köszi, megnézem
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
V-fékek - általános eszmecsere
Indította
eric
, 2003. április 06. 20:04
#3721
Írta 2003. november 15. - 16:40
#3722
Írta 2003. november 15. - 14:59
van fékpofás topic is / : /, azt olvasgasd át, mert ott is van néhány tapasztalat
#3723
Írta 2003. november 15. - 00:43
#3724
Írta 2003. november 14. - 21:01
#3725
Írta 2003. november 14. - 01:47
kérdésem lenne, hogy honnan lehet megtudni, hogy bizonyos felnihez (esetemben ricsi rock, ocr) milyen pofa a jó? vagy veszel egyet és ha jó akkó jó, ha meg nem akkó kidobod???
#3726
vendég__*
Írta 2003. november 14. - 00:34
én így nyirtam ki ma az aliviot... sípálya, gondoltam most nem tépek, mer egyedül vagyok, meg hideg is van, hát fékezgettem egy kettõt. közeledek a betonhoz és jön egy kibaszott autó... satufék, reakció 0. na mondom bazzeg és egy nagy rántással bele 90°al a pálya és a beton közötti sárba, 10 centire az autó kerekeitöl... utána toltam kb és úgy hûtöttem a tárcsát, hogy azé fogjon, hogy ilyen fagyott zuzmarás levelekkel megpakoltam azt vártam. más, hogy azér jobb a kétoldaltol nyomás, mert szimetrikusan kopik a pofa. és azér ez nagy elõny sztem.
rst.... khm. ha az alivio ilyen akkor az milyen lehet? de mér van ennyi szar ezzel a tárcsával, v fékkel egy deci gond nincsen! -nem volt- csak a sár.. vagy ha normális a tárcsa akkor nincs gond ??? jó kérdés...
rst.... khm. ha az alivio ilyen akkor az milyen lehet? de mér van ennyi szar ezzel a tárcsával, v fékkel egy deci gond nincsen! -nem volt- csak a sár.. vagy ha normális a tárcsa akkor nincs gond ??? jó kérdés...
#3727
Írta 2003. november 13. - 23:38
henger: ezt termeszetes elhasznalodasnak/kopasnak hivjak....
de!
;Dszo se rola... foleg egy sipalya utan bowdenessel egy fekkel(ohne elso) 200as pizzaval. a vegere kek lett a tarcsa, es kicsit furan zenelt. de jo volt utana is, se 8as se semmi. semmi deformacio, szal nincs gond ezzel. ha jol van beallitva...
mostmar telleg
ON
de!
;Dszo se rola... foleg egy sipalya utan bowdenessel egy fekkel(ohne elso) 200as pizzaval. a vegere kek lett a tarcsa, es kicsit furan zenelt. de jo volt utana is, se 8as se semmi. semmi deformacio, szal nincs gond ezzel. ha jol van beallitva...
mostmar telleg
ON
#3728
Írta 2003. november 13. - 23:20
Ha elég közelre van állítva, akkor bírnia kell, de ebben nem vagyok szakértõ. De mindenképpen megnyomja a tárcsát, ami fárasztó hajlítás.
#3729
Írta 2003. november 13. - 20:27
#3730
Írta 2003. november 13. - 18:35
hja. egyik oldalon annyira ra alltijuk a tarcsara a fekpofat(a fix oldalon) h majdnem epp hg csak ne erjen hozza es kesz is. a masik oldal mar nem tudja igazan felrenyomni a tarcsat, igy kemeny elkulonult blokkolaspontot lehet belole kicsikarni. es utana pl mar 200as pizzaval olyan popec fek tud valni belole, hogy nyamm ;D
#3731
Írta 2003. november 13. - 18:29
számít ez a terhelés? úgy értem,meg tud halni tõle a tárcsa?mert az enyémnél,mint írtam,a mozgó oldal 1szerûen rátolja a fixre,és -jeeee-megtörtént a fékezés ;D
#3732
Írta 2003. november 13. - 18:24
Ha mindkét betét mozdul, akkor a tárcsa nem kap akkora terhelést, mintha csak az egyik menne. Ott a nyerget szokták- motorokon- lazán feltenni.
#3733
Írta 2003. november 13. - 18:21
Prefi;
vannak 2 oldalról nyomó bowd tfékek! (asszem tektro meg vmi hárombetûs... Ja igen,RST ;D)
Meg mondjuk Avidnál nem számít,h csak 1 oldalról nyom,mert a fix részt közvetlenül a tárcsa mellé beállítva ua-t az érzést kapod (ill nem egészen,mert,ha lehet,még jobb,mint az olajosok)
annyi elõnye van a két oldalról nyomásnak,h "kivasalja" a tárcsát
vannak 2 oldalról nyomó bowd tfékek! (asszem tektro meg vmi hárombetûs... Ja igen,RST ;D)
Meg mondjuk Avidnál nem számít,h csak 1 oldalról nyom,mert a fix részt közvetlenül a tárcsa mellé beállítva ua-t az érzést kapod (ill nem egészen,mert,ha lehet,még jobb,mint az olajosok)
annyi elõnye van a két oldalról nyomásnak,h "kivasalja" a tárcsát
#3734
Írta 2003. november 13. - 12:18
Well, én Avid SD7-es szettet használok, nagyon megbízható, nagyon jó fékerõ, bele vettem többszínû Jagwire cserélhetõ fékpofát és azóta meg mégjobb. A fékkar meg ellenálló, volt, hogy úgy kellet visszahajlítani, és semmi baja!!
