Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34208 replies to this topic

#61
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,288 posts

https://youtu.be/f4v...yvTqTgbdJWWDUn2 

 

csináltam egy ergopower összeszerelős videót. :)


  • vittore30 likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#62
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,288 posts

ezt találtam: https://blog.fairwhe...-crank-testing/

 

másrészről meg itt van ez a fránya shimi hajtómű felülvizsgálat is. tudtak a problémáról már évek óta, és nem oldották meg. inkább hagyták, h a vevőknek bosszúsága legyen belőle.

 

engem ott vesztett el a shimi, amikor behozta a 9-es rendszereit. onnantól nagyot zuhantak a termékeik tartóssága. 


Edited by donciccio, 2023. October 31. - 19:00.

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#63
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,288 posts

Arra nem kaptunk választ, hogy a gagyi drót miért jó, egyetértek abban, hogy ennél biztosan lett volna műszakilag jobb megoldás. 

Ugyanakkor megint arra térünk rá, hogy a másik (itt most Shimano) miért mindenképp rosszabb, mint a szent Campa, miközben azt nem tudjuk megmondani, hogy miért jobb, csak, jobb és kész... Szerintem semmi szükség az ilyesfajta márkaimádatra, főleg úgy, hogy most sincs ész érv amellett, hogy miért jobb... csak "jobb az, mert ki van találva, érted!! biggrin.png

 

engem őszintén érdekel, hogy miért lenne jobb a Campa, mint a Shimano ebben a kérdéskörben? De, ha már úgyis a másik zsigeri utálata a cél, azt is meghallgatom, hogy a Shimano miben rosszabb, és ha beláthatóak az érvek, az is elfogadható lesz... 

 

De addig senkit nem érdekel, hogy a Campagnolo jobb, mert CSAK!! 

 

(próbáltam mindkét szabványt, semmi különbséget nem éreztem működésben, szerelhetőségben ugyanakkor a Shimano szerintem triviális és egyszerű, a Campa feleslegesen bonyolult és indokolatlanul gagyi a drótjával.... és, hogy legyen ellenérv is, a Shimano csapágyminősége messze van a jótól, nem csak a Campához, hanem bárki máshoz képest is elég silány, és rövidéletű is egyszerre.)

nem vagyok mérnök, így én elhiszem ezt az állítást egy nálamnál jobban hozzáértőnek. konkrétan Yasec-nek. 1x tőle olvastam, az akkori piacon az UT rendszer volt a legjobb. talán a tour magazin csinált vlmi összehasonlító tesztet. ha létezik ilyen, akkor az egy objektív vizsgálat lehet.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#64
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 posts

jó ez így. sztem 1xű, mint egy faék. én kedvelem ezt a megoldást. kicsi a q faktor is. szóval ki van ez találva rendesen. ellenben a power torque egy nagyon rossz megoldás. amikor a campa kihozta az ut rendszert, akkor már a shiminek egy jóideje meg volt a külső csészés rendszere. igazából a campa maradt az uccsó nagyobb gyártó, aki 4szög tengelyt használt. cserébe az ut record klasszisokkal jobb lett, mint a shimi.

Arra nem kaptunk választ, hogy a gagyi drót miért jó, egyetértek abban, hogy ennél biztosan lett volna műszakilag jobb megoldás. 

Ugyanakkor megint arra térünk rá, hogy a másik (itt most Shimano) miért mindenképp rosszabb, mint a szent Campa, miközben azt nem tudjuk megmondani, hogy miért jobb, csak, jobb és kész... Szerintem semmi szükség az ilyesfajta márkaimádatra, főleg úgy, hogy most sincs ész érv amellett, hogy miért jobb... csak "jobb az, mert ki van találva, érted!! :D

 

engem őszintén érdekel, hogy miért lenne jobb a Campa, mint a Shimano ebben a kérdéskörben? De, ha már úgyis a másik zsigeri utálata a cél, azt is meghallgatom, hogy a Shimano miben rosszabb, és ha beláthatóak az érvek, az is elfogadható lesz... 

 

De addig senkit nem érdekel, hogy a Campagnolo jobb, mert CSAK!! 

 

(próbáltam mindkét szabványt, semmi különbséget nem éreztem működésben, szerelhetőségben ugyanakkor a Shimano szerintem triviális és egyszerű, a Campa feleslegesen bonyolult és indokolatlanul gagyi a drótjával.... és, hogy legyen ellenérv is, a Shimano csapágyminősége messze van a jótól, nem csak a Campához, hanem bárki máshoz képest is elég silány, és rövidéletű is egyszerre.)


  • marton, Kisherceg, zscs and 1 other like this

#65
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,288 posts

egyébként Don, te hogy válogatnád össze a tökéletes 10-es Campa szettet, ha a legjobb ár/érték és a legtartósabb működés a szempont? 

