Grof:
Alap esetben a visítás ellen megoldás lehet az, ha állítasz a fékpofákon.
Lazítsd ki a pofát. Nyomd rá a felnire úgy, hogy a hátsó végénél a pofa és a felni közé egy gyufaszálat teszel. Ezt követõen húzd meg.
Ha így beállítod a pofákat, akkor a fékpofa eleje hamarabb éri el a felnit. Ezt követõen a fékezéskor fellépõ csavaró hatás úgy is ráhúzza a fékpofát a fékezõ felületre. Viszont így már nem tud úgy berezonálni, mint amikor a teljes felület egyszerre ér hozzá. Ilyenkor a csavaró hatás miatt a fékpofa kis mértékben elfordul és hol az eleje, hol a hátulja ér hozzá a felnihez és így ugrálni, rezonálni kezd. Ez okozza a visítást.
De a Te esetedben szerintem más az alap probléma. Ha jól láttam a Mavic oldalán az XC 717 egy kerámiás fékfelületû felni. (Vagy legalább is van ilyen változata.) Kerámiás felnikhez speciális anyagú fékpofa kell, a hagyományos típusok nem használhatóak! Ráadásul a smirglizéssel csak azt éred el, hogy a fékfelület kerámiás bevonatát tönkrevágod!
A kerámia bevonatot pont azért találták ki, hogy a felni oldalfalának kopását megakadályozzák, lassítsák. Ha a hozzájuk való fékpofákat használsz, a fékerõ sokkal jobb lesz és a felni elhasználódása is lassabb lesz mint a hagyományos megoldások esetében.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
V-fékek - általános eszmecsere
Started by
eric
, 2003. April 06. 20:04
#3281
Posted 2004. April 30. - 08:35
#3282
Posted 2004. April 29. - 12:26
Egy kis segítséget szeretnék kérni.
Van nekem egy xtr v fékem. Kezdetben a gyári fékpofával használtam, amit késõbb lecseréltem mert nem voltam megelégedve vele. Avid lett helyette. Ez hatásfokra (szárazon, terepen) sokkal jobb is volt de viszont iszonyatosan nyikorgott. Szerintem a felnire (mavic 717) ragadt xtr gumi volt érte a ludas. Azt javasolták, hogy próbáljak ki mást. Vettem piros rithi-t. Az egy fokkal jobb volt, de az is bekoszolódott és nyikorogni kezdett. Lesmirgliztem a felnire és a fékpofára ragadt fekete gumit. A felnin csíkokban állt a rákenõdött gumi. ???
Tehát a takarítás után el is múlt a nyikorgás. Egy pár napig jó volt de utána megint elkezdett sipítozni a szemétláda. Megnéztem a felnit és megint gumiszerû fekete kenõdések voltak rajtuk. Lepucováltam újra de megint elkezdett nyikorogni.
Mi okozhatja ezt?
Van nekem egy xtr v fékem. Kezdetben a gyári fékpofával használtam, amit késõbb lecseréltem mert nem voltam megelégedve vele. Avid lett helyette. Ez hatásfokra (szárazon, terepen) sokkal jobb is volt de viszont iszonyatosan nyikorgott. Szerintem a felnire (mavic 717) ragadt xtr gumi volt érte a ludas. Azt javasolták, hogy próbáljak ki mást. Vettem piros rithi-t. Az egy fokkal jobb volt, de az is bekoszolódott és nyikorogni kezdett. Lesmirgliztem a felnire és a fékpofára ragadt fekete gumit. A felnin csíkokban állt a rákenõdött gumi. ???
Tehát a takarítás után el is múlt a nyikorgás. Egy pár napig jó volt de utána megint elkezdett sipítozni a szemétláda. Megnéztem a felnit és megint gumiszerû fekete kenõdések voltak rajtuk. Lepucováltam újra de megint elkezdett nyikorogni.
Mi okozhatja ezt?
#3283
Posted 2004. April 28. - 11:07
igen azt jelenti hogy a 7.0-tól állítható a kartávolság illetve a bowdenhúzás mennyisége is
egyébként meg elvétve szokott lenni cantis kar
egyébként meg elvétve szokott lenni cantis kar
#3284
Posted 2004. April 28. - 09:52
Szasz Málna!
" Fokozatmentesen állítható forgáspont távolság: finoman testre szabható
fékhatás "
ez azt jelenti, hogy ezt a kart be lehet lõni kantihoz is??
" Fokozatmentesen állítható forgáspont távolság: finoman testre szabható
fékhatás "
ez azt jelenti, hogy ezt a kart be lehet lõni kantihoz is??
#3285
Posted 2004. April 28. - 07:17
a fékkar felejtõs ... egyrészt V mennyiséget húz, ami sok a kantinak és szar lesz a fékerõ. vegyél inkább sram 7/9et, de ha ennyire félsz a mûanyagtól, akkor ott van az LX
a fék meg talán jó lesz , nem ismerem közelrõl
a fék meg talán jó lesz , nem ismerem közelrõl
#3286
Posted 2004. April 28. - 07:16
Nemtudom milyen villa van a vázban, de ha merev akkor lehet kapni bowdenmegakasztót, amit a kerék feletti kis lyukba be lehet csavarozni. Sajna nem találtam képet most róla. De ha boltban rákérdezel sztem tudnak majd mutatni neked!
