Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Milyen bringával mennétek neki Európának ?

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
31 hozzászólás a témában

#1
pleisztocen

pleisztocen

    vendég

  • fórumtag
  • 36 hozzászólás

26-os, vagy 622-es kerék?


A legtöbb túrázós fórumon áradoznak a 622-es trekking kerékpárokról és Nyugat-Európában járva is szinte csak ilyeneket láttam csomagokkal felmálházva, gondolom nem véletlenül. Ezért úgy döntöttem, ezt nekem is ki kell próbálnom. Hétvégén végre összeraktam és mentem vele egy jó bõ 100 km-es kört. Hihetetlen élmény volt! Láttam, hogy merre járok, nem csak az elsõ kerekemet és a fehér asztfaltcsíkokat! Országúti/mtb után teljesen más élményt nyújtott. Nyilván hajtás hatékonyságban visszaüt az egyenesebb testtratás, de málhával úgysem szágoldozni kell.

A csomagtartó probléma is megoldódott. Egy szimpatikus kerékpárboltban így jellemezték a közepes árfekvésû alumínium darabot: "25 kg max teherbírás van ráírva, ami azt jelenti, hogy 80 kg terepen..." Majd vigyorogva összenéztek, mint akik tudják mirõl beszélnek :) (persze eszemben sincs annyit rátenni)

#2
Povi_

Povi_

    vendég

  • fórumtag
  • 82 hozzászólás

se az elsõtáskának,se az utánfutónak nem vagyok a hive.


Egyébként nem rossz dolog az elsõ táska, stabilabb tõle a bicaj, de egyedül sose volt annyi cuccom, hogy szükség legyen rá, a tandem miatt vettük, ott ugye kettõ ember cuccát kell cipelni egy bicajon... :-)
Az utánfutót egyébként kipróbálnám, de akkor úgy, hogy a bringán nem cipelnék semmit.

#3
cobranco

cobranco

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Azért az már túlzás, hogy Croggs papucsban teker, mert az könnyebb, mint egy bringás cipõ... :-)


Meg az is fontos,hogy reggel jól kisz@rja magát/elnézést!/,mert annyival is könnyebb lesz egész nap :)

Szerintem meg inkább legyen minden ott ami kell,még ha az egy kis túlsúllyal is jár...azért érdemes optimalizálni a súlyelosztást,bár én se az elsõtáskának,se az utánfutónak nem vagyok a hive.

Nem kell csüggedni: Nagyobb súly-nagyobb kihivás!

Túráim,videók itt: http://cobranco.hu


#4
Passo

Passo

    vendég

  • fórumtag
  • 67 hozzászólás

A 30 kilo rengeteg cucc... :-) Elég sok bringatúrázót szoktam vendégül látni, mindig meglepõdök, mennyi cuccot cipelnek magukkal az emberek. Elsõ táska, hátsó táska, utánfutó... 10-15 kilóba bele kell, hogy férj, sátorral és (több napi) kajával együtt.

Persze õ a másik véglet (nem credit card-os túrázó, sátrat is cipel magával):
Ultralight bicycle touring
Azért az már túlzás, hogy Croggs papucsban teker, mert az könnyebb, mint egy bringás cipõ... :-)



Igen, igazából erre akartam én is célozni, de azért tudom, hogy mindenkinek más a csomagolási stratégiája. Én nem szeretem túlpakolni magam, általában hajtok az eleve könnyebb felszerelésre is (ésszerû határokkal). Mások több mindennel készülnek.
Azért a 10 kg necces több napi kajával, de megoldható. Az ideális valahol 15-17 kg körül lehet (talán idén megint felmegyek 20-ig, ha berakom a tükörreflexest is... :) ).

üdv!

#5
Passo

Passo

    vendég

  • fórumtag
  • 67 hozzászólás

26-os, vagy 622-es kerék?
Jó kérdés, és a válasz attól függ, hova készül az ember. Nyugat-Európába, és többnyire burkolt utakon haladva teljesen jó a 622-es, talán gyorsabb is egy kicsit. Viszont világ körüli útra, és pl. Ázsiába készülõ túrások inkább a 26"-os kerékre esküsznek, és nem csak azért, mert a terepet jobban bírja, hanem inkább abból az egyszerû szempontból, hogy azokban az országokban sokkal könnyebb 26"-os külsõt szerezni, mint 622-eset.



