meg aszonygya gepeszkedtem.
meg csak egy ellenkormanyt sem latni tole.
az f1-esek mondjuk mindig fraszt kapnak.
gondolj bele ~800paci csak hatso kereken semmi kiporgesgatlo vagy egyeb.
bar a sofornek a versenyen nem sok koze van a vezeteshez azert elb@szni el tudja.
annak idejen ari vatanen mondta, hoyg van ~600pacis ralli auto, es tud kb 4-5 emebert aki eltudna vezetni.
a tobbi csak meghalna vele egybol.
bar hozza tette annak a par embernek sem lenne tul nehez.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Hírek a nagyvilágból - 2.
Started by
vendég_Charon_*
, 2002. August 26. 10:53
#1061
Posted 2004. January 09. - 18:55

#1062
vendég_Charon_*
Posted 2004. January 09. - 18:48

Video alapján.... ekkora lúzert, vazz. Meg mérföld, mi?
Arról, meg, hogy alátették az autót.... hát nem kell csodálni, mert ért ahhoz, hogy hogyan szerezzen dolgokat.... vezetett õ már F1 autót is, ha jól emléxem. Mmost kezdem megérteni, hogy miért voltak annyira frászban annál a csapatnál, amikor elment egy "majdnemkörre" (boxutca-boxutca). ;D ;D ;D ;D
Arról, meg, hogy alátették az autót.... hát nem kell csodálni, mert ért ahhoz, hogy hogyan szerezzen dolgokat.... vezetett õ már F1 autót is, ha jól emléxem. Mmost kezdem megérteni, hogy miért voltak annyira frászban annál a csapatnál, amikor elment egy "majdnemkörre" (boxutca-boxutca). ;D ;D ;D ;D
#1063
Posted 2004. January 09. - 18:23

na megnéztem a videót.Milyen 170????
Ez egy fa**.ha valaki vezetett már autót az érezheti,hogy kb max 100lehetett.De ritka birka volt.
Autóversenyzõ ;D ;D ;D ;D ;D
Ez egy fa**.ha valaki vezetett már autót az érezheti,hogy kb max 100lehetett.De ritka birka volt.
Autóversenyzõ ;D ;D ;D ;D ;D
#1064
Posted 2004. January 09. - 18:19

#1065
Posted 2004. January 09. - 17:57

Felborult, hát felborult, ez nem lenne probléma, valaki 170-t mondot, hát legyen, de ez a MPH egyértelmû hazudozás, ez már nagyon csúnya.
Hát ezzel sem növeli a népszerûségét, de úgy tûnik, akik szeretik, azok így is rajonganak érte. Legyen meg nekik.
Legalább nem a mi adónkból finanszírozzák, hanem az emelt díjas valótlan világ $M$ bevételeibõl...
Még jó, hogy nincs TVm.
Viszont kár, hogy Kisék kiestek...
A Jeep meg jó nyálas reklámszöveg, de azért autot is(még?) tudnak építeni szerencsére :
Hát ezzel sem növeli a népszerûségét, de úgy tûnik, akik szeretik, azok így is rajonganak érte. Legyen meg nekik.
Legalább nem a mi adónkból finanszírozzák, hanem az emelt díjas valótlan világ $M$ bevételeibõl...
Még jó, hogy nincs TVm.
Viszont kár, hogy Kisék kiestek...
A Jeep meg jó nyálas reklámszöveg, de azért autot is(még?) tudnak építeni szerencsére :

#1066
Posted 2004. January 09. - 17:52

#1067
Posted 2004. January 09. - 17:29

Az lol, mert akkor szegény Palik "kkkegyetlen" László nem tudja, hogy az atójában mien mûszer van.
#1068
Posted 2004. January 09. - 17:24

