drága, kezdõnek meg egyszerûen nincs rá szüksége. Ja, ha szar meg csak a baj van vele. Jó áron lehet kapni jó V-fékeket (az újság pl. dícséri a Tektro-t; vagy van középkategóriás Shimano, Trinity se drága) az neked teljesen meg fog felelni. Én egyedül ezt találtam kifogást, a telókhoz nem értek, nekem nincsen.
Mit értesz a rendesen nyúzni alatt?
Sztem ha ésszel mész azt ki kell bírnia

#28
dpman

dpman

    vendég

  • fórumtag
  • 18 posts
Uraim, PolarX-bõl mekkora a legnagyobb méret? illetve az elég nekem, aki 1,9m? ::)

Látom a KTM-rõl senki nem tud semmit...nem sokan használják kicsiny országunkban? Talán nem elég jo? hmmm pedig a kép alapján frankó lehet, persze élõben kéne látni.



Egyre nehezebb a helyzetem :-[
Fõleg hogy most még láttam a MALI-nál (amit sokan leszólnak) egy Mongoose-t és Wheeler-t is
A WHEELER BODDY3 22, ami talán jo lehet
És a MONGOOSE ROCKADLIE ALD 13


Ezekrõl mi a vélemény (már ha van)?
Nem ismerem ezeket tartósság, strapabírás szempontjából, de kinézetre, geo-ra jonak tûnnek
(LAssan olyan mintha legalább is szavazást tartanék) :)

Eddig nagyon hajlok Polar-X felé elsõ/hátsó váltóval.
Opus egyrészt jóval több (130ezer) másrészt igy leírtak és kép alapján nem jobb annyival...sõt ha aztnézem, hogy elég túrázós a geo-ja...hát szóval...nem is tudom

#29
budo

budo

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 posts
Köszi az eddigi válaszokat!

Úgy néz ki, talán sikerül még egy kis pénzmagot elõvarázsolnom - meg a házra is elég jó jelzálogot adtak... :)) -, és így naonmaxosan lesz 90-em gépre.

Fontos, hogy olyan karakterisztikája legyen a bicajnak amivel lehet vadulni is (kis triál, ugrabugra,...) és jó cc-re is, éretem ezalatt a hegyi ösvényeket 20-30 km-en keresztül aztán vissza...

Találtam egyet, amit "ösvénybicajnak" ~ enduró kínálnak, tárcsafék, szerintem megfelelõ váz, (persze majd telócsere, ha ez bekrepál) de érdekelne a hozzáértõk véleménye is:
http://www.mongoose....onal&brandID=18

Nem igazán hallottam véleményt errõl a márkáról, megbízható bicajokat csinál?

Merhetem ezt nyúzni rendesen?
Jó alapnak?

#30
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1,169 posts
Dpman! Ha az Author Opusról akarsz többer tudni, nézd meg az Author topikot, vagy a tesztbájkot. Amúgy még most is az Opust hajtom.

#31
PR

PR

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,651 posts
  • LocationRákosmente
Ha Polar-X-et kapsz három tányérral, meg elsõ váltóval azzal jól járhatsz, erõs váz, meg minden, bírni fog (szinte) mindent

#32
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,760 posts
DCHARD!

Azt írtad, hogy 120 rongyból gondolkodsz. Ennyiért már építeni is lehet megbízható, tartós, jó ár/érték arányú bicajokat. Nem tudom a védõcuccokat belekalkuláltad-e az árba (minimum a bukó). Mennyire fontos a teló?
Nekem most egy kb. 120e Ft-os cangám van teló nélkül, a felszerelése, megbízhatósága sztem elsõrangú. Ehhez áldozni kellett (egyenlõre) a kényelem oltárán, de ezt némileg lehet ellensúlyozni pl. szélesebb gumival. Amin ne spórolj sztem az a váz, mert ha hosszú távon gondolkodsz, nem baj, ha jó alapra építesz, meg ez határozza meg az egész bicaj karakterét. Szóval nyugodtan merném céljaidra ajánlani pl. akár a Kona nemverseny vázait, amik sztem igen jók pl. akár Fire Mountain (akcióba néha ki lehet fogni magasabb kategóriát is olcsóbban). Ehhez mehet egy jó túrás felszerelés és esetleg egyenlõre merevvilla, míg összespórolod a normális teló árát (én is ezt teszem most, sõt lehet nem is váltok).
Te tudod, de sztem hobby célokra így érdemes, nekem ez a véleményem. Üdv

#33
sherman

sherman

    vendég

  • fórumtag
  • 17 posts
hello!
most egy olyan vázon töröm a fejem ami ideális streetelgetésre és urálgatásra..... ::)
ajánlották nekem az author a-gang, tucana és on one bicikliket...
nekem az utobbi tetszik mert még nem igazán hallotatm róla, és ebben szertném a véleményeteket kikérni....
köszi

#34
Lovas_Gabi

Lovas_Gabi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,725 posts
Nem. Olyan valamilyenek.
A BASIC-rõl van némi tapasztalat, mert párszor megfuttattam én is, és ugye én 83 kg vagyok. Nekem tetszett. a maga kategóriájában nem kell szégyenkeznie.
A RESPECT-bõl meg az OPUS, amit többé kevésbé ismerek, ULTIO lehet, hogy többet tudna mondani róla, mert egy ilyet hajtott mindenhol, maratonozott vele stb.
De hát ha jól tudom, te nem akarsz ilyet csinálni!
aegyébként a Tech/ Author topic-ban találsz bõven hozzászólásokat.


