Hehe, kihagytam, hogy Lance Armstrong forever!!!
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Bringa a csajodnak?
Started by
vendég_d3cadent_*
, 2002. December 01. 17:45
#81
Posted 2003. May 23. - 14:03
#82
Posted 2003. May 23. - 14:02
Én néztem a Trek 7100 FX-et is, de semmilyen adatot nem találtam azzal kapcsolatban, hogy mivel van szerelve.
#83
Posted 2003. May 23. - 13:35
... sok Trek stb. fut Magyarországon ...
Ebben azért nem vagyok olyan biztos. A sajátomon kívül elvétve látok csak másik Trek-et.
Persze az is lehet, hogy csak én forgok rossz körökben. ;D
#84
Posted 2003. May 23. - 13:30
körte:
Az olcsóbb Author Logic montiknál elõször a tektro fékeket, fékkarokat cserélném. A felhasználás függvényében talán még a telo lehet gyenge pont. Bár ilyen alapon akkor már inkább érdemes a "drágábbak" között nézelõdni. A Shimano Alivio, Deore családjába tartozó alkatrészek bõven alkalmasak átlagos montizáshoz. Durvább, esetleg verseny körülményekhez érdemes csak ezek fölé menni.
Külsõ gumiknál pedig érdemes olyat választani, ami leginkább illik ahhoz a terephez, talajviszonyokhoz amin tekerni szeretnél vele. De ez már egy másik téma...
Az olcsóbb Author Logic montiknál elõször a tektro fékeket, fékkarokat cserélném. A felhasználás függvényében talán még a telo lehet gyenge pont. Bár ilyen alapon akkor már inkább érdemes a "drágábbak" között nézelõdni. A Shimano Alivio, Deore családjába tartozó alkatrészek bõven alkalmasak átlagos montizáshoz. Durvább, esetleg verseny körülményekhez érdemes csak ezek fölé menni.
Külsõ gumiknál pedig érdemes olyat választani, ami leginkább illik ahhoz a terephez, talajviszonyokhoz amin tekerni szeretnél vele. De ez már egy másik téma...
#85
Posted 2003. May 23. - 13:29
esõjáró:
Eddig nekem egyik Author-hoz sem volt szerencsém, de az oldalon lévõ adatok és képek alapján akár jó választás is lehet. Egy trekking bicoval nem szokott az ember durvulni, versenyezni, így a Shimano Acera, Alivio, esetleg Comfort szintû alkatrészeivel sem hiszem, hogy sok gond lenne. Egy trekking géphez, amit leginkább aszfalton használnak telos villa is csak felesleges pénz kidobás. Lehet, hogy valamennyit javít a komfort érzeten, de a 40 mm-es rugóútjával túl sokat nem számít. Merev elsõ villával a bico majdnem egy tízessel olcsóbban jön ki, s legalább 1-1,5 kg-mal könnyebb is. Ráadásul egy rendszeres karbantartást igénylõ, esetleg meghibásodó alkatrésszel kevesebb.
A végsõ döntés elõtt érdemes élõben is minél több márkát, bicot megnézni.
Eddig nekem egyik Author-hoz sem volt szerencsém, de az oldalon lévõ adatok és képek alapján akár jó választás is lehet. Egy trekking bicoval nem szokott az ember durvulni, versenyezni, így a Shimano Acera, Alivio, esetleg Comfort szintû alkatrészeivel sem hiszem, hogy sok gond lenne. Egy trekking géphez, amit leginkább aszfalton használnak telos villa is csak felesleges pénz kidobás. Lehet, hogy valamennyit javít a komfort érzeten, de a 40 mm-es rugóútjával túl sokat nem számít. Merev elsõ villával a bico majdnem egy tízessel olcsóbban jön ki, s legalább 1-1,5 kg-mal könnyebb is. Ráadásul egy rendszeres karbantartást igénylõ, esetleg meghibásodó alkatrésszel kevesebb.
A végsõ döntés elõtt érdemes élõben is minél több márkát, bicot megnézni.
#86
Posted 2003. May 23. - 12:53
Nekem Author Opusom van, és eddig nagyon-nagyon elégedett vagyok vele. Nézzétek meg az Author-topikot, ott megtaláltok minden szükséges információt.
