Mivel lehet kenni a bowdenházat? Mit használtok?
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
V-fékek - általános eszmecsere
Started by
eric
, 2003. April 06. 20:04
#4021
Posted 2003. April 07. - 20:30
#4022
Posted 2003. April 07. - 20:00
Nem csak az... ez a kettö azért fontos, mert egy hosszanti szálas bowd.ház egyáltalán nem nyúlik, nem veszít a fék ezáltal az erejébõl. A kevesebb nyúlás miatt kell a jó minõségû bowden is, és ezen a téren a JagWire a király... de nem egy utolsó szempont, hogy lehetõleg minél jobban legyen kenve / zsírozva a ház belseje / a bowden a súrlódás elkerülése végett...
#4023
Posted 2003. April 07. - 19:46
Miért olyan fontos a bowdenház. Kis surlódás?
+ JagWire bowden (800 ft)
+ JagWire hosszanti szálas bowdenház (ez kicsit drága, 2300 Ft métere, de nagyon sok függ tõle...)
VDaNi
igaza van yalamannak de a surlodás nem lényeges mert borther sztem végig bowdenházzal fogja használni ami úgye nem ksi sûrlodáshoz vezet de sokkal kevésbé koszolodik meg nem megy bele a trutyi..
#4024
Posted 2003. April 07. - 19:13
Alhongát azt én is használtam, egész idáig, és meg vagyok vele elégedve. A gyári pofa nagyon pöpec, még az én testsúlyommal (~90kg) is könnyen lefékezte a bringát a kívánt sebességre. 1900Ft-ért vettem, ami azért a Shimano fékjeihez képest aprópénz! És megéri!
#4025
Posted 2003. April 07. - 18:03
Én is használtam '98-as LX v-féket, Stx RC fékkarokkal, és B+ patronos fékpofákkal, hát mit ne mondjak, bruttttális volt. Szerintem besztof v-fék. Könnyû, merev, nincs benne meghibásodni képes alkatrész, csak fel kell tenni, és örülni neki. Ja és Alhongát is használtam, azt, amelyik nagyon hasonlít a fent említett LX-hez, és szerintem is nagyon jó. Csak azért adtam el, mert 3 hónap használat után többet adtak érte, mint amennyiért vettem... ;D
#4026
Posted 2003. April 07. - 15:41
Hali!
Szeretném én is megosztani a V-fékkekkel kapcsolatos tapasztalataimat, hátha segítenek.
Shimano Alivio: Nem volt rossz, alapszinten tök jó a saját karjaival. Ez volt az elsõ igazi montimon,akkor amikor megjelent az Alivió V-fék. Szerintem kicsit fura az alakja, de jól müködött.Persze akkor csak a kantikkal tudtam összehasonlítani, azoknál mindenképpen jobb.
Avid 1.0: ezt használtam LX karral és DiaComp DC9-es karral is. Mindkét felállásban tök jó volt a gyári KoolStop pofákkal.
Avid Arch Rival 40: Ezt LX karral használtam,csak elsõfékként. Próbáltam más fékkarral is, de nem volt nyerõ. Az 1.0-nál lényegesen jobban nyitja a konzolokat, puha érzést ad, ezért is kellet hozzá az LX kar, azzal elfogadható volt. Kemény vagy közepes pofa kell bele, mert egy puha pofával nagyon nyúlós lesz, ahogy összeadódnak a rugalmasságok. Összeségében nem volt rossz, de felesleges a felhajtás a párhuzamos nyomással. Viszont mindenki megbámulta....
LX párhuzamos nyomású: Ezt is LX karral használtam és gyári pofákkal(ették a felnit). Nem egy nagy durranás és még drága is. Ez is nagyon nyitja a konzolokat.
Alhonga: Ez a Kedvesem bicaját díszíti. Olcsón jót a jelszó és még viszonlag jól is néz ki. Jók a gyári pofák. Az Alivio komoly alternatívája hiszen olcsóbb és ugyanúgy vagy jobban fog (DC9-es karral). Nem veszélyes, jól adagolható és határozott fékerõ. Megéri a pénzét.
LX '98: Ez az Aliviot követte,majd néhány kitérõ után visszatértem hozzájuk. Most is ilyet használok XT fékkarokkal. A saját LX karjaival is komoly, de XT-vel még finomabb. Elöl Ritchey patronos fekete pofákkal, hátul bike positive "occsó"-val. Komoly fékerõ, határozott nyomáspont, merev és szép! Ha sikerül rábukkani valahol, érdemes megvenni. A DX ugyanez,csak pirosban és jóval drágábban.
