szerintem RelakS csak trollkodik...
Jelentkezz be Regisztrálj
Gumitopik
#42
Írta 2023. augusztus 06. - 21:45
Mivel már rommá volt kopva a Maxxis, az egy slick gumi lett. Persze hogy megszoktad a jó gördülését. Egy vadi új gumi a fél centis bütykeivel természetesen nem lesz gördülő bajnok. Amúgy is, azon a nevenincs 90es évekbeli Ritchey Z-Max utánzaton (Deli??? Az mi?) az árából ítélve nem volt fő szempont hogy bütykös monti gumiként még jól is gördüljön.
Vagy megszokod ezt vagy veszel egy Schwalbe Nobby Nic-et, esetleg egy Smart Sam-et. (pl. én ezeket ismerem de majd mondanak a többiek más tippet) , azok bütykösek de gördülnek is normálisan.
#43
Írta 2023. augusztus 06. - 15:16
simán...bár az említett maxxis sem egy alacsony gördülési ellenállású slick....
Nos, ami a Maxxist illeti, slick rész már stimmelt Direkt addig hajtottam, amíg kikukucskált a gumi alól a szövet. Más eddigre lehet, hogy már másik hármat is lecserélt volna.
Ahogy Prohardveren mondták: végig ki van fizetve
#44
Írta 2023. augusztus 06. - 14:37
Külső és külső között lehet akkora különbség, hogy a csere óta úgy érzem, mintha bekapcsolt dinamós világítással közlekednék? Rommá kopott Maxxis Dy-No--Mite!-ot cseréltem régi ... Deli Tire-re (ilyen a mintája)
simán...bár az említett maxxis sem egy alacsony gördülési ellenállású slick....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#45
Írta 2023. augusztus 06. - 13:41
Külső és külső között lehet akkora különbség, hogy a csere óta úgy érzem, mintha bekapcsolt dinamós világítással közlekednék? Rommá kopott Maxxis Dy-No--Mite!-ot cseréltem régi ... Deli Tire-re (ilyen a mintája)
#46
Írta 2023. március 25. - 15:15
Sziasztok!
Csak egy gyors tubeless kérdésem lenne.
Bár egy ideje tubeless ready gumit használok és a felni is az, eddig mindig belsővel volt összerakva.
Most kiváncsiság képp lepucoltam a felni belső oldalfalát és a gumit is áttöröltem az illeszkedő felületen, belső ki, simán felpattant műhelypumpával, látszólag egész jól tartja is a nyomást, kb fél bart ereszt egy nap alatt.
Érdemes löttyöt tenni bele? Vagy ennyi nyomásvesztés teljesen ok és használjam bátran lötty nélkül?
(Szerintem anno volt már szúrásos defekt a gumival,lehet van valami pici lyuk rajta ) gondolom ez miatt érdemes lenne.
Tudom, hogy hitvallás a lötty téma, mindenki mást preferál. Az oko milk-ről és a Continental Revo sealantról olvastam, hogy viszonylag sokáig folyékony állagú marad és jól tömítenek, sztem ezek közül választok egyet, ha érdemes.
Kicsit félek a dzsuvától amit csinál, de ha nyugodt montizás az eredmény, látom értelmét.
Szerintem rakjál bele löttyöt, mert akkor hetekig nem kell vele foglalkoznod hogy eresztett-e nyomást.
OKO-ból nekem nem a tej, hanem a sűrűbb, a belsőbe való cucc volt (van), ez 100%-osan működött.
Viszont volt Conti Revo Sealantom is...na ez nálam leszerepelt alaposan. Életem legnagyobb szopását okozta. Mentem egy hideg téli reggelen melóba, egyszer csak hallom, érzem hogy defekt. Fröcskölt, folyt a tej orrán-száján a mini kis likon de a Conti nem csinált semmit. Mintha Mizó tej lett volna benne. Mivel kesztyűben nem tudsz, az újaim lefagytak mire megszereltem a Kerepesi út szélén a kereket.
Nálam nagyon bevált a Stans folyadék és a Schwalbe is - de ezt a Stans gyártja. Szóval a Stans az tuti jó tej.