Egyébként a Jagwire madzagokkal csak a gond és csak a probléma. A bowden ahogy van szar, a külsõ meg egy-egy erõsebb fékezésnél "kiadja a belét", a belsõ szövet vagy mi kijön, és nem is csúszik benn úgy a bowden, ahogy kellene. Szóval drága, ja és nagyobb kupak kell rá, ami meg még drágább.
Egyébként a Jagwire madzagokkal csak a gond és csak a probléma. A bowden ahogy van szar, a külsõ meg egy-egy erõsebb fékezésnél "kiadja a belét", a belsõ szövet vagy mi kijön, és nem is csúszik benn úgy a bowden, ahogy kellene. Szóval drága, ja és nagyobb kupak kell rá, ami meg még drágább.
#3735
Írta 2003. november 13. - 10:54
Erre csak annyit tudok mondani, h próbálj ki egy olajos + egy bowdenes tárcsaféket.
Bowden-> nyûlik, szakad, nem csúszik rendesen, de eccerû az egész
olajos-> picit macerás felszerelni, beállítani, légteleníteni, stb, és állítólag fékezésnél az egész cucc melegszik ->csõ tágulhat... De a fílingje...
Ja, és bowdenesnél (amiket én láttam) csak az egyik pofa mozog (nyomja a tárcsát), az olajosnál pedig mindkettõ :
Prefi
edit: én szerintem van külön bowdenes + tárcsafékes topic is...
Bowden-> nyûlik, szakad, nem csúszik rendesen, de eccerû az egész
olajos-> picit macerás felszerelni, beállítani, légteleníteni, stb, és állítólag fékezésnél az egész cucc melegszik ->csõ tágulhat... De a fílingje...
Ja, és bowdenesnél (amiket én láttam) csak az egyik pofa mozog (nyomja a tárcsát), az olajosnál pedig mindkettõ :
Prefi
edit: én szerintem van külön bowdenes + tárcsafékes topic is...
#3736
Írta 2003. november 13. - 00:00
lehet hogy tárcsafékes téma lenne, de most itt van szó a bovdenekrõl, tehát a kérdésem:
azt nem értem, hogy a hidraulikus fékkel megéri annyit szívni az olajjalmeg mindennel, mert az ember azt hinné, hogy egy acél bowden azért nem nagyon szabadna, hogy nagyon nyúljon. Azt én is tanultam valamikor fizikából vagy kémiából, hogy a folyadékok térfogatát nem nagyon lehet változtatni, de azért nem hittem volna hogy ennyire számít ez még az acélhoz képest is... szóval hogy van ez?
azt nem értem, hogy a hidraulikus fékkel megéri annyit szívni az olajjalmeg mindennel, mert az ember azt hinné, hogy egy acél bowden azért nem nagyon szabadna, hogy nagyon nyúljon. Azt én is tanultam valamikor fizikából vagy kémiából, hogy a folyadékok térfogatát nem nagyon lehet változtatni, de azért nem hittem volna hogy ennyire számít ez még az acélhoz képest is... szóval hogy van ez?
#3737
vendég__*
Írta 2003. november 12. - 22:44
öö hát szar volt, azt csináltam ;D az a drága fajat vót, én sem szettben vettem... eccerüen így berohadt, hogy a fék nem tudott visszamenni a helyére. azér 1 hónap alatt ezt nem vártam volna tõle..
#3738
Írta 2003. november 12. - 22:40
MO-t meg sem emlitettek benne ;D amugy a kupakok arra jok, h a koszt beengedjek, de utana ne tudjon kijonni... nekem sincs rajta szinte semmi. es ami bemegy, rogton ki is jon a bowdennel egyutt ;D szal barki megveheti nyugodtan ill nem kell apolni valami sokat.... neha bowden csere befigyelhet, ezzel is kilokod belole a belekerult malacsagokat.
#3739
Írta 2003. november 12. - 21:57
Nekem is ugyanaz ezek szerint mint thezé. Egyébként én azt még hozzátenném hogy nemegészen szakszerûen van felrakva, ugyanis a bowdenházak végére nem raktam semmi kupakot, tehát a kosz lazán belevándorol. És még így is jó. Magyarország, nagy por, de a jagwire még mindig tart! (asszem taft vagy nemtom milyen reklám volt ilyesmi ;D)
#3740
Írta 2003. november 12. - 21:54
en nemtom akkor te mit csinaltal.. nekem is jagwire van. de nem szettben vettem(draga) vettem ezust jagwire hazat, es vettem hozza 300ft-ert bowdent... semmi baja nincs, igaz fel evente kap uj bowden-t.. a haz meg marad evekig jo. semmi mocsok nem megy bele(pedig a sárdisznó kategoria vagyok) es nem is ragad, stb.. miert tenne?
az uj bowdent meg elovigyazatossagbol rakom bele, mert szakadt mar el lejtmenet....
pontosan eric....
az uj bowdent meg elovigyazatossagbol rakom bele, mert szakadt mar el lejtmenet....
pontosan eric....