Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Grammánia - a végletek nélkül

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
713 hozzászólás a témában

#1
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.299 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

A 2018-ban vásárolt tartalék Cane Creek A.E.R. alsó csapágy (IS 52/40) mindössze 21 gramm. PRO SL felső résszel együtt, amit használok is, midössze 45 g:

PRO-SL-CCreek-hybrid-45g.jpg

 

Nem gondoltam volna, hogy ez ennyire könnyű lesz. Kormánycsapágy alsó kónusz Cane Creek alu, R2-Bike mérés alapján 7 gramm.

cane-creek-gabelkonus-110er-serie-ec-zs-

 

A villában a "dió" és ahead kupak Trickstuff Deckele, 13 gramm. Saját mérésem nincsen most hirtelen, de ennyit mértem anno én is:

p5pb14301787.jpg

 

Az enyém kék színű egyébént és a tetején csak egy nagyon vékony Trickstuff felirat látható, nem ez a szarvasagancsos design.


zscs módosította - Tegnap, 14:59


#2
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.299 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Van lista, egy Excel táblában összeírtam mindent - de még képlékeny, egyelőre nem osztanám meg. Tényleg szinte minden használt cucc lesz a bicajon. lehet, hogy itt-ott legóznom kell még vagy variálnom, ha valami nem passzolna itt vagy ott.

 

Ez pedig a régi, 2018-as Quarq hajtókarom, a Fathomból szedtem ki. 479g, miután kipucoltam a DUB tengely belsejéből és a spider belső feléről úgy 20 gramm koszt. smile.png

Quarq-DUB-boost-479g.jpg

 

Úgy számolom, 6-8 hét is lehet, míg összeáll minden. Viszonylag kevés időm van a szerelgetésre az ide-oda utazások és egyebek miatt.


zscs módosította - Tegnap, 11:15

  • Kisherceg és donciccio kedveli ezt

#3
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.633 hozzászólás

Zsolti! Majd a végeredményről is kérünk fotót + rövid beszámolót, milyen a géppel menni, mit éreztél elsőre,...ilyenek.
Úgy emlékszem korábban is raktál fel listát a bringád alkatrészeiről pontos súlyadatokkal. Ha lesz időd, írj egyet lécci! Megmustrálnánk ezt a gépet is. (hagy álmodozzak(-zunk rolleyes.gif )


marton módosította - 2024. március 26. - 23:05

Marci

#4
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.299 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

zscs és hercegünk hozzászólásait is likeoltam mert itt jelen esetben mindenkinek igaza van.  

 

Klassz építés lesz!

 

zscs: A Sram váltón a kanál tuning az Garbaruk? Én is tettem fel a Shimano GRX-re egyet. A Probike-ban találtam hozzá fillérekért egy pont jó KCNC alsó görgőt (azóta rendeltem R2bike-tól így a felsőt is kicseréltem de azt már sajnos rendes áron). Milyen görgőket tettél bele? Nem tűnik Garbaruknak ami amúgy feleslegesen drága.....

Alin van kínai cucc kerámia csapágyakkal csak pont fekete nincs soha. Van itthon is valakinek, megpörgeted és évekig pörög smile.png

..

 

Köszi! :)

 

Kanál Garbaruk, igen. A gyári 12/12 fogas görgők nagyon bénán néztek volna ki, így rendeltem egy 12/16 fogas setupot, ami Alugear. Enduro csapágyak vannak benne, nem kerámia, olcsóbb is jóval, mint azok. A szín azért ez a kék, mert ez volt készleten - mondjuk jól néz ki élőben eléggé. Meg a kazettához is menni fog így.

 

KCNC-t magam is néztem, de csak 12/12-es volt készleten R2 Bike-on akkor éppen, meg talán pirosban, ami nem tetszett.

 

Kerámia cuccokat nem erőltetem, a Luxban például kormánycsapágy is az és a középcsapágy is, de sajnos tudom más CFR tulajoktól, hogy 4000-6000 km és kuka. Mind. És ez az agyonhypeolt, méregdrága CeramicSpeed.

Régi merev Canyonban tavaly áprilisban hullott szét a GXP középcsapágy 30k+ km után, hó, sár, verseny, minden volt vele. 6 évet futott. És 25 EUR volt. Jó az az olcsó, hagyományos! :)



#5
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.836 hozzászólás

Igazad van KisZÖLDherceg!! Legyen ZÖLD a bringázás!!!