Félelmed a tejtől nem értem de hát "Jobb félni mint megijedni". Igen, fél év után jó eséllyel kiszáradnak de akkor löttyintesz bele egy kicsit és kész.
- Rabbit és zscs kedveli ezt
#47
Írta 2023. március 25. - 11:04
Ilyet használok:
https://ebike.hu/ter...tomitofolyadek/
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#48
Írta 2023. március 25. - 08:58
Sziasztok!
Csak egy gyors tubeless kérdésem lenne.
Bár egy ideje tubeless ready gumit használok és a felni is az, eddig mindig belsővel volt összerakva.
Most kiváncsiság képp lepucoltam a felni belső oldalfalát és a gumit is áttöröltem az illeszkedő felületen, belső ki, simán felpattant műhelypumpával, látszólag egész jól tartja is a nyomást, kb fél bart ereszt egy nap alatt.
Érdemes löttyöt tenni bele? Vagy ennyi nyomásvesztés teljesen ok és használjam bátran lötty nélkül?
(Szerintem anno volt már szúrásos defekt a gumival,lehet van valami pici lyuk rajta ) gondolom ez miatt érdemes lenne.
Tudom, hogy hitvallás a lötty téma, mindenki mást preferál. Az oko milk-ről és a Continental Revo sealantról olvastam, hogy viszonylag sokáig folyékony állagú marad és jól tömítenek, sztem ezek közül választok egyet, ha érdemes.
Kicsit félek a dzsuvától amit csinál, de ha nyugodt montizás az eredmény, látom értelmét.
#49
Írta 2023. március 05. - 20:26
Kisherceg,mi baj lehet belőle?
kisebb, mint kellene, ezért kihasadhat.
(én is használtam "alulméretes" belsőt párszor, nem volt soha gondom vele, de nyilván ezt nem javaslom senkinek sem. lehet vele kísérletezni, de csak saját felelősségre.)
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#50
Írta 2023. március 05. - 19:53
#51
Írta 2023. március 05. - 17:54
Baj nem lesz, de hosszútávon inkább keress méretben hozzáillő belsőt. Illetve jobb, ha ezt csak hátsó kerékkel játszod el, ha mégis baj lenne, ne legyen akkor baj.Sziasztok!
Segítséget kérnék belsőgumi ügyben.
Lesz valami baj abból ha a 29-es kerékben az 52mm széles külsőhöz 700 x 38-45C belsőt használok?
Kisherceg módosította - 2023. március 05. - 17:54
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#52
Írta 2023. március 05. - 16:12
Sziasztok!
Segítséget kérnék belsőgumi ügyben.
Lesz valami baj abból ha a 29-es kerékben az 52mm széles külsőhöz 700 x 38-45C belsőt használok?
#53
Írta 2023. március 05. - 08:39
valaki, országúti gumi, 1 db (!!) alig 100 EUR-ért? https://r2-bike.com/...ack-reflex-skin
vagy MTB-re könnyű XC gumi 93 EUR/db-ért? https://r2-bike.com/...eady-amber-grey
#54
Írta 2023. február 21. - 10:30
Érdekes....
https://www.renehers...need-wide-rims/
Mondjuk én előszeretettel használok keskeny felniket, de fene se tudja...
nagyon a terepes vonalhoz nem tudok hozzászólni, de az országúti témához igen. ott is ez a széles felni, széles külső most a divat. persze megint a az aero a varázsszó. oké. ebben lehet vlmi, de sztem akkor sem kellene ennyire széles gumikkal rohangálni. a profik többsége sem megy 25-26 mm-nél szélesebb gumikkal. akik meg igen, ott inkább a szponzor miatt teszik ezt. én is úgy gondolom, h egy országútira nem szükséges 25-26 mm-nél szélesebb külső. a karbon vázak már elég jól csillapítanak, az acél meg még jobban. már a modern alu vázak is csillapítanak, és ott többnyire karbon az első villa. legalábbis a villa szárai biztosan. amúgy meg egy jó vékony nyereg csővel is lehet javítani a komforton. oké, lehet, h szűkítő kell a vázba, de még mindig könnyebb lesz így a bicaj, mint egy indokolatlanul széles felni, külső kombó. aztán ott van a belső is. ezt sokan kihagyják a képletből. az se mindegy, h egy latex belső van a bringán, v egy tök 1xű butyl. ma már sokan nem nézik a külsők, belsők, felnik tömeg adatait. én szoktam. akárhogy is nézem a szélesebb minden, mindig nehezebb lesz, mint a keskeny. azért basszus, csak be kell forgatni azt a plusz tömeget.