Csak annyit röviden, hogy az én bicajvásárlásomat kb. 3 hónap keresgélés elõzte meg. Alaposan megnézegettem a gyártók bicajait. Én arra az eredményre jutottam, hogy ma Magyarországon a legjobb ár-érték arányú bicajokat az Author kínálja. Én emiatt döntöttem a márka mellett, illetve még az is befolyásolt, de ez már nagyon szubjektív, hogy míg nagyon sok Marida, Magellan, sok Trek stb. fut Magyarországon, addig Authorból jelenleg még kevesebb. Eddig. Egyébként a múlt héten voltam a márkaboltban, visszajárok, mert nagyon segítõkészek, különösen Gyurma. Ha ezt elolvassa! ;D ;D (Mondjuk a többieket annyira nem ismerem személyesen, de e-mailjeimre nagyon gyorsan és pontos infókkal válaszoltak.) Szóval mostanában a Cross bicajokat (máshol trekking) keresik nagyon. Ottjártamkor is épített néhányat Gyurma.
Na csak ennyit akartam mondani. Remélem egyszer együtt fogok tekerni Kortével és Esõjáróval! ;D
Csak annyit röviden, hogy az én bicajvásárlásomat kb. 3 hónap keresgélés elõzte meg. Alaposan megnézegettem a gyártók bicajait. Én arra az eredményre jutottam, hogy ma Magyarországon a legjobb ár-érték arányú bicajokat az Author kínálja. Én emiatt döntöttem a márka mellett, illetve még az is befolyásolt, de ez már nagyon szubjektív, hogy míg nagyon sok Marida, Magellan, sok Trek stb. fut Magyarországon, addig Authorból jelenleg még kevesebb. Eddig. Egyébként a múlt héten voltam a márkaboltban, visszajárok, mert nagyon segítõkészek, különösen Gyurma. Ha ezt elolvassa! ;D ;D (Mondjuk a többieket annyira nem ismerem személyesen, de e-mailjeimre nagyon gyorsan és pontos infókkal válaszoltak.) Szóval mostanában a Cross bicajokat (máshol trekking) keresik nagyon. Ottjártamkor is épített néhányat Gyurma.
Na csak ennyit akartam mondani. Remélem egyszer együtt fogok tekerni Kortével és Esõjáróval! ;D
#87
Posted 2003. May 23. - 12:29
Igen, igen! Az Author engem is érdekelne, most éppen egy mtb-n gyökölök, a Logic sorozatból.
Körte
Körte
#88
Posted 2003. May 23. - 12:22
Ajjaj... Már azt hittem, tudom mit szeretnék, de lehet, hogy mégsem. Az Author-ról lehetne egy rövid véleményt adni? Nem ismerem õket... :-\
#89
Posted 2003. May 23. - 11:46
Ha határozott elképzeléseid vannak, akkor lényegesen könnyebb a helyzet.
Aszfalton, esetenként döngölt földúton, akár oldaltáskával való túrázáshoz a trekking (illetve az Author bicoknál ez a Cross) kategória az amit érdemes nézegetni. A Merida bringái mellett szerintem nézz szét az Author kínálatában is. A Magellan Cygnus is kellemes váz, lehet rá jó túra gépet építeni. Illetve a Kelly's-nek is van egy remek trekking gépe. (Errõl volt teszt a Bikemag-ban is. Kelly's Definity ...)
Azt hiszem ennél a kategóriánál nem számít annyira a magasság, mert csak egy legfeljebb két méretben készítik a vázakat. (Bár ez szerintem inkább hátrány...) A testsúlyod sem hiszem, hogy sok gondot okozna egy trekking (vagy bármilyen más) biconak.
Itt az Author oldala:
http://www.author-hungary.com/
A Kelly's-féle bicot már élõben is láttam. Az egyik hölgy ismerõsöm vett magának ilyet. Eddig felettébb elégedett vele.
Aszfalton, esetenként döngölt földúton, akár oldaltáskával való túrázáshoz a trekking (illetve az Author bicoknál ez a Cross) kategória az amit érdemes nézegetni. A Merida bringái mellett szerintem nézz szét az Author kínálatában is. A Magellan Cygnus is kellemes váz, lehet rá jó túra gépet építeni. Illetve a Kelly's-nek is van egy remek trekking gépe. (Errõl volt teszt a Bikemag-ban is. Kelly's Definity ...)