Mert az acél vázhoz az alapanyagot, a vasércet nem kell kibányászni, szállítani 100 km-eket a vaskohókig, amiket nagyon zölden 1200 fokra kell hevíteni hogy az acél cső alapanyag meglegyen + a csővágás, hegesztés is tök zöld, mert alig fogyaszt áramot...stb.... tongue.pngbiggrin.png

Amúgy most frankón mondom, lehet hogy a karbon alapanyaghoz közel nem kell ennyi energia mint az acélhoz.

De mondjuk kár ezen elmélkedni...Bringázzunk inkább!!!

 

...ráadásul a karbon azért is jó, mert szépen újrahasznosítható, pl lehet fűteni vele a kohót, amiben az elavult/törött/repedt acélvázakat beolvasztják. :D

 

Béke! Zsoltinak meg jó építgetést, jó lesz ez! csak ide is jöjjön a kontent, ne csak odaátra. ;)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#6
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.633 hozzászólás

jaja, próbálták csökkenteni a váz elefántláb méretű ökológiai lábnyomát...

Igazad van KisZÖLDherceg!! Legyen ZÖLD a bringázás!!!

Mert az acél vázhoz az alapanyagot, a vasércet nem kell kibányászni, szállítani 100 km-eket a vaskohókig, amiket nagyon zölden 1200 fokra kell hevíteni hogy az acél cső alapanyag meglegyen + a csővágás, hegesztés is tök zöld, mert alig fogyaszt áramot...stb.... tongue.pngbiggrin.png

Amúgy most frankón mondom, lehet hogy a karbon alapanyaghoz közel nem kell ennyi energia mint az acélhoz.

De mondjuk kár ezen elmélkedni...Bringázzunk inkább!!!


  • Kisherceg és zscs kedveli ezt
Marci

#7
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.540 hozzászólás

zscs és hercegünk hozzászólásait is likeoltam mert itt jelen esetben mindenkinek igaza van.  

 

Klassz építés lesz!

 

zscs: A Sram váltón a kanál tuning az Garbaruk? Én is tettem fel a Shimano GRX-re egyet. A Probike-ban találtam hozzá fillérekért egy pont jó KCNC alsó görgőt (azóta rendeltem R2bike-tól így a felsőt is kicseréltem de azt már sajnos rendes áron). Milyen görgőket tettél bele? Nem tűnik Garbaruknak ami amúgy feleslegesen drága.....

Alin van kínai cucc kerámia csapágyakkal csak pont fekete nincs soha. Van itthon is valakinek, megpörgeted és évekig pörög smile.png

 

IMG-20240223-185721.jpg 

 


  • Kisherceg és zscs kedveli ezt

#8
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.299 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

:)

 

Majd posztolok még ide az építés kapcsán, szerintem illik ez a project ide.

Pár alkatrész, amit nem írtam: kormány egy használt Berg 760mm, amit 740-re vágok majd - de csak ha a szivacs markolat lerongyolódott róla. 108 gramm jelen állapotában. Markolat egy kopottas Ritchey Superlogic, 12 gramm kormányvég dugókkal. Stucni 70mm hosszú csájníz PRC +/- 6° (Merida, Centurion, stb.), 83 gramm, szintén használt.

 

Kerékszettet cserélgetem majd a Lux és ezen bringa közt, a Lux gyári DT XRC1200 szettje 30mm belső felniszélességgel. Egyszer lemérem majd, elég nehéznek számít manapság már, 1500g körül mozoghat. Gumik jelenleg használt, kopottas Racing Ray 2.25 SSkin elől és Thunder Burt 2.25 SSkin hátul.

 

Hajtómű egy 6 éves Quarq DZero XX1 DUB Boost (52mm láncvonal), 30t-s használt WolfTooth tányérral, WolfTooth hosszított csavarokkal. Tömeg passz, így egyben olyan 550g körülre saccolom.


  • karakoram, Kisherceg és horgasz-zsolti kedveli ezt

#9
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.836 hozzászólás

Az, köszi!

Szóval, ne bántsátok az én kis karbon vázacskámat, lécci! :D

Nem bántottam. Amit leírtál valid. Viszont a "másik/mások/mindenki is..." kezdetű kifogásgyártás pont felesleges és pláne nem vezet sehová, csak önfelmentés. Én is fogyasztok, ahogy mindenki más is. (Más kérdés, hogy nagyon sok dolgot elvből sem veszek meg, de ettől még senki sem jobb vagy rosszabb.)

