Köszi, utána nézek ennek!
Ismét az új XC fully, itt épp videón: https://twitter.com/...919103987482625
Köszi, utána nézek ennek!
Ismét az új XC fully, itt épp videón: https://twitter.com/...919103987482625
http://www.bikeradar....php?t=13070311Srácok, Inflite AL-je van valakinek?
A kormánycsapágy zárt csapágyazását cserélnem kell, de fogalmam sincsen, mi az, ami ebbe való. Villa valamilyen tapered cucc, de felül nem 1 1/8, hanem 1 1/4, alul 1 1/2, mint a Giant-féle oversized cucc...
(Cane Creek-féle Headset Finder nekem épp nem működik... https://blue.canecre...dset-fit-finder )
Kókler-sufni-tákolda cég így csinál tesztet, pl a csillebérci tesztnap kb pont ilyen szintű ahogy leírtad. Szerintem az szarnak sem jó, max arra hogy lásd élőben a kiszemelt gépet.
De voltam az Alpinbike-nál tesztnapon Giant-okat tesztelni, na az pont a másik véglet volt. Lemérték a saját bringádon a nyereg/középcsapi/kormány távolságokat egy méteres tolómérővel, úgy állították be a tesztbringát. 2-3 órás kört mentünk a budai hegyekben, szerencsére majdnem minden részét ismertem, így az ismeretlen tereppel sem volt gond. Azt kell mondjam, azonnal szerelmes lettem a bringába, álomszerű volt, mintha ezer éve összenőttem volna a géppel.
Abban is igazad volt, hogy akkor pont nem volt money de szerintem ez a teszt is adott egy komoly lökést, hogy lecseréljem a bringám egy idő múlva. Igaz nem Giant lett belőle, annyim nem volt.
Ezért is szólok be minden elmélkedőnek a "Milyen bringát vegyek" topicban, hogy hiába kérdezget ezer sorban hosszú oldalakon át, rá kell ülni és ki kell próbálni ha új bringát akarsz. Tesztnap v túra a haverokkal, mindegy de üljön rá legalább egyszer.
Bár az is igaz, tucatnyi havernak van Canyon bringája és kipróbálás nélkül megvéve is nagyon bejött nekik a választás.
Így van ahogy leírtad, pont így lett 2013-ban Giant Trance-em...
De ha belefolysz a témába, van némi tapasztalatod, bújod a geo táblázatokat és tudod mit kell nézni akkor kissebb az esély a mellényúlásra. Kategórián belül a normálisabb márkák között nincsenek túl nagy különbségek, egy Pole Evolink vagy egy Nicolai Geometron már más téma lenne.
Canyonnal nem volt gondom, bár a Strive CF-nél vakartam egy darabig a fejelm a "race" geometria miatt, ami annyi hogy 25mm-el hosszabb volt mint a nem race modell (race 1x hajtás, nem race 2x) de végül az is jól sült el, számok alapján maradtam annál ami elôtte bevált.
Srácok, Inflite AL-je van valakinek?
A kormánycsapágy zárt csapágyazását cserélnem kell, de fogalmam sincsen, mi az, ami ebbe való. Villa valamilyen tapered cucc, de felül nem 1 1/8, hanem 1 1/4, alul 1 1/2, mint a Giant-féle oversized cucc...
(Cane Creek-féle Headset Finder nekem épp nem működik... https://blue.canecre...dset-fit-finder )
A tesztnapok marketingnek jók, de eléggé lekorlátozza a választás lehetôségét. Többnyire egy ismeretlen helyen mész egy bicajjal kb egy órát amit valahogy beállítottak rád, a legritkább hogy beleszaladsz a "mintha rám öntötték volna" modellre, és ha igen, az lehet hogy pont nem akkor amikor kereted is van rá, pár év múlva meg már más a geo, rugózás úgyhogy kezdheted elôrôl.
Ha 1-2 napra hozzá tudsz jutni egy géphez és kedvedre beállítod magadnak, megszokott helyeiden ki tudod próbálni az más kategória. Úgy érdemlegesen lehet tesztelni, de a vásárlók 99,9%-ának erre nincs esélye.