Azt hiszem ennél a kategóriánál nem számít annyira a magasság, mert csak egy legfeljebb két méretben készítik a vázakat. (Bár ez szerintem inkább hátrány...) A testsúlyod sem hiszem, hogy sok gondot okozna egy trekking (vagy bármilyen más) biconak.
Itt az Author oldala:
http://www.author-hungary.com/
A Kelly's-féle bicot már élõben is láttam. Az egyik hölgy ismerõsöm vett magának ilyet. Eddig felettébb elégedett vele.
#90
Posted 2003. May 23. - 10:56
Egészen pontos elképzeléseim vannak, asszem. Aszfalton szeretnék túrázgatni, mert inkább olyan bámészkodós típus vagyok. (Á la Másfélmillió lépés Magyarországon - már aki emlékszik rá...) Hegyre nem megyek, mert tériszonyom van, még gyalog is rosszul vagyok, nemhogy 20 km/h-nál. Tehát a sarat, lombot, gyökeret nem kell kibírnia a bicónak. 172 cm vagyok és 63 kg, még soha nem merült fel bennem, hogy szoknyában kerékpározzam, persze lehet, hogy csak szegényes a képzelõerõm. Olyan 100 rugó környékén keresek bringát. Egy Merida Crossway 8500-on gondolkozom, vagy valami hasonlón...
#91
Posted 2003. May 23. - 10:40
Ha vannak konkrét elképzeléseid, akkor szerintem nyugodtan írd le. Ha megadod a kinézett bicó(k) típusát, felszerelését, valamint azt, hogy mire szeretnéd használni, illetve néhány személyes paramétert (magasság, testsúly) szerintem biztos lesz valaki, aki el tudja mondani, mire kell esetleg odafigyelni annál az adott típusnál, esetleg melyek azok az alkatrészek, amik problémásak lehetnek.
#92
Posted 2003. May 23. - 09:10
Köszönöm a kimerítõ válaszokat. Bevallom, hogy a Bike Mag-et már Dave bácsi korában is vettem, igaz, akkor még MTBAH volt a neve, de még mindig vannak teljesen kínai mondatok. (Lehet, hogy nyitnom kellene egy topicot "Láma vagyok, kérdezhetek?" címmel... )
Igazából az olyan helyzeteket szeretném elkerülni, hogy valamilyen alkatrészt két hónap múlva el kelljen dobni, mert nem megfelelõ. Sok tesztben lehet javaslatot látni, hogy "ha ezt a gépet veszed, ezt meg ezt még a boltban cseréltesd ki!" Tudom, a megfelelõ relatív, ez pedig nem a "Jaj Istenem, milyen bringát vegyek ???"-topic... De azért mindent köszönök.
Igazából az olyan helyzeteket szeretném elkerülni, hogy valamilyen alkatrészt két hónap múlva el kelljen dobni, mert nem megfelelõ. Sok tesztben lehet javaslatot látni, hogy "ha ezt a gépet veszed, ezt meg ezt még a boltban cseréltesd ki!" Tudom, a megfelelõ relatív, ez pedig nem a "Jaj Istenem, milyen bringát vegyek ???"-topic... De azért mindent köszönök.
#93
Posted 2003. May 22. - 10:42
azért van hagyományos (magasan futó) felsõcsöves, kifejezetten nõk számára készült váz...
Itt a felsõcsõ hossza rövidebb azonos vázméretnél, mint a férfi modellé.
Itt a felsõcsõ hossza rövidebb azonos vázméretnél, mint a férfi modellé.
#94
Posted 2003. May 22. - 09:32
esõjáró:
Hé! Elõ az önbizalommal!
Lehet, hogy lányként nem rendelkezel kellõ technikai rálátással a témára, de hidd el a fiúk többsége is így kezdte. Ha valakit érdekel a téma, a tudást idõvel úgy is össze fogja szedegetni apránként.
