Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

RST tárcsafék (és tuningolása)

- - - - -

  • Please log in to reply
45 replies to this topic

#1
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,706 posts
húúú, nekem nincs tárcsám, de az az rst a világ egyik legkakább fékje volt asszem. Egyik cimbi wheelerjén volt elõl-hátul saját karjaival, de az akkori lx V fékem gyári shimano pofával gyalázta fékerõben.
õ mondjuk tárcsát nem cserélt, asszem autószerelõnél ragasztottak fel neki valami betétet, s azzal üzemelt so-so...

#2
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
jaja, az 6'os
mivel nem gyártották 8'-osban:-D

#3
vendég_feczo_*

vendég_feczo_*
  • vendég

vagy 5
5ér meg veszel zsír kis bowdens deoret, br-M 515-öt.

Meghírdettem, már csak két nyitott kérdés van ;) Ki veszi meg, és ki ad el nekem olyat. Nem nagyon találtam 8"-ot használtan. Ebike-on lattam újat 11 111-ert szettben, bar az csak 6"-os.

#4
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
vagy 5
van sok lúzer, akinek májerfaktor miatt kell
5ér meg veszel zsír kis bowdens deoret, br-M 515-öt.
sokkal jobb tuningalap, volt 200as tárcsával, és fogott mint a hétszentség

nem az adapterre gondoltam
tárcásra
mivel annakv agy 2szer akkora fékfelülete van mint bármi másnak, ezért lelóg a pofa, és a küllõkön fog
így a meglevõ silány fékhatás kb 2/3-ára fog csökkenni...
ha megéri, hát...
végy inkább eg yjó, használt, rendes féket.

#5
vendég_feczo_*

vendég_feczo_*
  • vendég

kétféle létezett, 160 milis és 190 vvagy 200 mm-es....
gyári dobozban azzal lehet csak tuningolni

közben érdekességképp találtam olyat, hogy Jagwire 6"-ról 8" adapter IS->IS

de inkább add el vmi embernek jó pénzér... úgyis lesz rá vevõ:-D

Az mit jelent 3-4eFt ?

#6
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts

160-as változat ? Láttam colban is írva néhol, 6 gondolom a 160-nak 8 meg 190-nek felel meg, vagy ?



kétféle létezett, 160 milis és 190 vvagy 200 mm-es....
gyári dobozban
azzal lehet csak tuningolni, de inkább add el vmi embernek jó pénzér...
úgyis lesz rá vevõ:-D

#7
ThufirHawat

ThufirHawat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 516 posts
No para.
Ezért (is) van ez a fórum.
"nem vagyok senki csak ûzöm a vadat
másnak hajtok, mások hajtanak"

#8
vendég_feczo_*

vendég_feczo_*
  • vendég

( amugy feczo, bolton = csotengely, semmi koze a tarcsafekhez )


Kössz, aszem kirakom a vigyázat amatõr táblát ;) :D

#9
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,561 posts

mivel a hátsó agy nem boltonos


Boltonos alatt tarcsas agyra gondolt.

( amugy feczo, bolton = csotengely, semmi koze a tarcsafekhez )
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#10
ThufirHawat

ThufirHawat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 516 posts
Féknyereg = féktest. Igen. Ezért is szép a mi nyelvünk.
Hogy mid nem milyen? Mi köze a tengelyrögzítés módjának a tárcsafékhez???
Az agynak kell tárcsafékesnek lennie (magyarán kell lenni rajta 6 furatnak vagy egy bordás résznek a tárcsa megtartásához), és a vázon vagy villán kell lennie tárcsafék szemnek. Ha nincs a vázadon, akkor lehet rá hegeszteni, illetve venni POINT márkájú cuccot, amit pont az ilyen vázakhoz találtak ki. Bár alig olcsóbb, mint egy tárcsás merevváz. :(
"nem vagyok senki csak ûzöm a vadat
másnak hajtok, mások hajtanak"

#11
vendég_feczo_*

vendég_feczo_*
  • vendég

Azert az dicseretes, hogy megtalalt egy harom eve halott topicot. Sokan peldat vehetnenek :-)

Igyekszem, nomeg aki 1998 óta netezik arra már ragadhat egy kis netikett :nauka:

MX-2 féknyereg

Féknyereg = féktest ? Ahol a betétek ülnek ugye ? Milyen jó, hogy mindennek több neve van pl. befogó - stucni. Nekem pillanatyilag elegendõ egy szett, mivel a hátsó agy nem boltonos. Az meg magával rántana még egy pár ezrest, mert akkor még vagy agyat cserélek, de akkor lehet átküllõztetni a felnit, vagy komplett kerékcsere. De javítsatok ki ha tévedek. Nomeg hátsó tárcsakonzol (ezt mondják tárcsaszemnek is ugye ?) sincs a vázon, bár olvastam, hogy van aki attól sem riadt vissza hogy ráhegesszen egyet ;)