Tökéletesen egyetértek!
Ezért van kétféle túragépem, bár a 26"-ost az utóbbi években nem használtam, utoljára Törökországban voltam vele.
Mivel "trekking" gép volt megemlítve Pleisztocén kérdésében, fixnek vettem a 622-est.

üdv:
balázs

#6
Povi_

Povi_

    vendég

  • fórumtag
  • 82 hozzászólás

. 30kg felszerelés nem kevés egyáltalán, elégnek kell lennie. Hegyek között pláne.


A 30 kilo rengeteg cucc... :-) Elég sok bringatúrázót szoktam vendégül látni, mindig meglepõdök, mennyi cuccot cipelnek magukkal az emberek. Elsõ táska, hátsó táska, utánfutó... 10-15 kilóba bele kell, hogy férj, sátorral és (több napi) kajával együtt.

Persze õ a másik véglet (nem credit card-os túrázó, sátrat is cipel magával):
Ultralight bicycle touring
Azért az már túlzás, hogy Croggs papucsban teker, mert az könnyebb, mint egy bringás cipõ... :-)

#7
Povi_

Povi_

    vendég

  • fórumtag
  • 82 hozzászólás
26-os, vagy 622-es kerék?
Jó kérdés, és a válasz attól függ, hova készül az ember. Nyugat-Európába, és többnyire burkolt utakon haladva teljesen jó a 622-es, talán gyorsabb is egy kicsit. Viszont világ körüli útra, és pl. Ázsiába készülõ túrások inkább a 26"-os kerékre esküsznek, és nem csak azért, mert a terepet jobban bírja, hanem inkább abból az egyszerû szempontból, hogy azokban az országokban sokkal könnyebb 26"-os külsõt szerezni, mint 622-eset.

#8
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Szia Passo!
ui.: Jó , végülis hülyeséget kérdeztem, ha nem akarom annyi cuccot vinni mit izgulok a teherbíráson…


Lehet egy mostani váz sem bír el akkora súlyt. Régi acél vázakkal kicsit más volt a helyzet.

#9
pleisztocen

pleisztocen

    vendég

  • fórumtag
  • 36 hozzászólás
Szia Passo!
Köszönöm a linket, nagyon tetszik az oldalad, már kiolvastam szinte minden bejegyzést, sokat jegyzeteltem! :)
Alapvetõen én sem tervezek sok cuccot vinni, nincsenek nagy igényeim, meg a térdem is néha rakoncátlankodik, úgyhogy minél könnyebbé szeretném varázsolni a biciklit. De csomagtartóval utoljára nagyapám Csepeljén találkoztam közelrõl, ami a pb gázpalacktól kezdve, jómagamig mindent elbírt, és ahhoz képest valószínûtlenül kevésnek tûnik az a 25 kg max teherbírás, amit a mostani csomagtartókra írnak, függetlenül attól, hogy nem akarok annyit rápakloni. Azt gondoltam, hogy egy átlagos csomagtartó simán kibír 40-50 kg-ot, de most látom, hogy az ilyenekért irdatlan pénzeket elkérnek, pedig „csak” egyszerû csomagtartók . Ezért felmerült bennem, hogy vajon a tapasztalt nagycsomagos túrázók milyet használhatnak egy európai túrán (nyilván tibetbe megveszi az ember a drágábbat). De ha azt mondjátok nincs baj az olcsóbb névtelen verziókkal, akkor jó, inkább a túrára költöm a különbözetet.
Köszönettel,
árpád

Szia zsizsi!
Köszönöm a tippet, valóban elég borsosak az áraik, bár találtam egy baromira leértékeltet, de így is kicsit soknak érzem egy ’halom vasrúdért’. :) Passo bejegyzése alapján úgy tûnik végül is elég lesz egy olcsóbb, alumínium verzió is.
Köszönettel,
árpád

ui.: Jó , végülis hülyeséget kérdeztem, ha nem akarom annyi cuccot vinni mit izgulok a teherbíráson…

#10
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Üdv Pleisztocen!