Szeretném én is megosztani a V-fékkekkel kapcsolatos tapasztalataimat, hátha segítenek.
Shimano Alivio: Nem volt rossz, alapszinten tök jó a saját karjaival. Ez volt az elsõ igazi montimon,akkor amikor megjelent az Alivió V-fék. Szerintem kicsit fura az alakja, de jól müködött.Persze akkor csak a kantikkal tudtam összehasonlítani, azoknál mindenképpen jobb.
Avid 1.0: ezt használtam LX karral és DiaComp DC9-es karral is. Mindkét felállásban tök jó volt a gyári KoolStop pofákkal.
Avid Arch Rival 40: Ezt LX karral használtam,csak elsõfékként. Próbáltam más fékkarral is, de nem volt nyerõ. Az 1.0-nál lényegesen jobban nyitja a konzolokat, puha érzést ad, ezért is kellet hozzá az LX kar, azzal elfogadható volt. Kemény vagy közepes pofa kell bele, mert egy puha pofával nagyon nyúlós lesz, ahogy összeadódnak a rugalmasságok. Összeségében nem volt rossz, de felesleges a felhajtás a párhuzamos nyomással. Viszont mindenki megbámulta....
LX párhuzamos nyomású: Ezt is LX karral használtam és gyári pofákkal(ették a felnit). Nem egy nagy durranás és még drága is. Ez is nagyon nyitja a konzolokat.
Alhonga: Ez a Kedvesem bicaját díszíti. Olcsón jót a jelszó és még viszonlag jól is néz ki. Jók a gyári pofák. Az Alivio komoly alternatívája hiszen olcsóbb és ugyanúgy vagy jobban fog (DC9-es karral). Nem veszélyes, jól adagolható és határozott fékerõ. Megéri a pénzét.
LX '98: Ez az Aliviot követte,majd néhány kitérõ után visszatértem hozzájuk. Most is ilyet használok XT fékkarokkal. A saját LX karjaival is komoly, de XT-vel még finomabb. Elöl Ritchey patronos fekete pofákkal, hátul bike positive "occsó"-val. Komoly fékerõ, határozott nyomáspont, merev és szép! Ha sikerül rábukkani valahol, érdemes megvenni. A DX ugyanez,csak pirosban és jóval drágábban.
#4027
Posted 2003. April 07. - 13:15
#4028
Posted 2003. April 07. - 11:27
Én próbálgattam elég sok féket, leírom a tapasztalatokat, hátha valakinek segít:
Shimano LX (régi, ezüst, nem párhuzamos): az egyik legjobb fékem volt, piros Tioga fékpofákkal (na ennek elég húzós volt az ára) úgy fogott mint az atom. Nem is volt nehéz, nem is volt drága, merev volt, csak sajna ellopták... :'(
Shimano LX 2002 (párhuzamos): a lexarabb fékem volt, nagyon nyúlt (lehet csak nem volt rendesen beállítva, nemtom ), a gyári fékpofa nem fogott rendesen cserébe viszont megkajálta felni fékezõfelületét... Õ is kapott piros Tiogát de nem sokat segített. És még nehéz is!!! (>540 gr)
Ritchey Pro: kék fékpofával, nagyon jó (most is fent van hátul), merev, könnnyû, olcsó, csak ajánlani tudom
Shimano XTR 2002: hát igen... Nemrég került fel elõre, gyári fekete fékpofákkal. Simply the best. ;D Iszonyat ereje van. Az LX után azt hittem hogy ez a párhuzamos konstrukció nem lehet elég merev. Lehet. Nemhiába kerül az XTR 3X többe. Nem is túl nehéz (190 gr/db), a gyári fekete fékpofa is nagyon jó. 10e ft körül nagyon best buy.
Alhonga V-fék: nem röhögni.... ;D ;D ;D Szemtelenül olcsó, viszonylag könnyû és rohadt merev. Kell bele egy jó fékpofa és simán odaver a 2X drágább fékeknek.
Ennyi a tapasztalat. Szinte mindegyik féket LX fékkarral használtam ha valakit érdekel.