#1069
Posted 2004. January 09. - 16:22

latjatok en ezert nezem inkabb a afuro sportot.
nezzetek be a totalcar forumra.
hu bazzz.
annyit meg a lama palik vedelmeben, hogy neki nagyobb a gumi magassag,mint egy szemelyautoe.
tehat ha defko van akkor nem max70mm tunik el egyik oldalon hanem ~150mm.
sebbeseg no comment
kez tores feljebb vagy hol...
edit:
oooo
megnezve a videot
http://video.racing....a.eurosport.avi
lehet visszavonom a vedesemet rola...
nezzetek be a totalcar forumra.
hu bazzz.
annyit meg a lama palik vedelmeben, hogy neki nagyobb a gumi magassag,mint egy szemelyautoe.
tehat ha defko van akkor nem max70mm tunik el egyik oldalon hanem ~150mm.
sebbeseg no comment
kez tores feljebb vagy hol...
edit:
oooo
megnezve a videot
http://video.racing....a.eurosport.avi
lehet visszavonom a vedesemet rola...
#1070
Posted 2004. January 09. - 15:51

Igazad van, Best-et csak a rötyin szabad olvasni, mert olyan hülyeségeket írnak, hogy beszarsz... ;D
Szerintem ez még pont nincs túllihegve, mert azért vmit csak odacsúsztatott az asztal szélére a Palik, -úgy értem nem alá rakták a kocsit meg a kezét a kormányra, hogy menjél Lacikám- amit érdemes szemrevételezni, természetesen igaz ez a többi kevésbé vagy jobban propagált versenyzõre is.
Jobban fáj, hogy Évike meg Renátó még egyáltalán szerepelhetnek, mert az a dugás se volt épp túl nagy szám, hát nem értem.
Apropó: bradajudit a mi cégünknél helyezkedett el, tehát nem a médiában... talán túl rövid volt a nyelve.
Szerintem ez még pont nincs túllihegve, mert azért vmit csak odacsúsztatott az asztal szélére a Palik, -úgy értem nem alá rakták a kocsit meg a kezét a kormányra, hogy menjél Lacikám- amit érdemes szemrevételezni, természetesen igaz ez a többi kevésbé vagy jobban propagált versenyzõre is.
Jobban fáj, hogy Évike meg Renátó még egyáltalán szerepelhetnek, mert az a dugás se volt épp túl nagy szám, hát nem értem.
Apropó: bradajudit a mi cégünknél helyezkedett el, tehát nem a médiában... talán túl rövid volt a nyelve.
#1071
Posted 2004. January 09. - 15:41

Nekem nem fáj, mert nem nézem, de szentem kicsit unalmas. Ez olyan, mint a Mekalor utáni rõzsetüzek, hogy a kiesett lányok igazából kit szeretnek, meg az ien utórezgések, hogy akárkivel évekig képesek foglalkozni, akkoris, ha nem csinál semmit. Rendszeres olvasója vagyok a Bestnek (valahogy mindig az van a rötyin a létra és a festékes vödör közt), és ott még mindig azzal foglalkoznak, hogy a Renátó, meg az Évi tkp mit is csinál, meg nincs olyan szám, amiben a bûnronda, tányérfejû Szandi nem szerepelne a kevésbé szép gyerekével. Marha vicces újság, olvassátok szorgalommal ti is... ;D El tudom képzelni, hogy a kéztörést leírják majd Marsi Ancsi szemszögébõl avagy hogy érte meg a drámát a szerelmes szív, hogyan hasadt haránt irányban a belsõ kamerás felvétel láttán, riport az adjunktussal és a szemtanú beduinokkal, és így tovább, ahogy szokták.
Egyébként, ha télleg MPH, akkor a 80 az 130 km/h.
Egyébként, ha télleg MPH, akkor a 80 az 130 km/h.
#1072
Posted 2004. January 09. - 15:22

Mintha õk nem húznának hasznot abból, hogy nevezetes Szalay párost propagálják... Akik aztán AKKORA versenyzõk, hogy húúú.
Csak nem értem nekik miért fáj, hogy az ertéelklub a képernyõn akarja tartani õket? :-\
Csak nem értem nekik miért fáj, hogy az ertéelklub a képernyõn akarja tartani õket? :-\
#1073
Posted 2004. January 09. - 15:16

