Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Grammánia - a végletek nélkül

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
713 hozzászólás a témában

#541
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás

gumival is lehet nyerni akár egy kilót, bár az azért eléggé sok összetevõs dolog


Azért az kockázatos lehet. A "papírfalú" külsõk könnyûek, gyorsak, de szúrás és felütés ellen védtelenek.

#542
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.636 hozzászólás
Sári84 !
Elsõ bejegyzésedet célozhattad volna ügyesebben is. A kérdésednek semmilyen köze nincs a "grammániához". Vagy nem vagy tisztában egy fórum elméletével, mûködésével ? Pedig tényleg nem bonyolult...........:(
Gumid lyukad - a Gumitopic-ba írsz. http://forum.bikemag...2/index637.html Ott is éppen a Királydinnye a téma.
Ennyi.

OFF:
De válaszolok neked: Királydinnye a becsületes neve annak a rohadék növénynek. Augusztusban dobja ki ezt a magját, ami egy tüskén van. Nem fa, egy kis növény a földön. A Wikipédián olvastam én is utána Google-ba beütve nézd meg a fotóit, akkor megérted a tüske "mûködését". Annyit tudsz tenni, hogy most egy ideig elkerülöd azt a részt, ahol kapod a tüskéket. Én egy parkban kaptam rendszeresen, gondoltam, a park melletti autóúton biztonságban leszek. Hát, nem. Oda is kijutottak a magjai, ami az autókra persze veszélytelen.
Vagy veszel defektvédõs gumit, defektszalagot, egyebet....
Szerintem a bringaboltosok termesztik, ültetik. ;) :)

Marci

#543
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tõletek hátha valaki tudja a problémámra a választ!Hétvégén mindig át tekerek a Hungárián a Népliget felé és meg sem állok Lõrinczig!Ezen az útszakaszon állandóan defektes leszek,vagy csak az 1 gumi,ma pl. ismét mindkettõ!Apró fehér kavicsnak tûnõ de tüske,ami bele áll a gumiba!Mi ez?Valaki szándékosan dobálja ki vagy egy növényrõl ,fáról hullik le?https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=d47d5360fa&view=att&th=139accce15ee8561&attid=0.1&disp=thd&realattid=1412666601181983118-1&zw

https://mail.google....168-1&safe=1


gumitopikba való kérdés

amúgy királydinnye a neve, õsszel van a szezonja, ne tekerj fûbe, levágott fûbe + valami defektálló gumit is érdemes beszerezni

#544
Sári84

Sári84

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tõletek hátha valaki tudja a problémámra a választ!Hétvégén mindig át tekerek a Hungárián a Népliget felé és meg sem állok Lõrinczig!Ezen az útszakaszon állandóan defektes leszek,vagy csak az 1 gumi,ma pl. ismét mindkettõ!Apró fehér kavicsnak tûnõ de tüske,ami bele áll a gumiba!Mi ez?Valaki szándékosan dobálja ki vagy egy növényrõl ,fáról hullik le?https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=d47d5360fa&view=att&th=139accce15ee8561&attid=0.1&disp=thd&realattid=1412666601181983118-1&zw

https://mail.google....168-1&safe=1

#545
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
van ami súlycsökkentés nem kifejezetten pénz kérdése

teló helyett merevvilla több mint egy kiló minusz, és olcsóbb vagy ugyanannyi, mint egy alsó közepes villa, és ha nem mész hegyre, még hatékonyabb is

v fékes rendszer is könnyebb (agyakkal együtt), mint egy olcsóbb tárcsás és olcsóbb is, száraz idõben elég jól is fog

egy kevésbé párnázott nyereg egészségesebb, könnyebb és árban pont annyi, mint az agyonpárnázott/zselézett cucc

gumival is lehet nyerni akár egy kilót, bár az azért eléggé sok összetevõs dolog

egyenes kormány hajlított helyett még olcsóbb is és könnyebb is

szóval ilyen és hasonló módon kilókat lehet lefaragni, úgy, hogy pénzbe csak akkor több, ha már a meglévõ, jól mûködõ cuccaidat cseréled

#546
BluElefantino

BluElefantino

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 364 hozzászólás

60% placebo 40% sznobizmus....