Amennyiben sok csomagot tervezel magaddal vinni, javaslom a TUBUS csomagtartókat. Itthon is beszerezhetõ könnyen, de valóban nem olcsó, ellenben CrMo-csövekbõl készül egy életen át kitart és a legtöbb modell 40-50 kg-ig terhelhetõ.

#11
Passo

Passo

    vendég

  • fórumtag
  • 67 hozzászólás
Szia Pleisztocén!

Nem mennék bele a részletekbe, mert itt úgy is leírom a csomagolásról alkotott véleményemet, tapasztalatomat elméletben és gyakorlatban is: • PASSO

A 2011-es "Alpok hosszában" túrámra kereken 20 kg cuccot vittem. A tavalyi Alpok-túrámon a legnehezebb felállás 12,5 kg volt az idõnként felpókozott ásványvizekkel, italokkal, mert csak egy nyeregcsõre szorítható csomagtartóm volt azon a biciklin, ami max 10kg teherbírású (tehát egy picit túlléptem néha).
Sokszor meglepõdöm, milyen sok felesleges dolgot visznek magukkal egyesek. 30kg felszerelés nem kevés egyáltalán, elégnek kell lennie. Hegyek között pláne.

Nagyhátizsákos gyalogtúrán azért szokott megszaladni néha a tömeg, mert akár 4-5 napig sem tud az ember boltot találni. Legalábbis nekem az Erdélyi-szigethegység és a Radnai-havasok gyalogos bejárásakor volt legnehezebb a hátizsákom, 32kg (persze elsõ nap, mert utána fokozatosan fogyott. Ráadásul más cuccaiból is át kellett vállalnom valamennyit).

Baráti üdvözlettel:
balázs

#12
pleisztocen

pleisztocen

    vendég

  • fórumtag
  • 36 hozzászólás
Sziasztok!

Építek egy trekking biciklit a nyárra tervezett alpesi biciklitúrámhoz. Már majdnem minden megvan hozzá, de a csomagtartónál elakadtam. Amiket kerékpárboltokban ajánlottak nekem, szinte mindre az volt írva, hogy max. terhelhetõség 25-30 kg. Elég az? Nagyhátizsákos gyalogtúráim tapasztalataiból kiindulva ekkora súlyt nem olyan nehéz összehozni, fõleg ha több napi kaját is visz az ember. Csomagtartós biciklitúrás tapasztalatom viszont még nincs. Nem fog az eltörni, ha netán túlpakolja az ember? Vagy meg kell rendelni a méregdrága Topeak és tárasi túracsomgatratókat? Nektek milyen tapasztalatotok van ilyen téren?
A tanácsokat elõre is köszönöm!

#13
scarbantia

scarbantia

    vendég

  • fórumtag
  • 80 hozzászólás
Giant Expedition, Koga Miyata World Traveller.

Ezekkel bárhová. Nekem egy régebbi, kicsit leszakadt Giant Expedition-om van, de annak ellenére, hogy mindig valami elhalálozik rajta a lehasználtságtól, tudom ajánlani. Nyilván az ütött-kopott gép egyik típusból se jó.

Szerintem ami lényeg, hogy egy jó merev villás trekking legyen, lehetõleg elöl is csomagtartóval, jóféle Crosso táskákkal, jó hatásfokú könnyû agydinamóval, hozzá elöl LED-es reflektorral.
Ha Shimano cuccokkal van szerelve, akkor én Deore alá nem mennék, az alatt hosszú távon inkább szemét kategória. Persze nem minden, de ha az ember sokezer km-t megy, akkor olyat kell venni, ami viszonylag sokáig húzza, de persze hajtásban fölösleges megvenni szerintem a csúcs darabokat, azt úgy is cserélni kell.
Hajtásnak én szeretem a 44-32-22 sort hátul egy 11-32 8s-el, de nyilván sokan jobban szeretik inkább a 26-36-48-as sort. Nekem a kisebb is elég, kb. 50km/h-ig lehet tekerni.
Gumi szélességnek én határozottan a 37mm-est ajánlom, volt 32mm-esem is, de sok csomaggal nem szereti, fõleg ha rossz az út. Ellenállásban nem érzek nagy különbséget, de a 37-es sokkal komfortosabb, nem rázza úgy szét a bringát, és ész nélkül megpakolható 6bar nyomás mellett.
Mintának aszfaltra valami Continental Contact, vagy Marathon, Marathon Dureme, ha kicsit terepesebb, akkor hátra egy Marathon XR/Mondial.
Nekem hátul most XR van, egy kicsit kevésbé gurulós, de nagyon megvan a mindentjárós érzés. (Ultimate freedom, vagy hogy monnyák - az agydinamót is ezért szeretem a legjobban.)

