Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Európai Autómentes Nap

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
16 hozzászólás a témában

#1
emberke

emberke

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
Jó ötlet, habár több gond is van az elképzeléssel:

-a kerékpár nem alkalmas nagy csomag
szállítására + esõben, szélben, hidegben is nehéz.
lehetne ilyen témát is nyitni, hogy mi kéne ezek ellen :D
-a magyarok többsége tényleg nem hajlandó áldozatot
tenni egy jó eszméért, ünnepért >:(
-a világ az autósokra van berendezve, a brinyót
meg senki nem meri magára hagyni, mert a
festéket is lelophatják róla. :-/
amugy autók nélkül jobb lenne

a fékerõ legyen veletek



#2
mut

mut

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Sziasztok!

Elszomorító, de jellemzõ volt az autómentes-nap eredménye, ami inkább mondható volt autósnapnak. Én egész nap biciklin ültem és a 10-es úton hajtottam (260 km), közvetlenül érzékelhettem a forgalmat, még este felé is nemhogy kevesebb de inkább több autós volt az úton, mint hétközben, csak a teherautók volta kevesebben. Egyébként azon :( is csodálkozok, hogy mehetnek hétvégén kamionok az utakon, mert mindig mennek! Egyébként természetesnek kellene lennie, hogy szombat déltõl vasárnap estig az élet a sportról, kikapcsolódásról szóljon, s ne az õrült motorizációról. Például a kerékpárosoknak több helyet és szabadságot ekkor az utakon (kivéve a sztrádákat).

#3
chelydra

chelydra

    vendég

  • fórumtag
  • 79 hozzászólás
Szerintem is eléggé sikertelen volt ez a nap. Mi a börzsönybe mentünk túrázni , reggel 8-kor indultunk Pestrõl, Vác felõl folyamatos kocsisor vonult Pest felé (biztos bevásárolni mentek az emberek), Vácon pedig elég sok kamion volt, amin csodálkoztam is, mert azt hittem, hogy hétvégén nem járhatnak ilyen nagy teherautók, de úgy látszik, hogy a kamionstop csak nyárra vonatkozik. Vác után jóval kevesebb autó volt már, csak az emelkedõkön fosta ránk a jó dízelfüstöt pár Ifa és Liaz, és azok a teherautók, akik a Parassapusztai határátkelõhöz igyekeztek. (Tényleg, most jut eszembe, hogy Vác után kezdõdik az új autóút, amire biciklivel tilos felhajtani, viszont ez az egyetlen út Balassagyarmat felé (hacsak nem akarsz az Ipoly-völgyben tenni egy kb 80 km-es kerülõt), szóval itt ismét kényszerül szerencsétlen bringás megszegni a KRESZ-t.) Szobtól Pest felé már jobb volt a helyzet autóügyben, biztos mindenk a délutáni sziesztáját tartotta. Útközben elég kevés bringással találkoztunk, csak visszafelé menet, Verõcénél láttam egy csapat montist. Azt hittem, hogy azért többen fogják kihasználni ezt a jó idõt (és az autómentes napot, mivel én balga fejjel azt hittem, hogy tényleg láthatóan kevesebb autó lesz majd). Sebaj, lesz ez még jobb is, legrosszabb esetben 80-100 év múlva, amkior végre kimerül a föld kõolajkészlete.

#4
burce

burce

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.694 hozzászólás
Luki: nem feltétlenül jobb egy vidéki városban autózni, mint pesten. Vidéken jobb, mert talán biztonságosabb (nem mindenhol !) és kevesebb a szmog. Hátrány, hogy lassabban érek oda valahova (azért ez nem olyan nagy különbség, mert a piros lámpa megfogja az autókat). Pesten ez fordítva: autóval lassabb (már ahol), nem olyan biztonságos, stb. Tudjátok ti jól. Magam részérõl azért nem keróval járok suliba, mert nem tudok olyan tempóban tekerni, hogy ne izzadjak meg. Táska a háton, és egy bazi nagy folt lesz a trikón. Szóval totál leizzadva és lihegve beállítani... az nem az én stílusom. Meg egyébként sem tudom a kerót normálisan tárolni.

Most ennyi, majd amikor 'post'olom ezt a szöveget, biztos egy csomó minden eszembe jut még...
BRUCE

#5
Luki

Luki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 515 hozzászólás
Ez az autómentes nap tényleg csak gondolatébresztésre volt jó, de arra jó volt. Nálunk Egerben nagyon jól sikerült, bár itt "normális" napokon is hál' istennek elég sok kerékpárost látni. VÉleményem szerint egy ilyen kis nyugodt városban, mint ahol lakom sokkal könnyebb egyrészt a szemléletmódon változtatni, másrészt gyakorlatban megvalósítani. Pesten teljesen más a helyzet, ott én sem mindig közlekedek szívesen keróval  a hatalmas forgalom, a szmog meg az idegbeteg autósok miatt.

