Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Hol készült a kerékpárom; ki a tulajdonosa a márkának?

- - - - -

  • Please log in to reply
379 replies to this topic

#21
Garry

Garry

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts

Ez egy áruházi noname gagyi gép. Emlékszem rá, talán még a szép emlékű Keravill-ban és/vagy valamelyik barkácsáruházban árulták 15ezer Ft körül volt az ára. A név mindegy, nem valódi kerékpármárkájú gép. Ráírtak valami fantázianevet és kész. Ne is kutass név után, nincs értelme.

 

Ettől féltem, köszi! Akkor a vázszám hiánya is érthető. Mondjuk az eredeti bringából jóformán csak a váz marad, az meg nem tűnik rossznak, tehát nem aggódom igazán a minősége miatt. Amúgy a stucni, meg hasonlók kritikán aluliak, bár az én öreg Neuzeremen sem voltak sokkal jobbak, ha jó emlékszem. Amit az a gép kibírt...


Edited by Garry, 2014. June 16. - 09:31.


#22
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,633 posts

Ez egy áruházi noname gagyi gép. Emlékszem rá, talán még a szép emlékű Keravill-ban és/vagy valamelyik barkácsáruházban árulták 15ezer Ft körül volt az ára. A név mindegy, nem valódi kerékpármárkájú gép. Ráírtak valami fantázianevet és kész. Ne is kutass név után, nincs értelme.


Marci

#23
Garry

Garry

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts

Sziasztok!

 

Talán ide illik legjobban a kérdés: a lenti bringa milyen márka/típus? Nemrég szereztem barátnőmnek, most újul, de semmi információm nincs róla azon kívül, hogy 90-es évek (bár ez a festésen szerintem látszik... :) ) Valószínűleg voltak rajta matricák, de azok még az előző tulajnál lekerültek, ő meg nem ért hozzá, és nem is emlékszik már. Elsőre Neuzert mondanék, de még egy vázszám sincs rajta (vagy nem találtam meg). A kerekek amúgy nem gyáriak. Tippek?

 

https://drive.google...dit?usp=sharing

 

Köszönöm, üdv:

 

Garry



#24
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,836 posts

ez ide illik :D

 

518F5A9C-6A86-4A2F-A7E3-7437F1CE4094-344


  • zscs likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#25
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,633 posts

Az Univega saját márka.


  • QuQa likes this
Marci

#26
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Tudja valaki, az Univega saját márka vagy matricáznak ?



#27
bocika

bocika

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 789 posts
B+

azt hittem ami nem kínai az mind hamis :)
"ezek ám a gondok, nem a faláb!"

#28
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,258 posts
nem csak
Kínában, vietnámban, és pakisztánban is simán
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#29
bocika

bocika

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 789 posts
Gyors kérdés:

SRAM és a Ritchey is Taiwanon gyártat?

rendeltem pár cuccot németbõl, és a számlán rajta van, hogy származási ország Taiwan.

köszi
t
"ezek ám a gondok, nem a faláb!"

#30
Kapanyanyi monyok

Kapanyanyi monyok

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts
Hello!

Ez nem teljesen a megfelelõ fórum szoba a kérdésemnek, de nincs olyan, amelyik lefedné.
Van egy 10 éves jubileumát ünneplõ merida T3 speederem. Én már használtan vettem, akkor megfelelõ állapotban. Az idõ vasfoga és az intenzív használat nyomot hagyott rajta és aktuálissá vált több alkatrész cseréje. Itt kezdõdik a probléma, mivel pénzem az akad, hogy szép lassan megvegyem az alkatrészeket, de szerelõhöz nem tudom beadni, mivel nem tudnám megfizetni. Ráadásul a legutóbb is kértem egy lánccserét és nem csinálták meg. Szóval érdeklõdnék, hogy van valakinek bármilyen leírása errõl a régebbi modellrõl - akár német, magyar vagy angol nyelven. A neten nem találtam -vagy csak béna vagyok - és a meridától hiába vártam bármilyen választ.
Következõ kérdésem az volna, hogy miképpen álljak neki a szerelésnek, mert elõtte nem csináltam ilyet. Amire gondolok: lánccsere, valószínû lenne a hátsó csoportkerék csere, hogy ne ugorjon az új lánc, teljes újrahuzalozása a fékeknek és vátóknak, pedál csere, középsõ tengely zsírozása, fékkarok cseréje. Ezeket mondanám hirtelen a legégetõbbnek, viszont ha szerintetek mást is érdemes javítani, cserélni, akkor várom a tanácsokat. Ami tuti, hogy az elmúlt négy évben külsõleg folyamatosan karban volt tartva.
Kösz elõre is a válaszokat!