Féknek én szeretem a Magura HS 33-ast, de lehet hogy ez csak valami sznobizmus... :) (meg mazochizmus :P)
Mindenesetre nagyon jó, de egy V-fék sokkal egyszerûbb.

Ez csak egy vélemény, de az eddigi túratapasztalatok alapján nekem bevált.

Jó Trekkinget Hollandiából lehet hozatni, nagyon olcsón vannak jobbnál jobb alig használt gépek.

#14
BirBa

BirBa

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
Sziasztok! Nem hiszem, hogy lenne minden túrára érvényes válasz, de elmondom, hogy én mit csináltam. Vettem 15 éve egy GIANT Expedition 28-as treking gépet (acél váz, V-fék, Shimano Deore, gyári csomagtartó elõl-hátul).
Kicseréltem: a pedált Shimano SPD-re, hogy kapcsolódjon a cipõhöz, a gumit 25-ösre a könnyebb futás érdekében (7 bar), és a kormányt egy a városi futárok által használt keskenyre, a kisebb légellenállás érdekében, a nyerget pedig egy Brooks-ra (megszokásból).
Sokszor voltam vele Olaszországban, Ausztriában és Németországban, hol sok,hol csak kevés csomaggal. És soha vagy csak nagyon röviden nem mentem le az aszfaltról. Így jól bevált és mindig élveztem a könnyû futását.
Ha egyszer rászánom magam, akkor a kormányt fogom még kicserélni egy koskormányra. A több fogáslehetõség érdekében.

#15
zichoviktor

zichoviktor

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
Teljes mértékben egyetértek, Passo!
A V-fék a legjobb választás túrázásra, hisz igénytelen és könnyen szervizelhetõ fék. Nyilván tartalék fékbetét és bowden kötelezõ hozzá, ha hosszú útra mész. Fontos megemlíteni még a monoblokk témát: senkinek se ajánlom ilyen felhasználásra a vázon kívül elhelyezett középrészt (hollowtech II, race face X-type, truvativ GXP), ugyanis túl védetlen helyen van a csapágy, és a tömítés nem megoldott, így rövid az élettartam. A legjobb választás ide a hagyományos négyszögtengelyes monoblokk, célszerûen háromtányéros hajtómûvel, abból is a 48-as az alkalmasabb, bár ez ízlés kérdése. Hosszú túránál az áttételek átfogása, és nem a fokozatok közti különbség lesz a mérvadó, így mindenképp a montis fogaskeréksor lesz az elõnyösebb. Abban lehet valami igazság, hogy a nagyobb kerék gyengébb, de ez nem pusztán a méret miatt van, hanem a különbözõ felhasználás miatt: általában nem gyártanak olyan erõs trekking kereket, mint monti kereket, mert egyszerûen nincs rá szükség, és ez a különbség nem is fog megmutatkozni egy átlagos hosszú málhás túrán. Ha viszont várhatóan sok lesz a kalandozás úttalan utakon, tényleg ajánlatos monti kerékkel elindulni, némi csereküllõvel :)
A villa szintén a tereptõl függ: Nyugat-Európai túrára szerintem a legjobb választás egy merev villa, ha viszont keletre mész, érdemes egy lockolható telóban gondolkodni. Jó, ha van rajta gumiharmonika, vagy valamilyen porvédõ, így annál igénytelenebb, nem kell tisztogatni :)
Nagyon fontos még, hogy legyenek nálad az alapvetõ szerszámok!