Kókler-sufni-tákolda cég így csinál tesztet, pl a csillebérci tesztnap kb pont ilyen szintű ahogy leírtad. Szerintem az szarnak sem jó, max arra hogy lásd élőben a kiszemelt gépet.
De voltam az Alpinbike-nál tesztnapon Giant-okat tesztelni, na az pont a másik véglet volt. Lemérték a saját bringádon a nyereg/középcsapi/kormány távolságokat egy méteres tolómérővel, úgy állították be a tesztbringát. 2-3 órás kört mentünk a budai hegyekben, szerencsére majdnem minden részét ismertem, így az ismeretlen tereppel sem volt gond. Azt kell mondjam, azonnal szerelmes lettem a bringába, álomszerű volt, mintha ezer éve összenőttem volna a géppel.
Abban is igazad volt, hogy akkor pont nem volt money de szerintem ez a teszt is adott egy komoly lökést, hogy lecseréljem a bringám egy idő múlva. Igaz nem Giant lett belőle, annyim nem volt.
Ezért is szólok be minden elmélkedőnek a "Milyen bringát vegyek" topicban, hogy hiába kérdezget ezer sorban hosszú oldalakon át, rá kell ülni és ki kell próbálni ha új bringát akarsz. Tesztnap v túra a haverokkal, mindegy de üljön rá legalább egyszer.
Bár az is igaz, tucatnyi havernak van Canyon bringája és kipróbálás nélkül megvéve is nagyon bejött nekik a választás.
marton módosította - 2018. február 06. - 01:06
Ránéztem a Nerve-Neuron vonalra, változott a modellpaletta rendesen. Komolynak nem mondanám a drágulást, 10% körül lehet maximum, ha a teljes ár-érték viszonylatot nézem, de jobb a felszereltség és a standard a dropperrel sem szállt el a tömegük. Ha csak úgy nézem, hogy melyik a full-xt, mint anno a 8.9, akkor durvának tűnik a difi, de a többi alkatrésszel és a tömeggel együtt már nem az. Szóval csalóka a drágulás, legalábbis ennél a modellnél.
Ja azt én is néztem, ha az enyémhez hasonlítom akkor a '18-as 7.0 100€-val több, de ha a felszereltséget akkor meg ugyanannyi mert most a 6.0 kb ugyanaz mint az enyém. Bár most dropper is van benne alapból amit én külön vettem bele, úgyhogy akkor még olcsóbb is...
azért kezdenek szaporodni a tesztnapok itthon is. és kb ami itthon forgalomban van egyre inkább jelen van. s mióta a helyszín is változott egész életszerű körülmények közt próbálható a tecnika. és igen létezik , a még print időkben megénekelt, mintha rám öntötték volna feeling. jó 15 év alatt 180-200 bringa próbálgatása után nekem is csak kb 4-5 vplt ilyen. meg persze én eggyel jobb helyzetben vagyok, azért jó néhány tesztgéphez hozzá tudok jutni 1-2 napra, megszokott helyen nyúzni. meg más árat is kapok, igaz venni meg annyiért sem tudok, de az más kérdés.
A tesztnapok marketingnek jók, de eléggé lekorlátozza a választás lehetôségét. Többnyire egy ismeretlen helyen mész egy bicajjal kb egy órát amit valahogy beállítottak rád, a legritkább hogy beleszaladsz a "mintha rám öntötték volna" modellre, és ha igen, az lehet hogy pont nem akkor amikor kereted is van rá, pár év múlva meg már más a geo, rugózás úgyhogy kezdheted elôrôl.
Ha 1-2 napra hozzá tudsz jutni egy géphez és kedvedre beállítod magadnak, megszokott helyeiden ki tudod próbálni az más kategória. Úgy érdemlegesen lehet tesztelni, de a vásárlók 99,9%-ának erre nincs esélye.
