Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Hírek a nagyvilágból - 2.
Indította
vendég_Charon_*
, 2002. augusztus 26. 10:53
#941
Írta 2004. február 23. - 15:15

#942
Írta 2004. február 20. - 11:01

#943
Írta 2004. február 19. - 10:59

#944
Írta 2004. február 18. - 23:52

mai információéhségemet kimerítettem:
délelõtt 11 körül westel wap hírek: iraki magyar kontingens blablabla 10 magyar sérült.
13 óra szegedi rádió88: 2 magyar sérült.
15 óra slágerrádió meg se említi.
18 óra vmelyik kereskedelmi csati (nem szoktam nézni a logót) : 38 magyar sérült
18:10 másik kereskedelmi csati: 10 sérült
...ezek után a neten nem is néztem infó után...
majd holnap elolvasom a blikkben :
délelõtt 11 körül westel wap hírek: iraki magyar kontingens blablabla 10 magyar sérült.
13 óra szegedi rádió88: 2 magyar sérült.
15 óra slágerrádió meg se említi.
18 óra vmelyik kereskedelmi csati (nem szoktam nézni a logót) : 38 magyar sérült
18:10 másik kereskedelmi csati: 10 sérült
...ezek után a neten nem is néztem infó után...
majd holnap elolvasom a blikkben :


#945
Írta 2004. február 18. - 10:16

ha ennyire vigyáznak rá a rendõreink akkor biztos továáb is megy v.melyik határon.....
#946
Írta 2004. február 18. - 10:02

huuuha, ilyet sem lattam meg

autok lol: lehet h inkabb NEM kene besetalni egy 80al meno auto ele... :-\ de ezt lehet h csak en fogom fel rosszul? (jo, persze, zebrakon meg minden...)
#947
Írta 2004. február 18. - 09:33

A ronda autók kora - Új gyalogos-védelmi szabályok az EU-ban
2004. febr. 17., 12:18
Az EU új gyalogos-védelmi szabályai az autók orrának drasztikus átalakulását vonhatják maguk után. Nyugat-Európában a halálos balesetek mintegy 30 %-a gyalogosgázolás, így az Európai Unió döntéshozói elfogadták azt az új szabályt, amely szerint 2005 októberétõl csak a gázolás esetén a gyalogosok számára is megfelelõ túlélési esélyt biztosító autókra kaphatnak típusvizsgát a gyártók.
A szakemberek szerint ez annyit jelent, hogy az orrmotoros autók motorháztetejét átlagosan 70 mm-el kell feljebb emelni, hogy az autó elejére csapódó gyalogos számára megfelelõ deformációs zónát alakítsanak ki. De az újabb modellek eleje nem csak magasabb, hanem sok esetben hosszabb is kell legyen: az autó elején is legalább 150 mm-es, viszonylag puha zónát kell kialakítani. Egyesek szerint mindez azzal járhat, hogy az Európába szánt jármûvek aránytalanul magas orr-részt kaphatnak, ami elsõsorban a sportkocsikat érintheti hátrányosan.
A dolog valószínûleg hasonlít majd az Amerikában az 1980-as éveke elején uralkodó állapotokra: ott az új balesetbiztonsági szabályok miatt egy darabig számos, ormótlan mûanyagidomokkal felszerelt autót lehetett látni, de néhány éven belül megszülettek a megfelelõ új technikák és formatervezési ötletek, amelyekkel egyszerre biztonságossá és vonzóvá lehetett tenni az autókat. Az új technológiák már készen állnak, de egyelõre túl drágák: a felpattanó motorháztetõ, a külsõ légzsákok és az új szerkezetû energiaelnyelõ motorháztetõk már mûködnek a gyártók tesztlaborjaiban, de a sorozatgyártás egyelõre várat magára. Az elsõ fecske állítólag a Jaguar XK8 típus 2005-ben megjelenõ utódja lesz, amelyet Európában épp azért forgalmaznak majd felpattanó motorháztetõvel, hogy ne kényszerüljenek kompromisszumokra az orr kecses formájával kapcsolatban.
2004. febr. 17., 12:18
Az EU új gyalogos-védelmi szabályai az autók orrának drasztikus átalakulását vonhatják maguk után. Nyugat-Európában a halálos balesetek mintegy 30 %-a gyalogosgázolás, így az Európai Unió döntéshozói elfogadták azt az új szabályt, amely szerint 2005 októberétõl csak a gázolás esetén a gyalogosok számára is megfelelõ túlélési esélyt biztosító autókra kaphatnak típusvizsgát a gyártók.
A szakemberek szerint ez annyit jelent, hogy az orrmotoros autók motorháztetejét átlagosan 70 mm-el kell feljebb emelni, hogy az autó elejére csapódó gyalogos számára megfelelõ deformációs zónát alakítsanak ki. De az újabb modellek eleje nem csak magasabb, hanem sok esetben hosszabb is kell legyen: az autó elején is legalább 150 mm-es, viszonylag puha zónát kell kialakítani. Egyesek szerint mindez azzal járhat, hogy az Európába szánt jármûvek aránytalanul magas orr-részt kaphatnak, ami elsõsorban a sportkocsikat érintheti hátrányosan.
A dolog valószínûleg hasonlít majd az Amerikában az 1980-as éveke elején uralkodó állapotokra: ott az új balesetbiztonsági szabályok miatt egy darabig számos, ormótlan mûanyagidomokkal felszerelt autót lehetett látni, de néhány éven belül megszülettek a megfelelõ új technikák és formatervezési ötletek, amelyekkel egyszerre biztonságossá és vonzóvá lehetett tenni az autókat. Az új technológiák már készen állnak, de egyelõre túl drágák: a felpattanó motorháztetõ, a külsõ légzsákok és az új szerkezetû energiaelnyelõ motorháztetõk már mûködnek a gyártók tesztlaborjaiban, de a sorozatgyártás egyelõre várat magára. Az elsõ fecske állítólag a Jaguar XK8 típus 2005-ben megjelenõ utódja lesz, amelyet Európában épp azért forgalmaznak majd felpattanó motorháztetõvel, hogy ne kényszerüljenek kompromisszumokra az orr kecses formájával kapcsolatban.
#948
Írta 2004. február 17. - 19:06