#12
ThufirHawat

ThufirHawat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 516 posts
Nézd meg az elsõ 3 oldalon lévõ hozzászólások dátumát. Azóta fordult párat a világ, és az egészen olcsó mechanikus tárcsafékek (pl.: Hayes MX-2) is használhatók (persze fõleg hátul). Épp most láttam:
1db MX-2 féknyereg
2db Hayes fékkar
2db adapter (1 elõre, egy hátra)
1db 160mm-es tárcsa (a klasszikus, mint a Hayes logón)
bowden és ház, kupakok
14e Ft

Ez nem túl sok pénz, ha megnézed, hogy az X-Factorban mennyi is egy 6"-os (ja igen, ez a 160mm) Hayes tárcsa.
"nem vagyok senki csak ûzöm a vadat
másnak hajtok, mások hajtanak"

#13
al01

al01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,364 posts
Azert az dicseretes, hogy megtalalt egy harom eve halott topicot. Sokan peldat vehetnenek :-)

RST feket dobd ki inkabb vagy masik betet. Nagy pizza felesleges.

Enyim Paripa

Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink

Let the people speak

#14
vendég_feczo_*

vendég_feczo_*
  • vendég
Az átmenõ csavart láttam, csak nem mertem széttekerni nehogy valami rugó vagy tudomisén ami alapállapotban tartja elszabaduljon ;) Meg különben sincs még új betét, addig meg gondoltam megkérdek egy hozzáértõt.
Ha nagyobb tárcsával nem használható és nem épp tuningfék, akkor mi ez az egész topic ;) Vagy használható, csak értelme nincs ? Aki megcsinálta az meg hogyan, vagy van eleve 190-es meg
160-as változat ? Láttam colban is írva néhol, 6 gondolom a 160-nak 8 meg 190-nek felel meg, vagy ?
Bowdenes deore, hm ok 515 v. 525 ? Gondolom az elõbbi, már az ár alapján.

#15
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,561 posts
Az RST tarcsafeket felejtsd el. 3-4 eve meg talan erdemes volt tuningolni, de ma mar nem. Deore bovdenes, vagy regebbi avid bovdenes vagy Hayes MX1-2. Oclsobb kukazni az RST -t es venni egy masikat mint tuningolni.
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#16
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
a fékbetét kiszedéséhez látsz egy átmenõ csavart a tárcsára merõlegesen a féken, ami nyilván a pofákat tartja... na azt kell kicsavarni
nagyobb tárcsával nem használható, mert túl nagy fékfelület kell neki
nagyobb adapter nem kapható hozzá, mert nem épp egy tuningfék
meg úgy ahogy van, inkább próbálj megszabadulni tõle, sokkal jobb üzlet....
(5-6ért lehet kapni használt bowdenes deore-t, azzal még mennél is valamire!)

(és midnenzt tapasztalatból írom)

#17
vendég_feczo_*

vendég_feczo_*
  • vendég
Használtan egy bringával együtt került hozzám egy RST. Sajnos csúszik, valószínüleg olaj folyt rá a telóból, úgyhogy gyanítom a fékbetét kuka. Az itt olvasottak alapján a tárcsát is kicserélném, mert most 160-as van benne. 200-as Grimeca-t néztem ki, vagy Shimano LX'05 (SM-RT62L) már árban, de fogalmam sincs hogy kompatibilisek-e (most látok elõször tárcsaféket közelrõl ;) Nem lesz vajon a 200-as túl nagy ? Itt csak 192-t olvastam legnagyobbnak ... Mondjuk a Shimano meg 203. A tárcsával együtt gyanítom az adaptert is cserélni kell, vagy hogy a manóba kerül távolabb a középponttól a féktest ? Amúgy mi az a feodol ? Ja és a betét cseréjének a menetét leírná valaki részletesebben, hogy mit kell szétcsavarni hozzá, nehogy nagyon szétkapjam ..

#18
BNorbert

BNorbert

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,004 posts
Nekem Sram-om van és télleg elfeketedett!!

#19
Szergely

Szergely

    vendég

  • fórumtag
  • 48 posts
Dzsegvájör bowdennel és bowdenházzal még durvább lesz, de ha kicsit többet ölsz bele, akkor AWID fékkar kell hozzá venni. Azzal lesz igazán ETALON.

#20
Szergely

Szergely

    vendég

  • fórumtag
  • 48 posts
Tsáó!  Ha igazán durva fékhatást akarsz elérni az RST nevü "csudával, a következöket  kell tenned:

- 190-es tárcsa
- normális fékkar( a sajátjasem túl rossz)
- a fékbetétrõl vágd le a feodolt egy felízzított szikével és (nem tréfa) Ragassz rá két komponensû ragasztóval (!!!) SKODA fékbetétrõl kivágott feodoldarabkát
- Hagyd kötni 24 órán át
- rakd össze
- finoman koptasd be
- jöhet a DH (csak a villádat le ne tépje)

Ez nekem tényleg bejött. Sok szerencsét!