#1074
Posted 2004. January 09. - 15:12

#1075
Posted 2004. January 08. - 15:59

#1076
Posted 2004. January 08. - 12:06

JEEP RESCUE
Klasszikus Jeep design új dimenziókban. Trevor Creed, a Chrysler Group Design alelnöke szerint a Jeep Rescue a legextrémebb körülményekben való használatra született, olyan terepjáró, melyet csak a Jeep tud építeni.
A Rescue nemcsak formajegyeiben idézi elõdeit, hanem praktikus használhatóságában, kivételes megoldásaiban is. Ilyen többek között a teljesen leszerelhetõ tetõ, valamint a lehajtható szélvédõ. Míg elõl egy hagyományos napfénytetõ növelheti az utazás örömét, hátul összehajtható vászon fedi az utasteret.
A lehetõ legjobb terepezõ képesség elérésében elõl hidropneumatikus felfüggesztések segédkeznek, és csúcsmodell révén már szinte természetes, hogy a kasztni hasmagasságát is lehet változtatni 4 inch-es intervallumban. A gumik nyomását a vezetõ a mûszerfalról is tudja változtatni, ezzel is hozzájárulva az adott terepviszonyok akadályainak minél sikeresebb leküzdéséhez. A Rescue motorjáról egyelõre csak annyit tett közzé a cég, hogy dízel lesz, de ez manapság már vérbeli amerikai terepjáró lévén sem túl meglepõ. Sokkal több érdekességgel szolgál az a felszerelés-tömeg, amit a Rescue-ba beépítettek.
Az extrém helyzetek megoldását a Rescue "fedélzetén” számos speciális extrafelszerelés segíti:
- mindenekelõtt rendelkezésre áll egy áramforrás, 10 kW-os teljesítménnyel,
- van 3 dimenzióban ábrázoló topográfiai navigációs rendszer,
- egy irányítható kamera segítségével láthatja a vezetõ az autó alatti terepet
- infravörös hõkamerák a "lopakodáshoz”
- mûholdas telefon, VHF rádió, digitális videófelvevõ,
- négypontos biztonsági övek az utasoknak is
- az autó körüli teret megvilágító lámpák
- a csomagtérbõl kihajtogatható ülések
- távirányítással ellátott elsõ-hátsó csörlõ
Trevor Creed szavait idézve, a Jeep Rescue minden, amit a márka jelenleg képvisel.
és maga az autó:




nyami...
Klasszikus Jeep design új dimenziókban. Trevor Creed, a Chrysler Group Design alelnöke szerint a Jeep Rescue a legextrémebb körülményekben való használatra született, olyan terepjáró, melyet csak a Jeep tud építeni.
A Rescue nemcsak formajegyeiben idézi elõdeit, hanem praktikus használhatóságában, kivételes megoldásaiban is. Ilyen többek között a teljesen leszerelhetõ tetõ, valamint a lehajtható szélvédõ. Míg elõl egy hagyományos napfénytetõ növelheti az utazás örömét, hátul összehajtható vászon fedi az utasteret.
A lehetõ legjobb terepezõ képesség elérésében elõl hidropneumatikus felfüggesztések segédkeznek, és csúcsmodell révén már szinte természetes, hogy a kasztni hasmagasságát is lehet változtatni 4 inch-es intervallumban. A gumik nyomását a vezetõ a mûszerfalról is tudja változtatni, ezzel is hozzájárulva az adott terepviszonyok akadályainak minél sikeresebb leküzdéséhez. A Rescue motorjáról egyelõre csak annyit tett közzé a cég, hogy dízel lesz, de ez manapság már vérbeli amerikai terepjáró lévén sem túl meglepõ. Sokkal több érdekességgel szolgál az a felszerelés-tömeg, amit a Rescue-ba beépítettek.
Az extrém helyzetek megoldását a Rescue "fedélzetén” számos speciális extrafelszerelés segíti:
- mindenekelõtt rendelkezésre áll egy áramforrás, 10 kW-os teljesítménnyel,
- van 3 dimenzióban ábrázoló topográfiai navigációs rendszer,
- egy irányítható kamera segítségével láthatja a vezetõ az autó alatti terepet
- infravörös hõkamerák a "lopakodáshoz”
- mûholdas telefon, VHF rádió, digitális videófelvevõ,
- négypontos biztonsági övek az utasoknak is
- az autó körüli teret megvilágító lámpák
- a csomagtérbõl kihajtogatható ülések
- távirányítással ellátott elsõ-hátsó csörlõ
Trevor Creed szavait idézve, a Jeep Rescue minden, amit a márka jelenleg képvisel.
és maga az autó:




nyami...
#1077
Posted 2004. January 07. - 14:07

SZIVACSOS AGYSORVADÁS MAGYARORSZÁGON!
Bebizonyosodott, hogy itthon, valóban szivacsos agyvelõsorvadásban halt meg november elején egy beteg a szikszói kórházban - értesült a Tények tudósítója.
A 67 éves férfi agyszövetének szövettani vizsgálatát az Országos Neurológiai Intézetben és a Bécsi Ideggyógyászati Klinikán végezték, az eredmények szerint pedig mindkét intézet megállapította a Kreutzfeld-Jacobs kór tényét.
Dr. Tiba Sándor, a Szikszói II. Rákóczi Ferenc Kórház és Rendelõintézet kórházigazgató-fõorvosa a beteg férfirõl a Tényeknek elmondta, hogy augusztusban került a miskolci Megyei Kórház II-es Idegosztályára, ahonnan Semmelweis kórház fertõzõ osztályára küldték tovább, mert a tünetei alapján fertõzéses eredetû megbetegedésre gyanakodtak az orvosok. A beteg ezután került Szikszóra, ahol november 6-án elhunyt. A szikszói kórház igazgatóját szerdán telefonon tájékoztatták a szövettani vizsgálatok eredményérõl, a hivatalos iratok néhány napon belül várhatók.
A halálesetrõl a Tények novemberben is beszámolt. Akkor már feltételezték, hogy a férfi a gyilkos kórban halt meg, amelynek igazából már a megnevezésében sem értenek egyet az orvosok: vagyis hogy mi a Kreutzfeld-Jacobs-kór, mi a szivacsos agyvelõgyulladás és mi a kergemarhakór, amit fõként fertõzött állat húsának elfogyasztásával lehet megkapni, és emberrõl emberre nem terjed. Az biztos, hogy a férfi szarvasmarhatenyésztéssel foglalkozott.
A férfit a miskolci kórházban kezelték, onnan került a szikszóiba, és itt is halt meg. Olyan tünetek jelentkeztek rajta, amelyek sok más - agyat károsító - betegségre is jellemzõek. A többi kór jelenlétét azonban kizárták, ezért gyanakodtak az orvosok a kergemarha-kórra. A betegség lefolyása azonban a szokásosnál gyorsabb volt.
A Kreutzfeld-Jacobs kór lappangási ideje tizenöt-húsz év is lehet, így szinte lehetetlen visszakeresni, hogy mikor ehetett fertõzött marhát a férfi, ha gyáltalán evett. A Tisztiorvosi Szolgálatnál novemberben úgy nyilatkoztak: nem számítanak tömeges megbetegedésekre, mert a kór emberrõl-emberre nem terjed.
Kergemarhakór
A BSE, azaz a marhafélék szivacsos agyvelõgyulladása, átadható, idegrendszer károsító agyfertõzés. A fertõzésnek hosszú lappangási ideje van, ami akár négy-öt évig is eltart, ezután azonban hetek-hónapok alatt végez a beteg állattal. Elõször 1986-ban került a tudósok látókörébe, amikor felfedeztek egy új idegrendszeri megbetegedést az Egyesült Királyságban.
A járvány forrása
Az Angliában végzett kutatások szerint a marha tetemekbõl készített tápszerbõl eredeztethetõ. Feltételezések szerint vagy spontán módon bukkant fel a kórokozó, vagy egy hasonló lefolyású birkákat megtámadó betegséggel fertõzött birkatetemek, a tápszer útján a marhák táplálékláncába kerülése okozhatta a járvány kialakulását.
A BSE egy közvetítõhöz társulva jut át más szervezetekbe. Ez megtámadja az agyat és a gerincvelõt és a sérülések szivacsos változásokat idéznek elõ, amelyek egy egyszerû mikroszkóppal is láthatóak. A kórokozó nagyon stabil és ellenáll a fagyasztásnak, szárításnak és forralásnak éppúgy, mint a pasztörizálás és sterilizáció esetben használt eljárásoknak. Viselkedésének jellemzõi még ma is vitatottak. Egyes feltevések szerint a közvetítõ egyetlen hatalmas önreprodukáló protein. Más elképzelések szerint vírusszerû és nuklein savakat tartalmaz, amik genetikai információt szállítanak. Az elmúlt évtized kutatásai alapján rengeteg bizonyíték gyûlt össze az elsõ teória bizonyítására, de a BSE képessége arra, hogy újabb törzseket hozzon létre könnyebben magyarázható a vírusszerûséggel.