Az SCH-i600 típusjelzésû újdonság a Motorola közelmúltban debütált MPx200-as készülékéhez hasonlóan Windows Powered Smartphone 2002 operációs rendszerre épül. A telefont az Egyesült Államokban elsõként a Verizon Wireless forgalmazza, 500 dolláros, vagyis mintegy 103 ezer forintos áron.
A széthajtható kialakítású Samsung SCH-i600 lelke nem más, mint egy 200 MHz-es mûködési frekvenciával rendelkezõ Intel XScale PXA250-es mikroprocesszor, valamint 32 MB RAM és 32 MB ROM memória. A készülék TFT (Thin Film Transistor) technológiájú folyadékkristályos kijelzõje 176x220 képpontos felbontású és 65 ezer színárnyalat megjelenítésére képes.
Sajnos az SCH-i600 csak CDMA mobil hálózatokban használható, vagyis kis hazánkban nem fog forgalomba kerülni. Jó hír, hogy a dél-koreai székhelyû gyártó a közeljövõben állítólag forgalomba fogja hozni a telefon GSM szabványú európai változatát.
A széthajtható kialakítású Samsung SCH-i600 lelke nem más, mint egy 200 MHz-es mûködési frekvenciával rendelkezõ Intel XScale PXA250-es mikroprocesszor, valamint 32 MB RAM és 32 MB ROM memória. A készülék TFT (Thin Film Transistor) technológiájú folyadékkristályos kijelzõje 176x220 képpontos felbontású és 65 ezer színárnyalat megjelenítésére képes.
Sajnos az SCH-i600 csak CDMA mobil hálózatokban használható, vagyis kis hazánkban nem fog forgalomba kerülni. Jó hír, hogy a dél-koreai székhelyû gyártó a közeljövõben állítólag forgalomba fogja hozni a telefon GSM szabványú európai változatát.
#949
Írta 2004. február 17. - 17:35

Elképzelem ahogy elszáguldva kidugja a fejét és üvölti: Fotó,fotó.......
Tökös gyerek amúgy.....
Tökös gyerek amúgy.....
#950
Írta 2004. február 17. - 12:54