#16
zichoviktor

zichoviktor

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
Teljes mértékben egyetértek, Passo!
A V-fék a legjobb választás túrázásra, hisz igénytelen és könnyen szervizelhetõ fék. Nyilván tartalék fékbetét és bowden kötelezõ hozzá, ha hosszú útra mész. Fontos megemlíteni még a monoblokk témát: senkinek se ajánlom ilyen felhasználásra a vázon kívül elhelyezett középrészt (hollowtech II, race face X-type, truvativ GXP), ugyanis túl védetlen helyen van a csapágy, és a tömítés nem megoldott, így rövid az élettartam. A legjobb választás ide a hagyományos négyszögtengelyes monoblokk, célszerûen háromtányéros hajtómûvel, abból is a 48-as az alkalmasabb, bár ez ízlés kérdése. Hosszú túránál az áttételek átfogása, és nem a fokozatok közti különbség lesz a mérvadó, így mindenképp a montis fogaskeréksor lesz az elõnyösebb. Abban lehet valami igazság, hogy a nagyobb kerék gyengébb, de ez nem pusztán a méret miatt van, hanem a különbözõ felhasználás miatt: általában nem gyártanak olyan erõs trekking kereket, mint monti kereket, mert egyszerûen nincs rá szükség, és ez a különbség nem is fog megmutatkozni egy átlagos hosszú málhás túrán. Ha viszont várhatóan sok lesz a burkolatlan út, tényleg ajánlatos monti kerékkel elindulni, némi csereküllõvel :)
A villa szintén a tereptõl függ: Nyugat-Európai túrára szerintem a legjobb választás egy merev villa, ha viszont keletre mész, érdemes egy lockolható villában gondolkodni. Jó, ha van rajta gumiharmonika, vagy valamilyen porvédõ, így annál igénytelenebb, nem kell tisztogatni :)
Nagyon fontos még, hogy legyenek nálad a legfontosabb szerszámok!

#17
gabriel1976

gabriel1976

    vendég

  • fórumtag
  • 140 hozzászólás
Elõzõ bringám (Magellan Cygnus) ilyen volt, amivel bõ 20000 km-t (közben 220-szor 2000 m fölé) tekertem az Alpokban és Pireneusokban. Azóta Merida Crossway (átalakítva), de olcsóbb is megfelelõ. A hosszú, 10%-nál meredekebb szakaszok, ill térd kímélése miatt célszerû hátulra 32 v 34-es fogszám, elöl meg tripla hajtómû.
Györgyi Gábor: KERÉKPÁROM BEMUTATÁSA
Gumiköpeny: az esetlegesen rossz utak miatt én 700 *35 C-st használok. Schwalbe külsõvel málhával terhelten is kibír 2000-3000 km-t.

Cuccolás: én nagyjából így csinálom;
Györgyi G.: Túracsomag tartalma többnapos túrára

de ismerõsöm az Alpok egyik legerõsebb túrázója (Cycloclimbing.com) 3 hét alatt úgy szokott bõ 90000-100000 m szintnél többet hajtani az Alpokban, hogy versenybringán teker és pár kg-s a hátizsákja; igaz mindig házban alszik.

üdv:
gyorgyigabor.hu

#18
Tankos

Tankos

    vendég

  • fórumtag
  • 52 hozzászólás

Sziasztok! Szia Tankos!

Magyar gondolkodással nagyon nehéz elképzelni egy európai léptékû túrán jelentkezõ akadályokat. ..... .......Passo


Na igen, tény, hogy az agyonpakolt bringára nem gondoltam, de én nem is csináltam még ilyet, igazándibó még M.O. n kívül nem is igazán bringáztam, fõleg anyagi okok miatt. Persze, ki lehet jönni egész kevés pénzbõl is, ha az ember mindent visz magával, de én annyira nem élvezem a sok cuccot... ez a része az, ami emberfüggõ...:D
Az áttétel kérdés megint csak relatív, volt olyan haverom, aki négysebességes ruszki géppel tekert a Bükkben, én inkább arra akartam kihegyezni a dolgot, hogy ez a 11-32 -es áttétel szerelik minden gépre manapság, és rendeszeresen látom az embereket, hogy elöl nagy tányéron tekernek, mert egyszerûen nincs több fokozatuk... az terepre való, ennyi...

Passo! ha már ennyi fele jártál, valami leírást, fotót közzétehetnél, kíváncsi lettem! :)

Üdv: T
Az élet kemény! :)

#19
Passo

Passo

    vendég

  • fórumtag
  • 67 hozzászólás
Sziasztok! Szia Tankos!

