Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Gyári kerékszettek

- - - - -

  • Please log in to reply
358 replies to this topic

#1
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,633 posts

"Szerencsére" 1700-as kerekem van, az még a régi "fapados" rendszer. De haver most vett egy Speci bringát, abban egy karbonos DT kerék van, az nagy eséllyel EXP-s. Szóltam is neki.

Köszi hogy megosztottad!


  • zscs likes this
Marci

#2
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,299 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ha DT Swiss 240 EXP vagy 180 EXP-es kerékszetted van, esetleg Bontrager vagy Specialized kerékszett DT Swiss 240 EXP Star Ratchet reteszeléssel: https://www.dtswiss....ntenance-notice



#3
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,225 posts
  • LocationSvájc
hali sracok, hatha valakit erdekel 22db kerék, 5db 28as felni, van pdf listam, egyben valnek meg tole, jutanyos aron

pdf emailben kuldok, holnap estetol bp en atveheto

udv
Sala
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

#4
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 992 posts
  • LocationKelenföld

Köszi mindenkinek! Gyanús, ez a gyűrű lesz a ludas.

 

Viszont sikerült megcsípnem egy DT Swiss CR1600 Spline hátsó kereket. Ugyanaz a szint kb., mint az R23 volt, leszámítva, hogy ebben nem a 3-kalapácsos rendszer, hanem a 18-reteszelésű alap Star Rachet van. És gyárilag rendesen megkenték zsírral az agyat mindenhol - az első DT-m, amiből nem spórolták ki a zsírt.

No ezzel a régi, jól belált teknyikával így már örök élet +1 nap lehet. biggrin.png

Én nem is értem, hogy a te szinteden miért kell a 3 kalapácsos dt-vel szenvedni,jóval kevesebb is elég többek szerint a kivégzésükhöz, mint amit tőled kaphatott.

18-as ratchet itt is ketyeg egy a családban, én sem tudtam kárt tenni benne annak idején:  LX silent clutch, két kalapácsos XT, 960-as titánrotoros XTR, quando/bike+ legdrágább kereplő voltak a kimúlt elődjei. Ez jó, ahogy a Hope-ot is nagyon szeretem (RS4-et és pro2 evo-t hajtok most).

 

Zolkow ajánlására (úgy emlékszem ő méltatta őket) most egy novatecet újítottam végleges megoldásnak a csótányba (D042SB-SS), egyelőre kifogástalan. Ez is porzott belül újkorában!



#5
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,633 posts

Én úgy tudom, az "alap" 18as racset a legtartósabb is. Nekem legalábbis kb 35000 km van benne és köszöni, semmi baja.

Mondjuk én is tömöm zsírral rendesen, mert rühellem a hangos racset csattogást.

Más meg pont arra izgul, hogyan lehet még hangosabb...Hát nem vagyunk egyformák.


Edited by marton, 2021. December 13. - 17:35.

  • Rabbit and zscs like this
Marci

#6
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,299 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Köszi mindenkinek! Gyanús, ez a gyűrű lesz a ludas.

 

Viszont sikerült megcsípnem egy DT Swiss CR1600 Spline hátsó kereket. Ugyanaz a szint kb., mint az R23 volt, leszámítva, hogy ebben nem a 3-kalapácsos rendszer, hanem a 18-reteszelésű alap Star Rachet van. És gyárilag rendesen megkenték zsírral az agyat mindenhol - az első DT-m, amiből nem spórolták ki a zsírt.

No ezzel a régi, jól belált teknyikával így már örök élet +1 nap lehet. biggrin.png


Edited by zscs, 2021. December 13. - 15:55.


#7
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,299 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Nagyon köszi, elókapirgálom a tolómérőmet. Ez a kis gyűrű gyanús nekem. Messze van már a gyári állapotától, sőt, a tengelyen is vannak kopásnyomok rendesen.