Amíg világ a világ addig ezek mindenkiben benne lesz! ;)

#547
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.259 hozzászólás
60% placebo 40% sznobizmus....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#548
BluElefantino

BluElefantino

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 364 hozzászólás

megtehetik, miert ne vennek? szerintem mindenkinek van feleslegesen draga vmije, mert az a hobbyja. nem kell erre eszerveket talalni.

miert festetted le kekre a bringat? miert epp van az autodnak ugyanolyan szine? sok ember meg erre nem koltene egy vasat sem... :)


Persze hogy ha mindenki saját magába nézz vannak olyan dolgok amire többet költöt a kelleténél! ;)
Nekem az autóm az egyik hobbim, a kerékpárt meg szerettem volna egyedivé tenni és azt nem csak alkatrészek vásárlásával lehet, mondjuk pont most veszek rá egy normális telót! ;)
Én most úgy érzem hogy ami alkatrész rajta van azok megfelelnek aztán ha cserélni kell majd akkor max egy-két szinttel jobbat veszek rá amit még a család mellett meg tudok fizetni.

#549
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
megtehetik, miert ne vennek? szerintem mindenkinek van feleslegesen draga vmije, mert az a hobbyja. nem kell erre eszerveket talalni.

miert festetted le kekre a bringat? miert epp van az autodnak ugyanolyan szine? sok ember meg erre nem koltene egy vasat sem... :)

#550
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 hozzászólás
És lefele nem segít a plusz súly? :D
Én sarkítottabban úgy fogalmaznék, hogy az élversenyzõknek fontos, hogy könnyítsék a bringát, a többieknek felesleges pénzkidobás (fõleg, hogy a jobb felszereltségûekbõl 1 kg-ot már csak horribilis költségekkel lehet lefaragni). A német webshopok sokat eladott alkatrészein szoktam csodálkozni, hogy ennyi élversenyzõ nincs a világon....

#551
BluElefantino

BluElefantino

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 364 hozzászólás
Köszi a válaszokat! Érdekes dolgokat írtatok, mondjuk én úgy érzem hogy 4 kilót nem vennék észre, valószinüleg tévedek. Nekem a kerékpározás hobbi, szórakozás, kikapcsolódás és testmozgás, mondjuk mikor megyek a napi körre akkor elég tempósan hajtok.
Majd visszatérünk erre ha 100kg alatt leszek....;)

#552
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás

... miért jobb ha a bicaj 10kg-os én nem 14kg mint az enyém ha én 107kg vagyok? Jobban megy


Hegynek föl a menetellenállás szinte teljes egészében a súly felcipelésébõl adódik. 107+14 kg, azaz a "rendszersúlyod" 121 kg. Ha a bringát könnyíted 4 kilóval, az több, mint 3% különbség. Egy félórás hegymenetben (mint mondjuk a Duna, Szilvás, Bükk, vagy Mátra maratonok eleje) ez kb. 1 perc különbséget jelentene. Ha viszont valaki sokkal könnyebb, akkor ugyanennyi súlykülönbség relatíven többet számít, akár a két perc felé is közelíthet a diffi.

Ha nem versenyzel, vagy nem a helyezésre hajtasz, akkor persze ez az 1-2 perc nem számít sokat.

Amúgy amíg 100kg fölött vagy, addig tényleg nem érdemes a bringát könnyíteni. Egyrészt azért, mert sokkal olcsóbb magadról lefaragni, másrészt pedig a könnyû alkatrészek kevesebbet is bírnak. Ha egy 60kg-os XCO versenyzõnek szánt kerékkel lecsörtetsz a hegyrõl a 100 kilóddal, jó esélyed van, hogy a kerék nem bírja ki.

