leendõ ORBEA-s.
Szia, mi lesz pontosan?
Sziasztok!Lejjebb már írtam: a 903-as 60-as (c-t) méretben 2020g, saját mérés (digit)
Az 1260g-os FAT vázat mephisoft linkelte (370Euro).
szerk: közben már megtaláltad.
A Trek honnlapja: www.trekbikes.com Van itt kis animációs "mutatvány is. PErsze túl sok infót nem árulnak el.
Még a karbontémával kapcsoaltban: mik lehetnek azok a különbségek a karbonszövetek között, ami azt a minõségben, tömegben, árban lévõ jelentõs eltéréseket produkálja, pld. egyes (fõleg német és olasz) gyártók extrém könnyû dolgai (230 gr.-os villa, 43 gr-os nyereg, 34 gr.-os elsõ agy, 860 gr.-os kerékszett) milyen minõséget adhatnak (merevség, megbízhatóság, tartósság, egyáltalán használhatóság stb.)?
azér pár ezer kilcsit mentem már,hogy két teló különbsége ne zavarjon meg...., egyébként épp a hátsó részén érezni komfortosabbank, írhattam volna köves emelkedõt is, vagy szint utat is de aszfalton is érezhetõ a diffi....Hm. Egy jó kis lejtõn szinte minden súly az elsõ keréken van. - Nem lehet, hogy a két telo nem pont egyformán van beállítva?
Egyébként szerintem még outin is a gumi nagyságrendekkel többet csillapíthat, mint a váz. És ez nyilván még hatványozottaban igaz montira. És a gumik közti különbségekre is.
igen, mivel saját mind 2, nyereg+csõ ugyanaz, /cserélgetve a 2 bringán/ kerekek azonos kategóriák, telók szintén (ja mivel montiról van szó, de a vázanyag/komfort téma szempontjából ez asszem indifferens) gumi hasonló de a kevésbé kényelmesnek bizonyúlón van ballonosabb ,igazából a hajtás és váltó rendszerek közt van árnyalatnyi különbség de az itt megint nem számít...geóban pedig hajszálra ugyanaz, mivel egy soron készülnek, egy sablonra.....Hát könnyen lehet.
Bikeertigger:
A két bringán, amit összehasonlítottál ugyanolyan nyereg,nyeregcsõ,stucni,villa, kerék és gumi volt ugyanolyan guminyomással?
VAgyis nem a váz produkálja a relatív kényelmességet, hanem a kiegészítõk szerencsés együttállása... (?)
nem...azért nem hiszek ekkora placebo hatásban, egyébként pont nem merevebb, hanem rugalmasabb.....És nem lehet, hogy csak egyszerûen jobbnak(pl mert tudod hogy a szkandi miatt jobbnak kéne lennie, vagy egyszerûen merevebb és jobb rajta menni) érzed azt a bringát, és azért érzed kényelmesebbnek? Csak azért kérdezem, hogy mennyire biztos hogy kényelmesebbnek érzed.
a szkandi nagyságrendekkel kényelmesebb......
Karbonnak van száliránya, amivel el lehet érni, hogy egyik irányban kevésbé legyen merev, elnyelje az úthibákból adódó rezgéseket, a másik irányban viszont maximális mervsége legyen, pl ha kiállsz oldalirányban ne hajoljon a váz. Persze ennél bonyolultabban vannak méretezve.
A teszt eredménye: a kényelem és váz anyag között nem találtak összefüggést. Pont.
, ...
Én most kifejezetten olyan vázat keresek ami villával max 2kg, ezért nem vettem meg. Biztosan fogok is találni a méretemben (58-59), nem olyan nagy igény ez szerintem (váz 1600g, villa 400g). Weight Weeniest ismerem persze, most meg is néztem és talán ha 8-10db váz van a felsoroltak közt ami több mint 2kg persze lehet hogy sok ott a verseny váz ezért, ennyire nem ismerem a vázakat.
Karbonnak van száliránya, amivel el lehet érni, hogy egyik irányban kevésbé legyen merev, elnyelje az úthibákból adódó rezgéseket, a másik irányban viszont maximális mervsége legyen, pl ha kiállsz oldalirányban ne hajoljon a váz. Persze ennél bonyolultabban vannak méretezve.Sziasztok,
egy valamit nem értek.
Hogy lehet az hogy mindenki azt mondja, hogy a karbon vázak kényelmesebbek(jobban elnyeli az út egyenetlenségeit) mint mondjuk egy acél váz. De akkor hogy lehet hogy ugyanolyan merev(vagy jobban)? Ez ellentmondás vagy valahol hibás a felvetés.