#8
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,225 posts
  • LocationSvájc
vagy a szabadonfuto es a agy kozti hezagolo nyomodott ossze, sokan agyontepik a tengelyt ami osszenyomja ezt a tavtartot, igy a szabadonfuto szorulni fog. van egy minimum szelessege, megnem modnom mennyi de 10.7?!? talan, neten fentvan
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

#9
Papszi

Papszi

    vendég

  • fórumtag
  • 203 posts
Nekem volt hasonló problémám. Nagy valószínűséggel a kazetta testben (xdr vagy shimano?) lévő 2 csapágy "túl messze" van egymástól. A gyorszárral/tengellyel előfeszítve a csapágyakat a csapágy külsőgyűrűk a jelenlegi pozícióban maradnak, viszont a csapágy belső gyűrűk hozzányomódnak a kettő között lévő távtartó gyűrűhöz, így befeszítve magukat a csapágyakat. Hogy túl távol vannak-e a kazetta test csapágyai, viszonylag egyszerűen le lehet ellenőrizni. Le kell húzni a kazettatestet a tengelyről, és megmozgatni a 2 csapágy közötti kis gyűrűt. Ha túl könnyen mozog, esetleg lóg is, a fentebb említett problémával állunk szemben.
  • zscs likes this

#10
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,299 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Sziasztok, netes keresgélés után is tanácstalan vagyok, mi történhetett a DT R23 hátsó kerekem szabadonfutójával. Pár hete tűnt fel, hogy nehezen forog, megpörgetve a hátsó kereket, a pedált is mozgatja. Aztán egyre rosszabb lett - hát szétszedtem, Full szerviz.

Nem javult. Megint szédszedtem, most aztán alaposan megpucoltam mindent, a piros gyári DT szilikonzsírral tettem össze. Amig nincs a bringában, a szabadonfutó most már egész szépen forog.

De amint gyorszárral rögzítem, a szabadonfutó szorul. És nagyon... Ha elől a kistányéron vagyok, felcsévéli a láncot szabadon gurulásnál. Ez 370-es DT agy, a 3-kalapácsos rendszer.

 

Az biztos, a tárcsa oldali csapágy az oda van, érezni, hogy valamennyire "rág", de láttam már ilyet. A másik oldalra nem szabadna, hogy kihatással legyen.

 

Ötlet?



#11
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,299 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Rachethez a DT saját zsírját használom, szerintem fontos is, hogy ez legyen itt és ne legyen ragadós massza ott, ahol pont a síkosság a lényeg. A csapágyakhoz viszont Motorex Grease 2000 szerintem teljesen OK, 10+ éve bevált.

A végkúpok levétele hátul egyszerű volt, az első agyon viszont mintha nehezebb lett volna valamivel. De mintha kézzel lehúztam volna, már nem elmékezem erre pontosan.


  • Mars likes this

#12
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 posts

DT Swiss EXC1501 teszt: https://www.bikerada...heelset-review/

 

Nekem szintén egy ilyen van fél éve a Fathomban, akciósan sikerült hozzájutnom, sőt, szerencsére még nem magyar áfával. Pár szót a tapasztalataimról.

A tengelyek végdugói könnyedén lejöttek, sokat segít az új, rovátkolt kialakítás ebben. Gyárilag picit kevés a zsír a csapágyaknál és a dugókban lévő szigetelő guminál, érdemes ide egy kevés zsírt applikálni, hogy később is könnyen lejöjjenek - plusz ez egy kis extra védelem a külső körülményekkel szemben.

Az új 36-os reteszelésű 240 EXP Star Rachet hibamentesen teszi a dolgát, jó hangos kezd lenni így fél év után, de még soha nem hibázott. Recsegés, egyéb problémának nyoma sincsen, remélhetőleg hozza majd a korábbi kétgyűrűs Star Rachet szintjét. Ez egyébként csak 1 oldalirányban mozgó gyűrű itt, a másik fele a szabadonfutóra integrált, így eggyel kevesebb alkatrész. Cserébe ha sérülnének a fogak, akkor a szabadonfutót is cserélni kell. Ha már szabadonfutó: adták az XD mellé a Shimano Micro Spline EXP szabadonfutót is (ha valakit érdekelne ez, írhat privátban, nekem nincsen szükségem rá). A DT-s marketig szerint így a csapágyak elhelyezésén is tudtak optimalizálni, egy elvileg szélesebben futó csapágyazáson egy merevebb konstrukciót kaphatunk.