Fogd fel fricskaként, főleg a gyártó felé. ;)

Kisherceg módosította - 2024. március 26. - 09:01

  • karakoram kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#10
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.299 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

kormánycsapágy alsó kónusz

 

jaja, próbálták csökkenteni a váz elefántláb méretű ökológiai lábnyomát...

Az, köszi!

 

Off.

Humbuk és bullsh*t ez az ökológiai lábnyom, eleve túlfogyasztunk emberek (én is), olyan dolgokat vásárolunk, amire nincsen feltétlenül szükségünk. Ez pörgeti a túlfújt gazdaságot - csak azt felejtjük el, hogy a Föld készletei végesek: véges térben meg ki hallott már végtelen növekedésről! Abban csak a bolondok hisznek. Meg a közgazdászok (nyugi, posztgradon végig toltam egy közgázt én is, magam felé szintén kritika:D). A Co2-kibocsájtást ahol mégtöbb CO2-kibocsájtással orvosoljuk ugye (szélerőmű + napelemek, elektromos autógyártás például - ahol egyetlen szélerőműbe annyi cement kell, aminek az energiaszükséglete több ezer elefáltfakalábnyomnyi (a cementégetés rendkívül "zöld", 1100-1400 fokra fosszilisekkel felhevített kohókban), nem beszélve az alu- és réz szükségletéről, az elektromos autók meg csak a legyártásuk alatt annyi CO2-kibocsájtással járnak, mint egy belső égésű amit kipufog egész élete során és majd az akksikkal még azt sem tudjuk, mit kezdünk. De majd a technológia megoldja! (A SkyNet, gondolom.:P) Csak az, hogy a mobiljainkon nyomkodjuk az app-eket, meg lehet nézni, a szerverparkok üzemeltetésén, a világ energiafelhasználásának mennyi része. Szemmel is jól látható. Egyetlen olaj tanker meg annyi olajsarat éget, mint több tízezernyi autó egy év alatt Európában és ebből cirkál sok ezer - és még folytathatnánk.

On.

 

Szóval, ne bántsátok az én kis karbon vázacskámat, lécci! :D


  • karakoram kedveli ezt

#11
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.836 hozzászólás

 crown race-szel (mi a fene ez magyarul?) 

 

 

 

...ezt pedig csak úgy, mert a váz dobozát kinyitva nem kicsit volt igényesen becsomagolva minden. Csak papírt használtak, semmi műanyag vagy habszivacs. A váz az alábbi nagy lenvászon zsákban volt. (Thomson cuccokat pakolták hasonlóan, anno, nem tudom, van-e ez a jó szokásuk még.)

 

 

kormánycsapágy alsó kónusz

 

jaja, próbálták csökkenteni a váz elefántláb méretű ökológiai lábnyomát...


  • karakoram kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#12
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.299 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Pár régi "kacat":

parts-foto.jpg

 

...a 44t -n hogy elmenjen jól az a lánc, kis tuningot megléptem a jó öreg GX váltón. Nem gondoltam volna, de még 4 kőkemény grammot spóroltam is! :D 262g

GX-d-tuned-262g.jpg

 

A jó öreg SID Carbon, tengellyel, Trickstuff "dióval", Cane Creek crown race-szel (mi a fene ez magyarul?) 1369g. Frissen nagyszervizelve, saját magam által.

SID-fork-1369g-w-starnut.jpg

 

Ez az Intend bilincs sem egy nehéz darab, amit a vázhoz adtak, 9g:

intend-clamp-10g.jpg

 

CarbonTeam tengely, a vázhoz kaptam ezt is, 44g:

12mm-axle-44g.jpg

 

A kormánycsapágy felső, PRO SL IS42/28.6-os része, ebből csak a csapágyat és a gyári hézagolót használom fel, a többi a régi Trickstuff cucc lesz. Nem tudom már, mit mértem, talán 26 grammot arra a részre, rámérek majd még1x.

upper-headset-bearing-38g.jpg

 

(Nincsen fotóm a régi, 5 éve vett Cane Creek A.E.R. IS52/40 csapágyról, finoman szólva az sem egy nehéz fajta. 2 szettem is van, az egyik a merev edzőgépen 5. éve gondmentesen fut, még mindig nem hullott szét. Bizony, még merev villával sem! Kár, hogy nem kapni már, nem tudom, gyártják-e még egyáltalán...)