#951
Írta 2004. február 17. - 12:50

#952
Írta 2004. február 16. - 23:55

#953
Írta 2004. február 16. - 23:31

Nem sikerült Cipollini fotója
GOMBKÖTÕ ROLAND
NS, 2004-02-13
A várakozásnak megfelelõen mezõnybefutóval ért véget a Mediterrán körverseny harmadik szakasza: a Rousset és Berre l’Etang közötti viszonylag sík, 122 kilométeres etap végén a legjobb sprinterek csatáztak a gyõzelemért, amelyet végül az ausztrál Baden Cooke szerzett meg.
A legutóbbi Tour de France zöld trikósa a célfotó alapján alig néhány centiméterrel elõzte meg az elmúlt évek legsikeresebb hajrázóját, az olasz Mario Cipollinit. A harmadik hely Bodrogi László csapattársának, a fiatal svájci Aurélien Clercnek jutott – a magyar kerekes is kivette a részét a hajrá felvezetésébõl, s végül a 62. helyen zárt. Az összetettben a spanyolok világbajnoka, Igor Astarloa megõrizte elõnyét, Bodrogi az 57. helyrõl folytathatja a versenyt.
Ebben az évben még nem mutatkozhatott be Rohtmer Balázs a megújult Miche együttesében: pénteken ugyanis a szervezõk törölték a Ligúriai körverseny elsõ szakaszát. "Felsorakoztunk a rajtnál, ahol néhány perces várakozás után bejelentették, fél órát csúszik az indulás. Vártunk tovább, a harminc perc már régen letelt, amikor bejelentették, nem kapták meg a rendõrségtõl a szükséges engedélyeket, így nem tudják teljesen lezárni az utakat, a profiversenyeken pedig ez alapkövetelmény, a biztonság a legfontosabb. Elment az egész mezõny együtt edzeni egyet, utána viszszatértünk a szállásunkra, remélem, szombaton tényleg elkezdõdik a verseny" – foglalta össze a történteket az Olaszországban profiskodó kaposvári kerekes. Könnyen lehet, hogy Rohtmer bemutatkozására tovább kell várni, péntek este ugyanis még bizonytalan volt a folytatás.
Egyébként 2004-ben nem ez az elsõ hasonló eset: a jelenleg is zajló Langkawi körverseny elsõ szakaszát 40 kilométerrel a befutó elõtt fújták le, mert a célvárosban a rendõrség megnyitotta a lezárt pályát, s veszélybe került volna a kerekesek testi épsége…
31. Mediterrán körverseny (2.3-as kategória, Franciaország)
3. szakasz, Rousset–Berre l’Etang (122 km): 1. Baden Cooke (ausztrál, fdjeux.com) 2:17:09, 2. Cipollini (olasz, Domina-Vacanze) azonos idõvel, 3. Clerc (svájci, Quick Step-Davitamon) a. i., …62. Bodrogi László (magyar, Quick Step-Davitanom) 8 mp h. Az összetettben: 1. Igor Astarloa (spanyol, Cofidis) 8:20:19, 2. Bettini (olasz, Quick Step-Davitamon) 2 mp h., 3. Chavanel (francia, Brioches) a. i., …57. Bodrogi László 32:58 p h.
Következik: 4. szakasz, Greasque–Marignane (147 km)
9. Langkawi körverseny (2.2-es kategória, Malajzia)
8. szakasz, Port Dickson–Shah Alam (96.4 km): 1. Luciano Pagliarini (brazil, Lampre) 2:01:03, 2. Degano (olasz, Barloworld) a. i., 3. Brown (ausztrál, Panaria) a. i. Az összetettben: 1. Marlon Perez (kolumbiai, Colombia-Selle Italia) 23:36:51, 2. Guerra Garcia (spanyol, Relax) 36 mp h., 3. F. Gonzalez (kolumbiai, Colombia-Selle Italia) 46 mp h.
GOMBKÖTÕ ROLAND
NS, 2004-02-13
A várakozásnak megfelelõen mezõnybefutóval ért véget a Mediterrán körverseny harmadik szakasza: a Rousset és Berre l’Etang közötti viszonylag sík, 122 kilométeres etap végén a legjobb sprinterek csatáztak a gyõzelemért, amelyet végül az ausztrál Baden Cooke szerzett meg.
A legutóbbi Tour de France zöld trikósa a célfotó alapján alig néhány centiméterrel elõzte meg az elmúlt évek legsikeresebb hajrázóját, az olasz Mario Cipollinit. A harmadik hely Bodrogi László csapattársának, a fiatal svájci Aurélien Clercnek jutott – a magyar kerekes is kivette a részét a hajrá felvezetésébõl, s végül a 62. helyen zárt. Az összetettben a spanyolok világbajnoka, Igor Astarloa megõrizte elõnyét, Bodrogi az 57. helyrõl folytathatja a versenyt.
Ebben az évben még nem mutatkozhatott be Rohtmer Balázs a megújult Miche együttesében: pénteken ugyanis a szervezõk törölték a Ligúriai körverseny elsõ szakaszát. "Felsorakoztunk a rajtnál, ahol néhány perces várakozás után bejelentették, fél órát csúszik az indulás. Vártunk tovább, a harminc perc már régen letelt, amikor bejelentették, nem kapták meg a rendõrségtõl a szükséges engedélyeket, így nem tudják teljesen lezárni az utakat, a profiversenyeken pedig ez alapkövetelmény, a biztonság a legfontosabb. Elment az egész mezõny együtt edzeni egyet, utána viszszatértünk a szállásunkra, remélem, szombaton tényleg elkezdõdik a verseny" – foglalta össze a történteket az Olaszországban profiskodó kaposvári kerekes. Könnyen lehet, hogy Rohtmer bemutatkozására tovább kell várni, péntek este ugyanis még bizonytalan volt a folytatás.
Egyébként 2004-ben nem ez az elsõ hasonló eset: a jelenleg is zajló Langkawi körverseny elsõ szakaszát 40 kilométerrel a befutó elõtt fújták le, mert a célvárosban a rendõrség megnyitotta a lezárt pályát, s veszélybe került volna a kerekesek testi épsége…
31. Mediterrán körverseny (2.3-as kategória, Franciaország)
3. szakasz, Rousset–Berre l’Etang (122 km): 1. Baden Cooke (ausztrál, fdjeux.com) 2:17:09, 2. Cipollini (olasz, Domina-Vacanze) azonos idõvel, 3. Clerc (svájci, Quick Step-Davitamon) a. i., …62. Bodrogi László (magyar, Quick Step-Davitanom) 8 mp h. Az összetettben: 1. Igor Astarloa (spanyol, Cofidis) 8:20:19, 2. Bettini (olasz, Quick Step-Davitamon) 2 mp h., 3. Chavanel (francia, Brioches) a. i., …57. Bodrogi László 32:58 p h.
Következik: 4. szakasz, Greasque–Marignane (147 km)
9. Langkawi körverseny (2.2-es kategória, Malajzia)
8. szakasz, Port Dickson–Shah Alam (96.4 km): 1. Luciano Pagliarini (brazil, Lampre) 2:01:03, 2. Degano (olasz, Barloworld) a. i., 3. Brown (ausztrál, Panaria) a. i. Az összetettben: 1. Marlon Perez (kolumbiai, Colombia-Selle Italia) 23:36:51, 2. Guerra Garcia (spanyol, Relax) 36 mp h., 3. F. Gonzalez (kolumbiai, Colombia-Selle Italia) 46 mp h.
#954
Írta 2004. február 16. - 23:24