 

Megjegyezném még: 6-csavaros és CenterLock kivitel is étezik az EXC1501-ből, a 6-csavaros mellett döntöttem, azt egy marokszerszámmal is tudom szerelni, ha kell.

 

Az első kerék tengelyét tuningoltam, a gyári normál 15mm-es átütőhöz passzoló végdugókat TorqueCap-re cserélve. Egyszerűen ki- és behelyezhető a kerék a RockShox villákba így, nagyon sokat számít. Merevségben fogalmam sincsen, menet közben mennyit számít, mert a Pike villában ez a kerék amúgy se volt túl nyúlós, de azért a kereket két láb közé véve, a kormányt ide-oda csavarva nekem elég komolynak tűnt a javulás. A német lapok jó lenne tudni, TorqueCappel mérik-e a merevséget (bár gyanítom, sajnos nem azzal), de ez a 2017 óta már a SID-eknél is elérhető apró kis trükk szerintem komoly javulást hoz a korábbi 15x110mm-es és persze a Fox villákkal szemben. Utóbbi átvehetné ezt - csak lehetőleg maradjon kompatibilis vele...

 

A kerékszett merevségével sincsen gond, az XMC1501 például 120 kg-jával szemben ez 130 kg tömegig validált ráadásul, a felniken már látszik ugyan 1-2 nagyon kis felületi karc, de ezen kívül nem volt vele problémám. Fel talán nem is ütöttem (vagy csak nem tűnt fel), gondolom azért elég jól bír pár kisebb felütést majd és előbb lyukad ki a külső, mint hogy a felninek baja legyen. Elvileg DH-zni is lehet vele, gondolom a legendásan tartós EX471-es felni szintje körül bírhat mindent.

 

Gyárilag rajta volt a tubeless szalag, a szelepeket természetesen mellékelték a szetthez.

Kössz a beszámolót, és a hivatkozott cikket is, tanulságosak. 

Biztató tapasztalataid vannak a szettről, illetve jó hír az is, hogy a TorqueCap ennyire érezhető. Apropó, ennek cseréje mennyire volt bonyolult? A sajátomhoz nem vettem meg a DT szerszámát, de kézzel nem tudom kivenni a kupakot az első agyból. Vannak ötleteim, de hátha van valami jó tipped. 

Ooo, és a kenés, azt mindenképpen a DT gyári zsírjával, avagy az csak a ratchet-re kell, és az általános csapágy tömítéshez jó bármilyen általános csapágy/kenőzsír?  



#13
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,299 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

DT Swiss EXC1501 teszt: https://www.bikerada...heelset-review/

 

Nekem szintén egy ilyen van fél éve a Fathomban, akciósan sikerült hozzájutnom, sőt, szerencsére még nem magyar áfával. Pár szót a tapasztalataimról.

A tengelyek végdugói könnyedén lejöttek, sokat segít az új, rovátkolt kialakítás ebben. Gyárilag picit kevés a zsír a csapágyaknál és a dugókban lévő szigetelő guminál, érdemes ide egy kevés zsírt applikálni, hogy később is könnyen lejöjjenek - plusz ez egy kis extra védelem a külső körülményekkel szemben.

Az új 36-os reteszelésű 240 EXP Star Rachet hibamentesen teszi a dolgát, jó hangos kezd lenni így fél év után, de még soha nem hibázott. Recsegés, egyéb problémának nyoma sincsen, remélhetőleg hozza majd a korábbi kétgyűrűs Star Rachet szintjét. Ez egyébként csak 1 oldalirányban mozgó gyűrű itt, a másik fele a szabadonfutóra integrált, így eggyel kevesebb alkatrész. Cserébe ha sérülnének a fogak, akkor a szabadonfutót is cserélni kell. Ha már szabadonfutó: adták az XD mellé a Shimano Micro Spline EXP szabadonfutót is (ha valakit érdekelne ez, írhat privátban, nekem nincsen szükségem rá). A DT-s marketig szerint így a csapágyak elhelyezésén is tudtak optimalizálni, egy elvileg szélesebben futó csapágyazáson egy merevebb konstrukciót kaphatunk.