A lényeg az, hogy elsõször magadban tisztázd le, milyen jellegû bicozás érdekel. Alkalmi, vagy rendszeres tekergés esetleg a versenyzés cél. Aszfalton vagy terepen szeretnél-e tekerni. Ha ezekre a fõbb kérdésekre a válasz már megvan, akkor lehet tovább haladni. A testsúlyod, testmagasságod, valamint a biciklizési szokásaid (agresszív, mindent bevállalós vagy csak finom, óvatos, nõies ) ismeretében már lassan ki lehet találni, milyen bringa lesz az, ami leginkább passzol hozzád. Szerintem csak ezek után érdemes az anyagi oldallal foglalkozni. Magyarul a rendelkezésre álló pénzbõl a lehetõ legtöbbet kihozni. Persze észben kell tartani, hogy a bringa mellé illik néhány kiegészítõ apróságot, lámpákat, sisakot, bringás szerkót stb. is beszerezni.
Kónuszos csapággyal a kerék agyaknál fogsz találkozni. Mivel kétlem, hogy már az elsõ alkalommal magad ugranál neki a bringád éves teljes karbantartásának, legfeljebb annyit érdemes tudni róluk, hogy kicsit macerás a beállításuk. De ez legyen a szerelõ gondja a kedvenc boltodban.
A kormánycsapágyakkal a bicó elején fogsz találkozni. A bringa elejét a fejcsõ alkotja. Ennek a belsejében fut végig az elsõ villa nyaka. Ennek a fejcsõnek az alsó és felsõ végénél található két csapágy, ezeket hívják fejcsapágynak. Két fõbb rendszert lehet megkülönböztetni köztük. Az egyik az úgynevezett "menetes", a másik az "ahead-es" rendszer. Az elsõ ma már kifutóban lévõ megoldás. Itt a villanyakra vágnak egy menetet és az erre rátekert anyacsavar húzza össze a villa, fejcsõ és a csapágyak alkotta rendszert. Az aheades a korszerûbb fejcsapágy megoldás. Itt lényegében a villanyakra fûzik fel az egyes elemeket, úgy mint a gyöngyöket egy cérna szálra. Itt a szerkezetet a beállítás ideje alatt egy összehúzó kupakkal húzzák össze, majd a beállítás után a kormányszárral (stucni) rögzítik.
A kormány csapágyaknak vannak úgynevezett csészéi. A két csésze között találhatóak a csapágy golyói vagy tû görgõi, lényegében a csapágy csészék belsõ felületén gördülnek végig ezek. Normál esetben a csészék önálló alkatrészek és utólag kerülnek a fejcsõbe beillesztésre. Az újabb vázaknál viszont ezeket a csészéket már közvetlenül a fejcsõ végein alakítják ki. Ez az "integrált kormánycsapágy".
Ez elméletileg egy erõsebb fejcsõ kialakítását teszi lehetõvé. Szóval leginkább durvulósabb kerosok esetében lehet rá nagyobb szükség.
Arra pedig, hogy muszáj-e nõi gépet venned egyértelmûen nem a válasz. A lényeg az, hogy a bringa feleljen meg a Te elvárásaidnak. Ismerek néhány nõi bringást, akik tökéletesen elégedettek a "férfi" vázas bringájukkal. Ha sportos vagy, akkor nem hiszem, hogy ez bármilyen nehézséggel járna. Viszont ha esetenként szoknyában szeretnél tekerni, vagy a bringa átlépésével vannak gondjaid, akkor a nõi vázas bico jelenti a jó választást.
Hé! Elõ az önbizalommal!
Lehet, hogy lányként nem rendelkezel kellõ technikai rálátással a témára, de hidd el a fiúk többsége is így kezdte. Ha valakit érdekel a téma, a tudást idõvel úgy is össze fogja szedegetni apránként.
A lényeg az, hogy elsõször magadban tisztázd le, milyen jellegû bicozás érdekel. Alkalmi, vagy rendszeres tekergés esetleg a versenyzés cél. Aszfalton vagy terepen szeretnél-e tekerni. Ha ezekre a fõbb kérdésekre a válasz már megvan, akkor lehet tovább haladni. A testsúlyod, testmagasságod, valamint a biciklizési szokásaid (agresszív, mindent bevállalós vagy csak finom, óvatos, nõies ) ismeretében már lassan ki lehet találni, milyen bringa lesz az, ami leginkább passzol hozzád. Szerintem csak ezek után érdemes az anyagi oldallal foglalkozni. Magyarul a rendelkezésre álló pénzbõl a lehetõ legtöbbet kihozni. Persze észben kell tartani, hogy a bringa mellé illik néhány kiegészítõ apróságot, lámpákat, sisakot, bringás szerkót stb. is beszerezni.