Hamarosan, február 20-tól kaphatók lesznek az IBM weboldalán keresztül a Hitachi legújabb, 2 és 4 GB-os kapacitással bíró, notebookokba szánt merevlemezei. A Microdrive-ok egy matchbox méreteivel rendelkeznek, mondta Kim Nguyen, a távol-keleti cég szóvivõje. A tárterület bõvülése jelentõs változás a korábbi modellhez képest: mielõtt az IBM eladta merevlemez-gyártó részlegét a Hitachinak, ebben a kategóriában ½csak½ 1 GB-os kapacitással bírt a csúcsváltozat.
Ugyan az ilyen kicsiny winchesterek már többnyire nem is notebookokban, hanem például hordozható digitális zenelejátszókban vagy digitális kamerákban szoktak alkalmazásba kerülni, az IBM ezeket a meghajtókat kifejezetten a hordozható számítógépek tulajdonosainak szánja. A Kék Óriás weboldala szerint a 4 GB-os Microdrive ideális kiegészítése a vállalat Thinkpad noteszgépének.
A tömegét tekintve alig 16 grammos eszköz ATA és PCMCIA kialakításának köszönhetõen nem okoz gondot digitális kamerákban való alkalmazása sem. A 12 ms-os átlagos elérési idõ 128 KB-os pufferrel és 4,3-7,2 MB/s-os adatátviteli sebességgel párosul. A kis winchesterben levõ lemez percenként 3600 fordulatot tesz meg. Az IBM PC Card adapterrel együtt hozza forgalomba, a 4 GB-os kapacitással bíró változat 500 dolláros áron vásárolható majd meg.
Ugyan az ilyen kicsiny winchesterek már többnyire nem is notebookokban, hanem például hordozható digitális zenelejátszókban vagy digitális kamerákban szoktak alkalmazásba kerülni, az IBM ezeket a meghajtókat kifejezetten a hordozható számítógépek tulajdonosainak szánja. A Kék Óriás weboldala szerint a 4 GB-os Microdrive ideális kiegészítése a vállalat Thinkpad noteszgépének.
A tömegét tekintve alig 16 grammos eszköz ATA és PCMCIA kialakításának köszönhetõen nem okoz gondot digitális kamerákban való alkalmazása sem. A 12 ms-os átlagos elérési idõ 128 KB-os pufferrel és 4,3-7,2 MB/s-os adatátviteli sebességgel párosul. A kis winchesterben levõ lemez percenként 3600 fordulatot tesz meg. Az IBM PC Card adapterrel együtt hozza forgalomba, a 4 GB-os kapacitással bíró változat 500 dolláros áron vásárolható majd meg.
#955
Írta 2004. február 16. - 21:56