 

Megjegyezném még: 6-csavaros és CenterLock kivitel is étezik az EXC1501-ből, a 6-csavaros mellett döntöttem, azt egy marokszerszámmal is tudom szerelni, ha kell.

 

Az első kerék tengelyét tuningoltam, a gyári normál 15mm-es átütőhöz passzoló végdugókat TorqueCap-re cserélve. Egyszerűen ki- és behelyezhető a kerék a RockShox villákba így, nagyon sokat számít. Merevségben fogalmam sincsen, menet közben mennyit számít, mert a Pike villában ez a kerék amúgy se volt túl nyúlós, de azért a kereket két láb közé véve, a kormányt ide-oda csavarva nekem elég komolynak tűnt a javulás. A német lapok jó lenne tudni, TorqueCappel mérik-e a merevséget (bár gyanítom, sajnos nem azzal), de ez a 2017 óta már a SID-eknél is elérhető apró kis trükk szerintem komoly javulást hoz a korábbi 15x110mm-es és persze a Fox villákkal szemben. Utóbbi átvehetné ezt - csak lehetőleg maradjon kompatibilis vele...

 

A kerékszett merevségével sincsen gond, az XMC1501 például 120 kg-jával szemben ez 130 kg tömegig validált ráadásul, a felniken már látszik ugyan 1-2 nagyon kis felületi karc, de ezen kívül nem volt vele problémám. Fel talán nem is ütöttem (vagy csak nem tűnt fel), gondolom azért elég jól bír pár kisebb felütést majd és előbb lyukad ki a külső, mint hogy a felninek baja legyen. Elvileg DH-zni is lehet vele, gondolom a legendásan tartós EX471-es felni szintje körül bírhat mindent.

 

Gyárilag rajta volt a tubeless szalag, a szelepeket természetesen mellékelték a szetthez.


Edited by zscs, 2021. August 25. - 09:54.

  • Mars likes this

#14
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Nem hiszem, hogy a csapágy belső átmérőjét meg lehet mérni pontosan tolómérővel. Látszik ez a méréseden is, hogy a tengelyt 0,01 mm-rel kisebb átmérőjűnek mérted, de közben meg nem tudod kézzel kihúzni vagy visszatenni a tengelyt. Amúgy 17 mm-esnek írják a csapágy belső átmérőjét:

 

KIT 2 BEARINGS17x28x7 + WAVED WASHER + CLIP

 

tech.mavic.com/tech-mavic/technical_manual/data/mavic_tech.php?display=product&family=1014&subfamily=1075&macronu=25788

 

 

Csapágyból vehetsz valami hasonlót: 

 

Mavicnak nem írtál, hogy szerintük rendben van-e az, hogy nem lehet könnyen kiszedni a tengelyt? Küldhetnének új tengelyt meg csapágyat.

Most ideiglenes megoldásként a tengely hozzá lett nagyjából illesztve a csapágyakhoz. Nagyjából mert csak csiszolva lett. Most még nem kotyogósodot ki. Rendelek egy tengelyt.



#15
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Sziasztok!

 

Mavic Allroad Elite UST Disc hátsókerék gondom van. Nagyon kotyog. Erre a mavic az automatikus "QRM Auto" csapágy beállítást írja. Ez gondolom a hullámos alátét lesz a fék felőli oldalon. Nos nem működik. Szétszedtem ezen videó alapján. Nálam nem lehet így kézzel széthúzni. Sem a kazetta rész és sem a tengelyt kitolni kézzel. Csak fagyasztó spray-vel és fakalapáccsal jött szét. Megmértem, tolómérő van csak itthon, a tengely 16,97 mm. A csapágy 16,98 mm. Van 0,01 mm a kettő között a mérés szerint. Ennek ellenére kézzel nem tudom összenyomni. A videóban ellenben kézzel szétszedi és összerakja. Az Allroad belülről ugyanaz mint az Aksium Disc a videón. Most megpróbáltam kézzel ráhúzni a csapágyat. Esélytelen. Van tartalék csapágyam is amivel szintén nem megy kézzel a szerelés.