Utána kell nézni/olvasni, ott van a rengeteg teszt, fórumok (mtb-news, mtbr, pinkbike stb.), geometria táblázatok, megszámlálhatatlan youtube csatorna, úgyhogy sokkal jobb a helyzet mint régen. Mondjuk ehhez kell angolul vagy/és németül tudni, de akkor kitárul a világ. Én is ezt tettem a Canyon-nal, és mûködik a dolog.
Nyilván nem fog mindenki online bicajt venni - különbözô okok miatt - úgyhogy a normálisabb és fejlôdni képes üzletek fennmaradnak, a többi meg megy a levesbe. Persze mindegyik szeretne tömegesen 3-5000€-s bicajokat eladni és abból megélni, de azt itthon el lehet felejteni...
Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016
Mit értesz kipróbálás alatt? Egy kör a parkolóban, ismerôs bicaja, vagy odaadja az üzlet egy rendes tesztkörre mielôtt megveszed? Mert amit mondasz az rohadt jól hangzik de a realitáshoz sajnos nem sok köze van. Ha van egy specifikus márka és modell ami érdekel, akkor az nem biztos hogy ott fog ott állni az üzletben pont a méretedben és a kívánt felszereltséggel hogy kedvedre kipróbálhasd, tesztelhesd és utána eldönthesd hogy megveszed-e. A realitás inkább az hogy megrendeled, és amikor megjön kifizeted és elviszed...
Hogy "on" legyen - a Canyon-t ha megvetted, kipróbáltad és nem jó, 30 napig visszaküldheted.
azért kezdenek szaporodni a tesztnapok itthon is. és kb ami itthon forgalomban van egyre inkább jelen van. s mióta a helyszín is változott egész életszerű körülmények közt próbálható a tecnika. és igen létezik , a még print időkben megénekelt, mintha rám öntötték volna feeling. jó 15 év alatt 180-200 bringa próbálgatása után nekem is csak kb 4-5 vplt ilyen. meg persze én eggyel jobb helyzetben vagyok, azért jó néhány tesztgéphez hozzá tudok jutni 1-2 napra, megszokott helyen nyúzni. meg más árat is kapok, igaz venni meg annyiért sem tudok, de az más kérdés.
Az egy okos dolog, ha nem 29/27,5+ Na ezert n(s)em veszek Radon-t.
Es milyen ez az Occam, meg vagy elegedve vele?
Uhhh nagyon jó... rendes trail geometria, gyakorlatilag ugyanaz mint a Loki csak a hátulja is mozog. A 2018-as Fox-ok is nagyon el lettek találva, 34-es Performance Grip az eleje meg DPS Evol a hátulja 130/120 úttal. Nekem bejött nagyon a plusszos, kicsit lassabb fôleg hosszú mászásoknál, de élménybringázáshoz kiváló az eszméletlen tapadásával. Haladósabb hosszú tekerésekhez, meg esetleges maraton versenyekhez megy bele a 29-es kerékszett, aszfaltra meg a Schwalbe Kojak.
Vártam hogy az új Spectral hasonló lesz mert akkor azt vettem volna, de sajnos nem az lett...
Az egy okos dolog, ha nem 29/27,5+ 😃 Na ezert n(s)em veszek Radon-t.Ezt néztem én is, illetve a 27+ 8.0-t, de kérdésemre közölték hogy hátul nem fér el benne a 29-es kerék, ami nekem szempont volt. Így mivel a Canyon nem ajánlott semmit ebben a kategóriában, lett helyette az Orbea...
Ugyanez 27,5+ -os univerzális, 2018-as megoldásokkal tök jó lenne, akár aluban is.
Valami ilyesmi csak canyon felirattal
https://www.bike-dis...e-27-9.0-582652
Ezt néztem én is, illetve a 27+ 8.0-t, de kérdésemre közölték hogy hátul nem fér el benne a 29-es kerék, ami nekem szempont volt. Így mivel a Canyon nem ajánlott semmit ebben a kategóriában, lett helyette az Orbea...
