Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Régi(2004-es Csepel Woodlands)vázra megéri-e alapozni?

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
4 hozzászólás a témában

#1
kornel888

kornel888

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Meggyõztél, fõleg, hogy találtam egy oldalt szerelési árakkal és rájöttem, hogy nem akarom egy negyed bicikli árát szerelõre költeni :D

#2
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
ez fugg hogy hol csinaltatod.
en inkabb vettem hozza szerszamot mert kb 5 hasznalat utan megterul az adott feladatra szant darab (nyilvan nem a legdragabb szerszamok).
es legalabb nem kell varnom a szerelesre ingyen van es hetvegen is rendelkezesemre all.

ha tetszik a sport akkor szepen aprankent szerezz be mindent az igenyeidnek/tudasodnak megfeleloen.

(topikot szerintem zarni fogjak-forum hasznalati szabalyok- ne lepodj meg ha atkerul mashova)

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#3
kornel888

kornel888

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Köszi szépen a kimerítõ választ, nagy segítségemre lesz! Akkor lehet elkezdem apránként felújítani, kezdve ezekkel. Viszont ebben van olyan, amit még nem csináltam soha, mint pl lánccsere, centriroztatás. Mennyi lenne kb ez az egész egy szerelõnél? Amire még rámennek persze az alkatrész árak pluszban.

#4
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 888 hozzászólás
Szia!

Öreg Woodlands nem rakéta, de egy csomagos túrán nem a bringa súlya fog elsõsorban számítani. Ha tényleg ennyi ideje nem volt hozzányúlva, a következõket javasolnám látatlanban is:
- lánckerékcsoport és lánc cseréje. (Remélhetõleg fogsz még kapni az eredeti hajtásrendszernek megfelelõt. Ne most kezdj azon agyalni, hogy milyen jó lenne 6-os helyett 7-es, UG helyett HG, mittudomén.)
- bowdenek cseréje. váltó legalább, de esetleg fék is. (Ha kiszõrösödött, akkor mindenképpen.)
- kerekek centriroztatása. Amin nem látszik 8-as, azon is jobb, ha beállítják újra a küllõfeszességet.
- Kerékcsapágyak szétszedése, tisztítása, újrazsírozása, beállítása. Ha valamelyik kónusz be van rágva, annak cseréje. A porvédõk alatt legyen elég zsír, de amit kinyom magából, azt töröld le, még a kerekek visszahelyezése elõtt. (Illetve ezt megcsináltathatod ott, ahol a kerekeket centrirozzák.)
- nem feltétel, de a centrírhoz lehet, hogy jobb, ha leveszed a gumikat. Akkor nézd meg, hogy a felniszalag ép-e, és rendesen a helyén van-e. A felniket pucold le mosogatószeres vízzel.
- középcsapágy szétszedése, tisztítása, zsirzása, beállítása. Ha ott be van rágódva valami, csere monoblokkra, azonos tengelyhosszal. Vázban a meneteket kipucolni, vékonyan bezsírozni visszaszerelés elõtt. (Ahhoz, hogy hozzáférj a középcsapágyhoz, a hajtómû leszereléséhez célszerszám kell. Meg az elsõ pontban említett lánckeréksor leszedéshez is. Ja, a láncbontáshoz, meg az új lánc összetolásához is. Ha ezek nincsenek, és nem is akarod beszerezni, inkább vidd szervízbe.)
- Fékbetétek cseréje
- pedál cseréje. Nem a legolcsóbb mûanyag halálpedálra, hanem valami normális fémházas, tömitett, karbantartható példányra.
- esetleg a váltó kanalát is érdemes kettévenni (valszeg 9-es kulccsal nyílik,) és a görgõket is megpucolni.
- nem tudom, most milyen gumijaid vannak. Esetleg érdemes lenne azokat is cserélni valami kis gördülési ellenállású, kismintás vagy kopasz gumira (pl. Schwalbe road cruiser), netalán defektvédelemmel ellátottra. Semmi értelme épített úton zümmögtetni azokat a traktorgumikat, amiket egy idõben minden, távolról valamennyire is mountainbike-nak látszó tárgyhoz kötelezõen adtak.
- (Én lehet, hogy azt az alapfokú telót is cserélném inkább valami becsületes merevvillára.)

Fentiekbõl a gumi meg a pedál cseréje lehet viszonylag költséges, a többi nem vészes. (Mondjuk a sor meg a lánc is benne lesz jópár ezresben, de azt muszáj.) Pótbelsõ, pumpa, szerszámkészlet, Kamcsatkából majd küldj képeslapot.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#5
kornel888

kornel888

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Sziasztok!

Van egy 10 éves Scwhinn Csepel Woodlands elsõteleszkópos mtb-m. A közeljövõben több hosszabb túra is tervben van és emiatt elgondolkodtam egy új bicaj vásárlásán. Azonban azt olvastam valahol, hogy pl a váza elég jó, strapabíró és mivel nagyon megszerettem már ezt a bicajt, arra gondoltam, hogy nekiállok felújítani. A gumik kivételével minden gyári rajta, shimano malaysia 22.2 váltó-fékkar, zoom gordon 621 teleszkóp, duplafalú remerx felni, stb.
Igazából ezalatt a 10 év alatt semmi bajom nem volt vele, a váltója van talán rosszul beállítva, meg talán a felnijében van egy kis nyolcas, de egyéb problémám nem sok volt vele, plusz az, hogy egy kicsit nehéznek találom. Érdekelne, hogy szerintetek van-e értelme egy ilyen bicajra alapozni, mondjuk a következõ 10 évre is, ami legfõképp hosszabb túrákat és mindennapi használatot jelent.
Másodsorban pedig, mik azok a dolgok, amik elhasználódhattak vagy cserére szorulnának ennyi idõ után? Nincs nagy szakértelmem a bicajok terén és én azon kívül, hogy kopottak a fékpofák, meg hogy törött a pedál, nem sok mást tudok megállapítani róla. Egy 400km-es túrára megyek vele augusztusban és szeretném egy kicsit felkészíteni rá.

Elõre is köszönöm a segítséget!