 

...ezt pedig csak úgy, mert a váz dobozát kinyitva nem kicsit volt igényesen becsomagolva minden. Csak papírt használtak, semmi műanyag vagy habszivacs. A váz az alábbi nagy lenvászon zsákban volt. (Thomson cuccokat pakolták hasonlóan, anno, nem tudom, van-e ez a jó szokásuk még.)

BAC-vaz.jpg


  • karakoram, Kisherceg és horgasz-zsolti kedveli ezt

#13
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.299 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Zsolti! Olvastad a német Bike-Magazin-ban az EU-Bringa projektet? Onnan jött az ötlet?

https://www.bike-mag...Bike Projekt EU

EU-s nyereg/nyeregcső gyártók:  https://www.bike-mag...opa-produziert/

Aha, onnan!

Jó, a SID villa határeset, hogy EU, igaz? laugh.png ...meg a kormánycsapi felső része Pro, alsó meg Cane Creek A.E.R., egyik japán, utóbbi meg fene tudja. Hajtókar SRAM, biztos az is EU-s. (-:  Szóval full made in EU biztosan nem lesz, a gatyám is rámenne és költeni 300-400 EUR-nál többet nem tervezek rá pluszban.


zscs módosította - 2024. március 21. - 19:23


#14
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.633 hozzászólás

Zsolti! Olvastad a német Bike-Magazin-ban az EU-Bringa projektet? Onnan jött az ötlet?

https://www.bike-mag...Bike Projekt EU

EU-s nyereg/nyeregcső gyártók:  https://www.bike-mag...opa-produziert/


marton módosította - 2024. március 21. - 17:53

Marci

#15
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.299 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Biztos, hogy nem merev villával, hanem rugózós vállával szerelt lesz és késő tavasszal remélhetőleg a könnyebb, dózeres pályákon már versenyezhetek is vele. Következő a terv, lépésről lépésre, fázisról fázisra:

  1. megépítés csak meglévő alkatrészekkel, dropper nélkül, 1x11-es mechanikus váltással (SRAM GX), 2020-as SID Carbon villával, amit frissen szervizeltem le. Fékek a 2018-as Trickstuff Piccola fékeim, no itt lesz melóm bőven, atomjaira bontom, minden tömítést cserélnem kell stb. Kerékszett a Lux CFR-em DT Swiss XRC1200 szettje lesz (ami tudom, nehéznek számít, viszont nagyon jó a csapágyazása és állítom, Trail/AM felhasználásra is simán elmegy). Nagyon könnyű lesz így is, ~8.1 kg környéke pedállal, kulacstartóval
  2. SID villa láb kék festék leszed, fémszínűre felpolíroz. Az amúgy is használt, ütött-kopott GX váltóm tuningja felcsiszolással, brute force könnyítéssel (például fúróval)
  3. nyeregcsőből esetleg veszek valami könnyű EU-gyártásút, ugyanis a projekt egyik fő végcélja: lehetőség szerint a legtöbb alkatrész Made in EU legyen - ez speciel ritka szempont manapság! smile.png

zscs módosította - 2024. március 20. - 21:26

  • karakoram, ultio és Kisherceg kedveli ezt

#16
horgasz-zsolti

horgasz-zsolti

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás

Merev villás lesz? rolleyes.gif



#17
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.540 hozzászólás

Izgalmas, alkatrész listát de azonnal!!



#18
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.633 hozzászólás

Juj Zsolti! Beneveztél erre a nehéz tárgyra?? smile.png


Marci

#19
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.299 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Nem mértem még ennél könnyebb vázat. 2 db gumidugóval a bowdenház be- és kivezetésnél + 4 db kulacstartó csavarral együtt 846 g. 29er, L-es méret, 115 kg-ig kvalifikálva. https://bike-ahead-c.../the-frame.html

large_the_frame-846g.png

Gyári BOOST tengely + UDH váltófül 44g + 24g, azaz 914 g mindenestől.


  • karakoram, Kisherceg, donciccio és 1 további fórumtag kedveli ezt

#20
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.225 hozzászólás
  • LocationSvájc
Na , kcnc fek uton ~200gr, schmolke 65gr kormany uton, Titan/Karbon 39fogas bcd130lanckerek uton 37gr, titan 15fogas fogaskerek 13gr hatra uton

4.3kg

bekeretezem.es felrakom a falra
  • ultio és donciccio kedveli ezt
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->