Hát igen, kis pénz, kis foci... Pedig elvileg ez lenne a bringaboltok előnye az online csomagküldő diszkonttokkal szemben... Segít kiválasztani, tanácsot ad, elvégzik a szervizelést, stb., ezért pedig hajlandó felárat fizetni egy fogyasztói réteg. Itthon a fogyasztói réteg hiányzik, szal még nagyobb versenyhátrányból indulnak a boltok, 22-es csapdája.
Fogyasztói réteg van, csak nem erre az árkategóriára, illetve erre nem tömegesen. Barátom bringaboltos, és köszöni szépen nagyon jól elvan, leginkább az olcsó, 100-300eFt-os kategóriájú bicajokkal. Nem tartja 500eFt fölötti bicajokban a pénzét az teljesen felesleges, azokat rendelésre hoz ha valakinek kell. Azt kell árulni és ahhoz kell szolgáltatást kínálni amire van piac...
Amúgy nem egyszerû a buli, mert augusztus-szeptemberben már le kell adni az elôrendelést a legtöbb márkánál, de márkánként variálódik sokminden, és még évrôl-évre sem ugyanaz.
950sm07 módosította - 2018. február 05. - 00:04
Ránéztem gyorsan, igen egy kicsit csalóka az akciós árak miatt. Tavaly a tour-os akciót elhúzták majdnem októberig. Szeptemberben az exceed cf sl 7.9 di2 volt 2799,- most a cf sl 7.0 di2 3399,-Az árakról - 2014-ben vettem az elsô, még 26"-os Strive-ot 2499€-ért aminek a felszereltsége a mostani AL 5.0-hoz hasonlítható ami 2399€, bár nem éri fel mindenben azt. A Strive CF 8.0-t 2015 idény végi leértékeléskor vettem 3699€ helyett 3299€-ért, most teljes áron a CF 7.0 jobb felszereltséggel 3499€. Ha a 2018-as CF 8.0 árát nézem az valóban több 300€-val mint a 2015-ös, viszont a felszereltsége sokkal jobb, csak a kormány/stucni és a markolat ugyanaz.
A többi modellnél nem követtem az árakat, lehet hogy ott másképp alakultak.
Mit értesz kipróbálás alatt? Egy kör a parkolóban, ismerôs bicaja, vagy odaadja az üzlet egy rendes tesztkörre mielôtt megveszed? Mert amit mondasz az rohadt jól hangzik de a realitáshoz sajnos nem sok köze van. Ha van egy specifikus márka és modell ami érdekel, akkor az nem biztos hogy ott fog ott állni az üzletben pont a méretedben és a kívánt felszereltséggel hogy kedvedre kipróbálhasd, tesztelhesd és utána eldönthesd hogy megveszed-e. A realitás inkább az hogy megrendeled, és amikor megjön kifizeted és elviszed...
Hogy "on" legyen - a Canyon-t ha megvetted, kipróbáltad és nem jó, 30 napig visszaküldheted.
Hát igen, kis pénz, kis foci... Pedig elvileg ez lenne a bringaboltok előnye az online csomagküldő diszkonttokkal szemben... Segít kiválasztani, tanácsot ad, elvégzik a szervizelést, stb., ezért pedig hajlandó felárat fizetni egy fogyasztói réteg. Itthon a fogyasztói réteg hiányzik, szal még nagyobb versenyhátrányból indulnak a boltok, 22-es csapdája.
Egyébként nekem azt tetszett/tetszik bennük, hogy kommunikáció és ügyintézés szintjén megmaradtak garázscégnek. A szó jó értelmében. Ezért viszont az 3-4napos levél válaszidőkkel kell fizetni.
Az viszont tény, hogy késnek a fejlesztések, nincsen 29es enduro, nincsen 27,5+ -os AM/Trail/akármi. Az árak meg elindultak felfelé. Engem érdekelne vmi a Nerve, helyett, de nincs semmi. Strive-ot próbáltam, de nekem nem jött be ill. lassabb volt mint a Nerve, fel és le is (az én határaimon belül nyilv. ).