 

mi lenne Record és mi jönne az alsóbb tartományokból? talán az átdobónál és a hajtókarnál felesleges a karbonozás, a fogaskeréknél meg a részben titán Record, ami sokak szerint hulyeség. tartok tőle, hogy nehéz megtapasztalni pl azt is, miben jobb egy Record felnifék, pl egy Velocenál. tömegben biztos, de az se sokkal

ami most van a bianchi-n. max annyit változtatnék, h a mostani karbon darabokat is alura cserélném. mondjuk erre jó egy chorus szett is a 2000-es évek elejéről. a hajtókarokat kellene cserélni 2007-es centaur-ra. az már UT, cserébe a tányérok record, chorus szintűek, kovácsoltak. sztem ez ár/érték/tartósság szinten a legtutibb szett. sor már nem lesz csak veloce, de az meg kb mind1. kopó alkatrész. 

 

Campagnolo%2B2001%2B%252810%2529.jpg


  • vittore30 likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#66
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,860 posts

egyébként Don, te hogy válogatnád össze a tökéletes 10-es Campa szettet, ha a legjobb ár/érték és a legtartósabb működés a szempont? 

 

mi lenne Record és mi jönne az alsóbb tartományokból? talán az átdobónál és a hajtókarnál felesleges a karbonozás, a fogaskeréknél meg a részben titán Record, ami sokak szerint hulyeség. tartok tőle, hogy nehéz megtapasztalni pl azt is, miben jobb egy Record felnifék, pl egy Velocenál. tömegben biztos, de az se sokkal


  • Kisherceg and donciccio like this

#67
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,288 posts

https://www.youtube....ZhiwEg18&t=861s cseh mesterünk most egy C40-es Colnago-t vett kezelésbe. sztem rövid a villa. :) a lánc meg hosszú. egy szemet még ki lehetett volna venni belőle. a hátsó váltóhoz futó bovdenházat meg nem értem minek vágja le. az pont olyan hosszú, mint amilyennek lennie kell. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#68
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,288 posts

a totalcycling azt írja hogy, ennek a cuccnak az a szerepe hogy megakadályozza a jobbos hajtókart, nem tud kijönni akkor sem, ha véletlenül túlhúzod és tönkreteszed a hajtómű fő csavarját (10-es imbusz kell hozzá, hosszabbítóval) és esetleg ezt nem veszed észre

 

This part is clipped over the right hand bb cup and prevents the right hand crank coming out should the ultra-torque fixing bolt fail due to over-tightening

 

a tesóm bringáján olasz a menet és 9-es octalink 105 crank van rajta. egyszer kitekeredett, nem volt jó poén, aztán kék loctite-val lett rögzítve

mondjuk elég nehéz túlhúzni azt a csavart. 42 Nm a minimum nyomaték, amire meg kell húzni. :D


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#69
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,860 posts

a totalcycling azt írja hogy, ennek a cuccnak az a szerepe hogy megakadályozza a jobbos hajtókart, nem tud kijönni akkor sem, ha véletlenül túlhúzod és tönkreteszed a hajtómű fő csavarját (10-es imbusz kell hozzá, hosszabbítóval) és esetleg ezt nem veszed észre

 

This part is clipped over the right hand bb cup and prevents the right hand crank coming out should the ultra-torque fixing bolt fail due to over-tightening

 

a tesóm bringáján olasz a menet és 9-es octalink 105 crank van rajta. egyszer kitekeredett, nem volt jó poén, aztán kék loctite-val lett rögzítve


  • donciccio likes this

#70
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,288 posts

Mármint jól túl van gondolva... Ez a drótklipsszel rögzítés elég gagyi, nem hiszem, hogy ne lehetett volna a jobb kar poziját nélküle fixre hozni.

jó ez így. sztem 1xű, mint egy faék. én kedvelem ezt a megoldást. kicsi a q faktor is. szóval ki van ez találva rendesen. ellenben a power torque egy nagyon rossz megoldás. amikor a campa kihozta az ut rendszert, akkor már a shiminek egy jóideje meg volt a külső csészés rendszere. igazából a campa maradt az uccsó nagyobb gyártó, aki 4szög tengelyt használt. cserébe az ut record klasszisokkal jobb lett, mint a shimi.


  • vittore30 likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#71
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,836 posts
Mármint jól túl van gondolva... Ez a drótklipsszel rögzítés elég gagyi, nem hiszem, hogy ne lehetett volna a jobb kar poziját nélküle fixre hozni.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#72
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,288 posts

Hozzá értőket kérdem, hogy a Campagnolo középcsapinál látható "drót vagy rugó" nem tudom mi a neve, mire szolgál???