Luki

#6
Zöld

Zöld

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 579 hozzászólás
Bruce: Eltöltöttem egyszer Hollandiában néhány napot és elõször furcsa volt mert öltönyös figurákat láttam táskával laptoptáskával ahogy a városban tekertek. Nekik nem derogál bringára pattanni. Azt persze nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy ott megvannak a megfelelõ feltételek a bringázáshoz.

Kislust: Abban igazad van, hogy sokszor gyorsabban tudsz haladni bringával mint autóval. De azért sok helyen nem lehet vagy egyszerûen életveszélyes bringázni. Nekem a Soroksári úton kellene betekernem de azt inkább nem. Összesen 2 fickót szoktam látni akik tutira fanatikusok. Szerintem minden este az új születésnapjukat ünnepelhetik.

Az éjszakai közlekedés pedig sokszor kivitelezhetetlen a BKV-val ha nem a központban laksz valahol. (Ezzel csak nemrég szembesültem mióta nincs autóm és nem tudom mikor lesz megint :'( )

Zöldfulu


#7
Kislust

Kislust

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.507 hozzászólás
BRUCE!

Ha nem is menedzserek, de politikusok, tanárok szoktak keróval járni, csak persze nem stormbringerrel, hanem valami trekkingel. Én a belvárosban dolgozom, majdnem minden nap látok öltönyös embereket tekerni. Egyébként ha kényelmességi alapon minden reggel beülnék az autóba, akkor kb 1 órával kéne korábban fölkelnem, mert azt a 4 km-t keróval 15-, villamossal 30-, autóval kb 1 óra alatt tenném meg, és akkor még nem is beszéltem arról, hogy mennyire lennék ideges mire beérek(nemtom, hogy vezetsz-e, de nekem elhiheted, hogy egy nagyobbacska dugó után az ember pulzusa kb dupla+eszméletlen ideges).
Tényleg lehetne gyakrabban, de azerintem egyenlõre elég lenne monjuk évi 2.
Sajnos nem mindenhol megoldható a keró tárolása, pl nálunk igen, de tudom, hogy ez szerencsés.
Szerintem azért sem hülyeség az am. nep, mert ártani egyáltalán nem árt, viszont elõnye számtalan lehet/van.

kislust

#8
burce

burce

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.694 hozzászólás
1. A debreceni 16 milliót a helyi újságban olvastam. Azaz ennyi lett volna, de Db. nem lépett be ebbe az akcióba.
2. Szerintem ez az egész csak úgy ér valamit, ha az emberek tényleg rájönnek, hogy autó helyett van más is. Ezt meg úgy lehetne elérni, hogy (szerintem) munkanapokon kell megrendezni, és rendszeresen. Tehát 3 hetente, vagy 2 hetente, vagy nemtom hogy, és akkor az emberek egy idõ után megszoknák (jajj de hülyén hangzik ez (mármint a megszoknák), télleg így kell írni??), és esetleg nem csak akkor mennének nem autóval, amikor kötelezõ. Valamint a munkaadónak is támogatnia kéne: pl. normál kerékpártároló mindenhol.  Azzal nem értek egyet, hogy városban autózni rossz és haszontalan. Ha lenne autóm, én is azzal járnék, mert hogy kényelmesek vagyunk...  ;) Most komolyan: hogy nézne ki, ha egy tök komoly menedzser öltönyben keróval járna melóba??

BRUCE

#9
Kislust

Kislust

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.507 hozzászólás
Sziasztok!