Ja, és ha valaki tud olcsón XTR fékpofát (betétet) szóljon légyszi, mert nagyon kopik... ;D
Shimano LX (régi, ezüst, nem párhuzamos): az egyik legjobb fékem volt, piros Tioga fékpofákkal (na ennek elég húzós volt az ára) úgy fogott mint az atom. Nem is volt nehéz, nem is volt drága, merev volt, csak sajna ellopták... :'(
Shimano LX 2002 (párhuzamos): a lexarabb fékem volt, nagyon nyúlt (lehet csak nem volt rendesen beállítva, nemtom ), a gyári fékpofa nem fogott rendesen cserébe viszont megkajálta felni fékezõfelületét... Õ is kapott piros Tiogát de nem sokat segített. És még nehéz is!!! (>540 gr)
Ritchey Pro: kék fékpofával, nagyon jó (most is fent van hátul), merev, könnnyû, olcsó, csak ajánlani tudom
Shimano XTR 2002: hát igen... Nemrég került fel elõre, gyári fekete fékpofákkal. Simply the best. ;D Iszonyat ereje van. Az LX után azt hittem hogy ez a párhuzamos konstrukció nem lehet elég merev. Lehet. Nemhiába kerül az XTR 3X többe. Nem is túl nehéz (190 gr/db), a gyári fekete fékpofa is nagyon jó. 10e ft körül nagyon best buy.
Alhonga V-fék: nem röhögni.... ;D ;D ;D Szemtelenül olcsó, viszonylag könnyû és rohadt merev. Kell bele egy jó fékpofa és simán odaver a 2X drágább fékeknek.
Ennyi a tapasztalat. Szinte mindegyik féket LX fékkarral használtam ha valakit érdekel.
Ja, és ha valaki tud olcsón XTR fékpofát (betétet) szóljon légyszi, mert nagyon kopik... ;D
#4029
Posted 2003. April 07. - 10:35
Tudom, hogy ez nem a hirdetés helye, de van egy pár (elsõ+hátsó) eladó Sram 9.0-ás féktestem (pofákkal együtt). Ha kell írj privit.
#4030
Posted 2003. April 07. - 09:23
Az eredeti kérdésre visszatérve nekem nem igazán jön be ez a párhuzamosító rendszer. Az tény hogy a fékpofakopás terén elõnyben van, de másban nem igen. Súlyban egyértelmûen nehéz az XT, a forbópontok meg elõbb-utóbb kikopnak és elkezd kotyogni a fékpofa ami zavaró lehet. A forgópontok szvsz kevésbé állnak ellen a csavaró igénybevételnek és az erõk jopbban tekergetik a féktestet.
Ami a bowdeneket illeti, egyetértek Yalaman kollégával. Elsõsorban az a fontos hogy hosszanti szálas legyen a ház mert ezt lehetetlen összenyomni, azaz nem veszítessz a fékerõbõl. A hagyományos spirálnál valamennyi erõt elvesz a rugalmassága.
Persze a kis surlódás is fontos, ajánlom a fekete bevonatos bowdeneket.
Ami a bowdeneket illeti, egyetértek Yalaman kollégával. Elsõsorban az a fontos hogy hosszanti szálas legyen a ház mert ezt lehetetlen összenyomni, azaz nem veszítessz a fékerõbõl. A hagyományos spirálnál valamennyi erõt elvesz a rugalmassága.
Persze a kis surlódás is fontos, ajánlom a fekete bevonatos bowdeneket.
#4031
Posted 2003. April 07. - 07:52
#4032
vendég_vdani_*
Posted 2003. April 07. - 07:42
Miért olyan fontos a bowdenház. Kis surlódás?+ JagWire bowden (800 ft)
+ JagWire hosszanti szálas bowdenház (ez kicsit drága, 2300 Ft métere, de nagyon sok függ tõle...)
VDaNi
#4033
Posted 2003. April 07. - 06:23
Én most pénteken fogok venni használtan XT féket (garnitúrát) 17-ért, ami szerintem nem rossz ár. (megvettem pár hete egy LX garnitúrát 12500-ért, eladtam szombaton 17-ért, szal megvan belõle a lé ;D)
Azért az kemény 55km lehetett hogy elkopott! ;D Akkor tényleg jó puha lehet az a ricsi pofa.
A sár az nekem ismételten nem gond, mivel nem járok ilyen helyre (eddig legalábbis).
Kösz szépen!
Azért az kemény 55km lehetett hogy elkopott! ;D Akkor tényleg jó puha lehet az a ricsi pofa.
A sár az nekem ismételten nem gond, mivel nem járok ilyen helyre (eddig legalábbis).
Kösz szépen!
#4034
Posted 2003. April 06. - 22:52
Eric én vagyok az embered!