Elterjedés
1986 novembere (az elsõ fertõzõdés felbukkanása) és 2000 decembere között 180000 esetet regisztráltak az Egyesült Királyságban. 1989 óta (ez az elsõ jelentett eset éve Nagy-Britannián kívülrõl) kb. 1300 jelentés történt Nyugat-Európából. Németország és Spanyolország csak 2000 novemberében jelentette elsõ fertõzéseit. Ám az esetek döntõ többsége négy országban mutatható ki: Franciaországban, Portugáliában, Svájcban és Írországban. Más országokban a fertõzés egyedül az Egyesült Királyságból importált marhák esetében jelentkezett.
Intézkedések a járvány megelõzésére
1988-ban Anglia megtiltotta a kérõdzõk proteinjeinek felhasználását állati eledelek gyártásában. 1996-ban tiltóintézkedések léptek életbe olyan élelmiszerekre és ételkészítményekre, amelyek Angliából származó marhahúst tartalmaznak. Más termékek, amelyek hasonló eredetûek, pl. faggyú, enyv, stb. szintén tiltólistára kerültek. Azonban 1999-ben az EU megszüntette a tilalmat az olyan marhahúsra, amely bizonyos követelményeknek megfelel (pl. olyan farmról származzon, ahol nem volt BSE fertõzés, vagy ahol az állatokat 30 hónapos koruk elõtt dolgozzák fel, stb.) Angliában a BSE esetek száma csökkenõben van 1992 óta. Új megfigyelõ rendszereket vezettek be Svájcban és Franciaországban, amelyek kimutatják az elhullott állatokban a BSE jelenlétét. Ennek bevezetése az EU egész területén várható.
Bebizonyosodott, hogy itthon, valóban szivacsos agyvelõsorvadásban halt meg november elején egy beteg a szikszói kórházban - értesült a Tények tudósítója.
A 67 éves férfi agyszövetének szövettani vizsgálatát az Országos Neurológiai Intézetben és a Bécsi Ideggyógyászati Klinikán végezték, az eredmények szerint pedig mindkét intézet megállapította a Kreutzfeld-Jacobs kór tényét.
Dr. Tiba Sándor, a Szikszói II. Rákóczi Ferenc Kórház és Rendelõintézet kórházigazgató-fõorvosa a beteg férfirõl a Tényeknek elmondta, hogy augusztusban került a miskolci Megyei Kórház II-es Idegosztályára, ahonnan Semmelweis kórház fertõzõ osztályára küldték tovább, mert a tünetei alapján fertõzéses eredetû megbetegedésre gyanakodtak az orvosok. A beteg ezután került Szikszóra, ahol november 6-án elhunyt. A szikszói kórház igazgatóját szerdán telefonon tájékoztatták a szövettani vizsgálatok eredményérõl, a hivatalos iratok néhány napon belül várhatók.
A halálesetrõl a Tények novemberben is beszámolt. Akkor már feltételezték, hogy a férfi a gyilkos kórban halt meg, amelynek igazából már a megnevezésében sem értenek egyet az orvosok: vagyis hogy mi a Kreutzfeld-Jacobs-kór, mi a szivacsos agyvelõgyulladás és mi a kergemarhakór, amit fõként fertõzött állat húsának elfogyasztásával lehet megkapni, és emberrõl emberre nem terjed. Az biztos, hogy a férfi szarvasmarhatenyésztéssel foglalkozott.
A férfit a miskolci kórházban kezelték, onnan került a szikszóiba, és itt is halt meg. Olyan tünetek jelentkeztek rajta, amelyek sok más - agyat károsító - betegségre is jellemzõek. A többi kór jelenlétét azonban kizárták, ezért gyanakodtak az orvosok a kergemarha-kórra. A betegség lefolyása azonban a szokásosnál gyorsabb volt.