Én személy szerint annak is örülök, hogy már beszélünk a dologról!
Abban igazad van BRUCE, hogy Mo még nem érett meg egy ilyenre, de attól még nem tartom hülyeségnek, mert 1.,valahol el kell kezdeni, 2.,ha már csak 1 család nem ül autóba, hanem elsétál(hovatovább kerekezik ;D)az egyik programot megnézni, szerintem már megérte.
Valószínû, hogy azért választották a szombatot, mert az nem munkanap. Gondolj bele, így sem csökkent jelentõsen aznap a forgalom, de ha ehhez hozzáadjuk azokat, akiknek kocsival kell dolgozniuk akkor tényleg nem érne semmit az egész, + szombaton az emberek könnyebben rávehetõk arra, hogy ne autózzanak.(pl a szõke cicák nem mennek a butikjukba a szekrényhátú barátjuktól kapott merdzsóval ;D).
AZok, akik idegesek az am. nap miatt le vannak ejtve. A fontos utak nem voltak lezárva, mindenhová el lehetett jutni kocsival(legalábbis Bp-n).
Azt gondolom, hogy igenis szükség van az ilyen napokra, mert ha nem is egybõl, de szép lassan rájönnek ,hogy autózni a városban rossz, haszontalan.Az természetes velejárója a folyamatnak, hogy idegeskednek az autósok, nézd meg mi a helyzet Párizsban. Asszem a fõpolgármester(de ha nem az , akkor valami vezetõ)a zöldpártból jött, s radikális változásokat vezetett be, lezáratott egy csomó utat, egyszóval megnehezítette - az amúgy is nehéz - autózást a városban. Nem népszerû, de már érezhetõ a változás, kevesebb autó van a városban(olvastam valahol).
No most hirtelen több okosság nem jut eszembe. ;D ;D

kislust


#10
kiscsango

kiscsango

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 hozzászólás
Én kicsit túlzónak tartom a debreceni 16 milliót. Ezt úgy érted, hogy ennyi volt a bevételkiesés az ingyenes közlekedés miatt?
Egyébként szerinted mennyibe kerülne azt a pár tonna szmogot kiszûrni a levegõbõl, ami szombaton végülis nem került oda? Igaz, hogy szombaton kevesen autóznak, de épp az általad írt hozzáállás miatt csak hétvégén érdemes ilyet szervezni. Így legalább lett néhány szimpatizáns, míg a napi csúcsforgalomban mindenki anyázott volna. Egyébként ne higgyétek, hogy Nyugat- Európában nincsenek dugók, és jó a tömegközlekedés. De ott az önkormányzatok és a vállalatok segítik a tömegközlekedést és az alternatív közlekedési eszközöket, pl. kerékpár. Aki autóval jár, annak simán van pénze bérletre, vagy kerékpárra. Ez a nap arra való, hogy az embereket ráébresszük a hülyeségeikre, szóval szerintem most kell csinálni, amikor érettek, akkor már fölösleges.

#11
burce

burce

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.694 hozzászólás
Mindenki!

Én nagyon jól tudom, hogy az autózás mennyire szennyezi a levegõt. Én nagyon jól tudom, hogy pl. hétfõn reggel, ill. dugóban  az emberek többsége egyedül ül az autójában. Ezeket nagyon jól tudom. Én arról beszélek, hogy azzal, hogy egy szombaton autómentes napot hirdetnek, nem jutunk elõrébb!! Szombaton sokkal kevesebben autóznak, így sokkal kevesebb ember tudna rájönni arra, hogy mással is lehet közelekedni. És ugye az önkormányzatok fizetik a buszt az autós embereknek... Ez meg egy másik hülyeség. És amikor rájön az emberkénk, hogy busszal is lehet közelekdni, és minden nap busszal megy munkába, akkor majd kitõl várja, hogy kifizesse a jegyét?? Azt az önkormányzati pénzt (ami Debrecenben vmi 16 milla lett volna) sokkal, de sokkal hasznosabban is el lehet költeni!!
Kislust írtad, hogy neked jó lesett, hogy legalább te tettél vmit a levegõért. Látod, neked ez jól esett, de nézd meg azt a csomó embert, akik meg csak szíjják a fogukat az a.m.nap miatt. Szerintem Magyarország még nem érett meg arra, hogy tudjanak törõdni a környezetükkel, sõt, még a saját egészségükkel sem! Nézzétek meg, Ny-Eu-ban minden ember sportol vmit! Vannak futó klubbok, golf klubbok, etc.etc.etc. Most, jelenleg Magyarország egy teljesen más világ.

Üdv:
BRUCE
u.i.:várom a véleményeket!!

#12
b

b

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 665 hozzászólás
Élet és tudban. volt egy ehhez közelálló cikk. Igazi amerikai a felmérés de tanulságos.

Lényege egy autós 18szor akkora helyet foglal átlagosan az útból mint egy buszon közlekedõ ember.

a bkv hozzállása is figyelemre méltó sajnos....azé nem ingyen utazott a jónép mert nagy lett volna bevételkiesés....ennyit róluk.