#3287
Posted 2004. April 28. - 06:59
Nem V!, de fék!
Mármint az van, hogy ki szeretném kérni a véleményeteket, egy két cuccról:
Avid Shorty 4: ez egy kanti az Avid-tól, ezt szeretnék rakni a gépemre ('89 full alu Easton Reflex) mert ezen szerintem ez nézne ki jól.
Sram 5.0 fékkar: picit tojok tõle mert az ÚJ HULLÁMOT követi, mivel kompozit.
Valamint valami bowden megakasztó megoldás kelene a kanti féknek elõre, mert a kormányszár A-head-es. Gondolkoztam azon, hogy a kormányszárt átfúrom, így olyan lesz, mint a régiek, de nem fog el törni??? egy rövid Bike+ stucniról van szó, erõs, mint a állat, de nem tudom mit szólna 2 4mm-es furatnak. Szerintetek?
Tényleg ha valamelyõtök használta már a fent említett alkatrészeket, vagy hallott róluk valamit, akkor írjatok!!
Mármint az van, hogy ki szeretném kérni a véleményeteket, egy két cuccról:
Avid Shorty 4: ez egy kanti az Avid-tól, ezt szeretnék rakni a gépemre ('89 full alu Easton Reflex) mert ezen szerintem ez nézne ki jól.
Sram 5.0 fékkar: picit tojok tõle mert az ÚJ HULLÁMOT követi, mivel kompozit.
Valamint valami bowden megakasztó megoldás kelene a kanti féknek elõre, mert a kormányszár A-head-es. Gondolkoztam azon, hogy a kormányszárt átfúrom, így olyan lesz, mint a régiek, de nem fog el törni??? egy rövid Bike+ stucniról van szó, erõs, mint a állat, de nem tudom mit szólna 2 4mm-es furatnak. Szerintetek?
Tényleg ha valamelyõtök használta már a fent említett alkatrészeket, vagy hallott róluk valamit, akkor írjatok!!
#3288
Posted 2004. April 26. - 14:39
Én még ilyenrõl nem hallpttam. De ha bemész egy boltba biztos van ott kacatosdoboz, amibõl ha rendesek engedik, hogy válogass egy kicsit. De ha nem kerósbolt, akkor vegyél vagyalami gagyi féket, és szedd le róla.
#3289
Posted 2004. April 26. - 10:30
#3290
Posted 2004. April 21. - 20:58
#3291
Posted 2004. April 21. - 20:56
Hi Mount!
Én a helyedben ritchey pofát vennék ezután is, de ha tudsz szerezz pirosat! Nekem jobban bejött mint a kék ( ha jól tudom a kék extrém viszonyokra jó vagy kerámiás felnihez, a piros pedig szemerkélõ esõben a legjobb.)
Mindenki figyelmébe: Veszprémbe a Kuszinál
lehet(et?) kapni sram9.0ás féket 5e ftért. Szerintem egy telefont megér ha valaki ilyenben gondolkodik.
by
#3292
Posted 2004. April 21. - 20:46
Képzeljétek, ha minden jól megy, akkor szerválok 3500-ért sram7-est darabját ;D ;D ;D! Ez most jobban teccik, mint a deore 9,5-ért(a 2)
#3293
Posted 2004. April 21. - 14:00
Dzsotty!
Mi az, hogy 'nem a legjobb'? Most van halálfélelmed vagy nem?
Havernak van Caprine bicajon nemtudom milyen (sose hallott) felni + Trinity V-fék oszt fog mint az állat (bár igy kicsit digitális érzés)
A Bike+-ról jók a hírek, még nem próbáltam,
Nekem Ricsi van fekete, nem kopik, csak hóban.
Piros vízbe, kék sárba-hóba jó! Normál körülményekre mindenképp a fekete (és megy mindenféle mezhez, vázhoz, gatyához ;D)
Mi az, hogy 'nem a legjobb'? Most van halálfélelmed vagy nem?
Havernak van Caprine bicajon nemtudom milyen (sose hallott) felni + Trinity V-fék oszt fog mint az állat (bár igy kicsit digitális érzés)
A Bike+-ról jók a hírek, még nem próbáltam,
Nekem Ricsi van fekete, nem kopik, csak hóban.
Piros vízbe, kék sárba-hóba jó! Normál körülményekre mindenképp a fekete (és megy mindenféle mezhez, vázhoz, gatyához ;D)
#3294
Posted 2004. April 19. - 14:57
#3295
Posted 2004. April 17. - 20:24
HI!
