Ebben az évben nehéz lesz bármit is időben beszerezni.
Gravelre szerintem a 2x11 jobb, mint az 1x11. Legalábbis én biztos nem csak a klasszikus "gravel" utakat választanám, hanem montisokon is felmennék, oda meg a 40-42/11 túl sok lenne:)
Ebben az évben nehéz lesz bármit is időben beszerezni.
Gravelre szerintem a 2x11 jobb, mint az 1x11. Legalábbis én biztos nem csak a klasszikus "gravel" utakat választanám, hanem montisokon is felmennék, oda meg a 40-42/11 túl sok lenne:)
Köszönjük, hasznos az írás!
Grail AL-t néztem mostanában, de 1x-es hajtásban nincs a zöld és az tetszene, továbbá egyik sem érkezik meg soha már....
Túl vagyunk a Lux 7.0-val az első egy éven és 2500km-en.
Felsorolom itt a tapasztalataim, hátha valakinek hasznos lehet.
Már az első tekerés után feltűnt, mennyire sportos és egyben kényelmes geometriát kaptam ezzel a bicajjal. Nem egy HT, de meglepően hasonlóan agilis. Felfele nagyon hatékony, a hátsó felfüggesztés egyáltalán nem a hintalovas kategória, de szerencsére a lockouttal könnyen blokkolható minden elől és hátul is. A Fox 34 Stepcast Elite egy kiváló villa, rettentő finoman mozog, jó a csillapítása, és a 34-es száraknak köszönhetően rettentő merev. A 8100-as XT szinte minden tekintetben egy kiváló szett. A váltás még a legnagyobb terhelés alatt is precízen működik, és a megtett kilométerek alatt se nyúlt meg a lánc 0,75-ig sem. A fékek kiválóan adagolhatóak, semmi nyomáspont-beli para nincsen, mint arra sokan panaszkodnak (minuszokban sem). Egyedül a fekete festés könnyen kopik, és lánc külső felülete hajlamos a rozsdásodásra, de hát ez nem egy vitrinbájk A KS LEV SI dropper szuper darab, fokozatmentesen állítható a 100mm, több XC-re nem is szükséges. A DT-Swiss X1700-as kerekek talán nem a legkönnyebb darabok (ca. 1750g), de rettentő stabilak, és a 25mm szélességgel pont megfelelőek. Tubelessként is hibátlanul funkcionálnak. Sajnos a gyári Maxxis Rekon/Aspen páros nekem egyáltalán nem jött be. Tapadásban nem volt túl meggyőző, nehéz is volt, és rövid idő alatt egy köves technikás részen sikerült fel is ütni. Így itt áttértem a már jól bevált Conti Crossking Protection 2.2 párosra, azzal súlyt is spóroltam, tapadást is kaptam és a defektek és felütések is elkerülnek.
Az egy év alatt szerencsére nem volt hosszú hibalistám:
Amiket pedig én cseréltem:
Összességében elmondható, hogy az én XC-s, túrázós vonalomon kiválóan használható, és a megtett egy év alatt télen-nyáron szinte hibamentesen futott. Remélem a következő évek is hasonló örömöt adnak majd!
osi22 módosította - 2021. április 11. - 14:28
mindenki méregeti a magáét?
unit: 26/20
on-one: 28/21*
(felsőcső teteje-pálca / nyeregcsőbilincs-pálca)
*Ez szerintem kicsi nekem, de a következő méret nagyon nagy lett volna. De kellett kis idő, míg megszoktam a látványt is és a menet közbeni "fílinget". Azóta imádom, nagyon szórakoztató.
karakoram: a tiéd inkább határeset (ez a 440-es Thomson valami egyedi darab? csak mert 410-ig vannak csöveik... )
ZolkoW: kicsi a váz, de ezt már mondtam
Mars: ha nem létezik nagyobb váz...
Egyébként szerintem egy ideje nagyon el vannak b_szva a vázméretezések, de ezt már mondtam. Az, hogy 2 colos ugrás van a méretek között, siralmas...
disclaimer: minden fentihez hozzáértve, hogy "szerintem"
Kisherceg módosította - 2021. január 22. - 20:11
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Nyeregcső bilincstől nyeregpálca közepéig mérve nálam 29 cm lóg ki.
85,5 cm-en ülök, 195 cm vagyok, és XL-es (2019-es) Neuron-al-t használok.
480 mm-es a nyeregcsövem, bízom benne, hogy nem lesz baj.
(Ha pedig lesz, akkor sincs mit tenni, kisebb nem leszek, és XL-nél sincs nagyobb váz.. de legalább van 5 év garancia, ami vagy bejön vagy nem... )
én 27-28 centit mondanék, hogy ennyi lóg ki a nyeregpálcáig.
Nem veszem magamra
A nyeregpálca közepéig mérve, 25 cm-re van kihúzva. A sok vagy kevés?
nem sok az, csak jó gyártótól kell vázat választani....