Most, hogy 12hét után végre összefort a kulcscsontom, mentem egyet az exceed-del és a nerve-vel, és hát nagyon jó bringák ezek. Az M-es méret telitalálat nekem, más márkáknál szenvedtem, hogy a 17” kicsi a 19” meg nagy. Szóval én maradnék a Canyon-nál ha lenne türelmem, de a Nerve helyett kéne valami más...
Ja, meg lehet velük dumálni dolgokat, nekem eddig mindig sikerült mindent a megelégedésemre elintézni velük. Volt hogy küldtek egy új rugóstagot és csak akkor kellett visszaküldenem a hibásat amikor az új megjött.
29-es trail/endúró jó lenne ha lenne, de nem ôk az egyetlenek akiknek nincs. A 27,5+ helyett az új Spectral 27,5x2,60-os és úgy látom hogy az élesebb, agresszívebb gépeknél ez az irány más gyártóknál is a 2,80-3,0 helyett. Nekem bejött a plusz egy Orbea Lokival, de helyette lett most egy Occam TR H20+ mert a merevhátúzás nem az én világom még plusszossal sem.
Nekem van egy Strive-om meg van egy eladó Nerve 29-esem is, a Nerve síkon meg felfelé haladósabb - ami kb természetes - de lefelé a Strive egy más világ...
Az árakról - 2014-ben vettem az elsô, még 26"-os Strive-ot 2499€-ért aminek a felszereltsége a mostani AL 5.0-hoz hasonlítható ami 2399€, bár nem éri fel mindenben azt. A Strive CF 8.0-t 2015 idény végi leértékeléskor vettem 3699€ helyett 3299€-ért, most teljes áron a CF 7.0 jobb felszereltséggel 3499€. Ha a 2018-as CF 8.0 árát nézem az valóban több 300€-val mint a 2015-ös, viszont a felszereltsége sokkal jobb, csak a kormány/stucni és a markolat ugyanaz.
A többi modellnél nem követtem az árakat, lehet hogy ott másképp alakultak.
Nekem a Nerve volt az első össztelósom, nehéz szülés volt, hogy kell-e egyáltalán. Aztán elkezdtem vele gyorsulni lefelé, egy-két elismert helyi KOM után már csak az idegesített, hogy felfelé lusta és lassú. Ebből lett az Exceed 😃 Ezután már nem idegesített, hogy milyen felfelé, igazi kirándulós, lefelé vadulós bringának használtam. Ebből lett a baj 😃Ha mindenáron tippelni kellene, akkor azt mondanám, hogy a Neuron is leváltásra kerül a 2019-es modell évben - szóval akár már ősztől.
Egyébként mit keresel a Nerve helyett, mi az amit megtartanál és mit változtatnál rajta?
Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016
Egyébként nekem azt tetszett/tetszik bennük, hogy kommunikáció és ügyintézés szintjén megmaradtak garázscégnek. A szó jó értelmében. Ezért viszont az 3-4napos levél válaszidőkkel kell fizetni.Én csak egy mezet küldtem nekik vissza méret miatt, azzal is mûködött normálisan a dolog.
Én, mint rutinos visszaküldő: írtam nekik hogy valoszinuleg rossz meretet kuldtek, kuldenem vissza cserere, de mar osszeraktam, mi legyen? Irtak, hogy probaljam ki, mert az oldalon mar az uj meretezes volt kinnt, matrican meg a regi. Kiprobaltam, velemenyes volt, ezert kertem visszakuldest. Masnap UPS feladot megkaptam, kinyomtattam, becsomagoltam, szoltam az UPS-nek hogy vigyek amilyen gyorsan csak lehet. Masnap futar felvette, 4nap mulva dokkolt Koblenzbe, kovi heten visszautaltak a lovet, csak nem kaptam meg. Leveleztunk egyet ujra kukdtek a penzt es megkaptam. Egyebkent en mindig PP-os fizetest kerek, leutom a bringat es irok nekik, kuldik e requestet es ennyi.
Szoval mukodik ez:)
Én csak egy mezet küldtem nekik vissza méret miatt, azzal is mûködött normálisan a dolog.