Kónuszos csapággyal a kerék agyaknál fogsz találkozni. Mivel kétlem, hogy már az elsõ alkalommal magad ugranál neki a bringád éves teljes karbantartásának, legfeljebb annyit érdemes tudni róluk, hogy kicsit macerás a beállításuk. De ez legyen a szerelõ gondja a kedvenc boltodban.
A kormánycsapágyakkal a bicó elején fogsz találkozni. A bringa elejét a fejcsõ alkotja. Ennek a belsejében fut végig az elsõ villa nyaka. Ennek a fejcsõnek az alsó és felsõ végénél található két csapágy, ezeket hívják fejcsapágynak. Két fõbb rendszert lehet megkülönböztetni köztük. Az egyik az úgynevezett "menetes", a másik az "ahead-es" rendszer. Az elsõ ma már kifutóban lévõ megoldás. Itt a villanyakra vágnak egy menetet és az erre rátekert anyacsavar húzza össze a villa, fejcsõ és a csapágyak alkotta rendszert. Az aheades a korszerûbb fejcsapágy megoldás. Itt lényegében a villanyakra fûzik fel az egyes elemeket, úgy mint a gyöngyöket egy cérna szálra. Itt a szerkezetet a beállítás ideje alatt egy összehúzó kupakkal húzzák össze, majd a beállítás után a kormányszárral (stucni) rögzítik.
A kormány csapágyaknak vannak úgynevezett csészéi. A két csésze között találhatóak a csapágy golyói vagy tû görgõi, lényegében a csapágy csészék belsõ felületén gördülnek végig ezek. Normál esetben a csészék önálló alkatrészek és utólag kerülnek a fejcsõbe beillesztésre. Az újabb vázaknál viszont ezeket a csészéket már közvetlenül a fejcsõ végein alakítják ki. Ez az "integrált kormánycsapágy".
Ez elméletileg egy erõsebb fejcsõ kialakítását teszi lehetõvé. Szóval leginkább durvulósabb kerosok esetében lehet rá nagyobb szükség.
Arra pedig, hogy muszáj-e nõi gépet venned egyértelmûen nem a válasz. A lényeg az, hogy a bringa feleljen meg a Te elvárásaidnak. Ismerek néhány nõi bringást, akik tökéletesen elégedettek a "férfi" vázas bringájukkal. Ha sportos vagy, akkor nem hiszem, hogy ez bármilyen nehézséggel járna. Viszont ha esetenként szoknyában szeretnél tekerni, vagy a bringa átlépésével vannak gondjaid, akkor a nõi vázas bico jelenti a jó választást.
#95
Posted 2003. May 21. - 20:29
barátnõmnek van valami k.régi és ósdi olasz tarka -barka váza ami csak neki teccik. mondtam neki ,hogy veszek egy aluvázat Nõit! ,de nem hajlott rá. Megoldás elkeztem a levedlett deore cuccaimat ráaggat ni a bicóra, fûzettem két király kereket és még jobban néz ki mint valaha.
szumma szummárum:
a váz is megmaradt, a meghajtás és váltás pedig sokkal preízebb lett.
szumma szummárum:
a váz is megmaradt, a meghajtás és váltás pedig sokkal preízebb lett.
#96
Posted 2003. May 21. - 18:40
Szia Esõjáró!
Nézegesd meg az "átmeneti" vázakat. Most a szakzsenik biztosan a homlokukat verik az billentyûzetbe a "pontos" fogalmazás miatt. ;D
A lényeg, hogy én is nõi vázas Merida Crossway-t vettem, és nem bántam meg.
Az eladókról csak annyit, hogy akikkel eddig beszéltem, nagyon rendesek voltak, magyaráztak, segítettek, és szemmel láthatóan nem mulattak a tudatlanságomon. A flegmákat, bumburnyákokat meg ott kell hagyni. Ha így áll hozzá, akkor nem érdemli meg, hogy bármit is vegyél tõle.