Üdv,
Monyok

#31
IstvanO

IstvanO

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts
Úgy néz ki, hogy rövid idõn belül tulajdonosa leszek egy régi acélváznak. A villa már nálam van. A nyakába a KLAMMER felirat van gravírozva és ELE Rinforzati COLOMBUS matrica van rajta.
Ennyibõl lehet esetleg valami közelebbit tudni minõségrõl, gyártóról, évjáratról, stb-rõl?

#32
pin91

pin91

    vendég

  • fórumtag
  • 44 posts
a Nakamura márkáról mit lehet tudni??? nem találtam semmit neten. :(

#33
rajnaszil

rajnaszil

    vendég

  • fórumtag
  • 11 posts
Valaki tudna abban segíteni, hogy egy Scott mb. nek a korát (esetleg más infókat) hogyan lehetne beazonosítani a széria számból?

#34
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,706 posts
üdv
Tech márka érdekelne
ha jól tudom, talán kanadai volt vmikor?

#35
Stukov

Stukov

    vendég

  • fórumtag
  • 33 posts
Van valakinek elképzelése, hogy a képen látható váz milyen márkájú/gyártmányú lehet?
Feltöltött kép


Feltöltött kép

Ez egy trekking/cross aluváz. Köszi!

#36
Taki_FR6

Taki_FR6

    vendég

  • fórumtag
  • 14 posts
Sziasztok!

Ezt megtalálta már más is? :) Mondraker Player.....ma

Mondraker prayer
Lee Cougan Hot Lava
Haibike zone 7
Kraftstoff f1 evo
KHS Lucky 7 - 2011
Dirtparade Extaze PRO
O''RKA kurt
Patrol FRP

és a személyes kedvencem a
Rockrider FR10 EVO

így hirtelen most ezek jutottak eszembe, mind ASTRO ENGINEERING - http://www.astroeng....tw/products.asp

#37
LawrenceDesign

LawrenceDesign

    vendég

  • fórumtag
  • 121 posts

No most már rákerestem kicsit mélyebben. Gugli egy pár külföldi fórumot dobott ki, amikról azt szûrtem le, hogy egy kis régi német gyár volt az ESGE és késõbb átalakult SKS-é. Tapasztalataim alapján elég erõs masszív acél váz, ebbõl még nem sajnálták az anyagot úgyhogy meg vagyok vele elégedve legyen akármilyen márka!:) ( ha minden jól megy az idei szezonban már fixiként fog üzemelni )


pletscher esge így keress guglin ....
-----------------------------------
"És olvastam, hogy az út a fontos, hogy soha ne legyen vége
De szerintem a cél is az útnak a része"

#38
Stukov

Stukov

    vendég

  • fórumtag
  • 33 posts
Heló!

Van egy ismeretlen, állítólag Svájcból importált vázam. Trekking/cross típusú, alu csövek, félintegrált kormánycsapágyat fogad. Csapágyházon H255-M jelzés, meg egy számsor. Az "M" gondolom a méretre utal.
Hogyan tudnám beazonosítani a márkát/gyártót? Várom a segítséget! ( majd teszek fel fotót)

#39
BluElefantino

BluElefantino

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 364 posts
Bianchi

A Bianchi a távol-keleten nem gyárt vázakat. A gyártást Izmirbe, Törökországba telepítették. A cég eredeti központjában 2007-ben öt fõ foglalkozott vázépítéssel. Három éve euroszázezreket invesztáltak a saját Hydroform-sor kiépítésére, közösen a Dedacciai-jal. (Javítva Merényi Dániel kommentje alapján - aszerk.)
Cannondale

Meglepõ, de a felsõbb kategóriás aluvázaikat még mindig Amerikában hegesztik/csiszolgatják, viszont ezek már nem teszi ki az eladások 0,5%-át!). A karbonokat természetesen Tajvanról szerzik be, a közép és alsó kategóriás aluvázakat pedig Kínából. A karbonokat viszont mindig az USA-ban festik. 2008 februárjában a Dorel Industries megvásárolta a Cannondale-t, így az már nem az alapító Joe Montgomery tulajdonában van. Hogy meddig hegesztgetnek még aluvázakat az image fenntartása érdekében, azt ma még nem tudni.