Azok, akik a dobogós helyekre hajtanak, azok tipikusan már semmit nem tudnak lefaragni magukból. Náluk már csak a bringából lehet, és egész pontosan kiszámolható, hogy 1kg mennyit hoz egy versenyen. Simán múlhat rajta a dobogó.

#553
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.880 hozzászólás
Anélkül, hogy nagyon megindokolnám, amikor a 10 kilós montimról átültem egy 14 kilósra kb. köpni nyelni nem tudtam. Úgy, hogy 100kg+ voltam akkor.
Pont mint a te példádban.

Ami fontos, hogy hiába fogysz, a kerekek tehetetlensége nem csökken. Szóval a könnyû kerék az aranyat ér. Azért mert azt állandóan gyorsítani (lassítani) kell menet közben.

Az se mindegy mekkora bringát kell cipelni vagy tolni adott esetben.

#554
BluElefantino

BluElefantino

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 364 hozzászólás
Nem kötekedés céljából kérdezem de miért jobb ha a bicaj 10kg-os én nem 14kg mint az enyém ha én 107kg vagyok? Jobban megy vagy hosszútávon nem fárasztóbb tekerni vagy miért elõnyösebb? Én azért tuti nem fogok rákölteni minimum 100 rugót hogy 2 kilóval beljebb legyek! (Remélem normális válaszokat kapok és nem kötekedésnek veszitek a kérdéseimet)
Ui: mikor festéshez szétszereltem a bicót akkor a vázat lemértem és 2040g-ot nyomott a 21"-os váz.

#555
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
schwalbe kojak 35x622 - a varosi bicora vettem, de megnezem a montin is.

330gnak van hirdetve. az egyik 349g, a masik 358.

#556
Qpi

Qpi

    vendég

  • fórumtag
  • 41 hozzászólás

RaceFace Carbon kormány 31.8mm 620mm

Feltöltött kép


Nekem is ilyen van 116g ra sikerült de inkább 640mm a hossza.:cool2:

#557
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Mi ezt a tárcsát használjuk a csajbringán XTR fékekkel, s teljesen jó, brutál fog, ellenben néma.


franko :) az alubakos tarcsaknal joval konnyebb, majd legkozelebb ilyen lesz. es ez nincs elvekonyitva sem, a sok hasonlo sulyu (vagy konnyebb) tarcsaval szemben.

#558
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

es ezzel a tarcsaval nem rezonal?


Mi ezt a tárcsát használjuk a csajbringán XTR fékekkel, s teljesen jó, brutál fog, ellenben néma.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#559
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
es ezzel a tarcsaval nem rezonal?

#560
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

milyen fekkel es betettel hasznalod majd ezt a tarcsat? ha shimanoval, akkor kivancsi lennek a velemenyedre. talan ez a legkonnyebb "normalis" (nem agyonkonnyitett) tarcsa.

amiota megvan a carbonvaz, mennyit koltottel konnyebb alkatreszekre? :D


Avid Elixir 5 fék és Elixir félig fémes betét. Páromé egyébként, régi fajta G3 CleanSweep/185-ös volt neki korábban, folyton berezonált, ezért a csere.

Talán furcsán fog hangzani, de nem vészesen sokat költöttem, talán pár 10e HUF. ;) Karbonváznál csak arra adtam pénzt, ami tönkre ment/cserélni kellett volna amúgy is. Geaxok cserések, hátsó XT váltóm sajnos sérült (belémjöttek hátulról), az XT sor nem az én bicajomra lett:) stb. Kormányt, nyeregcsövet, pedált még az elõzõ bicajhoz vettem abból a pénzbõl, amit alkatrészek bontásából bejött.
Még semmit nem cseréltem a Whippeten, olyan, ahogy összeépítettem. Gumikon és a hátsó váltón kívül így is marad. Télre felteszek esetleg egy régi alu kormányt a karbon helyett, amit nem sajnálok.

A bicaj meg csak nehezebb lett. 11.3-ról 11.34-re nõtt a tömege. :P