A fõ témához csak annyit fûznék hozzá, hogy én nem venném jó néven, ha a párom helyettem választana. Ez nem olyan emancipációs berögzülmény, inkább szeretek keresgélni, nézelõdni, okosodni.
Csõváz, és ügyi legyél!
Körte
Nézegesd meg az "átmeneti" vázakat. Most a szakzsenik biztosan a homlokukat verik az billentyûzetbe a "pontos" fogalmazás miatt. ;D
A lényeg, hogy én is nõi vázas Merida Crossway-t vettem, és nem bántam meg.
Az eladókról csak annyit, hogy akikkel eddig beszéltem, nagyon rendesek voltak, magyaráztak, segítettek, és szemmel láthatóan nem mulattak a tudatlanságomon. A flegmákat, bumburnyákokat meg ott kell hagyni. Ha így áll hozzá, akkor nem érdemli meg, hogy bármit is vegyél tõle.
A fõ témához csak annyit fûznék hozzá, hogy én nem venném jó néven, ha a párom helyettem választana. Ez nem olyan emancipációs berögzülmény, inkább szeretek keresgélni, nézelõdni, okosodni.
Csõváz, és ügyi legyél!
Körte
#97
Posted 2003. May 21. - 17:28
Sziasztok!
Hát, én végigolvastam, de nem lettem okosabb. Igaz, én akarok gépet venni, ami biztos már eleve bukás... (egy lány a kerékpárboltban ) Most egy nagyon türelmes bringás srácot keresek, aki le tudja fordítani a titokzatos "kónuszos csapágy", "integrált kormánycsapágy" stb. rejtelmeit. Tényleg, lányoknak muszáj nõi gépet venni? Valahogy idegenkedem az alakjuktól...
Hát, én végigolvastam, de nem lettem okosabb. Igaz, én akarok gépet venni, ami biztos már eleve bukás... (egy lány a kerékpárboltban ) Most egy nagyon türelmes bringás srácot keresek, aki le tudja fordítani a titokzatos "kónuszos csapágy", "integrált kormánycsapágy" stb. rejtelmeit. Tényleg, lányoknak muszáj nõi gépet venni? Valahogy idegenkedem az alakjuktól...
#98
Posted 2003. April 08. - 21:48
Vennék egy bringát a csajomnak! Ez már magában furcsán hangzik, de hát ha egyszer megérdemli!
Az biztos, hogy Author lesz. Én a Crossra szavazok, neki is tetszik. Gyorsabb, könnyebb rajta átlépni egyenesebben ül stb. Ha nem marad le jobban élvezi nem kell olyan gyorsan hazamenni!
Szóbakerülõ modellek: Integra, Linea, Thema de neki a Corsa sx tetszik a legjobban.
Vélemény?
Az biztos, hogy Author lesz. Én a Crossra szavazok, neki is tetszik. Gyorsabb, könnyebb rajta átlépni egyenesebben ül stb. Ha nem marad le jobban élvezi nem kell olyan gyorsan hazamenni!
Szóbakerülõ modellek: Integra, Linea, Thema de neki a Corsa sx tetszik a legjobban.
Vélemény?
#99
Posted 2003. March 26. - 16:40
#100
Posted 2003. March 26. - 14:34
Yala!
Várd ki a végét!
A hõmérséklet emelkedésével egyenesen arányosan csökken a szoknyák hossza és a viselt ruhadarabok átlátszósága!
Némely hölgyet simán fel lehetne jelenteni az alábbiak szerint:
Izgatás
Közveszély okozása
Közvetlen balesetveszély gondatlan okozása
;D ;D ;D ;D ;D
Fiúk!
Ami (aki) szép, azt meg kell nézni és meg is kell dícsérni!
De azt mondom: Lányok! Bringára!!!
Várd ki a végét!
A hõmérséklet emelkedésével egyenesen arányosan csökken a szoknyák hossza és a viselt ruhadarabok átlátszósága!
Némely hölgyet simán fel lehetne jelenteni az alábbiak szerint:
Izgatás
Közveszély okozása
Közvetlen balesetveszély gondatlan okozása
;D ;D ;D ;D ;D
Fiúk!
Ami (aki) szép, azt meg kell nézni és meg is kell dícsérni!
De azt mondom: Lányok! Bringára!!!