Cervelo

A többek közt Tour de France-on is diadalmaskodó CSC csapat bringáit a kanadai Cervelo szállítja - miután azok Kínából elérik Észak-Amerika partjait. Festéssel sem foglalkoznak, csak terveznek, meg a marketinget irányítják a kanadaiak.

Colnago

A termékpaletta alján elhelyezkedõ vázak Tajvanon, de a limitált szériák és a csúcsmodellek még mindig Olaszországban készülnek. (Javítva Merényi Dániel kommentje alapján - aszerk.)

DeRosa

A Via Bellini 24-ben, az A4 (Milánó-Velence) autópálya alatt székelõ üzemben napjainkban is folyik a munka. (Javítva Merényi Dániel kommentje alapján - aszerk.)
Felt
Semmilyen utómunkát nem végez a nevét viselõ kerékpárokon az egykori motorkerékpáros guru, Jim Felt: ahogy jön Tajvanról, úgy kerül a kínálat az üzletekbe.

Giant

Álljunk meg egy szóra! Hogy kerül a listába a legnagyobb távol-keleti vázgyártó? Hát úgy, hogy õk is gyártatják vázaik egy részét: karbonvázaik elkészítését kiadják bérmunkába, így ugyanott készülnek, ahol más nagy gyártók modelljei, a tajvani Hodakánál. A történet érdekessége, hogy éppen a Giant dolgozta ki a karbonvázgyártás leghatékonyabb technológiáját, éveken keresztül õk gyártották saját modelljeik mellett a karbon Specializedokat és már neves darabokat, de ma már van náluk jobb, olcsóbb, így nem ragaszkodnak a saját „karbontörténethez”.

Jamis

Ázsiában készre gyártott kerékpárok tervezõje, forgalmazója. Pont.

Kestler

A karbonvázgyártás úttörõje és talán a legnagyobb név a szakmában ma már összes vázát a tajvani Martec-kel gyártatja.

Kona

1988-ban alapított kaliforniai cég igényesebb modelljeit a Hodakával gyártatja, az alsóbb szegmens Vietnámban látja meg a napvilágot.

Kuota

A tajvani Martec a beszállító, a tervezés egy részét állítólag még mindig az olasz Sintema végzi.

Litespeed

1980 óta az amerikai gyártó neve eggyé vált a minõségi titánvázakéval. A Litespeed készítette többek között a DeRosa, Merckx, Basso, LeMond, Tommassini titánvázait is. Az eredeti tulajdonosokat 1999-ben vásárolta ki egy befektetõi csoport, majd megvásárolták a másik legendás titánváz-készítõ céget, a Merlint is, ezután pedig az ausztrál Quintana Roo-t. A titánváz-termelés már Kínában folyik, a karbon és alukínálat tajvani alapokon nyugszik.

Look


A nagy francia gyártó 2 éve hagyta abba a karbonvázaik hazai gyártását, melyet részben Tunéziába helyeztek ki, illetve egyes modelleket távol-keletrõl szerzik be.

Marin

A Kona mellett a másik nagy kaliforniai cég, mely ugyancsak a távol-keleten gyártat, legfeljebb annyi különbséggel, hogy beszállítóik a kevésbé ismert A-Pro, Fairly és Sunrise.

Masi

Faliero Masinak sohasem volt “gyára”. A hetvenes években egy Roland Sahm nevû embernek adta el a névhasználati jogot, kizárólagosan Amerikába. Azaz Sahm csak az Államok területén használhatta a Masi nevet. A Masi név azóta párhuzamos történelmet élt meg. Az Egyesült Államokban a Masi teremtette meg azt a szinte vallásos áhitatot a muffos vázak iránt amibõl egy teljes vázépítõ nemzedék nõtt ki. Richard Sachsszal az élen. Az USA-ban annak idején Mario Confente építette a vázakat, õ a mai napig etalon. Milánóban a mai napig is dolgozik Alberto Masi, Faliero fia. Õ sohasem épített vázakat, mindig bérbe adta ki az építést. Alberto mindig is használta a Masi nevet, hiszen apja nem adta el azt. 2007 folyamán Dario Pegoretti mûhelyében készültek a Masi név alatt forgalomba hozott vázak - valamennyi XCR csõbõl és alumíniumból (Dedacciai U2, M2). (Javítva Merényi Dániel kommentje alapján - aszerk.)