a cikkben írtak a szingós gumikról is. én használtam nem is keveset szingót. menettulajdonságokban tényleg ott vannak a szeren. csak a szerelhetőség miatt nem szeretem. használtam tufo peremes szingót is. az is tökre olyan, mint a ragasztott, de ott is az van, h jobb, ha visz magával az ember a nyereg alatt egy pót gumit. amúgy az a mostani kétoldalas ragasztó szalag, amit használnak a szingókhoz, az frankó ötlet. szereltem már olyan cumóval kereket. sokkal könnyebb felrakni a szingót, mint ragasztóval ragasztani. ott pacsmagol az ember a kis ecsetjével, közben meg minden ragad.
én most egy ideje, kb 1,5 éve vittoria corsa külsőket használok, vittoria latex belsőkkel. frankó párosítás. ami számomra meglepő, h ezek a corsa-k már nem azok, mint kb 10 éve. azok tök gyorsan koptak, ma meg már hasonló a rubino futásteljesítményéhez. tök sokat elmennek. amúgy vittoria gumikat használok már nagyon régóta.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#55
Írta 2023. február 21. - 08:10
https://www.renehers...need-wide-rims/
Mondjuk én előszeretettel használok keskeny felniket, de fene se tudja...
- donciccio kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#56
Írta 2022. november 22. - 20:27
off
az ndk az mi volt ? nekem kimaradt, csak a szputnyik, csepel, favorit trió van emlékeimebn
kösz
fúúú, nem tudom, használtan kaptam, át is volt már festve. szóval akár az is lehet, nem ndk-s volt, csak a srác, akié előtte volt, ő mondta.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#57
Írta 2022. november 22. - 10:06
off
az ndk az mi volt ? nekem kimaradt, csak a szputnyik, csepel, favorit trió van emlékeimebn
kösz
a FES ndk volt.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#58
Írta 2022. november 21. - 22:19
A. Bár manapság már inkább gravel jelzőt kapna amit az akkori NDK és Csepel "verseny"-bringákkal előadtunk.
off
az ndk az mi volt ? nekem kimaradt, csak a szputnyik, csepel, favorit trió van emlékeimebn
kösz
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#59
Írta 2022. november 21. - 14:01
Azért az mindenképpen jó, hogy a szingón sikerült túllépni. Nekem ugyan sosem volt, de akkoriban sem tűnt egy igazán felhasználóbarát megoldásnak. Bár mint "versenysport csúcstechnika", kétségkívül vonzott, mint kölyök. Ja, középiskolás koromban én is országútiztam. Bár manapság már inkább gravel jelzőt kapna amit az akkori NDK és Csepel "verseny"-bringákkal előadtunk.
szingót még ma is használnak, és még egy darabig ez így is marad. országúton is használnak, de talán a pályán fog a legtovább maradni. ott ugyanis nincsen más opció. a peremes gumik lefordulnak. csak a felnire ragasztott szingó a biztos. 20-30 éve még a szingó adta a legkisebb gördülési ellenállást is. a tömege is ennek a variációnak volt a legkisebb. igazság szerint még most is ez a legkönnyebb opció. manapság már más a helyzet. azért a belső nélküli rendszerek, és a hagyományos, külsős, belsős megoldások is hozzák a szingók menettulajdonságait. mondjuk a belső nélküli dolog nekem egyáltalán nem szimpi. sztem megoldás olyan gondokra, amik nem lennének nélkűle.
- Kisherceg kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#60
Írta 2022. november 21. - 12:22
- donciccio kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"