nemtom, kifejezetten jól nézne ki ott egy ilyen építmény. Meg egy bevásárló központ, ja mélygarázzsal persze..meg multiplex mozival, hogy meg tudjam nézni má' azt a qrva gyûrûk urát.. 8) Mer igy nem tudok hozzászólni "értelmes" beszélgetésekhez, arról hogy ki a rák gyõz, az orkok a morkok vagy a tojkok, vagy mi a rák... Beteg a világ. S még anyám azt mondja, hogy mekkora perverz vagyok, hogy a TV-n az 1csatornán a privát gold leledzik.
ehehhehee...
http://www.hevesmegy...16&r=1&c=281666
itt a másik tüntetési lehetõség: nem akartok gyünni majd a Bükkbe? Viszem a bicózáram, s odamószrolom magam a kerékhe'
ehehhehee...
http://www.hevesmegy...16&r=1&c=281666
itt a másik tüntetési lehetõség: nem akartok gyünni majd a Bükkbe? Viszem a bicózáram, s odamószrolom magam a kerékhe'
#956
Írta 2004. február 15. - 13:13

kovetkezo hir:
az APEH kiemelten fogja vegigellenorizni a sulinet expressz adokedvezmenyet igenybevevokre.
ez kb azt jelenti, h aki ezzel vasarolt, es a legkisebb vaj van a fejen, az konnyen megszivhatja... tehat ha eddig kibirta ez a penz nelkul mindeki, annak erdemes nem leadnia a szamlat, es visszaigenyelnie... meg ha teljesen tisztesseges, es semmi adocsalas nincs, akkor sem erdemes az apeh figyelmet rairanyitani magunkra (dolgozokra)...
hmm.. ezt elore nem mondtak
es meg egy cikk:
http://index.hu/poli...fold/szand0214/
hehe
az APEH kiemelten fogja vegigellenorizni a sulinet expressz adokedvezmenyet igenybevevokre.
ez kb azt jelenti, h aki ezzel vasarolt, es a legkisebb vaj van a fejen, az konnyen megszivhatja... tehat ha eddig kibirta ez a penz nelkul mindeki, annak erdemes nem leadnia a szamlat, es visszaigenyelnie... meg ha teljesen tisztesseges, es semmi adocsalas nincs, akkor sem erdemes az apeh figyelmet rairanyitani magunkra (dolgozokra)...
hmm.. ezt elore nem mondtak