Merlin

Lásd Litespeed!

Olmo

Neves olasz gyártó, mely felsõ kategóriás gépei kivételével minden modelljét távol-keletrõl szerzi be. (Helyreigazítás - aszerk.)

Orbea

Sok vita folyt a spanyol gyártó piacpolitikájáról, mivel E.U. tagországbeli gyártóként konzekvensen „Made in Spain” matricát ragasztanak kerékpárjaikra, melyeket viszont kétségtelenül távol-keletrõl szerezne be. Büszkén hirdetik, hogy karbonvázaikat saját maguk készítik (még gyárlátogatás-cikket is közzé tesznek), de valójában az adott üzemben csak a vázak utómunkálata folyik.

Pinarello

A cég kint Tajvanon épített egy komplett gyárat, a helyi munkaerõ betanítása egy hét éves folyamat volt. A treviso-i üzem bezárása sokkal inkább volt olasz belpolitikai ügy, mint kerékpáripari kérdés… (Javítva Merényi Dániel kommentje alapján - aszerk.)

Raleigh

A neves angol gyárat pár évvel ezelõtt megvette egy amerikai befektetõ csoport, majd a még mûködõ gyárat bezárta, a termelést távol-keletre helyezte. A beszállító 2008-ban a tajvani Kinesis volt.

Schwinn

A legagyobb amerikai kerékpárgyártó 1985-ben tönkrement (az akkori igazgató az MTB-t rövid divathóbortnak nevezte - de sajnos tévedett…), majd a cég kézrõl kézre vándorolt: a Pacific-hez került, majd a WalMart vette meg, mely a mostani gazdasági válságban elvérzett, így a Schwinn minden bizonnyal hamarosan új tulajdonoshoz kerül. A gyártást már egy évtizeddel ezelõtt kihelyezték a távol-keletre, 2008-ban a fõ beszállító a Giant volt.

Scott

Amerikából Svájcba került át a központ, a gyártást természetesen nem az alpesi országban, hanem Ázsiában végzik, beszállítójuk a Hodaka és a Giant.

Specialized

1974-ben Mark Sinyard alapította a céget, mely nemcsak Amerikában vált piacvezetõvé. Már a kezdetekkor nagy hangsúlyt fektettek a magas színvonalú amerikai fejlesztõmunkára, illetve az olcsó távol-keleti termelésre. Néhány éve fõ beszállítója, a Merida jelentõs részesedést szerzett a Specializedban. Ma a Merida mellett fõ beszállítóik a Giant és az Ideal.

Time

Az egyik legfejlettebb karbonváz-készítõ cég manapság, a legtöbb vázat még ma is Franciaországban kézzel készítik, bár bizonyos részegységek ettõl függetlenül a távol-keletrõl érkeznek.

Trek

Amerika legnagyobb kerékpármárkájának története egy istállóban kezdõdött, 25 ezer dollár befektetéssel. 1992-ben fejlesztették ki az OCLV karbonváz-szerkezetet, mellyel többek közt 7 Tour de France gyõzelmet könyvelhetett el a Wisconsin-beli cég. Az aluvázgyártást már a 90-es évek közepén a távol-keletre helyezték át, néhány éve már az olcsóbb OCLV karbonvázak is onnan származnak. A fejlesztések mellett a mai napig foglalkoznak a távol-keleten elõállított karbonegységek pontos összeragasztásával, bizonyos rétegek felvitelével, festéssel. A Trek tulajdonában van a Fisher, a LeMond, a Klein és a Bontrager márka.

Bár még sok márkát lehetne sorolni, a tendencia ugyanaz: senki nem kerülhette el az elkerülhetetlent.

#40
BluElefantino

BluElefantino

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 364 posts
Nem is tudtam hogy Sprintnek a gyártója bolgár.......



Sprint kerékpárokról mit tudunk? Gyártóról annyit tudok hogy maxcom bike, és hogy bolgárok. (A monti meg lengyel, a másik aszfaltos meg Land Rover, de itthon rakták össze - full EU gyüjtemény :D )