#35
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,561 posts

jah és ha lemegyek a lépcsõn nem esek pofára?


Ez csak toled fugg ;) ;D

Adok egy szamot, egy bringabolt, csak Caprine bringakkal foglalkoznak, illetve leginkabb azokkal. Mindenben tudnak segiteni, es nem is draga bolt.
Hivd fel, erdeklodj batran ;) Jah, es megbizhatoak.

XB3 sport: 061/369-82-96
6-ig nyitva, ha gyors vagy meg ma fel tudod hivni :D

#36
dpman

dpman

    vendég

  • fórumtag
  • 18 posts
"Don" Lovas_Gabi
jaaah,...fordítva gondoltam :D jah persze hülye vagyok ok logikus, persze hogy ugy jo tekerni hogy keményen belelépni és nem mint pele a mókuskerékben :D

na de megnéztem ezt az Logic szériát,elég karcsúak nem? szoval olyan semmilyen szerintem. Elég nõiesek és nem egy erõs váz egyik sem, nem?


Vole
néztem a caprine-t amit mondtál, de nem találok árat...mennyi egy ilyen? és tényleg hátsó LX-el van ;)
de ki forgalmazza?
jah és ha lemegyek a lépcsõn nem esek pofára? :D
mondjuk a 97-es öreg szarral is lementem...kamikaze??? hmm :D

#37
Lovas_Gabi

Lovas_Gabi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,725 posts
Az AUTHOR sorozatból szerintem a LOGIC szériát nézd meg.
Az elsõ váltó mindössze azért jó, ha van, mert ha városban közlekedsz, illetve kimerészkedsz egy kicsit valamerre, sík terepen jó, ha kis pedálfordulat mellett nagy sebességet tudsz elérni, nem fog pörögni a lábad, mint a ventillátor. Fölfeléken meg ugye jobb egy izmosabb áttétel, ami elöl ugye kisebb fogaskerék...
Az asszonykámnak BASIC SX van, jött már velem Nagymezõre Jávorkútról.
Árban is elfogadhatóak és jó minõségûek ezek a járgányok.

#38
dpman

dpman

    vendég

  • fórumtag
  • 18 posts
s1ru2:

köszi az infókat, szóval lehet azért ezzel is néhány km-t letekerni..megnyugtató. Alkatrész csere lesz majd...de nem egyszerre mert örülök ha megvan a bringára való...(asszony már így is morcos) :D ::)


Vole
köszi a tanácsot megnézem ezeket is...de miért gondlod hogy kell az elsõváltó is? Hurkának nézel? ;) ;D szóval szerinted kell nekem az a sok sebességfokozat? hmm


egyébként közben találtam még egy típust, de itt a fórumon nem találtam róla infot...ez pedig a KTM.
Valamelyik BikeMAG-ban van egy teszt talán, KTM -rõl mi a véleményetek?
van egy szép nagy kép hozzá:
http://www.hypo-ktn....e/knoxville.gif
és ha jol tudom olyan 110.000 HUF! jol látom laikus szemmel hogy ez is amolyan DUAL gép?

#39
s1ru2

s1ru2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 300 posts
Nos nekem van egy 4hetes PolarX em. Ezalatt nem sok tapasztalathoz jut az ember de azért mégiscsak többre mint te (esetünkben). nos sztem a PolarX jó válsztás (nekem 2003as van mert az jobban bejön nekem ) . Én amolyan mindenféle bicós vagyok. Tekerek hosszút is apámmal. lightosabb DH is megy, ja és persze utcai májerkedés ;D. A PolarX em nekem 24 sebességes!!!!! de még egyszer sem esett le a lánc. Nekem 2 stucnim van: egy FUNN és egy B+ a Funn jó DH ra meg strretelni a B+ meg jó hosszabb távra. A váz könnyû és kurva erõs!

Na én ennyit tudok mondani!

ja még vmi a WTB cuccok elég jónak tûnnek de mint tudjuk minden egyben vásárolt bicón vannak gyengus alkatrészek. Ezeket ki lehet cserélni ha nem vagy velük megelégedve.

Remélem tudtam segíteni

aha már meg is van a gyenge pontja a B+ V fék!!!!!!
ugyan ilyen féket vettem én is gondoltam jól járok a 3000ft os árral!! ;)hát nem az elsõ lejövetelnél eltört a hátsó balos fékkar(asszem ez a neve) MONDOM FÉLBETÖRT!!! ezekt ha PolarX et veszel gyorsan cseréld le mert életveszélyesek!!!

ezt leszámítva korrekt

#40
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,561 posts
Szerintem ha 100-150 kozott nezel bringat, akkor a Caprine jo megoldas lehet. Mondjuk egy Revenge. Eleg jo a geometriaja, es szerintem neked kell az elso valto is, ezert a polarixet nem ajanlom.
A Revenge a kisebb trukkozeseket is birja, havernak egy Psylo van benne, es azzal is teljesen jo a geoja.
Szerintem nezd meg. Ha jol emlekszem, akkor Deore vagy LX cuccokkal van, de nem 100%.