es meg egy cikk:
http://index.hu/poli...fold/szand0214/
hehe

A hófúvásban két rendõr alakja rajzolódik ki, akik hibátlan egyenruhában jelennek meg a faháznál. "Nem történt rendkívüli esemény?" - kérdezik barátságosan. "Nem történt." Bediktálják a komlói kapitányság meleg irodájában helyet foglaló szerencsés társuknak, hogy a faháznál húszan, a kilátónál nyolcvanan lehetnek a tüntetõk, akik egy transzparens szerint "szándékosan elkövetett kirándulóknak" titulálják magukat. Az erdészet vezetõje és a favágók szombaton már fel sem jöttek. A fákat a törvényes határidõig, február 15-ig lehetetlenség kivágni. A küzdelem októberben folytatódhat, a hegyvédõk gyõzelemre állnak.
#957
Írta 2004. február 13. - 21:51

amerikai tudosok lol
majd meglassuk. de 2004+10 ev az sehol sem 2010.... lehet szamolni meg kellett volna ezeket a "tudosokat" tanitani.... foleg mielott ilyen okossagokat allitanak.
a masik hir ami tetszik, hogy hetvegen magyarosrszagra jon a baumgartner zsolti miatt a minardi.
hoz 2 ulleses autot, hogy filmforgatas kisereteben ezzel szaguldozzzon budapest utjain a srac. (radioban mondtak igy)
vajon az auto felfuggesztese meddig fogja birni? sztem 2 perc....
es raadasul hoban lol
no majd meglassuk

a masik hir ami tetszik, hogy hetvegen magyarosrszagra jon a baumgartner zsolti miatt a minardi.
hoz 2 ulleses autot, hogy filmforgatas kisereteben ezzel szaguldozzzon budapest utjain a srac. (radioban mondtak igy)
vajon az auto felfuggesztese meddig fogja birni? sztem 2 perc....
es raadasul hoban lol

no majd meglassuk

#958
Írta 2004. február 13. - 21:41

2010-re itt a jégkorszak a Pentagon elõrejelzése szerint
Nemzetbiztonsági ügy lett a klíma radikális és gyors változásából - írja a Fortune.com. A Pentagon stratégájának elõrejelzése szerint a globális felmelegedés káros hatásainak következtében tíz év múlva jégkori éghajlati viszonyok uralják el a Földet. A meglehetõsen gyorsan lezajló változások eredményeként a termõföldek kiszáradnak, az atomhatalmak viszonyai átrendezõdnek, egész Európában szibériai hõmérséklet uralkodik majd, és óriás nemzetszövetségek alakulnak ki a túlélés érdekében.
A Naprendszer legmagasabb hegye a Marson
Az ESA Mars Expresz szondája csodálatos felvételeket készített az Olimposz-hegyrõl
Nemzetbiztonsági ügy lett a klíma radikális és gyors változásából - írja a Fortune.com. A Pentagon stratégájának elõrejelzése szerint a globális felmelegedés káros hatásainak következtében tíz év múlva jégkori éghajlati viszonyok uralják el a Földet. A meglehetõsen gyorsan lezajló változások eredményeként a termõföldek kiszáradnak, az atomhatalmak viszonyai átrendezõdnek, egész Európában szibériai hõmérséklet uralkodik majd, és óriás nemzetszövetségek alakulnak ki a túlélés érdekében.
A Naprendszer legmagasabb hegye a Marson
Az ESA Mars Expresz szondája csodálatos felvételeket készített az Olimposz-hegyrõl
#959
Írta 2004. február 13. - 02:29

Dél-koreai kutatók csütörtökön bejelentették, hogy harminc emberi embriót hoztak létre klónozással, és kinyerték belõlük az õssejteket, írta a BBC. Az õssejtek jellegzetessége, hogy bármilyen testi sejtté át tudnak alakulni, így a már most nagy vitát kiváltott eljárásnak a transzplantációban lehet nagy szerepe.
...
?!
...
?!
#960
Írta 2004. február 12. - 19:56