#13
GerMan

GerMan

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 445 hozzászólás
bruce,
szerintem kislust rátapintott a lényegre, miszerint fajlagosan sokkal nagyobb szennyezést okoz egy személyautó, mint egy 60 embert szállító autóbusz. bár 1 busz több füstöt okád, mint 1 autó, de kevesebbet, mint az az x autó, amit helyettesít.
másrészt a helyi közlekedési eszközöket elõbb-utóbb teljesen tisztává lehetne tenni pl.elektromos vagy hidrogén üzemmel.

amúgy meg tényleg a vezetõinknek kéne élen járni ebben mentalitásban. amíg pocséklás és színlelt jólét folyik az állami rendezvényeken, addig ne várjuk, hogy valami mozdulni fog ezügyben. de ez már politika és azt utálom...

kiscsango, tanulságos amit írtál!


#14
kiscsango

kiscsango

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 hozzászólás
Nyugat Európában az emberek már kezdenek rájönni, hogy megszívják, ha nem szoknak le az autózásról. Itthon ez nem ilyen eccerû. Az egyik multi felajánlotta, hogy a dolgozóinak szolgálati gépkocsi helyett bérletet vesz. Persze nem a kamionokról volt szó, hanem a fõnökök nyugati cirkálóiról. Az egész kollektíva ellenezte a dolgot, aztán meglepõ ajánlattal álltak elõ. Állítólag kiszámolták, hogy a gépkocsihasználat megvonása hvi 200 ezer!! Ft többletterhet jelent számukra. Tehát ha cég kifizeti nekik ezt a pénzt, akkor lemondanak a szolgálati autókról. Ráadásul valószínûleg továbbra is autóval közlekedtek volna, csak sajáttal.
Azt kell kitörölni a magyarok picike agyacskájából, hogy autóval közlekedni menõ, és a gyalogos, bringás, buszon utazó az mind szakadt proli. Mert azt ne mondja nekem senki, hogy a menedzser cicák nem tudnának bringával járni munkába, mert a dán nemtommilyen miniszter asszony is tud.
 

#15
Kislust

Kislust

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.507 hozzászólás
Üdv!

No egy picit másképp látjuk a dolgokat, de ez nem baj. Én úgy látom/gondolom, hogy az autómentes nap arra jó, hogy az emberek rájöjjenek, hogy nemcsak autóval lehet közlekedni. Nézz körül bármelyik hétfõ reggel. AZ autók 99%-ban egyedül utaznak. Normális ez így? Szerintem nem.
Amúgy én reggel 8-ra mentem suliba Bp másik felére, bõ egy órával keltem hamarabb, mert nem akartam autóba ülni. Miért? Mert ha az emberek nem is foglalkoztak ezzel, én legalább megpróbáltam. Tudom, hogy (sajnos)nem ér(t) semmit az erõfeszítésem, de valahogy mégis jobban éreztem magam aznap, hogy tettem valami jót.
Kár, hogy ezt kevesen gondoljuk így, de azért vagyunk egy páran, s remélem, hogy ez a jövõben változni fog.

kislust

UI:Legközelebb nézz meg egy dugót, s meglátod, hogy majdnem mindegyik kocsiban cak egy ember utazik.Ez azért elgondolkodtató! ::)

#16
burce

burce

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.694 hozzászólás
Hali!

Szerintem ennek az autómentes napnak semmi értelme sem volt (van). Legalább is itt mifelénk (szerencsére Debrecen nem volt benne ebben a buliban....). Hogy miért?? Az egésznek ugye az a célja, hogy az embereket leszoktassák az autókról, és hogy az ózonréteget kíméljük/jék. Az autóról való leszokást miért segíti az, hogy egy napig nem autózik?? Hanem helyette buszozzon, meg villamosozzon, meg stb., amit ugyebár a városok önkormányzata fizeti és éppenséggel nem egy kis összegrõl van szó, amit másra is lehetne fordítani (pl. kerékpárutak). Tehát nem autózik az ember. A kis városok (értsd egész Magyarország kiv. Bp) ily módon történõ légkárosítása tetemesen eltörpül a nagy városok szennyzése mellett, mondhatni semmi. Aztán ha már autómentes napot akarunk csinálni, és ezáltal csökkenteni a levegõ szennyezettségét, miért szombaton kell autómentes napot hirdetni?? Szombaton, amikor úgyse járnak autóval annyian az emberek. Vagy épp azért, mert szombaton kevesebben autóznak? Akkor meg mi értelme az egésznek??

Na szóval szerintem ez nem okos dolog, ez az én véleményem...

Üdv:
BRUCE

#17
Kislust

Kislust

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.507 hozzászólás
Sziasztok!

2001. szeptember 22-én autómentes nap lesz. Több mint 650 város vesz rész, köztük Budapest(csak részlegesen)és több hazai város is, ajánlom figyelmetekbe, vegyétek rá környezeteteket, hogy aznap ne üljenek autóba.
Bõvebb info:
www.kovim.hu/szept22/index.html

kislust