Tavaly vettem Jorustól az xt fékjét amit jóformán a Mecsek Maratonon használtam, ami ugye elég extrém igénybevétel.Ja és hátul kék ricsi volt benne ami vadiúj volt.
Tapasztalat:
Nekem végig tökéletesen müködött amikor tudtam haladni a bringával, Jorusnak nem mindig müködött rendesen mert a páhuzamosító miatt nekki mindig beragadt valami dzsuva és nem tudott vele fékezni, de én ezt nem tapasztaltam.Viszont a kék ricsi 55 km EXTRÉM saras körülmények között csontig kopott.
Nekem nagyon tetzsik nem bántam meg, hogy megvettem.Idén még nem ültem a saját bringámon ezért nem tudok tapasztalattal szolgálni!
Tavaly vettem Jorustól az xt fékjét amit jóformán a Mecsek Maratonon használtam, ami ugye elég extrém igénybevétel.Ja és hátul kék ricsi volt benne ami vadiúj volt.
Tapasztalat:
Nekem végig tökéletesen müködött amikor tudtam haladni a bringával, Jorusnak nem mindig müködött rendesen mert a páhuzamosító miatt nekki mindig beragadt valami dzsuva és nem tudott vele fékezni, de én ezt nem tapasztaltam.Viszont a kék ricsi 55 km EXTRÉM saras körülmények között csontig kopott.
Nekem nagyon tetzsik nem bántam meg, hogy megvettem.Idén még nem ültem a saját bringámon ezért nem tudok tapasztalattal szolgálni!
#4035
Posted 2003. April 06. - 22:05
Nekem V-fékben a Sram 9.0 nagyon bejön,olcso,jo minöségü,ha jol belövik tisztára mint az avid...
Ezenkivül ajánlom az XTR V-féket is mostanság a tavalyi modelleket leárazzák kb.10-12e-re és annyiért nagyon jo az ár/érték arány......
Ezenkivül ajánlom az XTR V-féket is mostanság a tavalyi modelleket leárazzák kb.10-12e-re és annyiért nagyon jo az ár/érték arány......
#4036
Posted 2003. April 06. - 21:57
Szerintem a legjobb ár/érték arány:
- Avid 2.0 fék (mostmár használtan lehet kapni 4000ért, amúgy olyan 7-8e. körül van)
+ valami igényes fékkar (régi XT, vagy mondjuk nekem pontosan nem tudom a tipusát, de Avid van, olyan, ahol a karon állítható egy csavaróval a bowdenhúzás...abból a legalapabb, és 1500 ért vettem (le)használtan)
+ JagWire bowden (800 ft)
+ JagWire hosszanti szálas bowdenház (ez kicsit drága, 2300 Ft métere, de nagyon sok függ tõle...)
+ JagWire zöld fékpofa (asszem 4000 Ft körül van)
Összesen 13750 Ftot költöttem a fékemre (hátsó, 1.5m bowd.házzal), és esküszöm, majdnem úgy fog, mint az idei Hayes HFX9-HD (nagytárcsás), még kevésbé nyúlik (a bowden, és a ház miatt - ezekre érdemes rászánni a pénzt, nagggyon nagy mértékben tudják befolyásolni a fékerõt), és esõben is fog, mint a p*csa(JagWire zöld pofa rulez), igaz kicsit veszít a teljesítményébõl, de így is nagyon meggyõzõ...
Elsõ fékem nincs, ezért tudtam ilyen hátsót összehozni, és maximálisan megbízható (Dirt / Street, de lightosabb DHra is jó... mondjuk én már lejöttem hátsófékkel a Kõfejtõn meg a Libegõ alatt is nyáron, de elég limites volt, szal inkább nem ajánlom DHzásra a csak hátsó féket...). Csak ajánlani tudom azoknak, akik hasonló beállítottságúak, de nincs pénz / lehetõség tárcsafékre (nekem pl. 2001-es Scab-en van rajta, ahol ugye nincs tárcsakonzol...de elég sok tárcsánál JOBB, ugyanis nehezebben melegszik fel...)... hát ennyi lenne, örülök, ha segítettem v.kinek/kiknek
- Avid 2.0 fék (mostmár használtan lehet kapni 4000ért, amúgy olyan 7-8e. körül van)
+ valami igényes fékkar (régi XT, vagy mondjuk nekem pontosan nem tudom a tipusát, de Avid van, olyan, ahol a karon állítható egy csavaróval a bowdenhúzás...abból a legalapabb, és 1500 ért vettem (le)használtan)
+ JagWire bowden (800 ft)
+ JagWire hosszanti szálas bowdenház (ez kicsit drága, 2300 Ft métere, de nagyon sok függ tõle...)