és a remerx felnikhez mi a jó???
vagy az annyira gagyi hogy tök mindegy ????
nekem bike+ pofákkal van lassítva a remerx country felnim de szerintem nem a legjobb...
és a remerx felnikhez mi a jó???
vagy az annyira gagyi hogy tök mindegy ????
nekem bike+ pofákkal van lassítva a remerx country felnim de szerintem nem a legjobb...
#3296
Posted 2004. April 16. - 13:22
Szinte általánosnak mondható, hogy a Ritchey felnik Ritchey fékpofákkal jól mûködnek.
A Cartidge-os (ezt így kell ragzani?) rendszerû fékpofák elméletileg kompatibilisek a többi gyártóéval.
És a végére: az Avid tényleg jó fékpofában. Ha azt veszed nem veszel szart, de én a helyedben a Ritchey pofánál maradnék a Ritchey felni miatt.
A Cartidge-os (ezt így kell ragzani?) rendszerû fékpofák elméletileg kompatibilisek a többi gyártóéval.
És a végére: az Avid tényleg jó fékpofában. Ha azt veszed nem veszel szart, de én a helyedben a Ritchey pofánál maradnék a Ritchey felni miatt.
#3297
Posted 2004. April 16. - 08:47
Csosztok.
Van nekem egy Ritchey Comp fekem, amiben mar kisse elkopott az eredeti Ritchey kek fekpofa. Ki szeretnem cserelni, de nem tudom hogy milyent lenne erdemes.
A csavaros kek Ritchey-ert 3500-at kernek.
Gondoltam arral, hogy olyan cartridge-est (vagy minek hivjak) veszek. Van is ilyen, egy Jagwire fajta 3900-er, meg Avid 4900-ert. Aztan mar csak a fekbetetek kene cserelnem, amibol pl egy kek R-es 1800. Ezek teljesen kompatibilisek egymassal? Vagy ha veszek egy Avidot, akkor abba mar csak avid fekpofa teheto? Gondolom nem.
Meg az a kerdes, hogy az Avid az eleg jo e fekpofaban. A kek R-rel meg voltam nagyon elegedve (Richey rock felni + 70-75kg).
A Jagwire az is jonak tunik (legalabbis a nev), de olyan csunya szines. Akkor mar inkabb Avid.
Szerintetek melyik a legjobb valasztas?
Van nekem egy Ritchey Comp fekem, amiben mar kisse elkopott az eredeti Ritchey kek fekpofa. Ki szeretnem cserelni, de nem tudom hogy milyent lenne erdemes.
A csavaros kek Ritchey-ert 3500-at kernek.
Gondoltam arral, hogy olyan cartridge-est (vagy minek hivjak) veszek. Van is ilyen, egy Jagwire fajta 3900-er, meg Avid 4900-ert. Aztan mar csak a fekbetetek kene cserelnem, amibol pl egy kek R-es 1800. Ezek teljesen kompatibilisek egymassal? Vagy ha veszek egy Avidot, akkor abba mar csak avid fekpofa teheto? Gondolom nem.
Meg az a kerdes, hogy az Avid az eleg jo e fekpofaban. A kek R-rel meg voltam nagyon elegedve (Richey rock felni + 70-75kg).
A Jagwire az is jonak tunik (legalabbis a nev), de olyan csunya szines. Akkor mar inkabb Avid.
Szerintetek melyik a legjobb valasztas?
#3298
Posted 2004. April 16. - 07:59
#3299
Posted 2004. April 16. - 07:36
OFF
A Trigger jól mondod a pöckölõs. X0-ból meg csak markolatváltó van, aminek valóban a hosszát jelzi a Shorty. Meg vmelyik "gagyibb" ;D szériánál van a Half-Pipe v. mi a tököm.
ON
A Trigger jól mondod a pöckölõs. X0-ból meg csak markolatváltó van, aminek valóban a hosszát jelzi a Shorty. Meg vmelyik "gagyibb" ;D szériánál van a Half-Pipe v. mi a tököm.
ON
#3300
Posted 2004. April 16. - 07:30
OFF
na most az ángol neveit nem vágom,de a trigger az az,h pöckölõs,a shorty pedig a váltókar szélességét mutatja,nem?
és így nem vágom,mi köze a kettõnek egymáshoz:)
ha arra gondolsz,h melyik milyen bowdenhúzású;
úgy passzolnia kell...még nem raktam fel,igaz,mert no lánc és no kerék:D
de ha nem így lesz,a boltosok temetésére készülhetnek a rokonok
ON
Szervízember;az elsõ (vfék)
na most az ángol neveit nem vágom,de a trigger az az,h pöckölõs,a shorty pedig a váltókar szélességét mutatja,nem?
és így nem vágom,mi köze a kettõnek egymáshoz:)
ha arra gondolsz,h melyik milyen bowdenhúzású;
úgy passzolnia kell...még nem raktam fel,igaz,mert no lánc és no kerék:D
de ha nem így lesz,a boltosok temetésére készülhetnek a rokonok
ON
Szervízember;az elsõ (vfék)