(amúgy nekem is kb annyira van húzva (17,5 es váz, 75 centin ülök )
Bilincstől mértem. Ezt nem tudom egyébként mennyire "egészségtelen" (utána fogok olvasni), azt tudom, hogy 400-as csövem volt régen, 1X éve Thomsonok vannak és mind 440-es. Tehát annyi van a vázban, illetve a csövek találkozása alatt, hogy ez nem okozhat gondot szerintem. Nekem szemre sem túlzó. De ha ez is ott fogja megadni magát, akkor fejet hajtok és L-es cserét kérek ha kapok . 181 cm-es magasságommal, átlagos lábhosszal (ezt fejből nem tudom) ha én L-es vázat veszek, akkor milyen magas emberre tökéletes egy XL-es váz? Mert a Canyon méretezés alapján nincs XXL a HT kategóriában.
karakoram módosította - 2021. január 22. - 11:27
kicsi is lett mindkettő, az egyik ugye el is tört...
(bocs, de naaagyon magas labda volt....)
Nem veszem magamra
A nyeregpálca közepéig mérve, 25 cm-re van kihúzva. A sok vagy kevés?
Nekem is fűrészelnem kellett anno. Nem volt jó érzés .
Én is pont így vagyok a határon ahogy te (181 cm), 1 cm különbséggel L és M közt. Én eddig 2x is a kisebbet választottam merev vázak esetében, nem bántam meg. Valószínűleg mindkettő tökéletes mindkettőnknek. Én a kisebb-könnyebb, fickósabb váz mellett döntöttem talán eggyel hosszabb kormányszár használattal (de ezt nem tudom pontosan, hiszen nem is ültem L-es modelleken).
kicsi is lett mindkettő, az egyik ugye el is tört...
(bocs, de naaagyon magas labda volt....)
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Tőlem ilyet nem kértek.
Direkt rákérdeztem, visszaküldjem-e a repedt vázat.
Nekem is fűrészelnem kellett anno. Nem volt jó érzés .
Sziasztok!
Tervezek venni egy grand canyon 7 - es montit. Az lenne a kérdésem hogy 193 cm-es magassághoz melyik méretet javasoljátok, L vagy Xl (92 cm átlépési magasság). Van valakinek tapasztalata benne?
Köszönöm előre a válaszokat!
Én is pont így vagyok a határon ahogy te (181 cm), 1 cm különbséggel L és M közt. Én eddig 2x is a kisebbet választottam merev vázak esetében, nem bántam meg. Valószínűleg mindkettő tökéletes mindkettőnknek. Én a kisebb-könnyebb, fickósabb váz mellett döntöttem talán eggyel hosszabb kormányszár használattal (de ezt nem tudom pontosan, hiszen nem is ültem L-es modelleken).
Haver Lux karbon vázát sem kérték vissza - de el kellett fűrészelnie és a vázon belül ekkor előbújó kódot kellett visszaküldenie, fotóznia.
Tőlem ilyet nem kértek.
Direkt rákérdeztem, visszaküldjem-e a repedt vázat.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
es a regit nem kertek vissza? hol is repedt el?
Haver Lux karbon vázát sem kérték vissza - de el kellett fűrészelnie és a vázon belül ekkor előbújó kódot kellett visszaküldenie, fotóznia.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
A múlt héten kiszállította a Canyon a 2019-es cserevázat.
Eddig a szállítási költséget se kérte.
Csak a vázat küldte, semmi mást. Természetesen ez rendben van, hisz ezt vállalták, ezt beszéltük meg.
A múlt héten kiszállította a Canyon a 2019-es cserevázat.
Eddig a szállítási költséget se kérte.
Csak a vázat küldte, semmi mást. Természetesen ez rendben van, hisz ezt vállalták, ezt beszéltük meg.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
Ha nem sokat változott a méretezési séma az utóbbi 2-3 évben, akkor szerintem az XL alsó része körül lehet a 92cm-es belső lábhossz. L szerintem kicsi lenne. A méretezési segéd mit javasolt? Én egyszer akartam okosabb lenni annál, az nem jött be.
Köszi a választ. A méretezési segéd xl-t javasol, csak azért gondolkodtam el, mert ha 1 cm-rel kisebbet írok, akkor már az l-t javasolja. Szóval eléggé a határon vagyok.
195cm vagyok, és nekem xl-es van neuron al-bol. Biztos a nagyobbat vennem a helyedben is.
Oké, köszi a választ.
Sziasztok!
Tervezek venni egy grand canyon 7 - es montit. Az lenne a kérdésem hogy 193 cm-es magassághoz melyik méretet javasoljátok, L vagy Xl (92 cm átlépési magasság). Van valakinek tapasztalata benne?
Köszönöm előre a válaszokat!
Ha nem sokat változott a méretezési séma az utóbbi 2-3 évben, akkor szerintem az XL alsó része körül lehet a 92cm-es belső lábhossz. L szerintem kicsi lenne. A méretezési segéd mit javasolt? Én egyszer akartam okosabb lenni annál, az nem jött be.
Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016