Azon gondolkodtam, ha nem tud egy picit úszni a tengely a csapágyban, akkor a QRM automatikus hézag állítást a hajamra kenhetem, mert a hullámos alátét semmit sem ér. Jól gondolom?

Vélemény?

 

Nem hiszem, hogy a csapágy belső átmérőjét meg lehet mérni pontosan tolómérővel. Látszik ez a méréseden is, hogy a tengelyt 0,01 mm-rel kisebb átmérőjűnek mérted, de közben meg nem tudod kézzel kihúzni vagy visszatenni a tengelyt. Amúgy 17 mm-esnek írják a csapágy belső átmérőjét:

 

KIT 2 BEARINGS 17x28x7 + WAVED WASHER + CLIP

 

tech.mavic.com/tech-mavic/technical_manual/data/mavic_tech.php?display=product&family=1014&subfamily=1075&macronu=25788

 

 

Csapágyból vehetsz valami hasonlót: 

 

Mavicnak nem írtál, hogy szerintük rendben van-e az, hogy nem lehet könnyen kiszedni a tengelyt? Küldhetnének új tengelyt meg csapágyat.


Edited by blash, 2020. September 17. - 14:45.


#16
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Sziasztok!

 

Mavic Allroad Elite UST Disc hátsókerék gondom van. Nagyon kotyog. Erre a mavic az automatikus "QRM Auto" csapágy beállítást írja. Ez gondolom a hullámos alátét lesz a fék felőli oldalon. Nos nem működik. Szétszedtem ezen videó alapján. Nálam nem lehet így kézzel széthúzni. Sem a kazetta rész és sem a tengelyt kitolni kézzel. Csak fagyasztó spray-vel és fakalapáccsal jött szét. Megmértem, tolómérő van csak itthon, a tengely 16,97mm. A csapágy 16,98mm. Van 0,01mm a kettő között a mérés szerint. Ennek ellenére kézzel nem tudom összenyomni. A videóban ellenben kézzel szétszedi és összerakja. Az Allroad belülről ugyanaz mint az Aksium Disc a videón. Most megpróbáltam kézzel ráhúzni a csapágyat. Esélytelen. Van tartalék csapágyam is amivel szintén nem megy kézzel a szerelés.

Azon gondolkodtam, ha nem tud egy picit úszni a tengely a csapágyban, akkor a QRM automatikus hézag állítást a hajamra kenhetem, mert a hullámos alátét semmit sem ér. Jól gondolom?

Vélemény?



#17
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,633 posts

Nade akkor ez a kettő ugyanaz, csak a csavar más, a recés rész egyforma. wink.png

Mondjuk azt nem tudtam, hogy 12mm-nél még használható a kazi-szerszám.

Ja, a rece biztosan ugyanaz, csak a tengelyvastagságok miatt kellhet a más rögzítő gyűrű.


Marci

#18
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,299 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ha már a HT2-es Centerlock: DT XTC 1200 keréknél a torqueCap-es SID-be és a Fox Step-Cast villámba is beleért a gyűrű, egy fél mm-t le kellett belőle csiszolnom... :/



#19
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,836 posts

Szóval 2 féle tárcsarögzítés van, a külső és a belső. (webshopokban úgy írják: Intern/extern) Mikor tárcsát választasz, erre is figyelj!
A külsőhöz kell a HT2 szerszám, a belsőhöz a racsniszerszám.
És nekem átmenőtengelyes az agyam de ilyen belső rögzítős a tárcsám. A 12es hátsó átmenő tengelyhez még éppen jó a racsniszerszám de az első keréknél a 15ös tengelyeknél már a külső rögzítés kell.


Nade akkor ez a kettő ugyanaz, csak a csavar más, a recés rész egyforma. ;)

Mondjuk azt nem tudtam, hogy 12mm-nél még használható a kazi-szerszám.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#20
HEX77

HEX77

    vendég

  • fórumtag
  • 136 posts

Köszönöm mindenkinek a segítséget!