A Kreutzfeld-Jacobs kór lappangási ideje tizenöt-húsz év is lehet, így szinte lehetetlen visszakeresni, hogy mikor ehetett fertõzött marhát a férfi, ha gyáltalán evett. A Tisztiorvosi Szolgálatnál novemberben úgy nyilatkoztak: nem számítanak tömeges megbetegedésekre, mert a kór emberrõl-emberre nem terjed.
Kergemarhakór
A BSE, azaz a marhafélék szivacsos agyvelõgyulladása, átadható, idegrendszer károsító agyfertõzés. A fertõzésnek hosszú lappangási ideje van, ami akár négy-öt évig is eltart, ezután azonban hetek-hónapok alatt végez a beteg állattal. Elõször 1986-ban került a tudósok látókörébe, amikor felfedeztek egy új idegrendszeri megbetegedést az Egyesült Királyságban.
A járvány forrása
Az Angliában végzett kutatások szerint a marha tetemekbõl készített tápszerbõl eredeztethetõ. Feltételezések szerint vagy spontán módon bukkant fel a kórokozó, vagy egy hasonló lefolyású birkákat megtámadó betegséggel fertõzött birkatetemek, a tápszer útján a marhák táplálékláncába kerülése okozhatta a járvány kialakulását.
A BSE egy közvetítõhöz társulva jut át más szervezetekbe. Ez megtámadja az agyat és a gerincvelõt és a sérülések szivacsos változásokat idéznek elõ, amelyek egy egyszerû mikroszkóppal is láthatóak. A kórokozó nagyon stabil és ellenáll a fagyasztásnak, szárításnak és forralásnak éppúgy, mint a pasztörizálás és sterilizáció esetben használt eljárásoknak. Viselkedésének jellemzõi még ma is vitatottak. Egyes feltevések szerint a közvetítõ egyetlen hatalmas önreprodukáló protein. Más elképzelések szerint vírusszerû és nuklein savakat tartalmaz, amik genetikai információt szállítanak. Az elmúlt évtized kutatásai alapján rengeteg bizonyíték gyûlt össze az elsõ teória bizonyítására, de a BSE képessége arra, hogy újabb törzseket hozzon létre könnyebben magyarázható a vírusszerûséggel.
Elterjedés
1986 novembere (az elsõ fertõzõdés felbukkanása) és 2000 decembere között 180000 esetet regisztráltak az Egyesült Királyságban. 1989 óta (ez az elsõ jelentett eset éve Nagy-Britannián kívülrõl) kb. 1300 jelentés történt Nyugat-Európából. Németország és Spanyolország csak 2000 novemberében jelentette elsõ fertõzéseit. Ám az esetek döntõ többsége négy országban mutatható ki: Franciaországban, Portugáliában, Svájcban és Írországban. Más országokban a fertõzés egyedül az Egyesült Királyságból importált marhák esetében jelentkezett.
Intézkedések a járvány megelõzésére
1988-ban Anglia megtiltotta a kérõdzõk proteinjeinek felhasználását állati eledelek gyártásában. 1996-ban tiltóintézkedések léptek életbe olyan élelmiszerekre és ételkészítményekre, amelyek Angliából származó marhahúst tartalmaznak. Más termékek, amelyek hasonló eredetûek, pl. faggyú, enyv, stb. szintén tiltólistára kerültek. Azonban 1999-ben az EU megszüntette a tilalmat az olyan marhahúsra, amely bizonyos követelményeknek megfelel (pl. olyan farmról származzon, ahol nem volt BSE fertõzés, vagy ahol az állatokat 30 hónapos koruk elõtt dolgozzák fel, stb.) Angliában a BSE esetek száma csökkenõben van 1992 óta. Új megfigyelõ rendszereket vezettek be Svájcban és Franciaországban, amelyek kimutatják az elhullott állatokban a BSE jelenlétét. Ennek bevezetése az EU egész területén várható.
#1078
Posted 2004. January 05. - 20:36