 

https://www.k2-bike....ozepresz-csesze

 

Sok építős videóban láttam már, de rá nem jöttem mi célt szolgál??? rolleyes.gif

a jobb oldali kart rögzíti. azon az oldalon a csapágy egy kicsit távolabb van a kartól. arra szolgál, h ez az oldal legyen egy fix pont. fontos az első váltó miatt. a másik oldalon egy spéci rugó van. a campa egy elég szűk tűrést ad meg a csapágy házakhoz az ut rendszernél. azért kell a rugó, h a két véglet között ne lötyögjön a kar. jól ki van ez találva. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#73
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,836 posts

Hát őőőő, izéééé, köszi! smile.png

 

nincs mit. :)

 

összefoglalom: olasz :D


  • karakoram, Rabbit and talpfa like this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#74
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 428 posts

nem értek hozzá.... azt írja, hogy retaining clip, szóval rögzít valamit. biggrin.png  gondolom, béna olaszmenetes csésze, ki ne essen.... biggrin.pngbiggrin.pngbiggrin.png

megnézve az alábbi videót, nekem úgy tűnik, jó olaszosan megoldották bravúrosan, bonyolultan azt, amit egyszerűen is lehet. persze nem értek hozzá. smile.png

video

 

edit:

másik video

 

nem az a dolga, hogy a karon lévő csapágy külső peremét fogja? de hogy a másik oldalon miért nincs...unsure.png

 

harmadik video

 

ezek szerint csak arra kell, hogy a jobb kar ki ne essen/egyenesen álljon szerelés közben.

Hát őőőő, izéééé, köszi! smile.png



#75
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,836 posts

Hozzá értőket kérdem, hogy a Campagnolo középcsapinál látható "drót vagy rugó" nem tudom mi a neve, mire szolgál???

 

https://www.k2-bike....ozepresz-csesze

 

Sok építős videóban láttam már, de rá nem jöttem mi célt szolgál??? rolleyes.gif

 

nem értek hozzá.... azt írja, hogy retaining clip, szóval rögzít valamit. biggrin.png  gondolom, béna olaszmenetes csésze, ki ne essen.... biggrin.pngbiggrin.pngbiggrin.png

megnézve az alábbi videót, nekem úgy tűnik, jó olaszosan megoldották bravúrosan, bonyolultan azt, amit egyszerűen is lehet. persze nem értek hozzá. smile.png

video

 

edit:

másik video

 

nem az a dolga, hogy a karon lévő csapágy külső peremét fogja? de hogy a másik oldalon miért nincs...unsure.png

 

harmadik video

 

ezek szerint csak arra kell, hogy a jobb kar ki ne essen/egyenesen álljon szerelés közben.


Edited by Kisherceg, 2023. October 27. - 12:17.

  • talpfa likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#76
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 428 posts

Hozzá értőket kérdem, hogy a Campagnolo középcsapinál látható "drót vagy rugó" nem tudom mi a neve, mire szolgál???

 

https://www.k2-bike....ozepresz-csesze

 

Sok építős videóban láttam már, de rá nem jöttem mi célt szolgál??? rolleyes.gif


  • donciccio likes this

#77
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,288 posts

Vietnám vagy Kambodzsa jobb lenne ?

olasz márka. az acél vázat inkább otthon készítsék, mert lehetnek meglepik. én azért bele kukkantanék a csapágyházba, h hogyan illesztették össze az alsó csövet, ülő csövet, és a láncvillákat. ha csak simán egyenesre van vágva bármelyik cső, akkor egyéb galádságokat is elkövethettek. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#78
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,258 posts

. ami mondjuk inkább probléma, h made in taiwan matrica van a vázon.

Vietnám vagy Kambodzsa jobb lenne ?


  • zscs likes this
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#79
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,288 posts

lezüllött a dzsosz, valószínűleg egyre belépőbb csövekkel operálnak

 

https://www.navabike.com/compactpro

 

9,4 az nagyon sok. pedál , kulacstartók és órák nélkül

annyira azért nem rossz ez a tömeg. pl.: kerekek. oké, h open pro, de tuti réz niplik, és sima 2 mm-es küllőkkel vannak fűzve. maga a váz sztem nincsen 2 kg. a colnago master se hinném, h sokkal könnyebb. https://www.ridemedi...os-compact-pro/ itt van még egy csomó kép. ami mondjuk inkább probléma, h made in taiwan matrica van a vázon.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#80
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,860 posts

lezüllött a dzsosz, valószínűleg egyre belépőbb csövekkel operálnak

 

https://www.navabike.com/compactpro

 

9,4 az nagyon sok. pedál , kulacstartók és órák nélkül