Magyar gondolkodással nagyon nehéz elképzelni egy európai léptékû túrán jelentkezõ akadályokat. Nem is kérdéses, itthon keménynek számítanak a középhegységi emelkedõk is, nehéz elszakadni "alföldes-dombvidékes" gondolkodásunktól. Annak idején elsõ suta kis túráimon - és elõttük - én is hasonlóan gondolkodtam, úgy voltam vele, hogy a hosszú, magashegyi emelkedõ is olyan, mint odahaza, alföldi városkámban a piactéri emelkedõ, csak "hosszabb". 2-3000km-re eltekerni is ugyanolyan, mint suliba menni, csak "hosszabb". És még folytathatnám...
Valóban örök kérdés a monti-trekking választás kérdése. Azonban a "nagyobb átmérõjû kerék sokkal gyengébb" elmélet sajnos csak kevéssé tapasztaltak számára bizonyosság... Rengeteget túráztam 26-os kerékkel is, miután kipróbáltam ezt is, azt is, azután hoztam csak meg a döntésemet arról, melyiket tartom jobbnak. Ennek ellenére egy Andok, vagy egy Ázsia túrára most is a montimat választanám, ez nem is kérdés. De ugye itt most nem 80-90%-ban terepen (és keményebb terepen) haladó túráról van szó.
Az áttétellel kapcsolatos kérdést is jogosnak tartom. Fõleg azután, hogy sokat foglalkoztatott engem is ez. Hosszú úton sok cuccal egy országúti fogsor max 26 (esetleg 27 v. 28) -os fogaskereke ha az elsõ emelkedõn nem is, a másodikon biztos káromkodásokat szül. A "vajpuha" áttételváltás több heti vagy többhónapi cuccal már nem olyan kifejezett. Egyszerûen ostobaságnak tartom ez esetben azt, ha üres biciklink max Dobogókõig tartó teljesítményét akarjuk összehasonlítani egy nagyon megpakolt biciklivel megtett Európa-szintû (akár 1000-1500 vagy 2000m magasságokat is magába foglaló) túrával...
Túrázni valóban elég a V-fék! Üres biciklivel pláne! Síkon végképp! Sõt, én a túragépemen még mindig canti-féket használok. De nem csoda, hogy expedíciós gépeket sokszor szerelnek tárcsafékkel manapság. Akinek volt már defektje egy "fullra" megpakolt géppel egy hosszú lejtõn a felforrósodott felni miatt, az érti a különbséget! Egy bowdenes tárcsafék igenis megfontolandó, de természetesen nem azt mondom, hogy csak az az egyetlen lehetõség!
A teleszkóp is mindig vitatéma marad! Mivel túráztam vele és nélküle egyaránt, azt mondom ez aztán tényleg ízlés kérdése! Azért nem árt, ha lezárható a teleszkóp, az "energiaelnyelõ pogózás"-nak még a gondolata is bosszantó, ha az ember éppen holtfáradtan sátorhelyet keres a nap végén, mondjuk 250km után...
Az alkatrészek egyszerûsége (az esetleges problémák, szerelés miatt) szintén lényeges megközelítés, Tankosnak igaza van ebben. Nehéz tanácsot adni. Igaz, méghozzá maximálisan, hogy az is megszivathat, amirõl a legkevésbé gondolnánk (a pedál nagyszerû példa). Vannak azért "húzóalkatrészcsoportok" a témakörben. Én például nem szeretek hosszú túrára fékváltókarral menni, a legegyszerûbb váltókar-kialakításokat preferálom amióta egyszer pont Lengyelországban ment tönkre egy elpusztíthatatlannak hitt alkatrészem. De a sort sokáig lehetne folytatni, pl Tankos is említette a teleszkópot. A fékpofakopást vagy a bowdenszakadást egyébként is felkészülten kell fogadni és kicserélni a táskákba rejtett tartalékokkal, de egy fékváltókar-csere mondjuk elég húzós lenne...

Üdv:
Passo

#20
Tankos

Tankos

    vendég

  • fórumtag
  • 52 hozzászólás

És még mindig ingyenes 15 percig a módosít gomb, Tankos!


és már ismerem ezta funkciót, kedves zeezoltano! most direkt volt, mert két különbözõ embernek válaszoltam... vagy ez így tilos?
Az élet kemény! :)