#1079
Posted 2003. December 28. - 01:28

#1080
Posted 2003. December 27. - 19:07

Az év eseménye
Kerékpár 2003: Bringások szomorú éve
NS, 2003-12-17
A profik között öt jól ismert kerekes halt meg 2003-ban. Sajnos a magyar kerékpársport is elveszített egy fiatal versenyzõt.
Persze veszélyes sportról van szó, a nyeregben olykor ötven-hatvan kilométer/órás sebességnél kell a zsilettpenge vékonyságú gumikon egyensúlyozni, miközben a közutakról – legalábbis edzések idején – nem lehet kitiltani az autósokat.
A hat kerékpárosból hárman tragikus balesetben veszítették életüket, a kazah Andrej Kiviljev a Párizs–Nizzán bukott, az észt Lauri Aus-t hazájában edzés közben gázolta halálra egy autó, s a kaposvári Fodor Sándorral ugyanez történt. Összeköti a három szörnyû szerencsétlenséget, hogy a bukósisak talán mindhármukat megmenthette volna. Az évtizedeken át határozatlan nemzetközi szövetség végre elszánta magát, s májustól a profik számára is kötelezõvé tette a bukó használatát. Más kérdés, hogy az edzéseken senki sem teszi (teheti) kötelezõvé a sisak viselését…
A másik három sportember tragédiája távolabb áll (?) a sporttól. Denis Zanette a fogorvostól távozóban szívinfarktust kapott. Fabrice Salansont a Német körverseny rajtja elõtti éjszakán álmában ragadta el a halál, az évek óta súlyos depresszióval küzdõ José Maria "Chaba” Jimenezt ugyancsak a szíve vitte el. A három eset fura kapcsa, elhangzik ugyanaz a mondat: "Kizárt, hogy doppinghasználat okozta volna a történteket.” Mert a legtöbben erre gondolnak elsõként.
Kerékpár 2003: Bringások szomorú éve
NS, 2003-12-17
A profik között öt jól ismert kerekes halt meg 2003-ban. Sajnos a magyar kerékpársport is elveszített egy fiatal versenyzõt.
Persze veszélyes sportról van szó, a nyeregben olykor ötven-hatvan kilométer/órás sebességnél kell a zsilettpenge vékonyságú gumikon egyensúlyozni, miközben a közutakról – legalábbis edzések idején – nem lehet kitiltani az autósokat.
A hat kerékpárosból hárman tragikus balesetben veszítették életüket, a kazah Andrej Kiviljev a Párizs–Nizzán bukott, az észt Lauri Aus-t hazájában edzés közben gázolta halálra egy autó, s a kaposvári Fodor Sándorral ugyanez történt. Összeköti a három szörnyû szerencsétlenséget, hogy a bukósisak talán mindhármukat megmenthette volna. Az évtizedeken át határozatlan nemzetközi szövetség végre elszánta magát, s májustól a profik számára is kötelezõvé tette a bukó használatát. Más kérdés, hogy az edzéseken senki sem teszi (teheti) kötelezõvé a sisak viselését…
A másik három sportember tragédiája távolabb áll (?) a sporttól. Denis Zanette a fogorvostól távozóban szívinfarktust kapott. Fabrice Salansont a Német körverseny rajtja elõtti éjszakán álmában ragadta el a halál, az évek óta súlyos depresszióval küzdõ José Maria "Chaba” Jimenezt ugyancsak a szíve vitte el. A három eset fura kapcsa, elhangzik ugyanaz a mondat: "Kizárt, hogy doppinghasználat okozta volna a történteket.” Mert a legtöbben erre gondolnak elsõként.