+ JagWire zöld fékpofa (asszem 4000 Ft körül van)
Összesen 13750 Ftot költöttem a fékemre (hátsó, 1.5m bowd.házzal), és esküszöm, majdnem úgy fog, mint az idei Hayes HFX9-HD (nagytárcsás), még kevésbé nyúlik (a bowden, és a ház miatt - ezekre érdemes rászánni a pénzt, nagggyon nagy mértékben tudják befolyásolni a fékerõt), és esõben is fog, mint a p*csa(JagWire zöld pofa rulez), igaz kicsit veszít a teljesítményébõl, de így is nagyon meggyõzõ...
Elsõ fékem nincs, ezért tudtam ilyen hátsót összehozni, és maximálisan megbízható (Dirt / Street, de lightosabb DHra is jó... mondjuk én már lejöttem hátsófékkel a Kõfejtõn meg a Libegõ alatt is nyáron, de elég limites volt, szal inkább nem ajánlom DHzásra a csak hátsó féket...). Csak ajánlani tudom azoknak, akik hasonló beállítottságúak, de nincs pénz / lehetõség tárcsafékre (nekem pl. 2001-es Scab-en van rajta, ahol ugye nincs tárcsakonzol...de elég sok tárcsánál JOBB, ugyanis nehezebben melegszik fel...)... hát ennyi lenne, örülök, ha segítettem v.kinek/kiknek
#4037
Posted 2003. April 06. - 21:50
Nálam átmenetileg volt kék szinû Ritchey fékpofa, de nem volt alkalmam kipróbálni. Ahogy nézegettem elég puhának tûnt, ami szerintem biztos jól fogott volna, max gyorsan elkopik. Errõl a pofáról nem tud vki tapasztalatot?
#4038
Posted 2003. April 06. - 21:18
Üdv Mindenkinek!
Én a RitcheyPro fékeket használok, a fekete betétekkel. Eléggé brutál fékerõt produkál, viszonylag elég kis erõvel (DeoreLX fékkarokkal).
Könnyû és elegendõ fékerõt biztosít még Hárskútról lefelé is a Bakonyban, nem nyúlik és jól adagolható. Eddig SUN CR18-as felnivel használtam, de tegnap óta már a Shimano WH-M535-ös gyári kerekek vannak a bringán, ezekrõl tapasztalat majd késõbb.
Én a RitcheyPro fékeket használok, a fekete betétekkel. Eléggé brutál fékerõt produkál, viszonylag elég kis erõvel (DeoreLX fékkarokkal).
Könnyû és elegendõ fékerõt biztosít még Hárskútról lefelé is a Bakonyban, nem nyúlik és jól adagolható. Eddig SUN CR18-as felnivel használtam, de tegnap óta már a Shimano WH-M535-ös gyári kerekek vannak a bringán, ezekrõl tapasztalat majd késõbb.
#4039
Posted 2003. April 06. - 20:32
A szitu hasonló volt nálam is!!!
oriási nagy túra tavaly augusztusban mentün galyatetõre és eccer csk k. nagy villám!! esõ...
beálltunk a "turista váróba" eltöltötünk csekély 2-3 órát. mentünk tovább újra nekiállt esni.
végeredmény a felni rõl vakargattam le a fépofa felét!!!! (azért az új nem volt olyan olcsó).
DE muszály volt!!
nem én választom meg az idõjárást... ;D
oriási nagy túra tavaly augusztusban mentün galyatetõre és eccer csk k. nagy villám!! esõ...
beálltunk a "turista váróba" eltöltötünk csekély 2-3 órát. mentünk tovább újra nekiállt esni.
végeredmény a felni rõl vakargattam le a fépofa felét!!!! (azért az új nem volt olyan olcsó).
DE muszály volt!!
nem én választom meg az idõjárást... ;D
#4040
Posted 2003. April 06. - 20:23
Nekem nem gond ha esõben kopik a pofa. Csak pecázásokkor szokott elkapni az esõ, szándékosan nem bringázok esõben. : Egyszer buszmegállóban vártam az vihar végét (nem vártam meg ;D), aztán csekély 20-30m-re tõlem csapott le a villám, amit még láttam is... ;D