Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Canyon

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
3129 hozzászólás a témában

#21
osi22

osi22

    vendég

  • fórumtag
  • 162 hozzászólás

  • a kormánycsapágy a jó ég tudja, hogyan, de kilazult, van egy enyhe kotyogása. Csak remélni tudom, hogy szimplán túl sok zsírral rakták össze és az préselődik ki szépen, fokozatosan

 

 

Zscs, ez már nem a régi menetes, kosárcsapágyas megoldás, itt a zsír azért ilyet nem tesz:) Nyomatékkulcssal nézz át mindent. Elsőre az előfeszítő tető csavarját húzd meg(ne szoruljon és ne is lötyögjön), és csak utána ess neki az ipu-nak, majd legvégén jöhet a stucni. Biztos rajta van mindenhol, mi a max Nm.


osi22 módosította - 2022. november 21. - 10:22


#22
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Az előrejelzésekkel ellentétben tegnap, sőt ma sem esett - délutánra még a nap is kisütött. Kihasználtam az alkalmat és mentem egy 2. tesztkört a Luxszal. "Természetesen" Sopron Downhill... biggrin.png

Két bosszantó 'issue'-ról tudok beszámolni:

  • a kormánycsapágy a jó ég tudja, hogyan, de kilazult, van egy enyhe kotyogása. Csak remélni tudom, hogy szimplán túl sok zsírral rakták össze és az préselődik ki szépen, fokozatosan
  • a hátsó tag csillapítás / rebound a leggyorsabb állásban jött gyárilag. Nem állítottam be, mert nem volt vészes, de múlt héten feltűnt, hogy 'kilő' a bringa hátulja ugratáskor. Ez nem veszélytelen, ugye. No most, a SIDLuxe tagon NINCSEN rebound állító gomb/kar/tekerő. Helyette egy mini impuszt ad a gyártó, amit a remote lockout bowdenházára lehet egy műanyaggal erősíteni. Idáig semmi gond. De, a rebound a Lux esetén felül, a remote lockout mechanika ALATT van. Igen... Szóval, lockolni kell a tagot, akkor férhető hozzá. És még úgy is alig-alig. Oké, 1x kell jól beállítani, de ez így eléggé gáz. Alapvetően ez RockShox issue - de a Canyon is ludas itt azért

Egyébként állati jó gép. smile.png

 

Lux-CFR3.jpg


zscs módosította - 2022. november 20. - 18:47

  • karakoram és Kisherceg kedveli ezt

#23
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Apróság, de fontos lehet: a CFR verzió hivatalosan maximum 2.5-ös gumit fogad, ami egy XC bicajhoz képest kifejezetten komoly. https://www.canyon.c...yon-frames.html

A valóságban is ezt látom, a 2.35-ös gumi mellett is komoly sárférőhelyet láttam. Mértem, a Fathom hátsó kereke 2.5-ös Aggressor külsővel, 30mm belső szélességű felnin kereken 61mm széles, bütyköknél, ~61.5mm. Simán bele tudnám tenni azt a kereket is. Egy próbakör elejéig bele is fogom - csak legyen kicsit jobb idő! :)



#24
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.540 hozzászólás

Gratulálok hozzá zscs!


  • zscs kedveli ezt

#25
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Egyetlen tesztkör alapján a szakújságírók se lennének könnyű helyzetben, én pedig pláne. Amatőrként, kognitív disszonancia által minden bizonnyal befolyásoltan ha objektív véleményt nem is, de pár mondattal tapasztalataimról, első benyomásaimról megosztanék.

Szupergyorsan, 1 jó hónappal előbb érkezett az előre jelzettnél. Összerakása még pepecselősen is 2-2.5 óra volt, fékek, váltó tökéletesre beállítva a gyártó által, sőt, még a tagban lévő nyomás is rendben volt. Mindössze az első teleszkópot kellett a súlyomhoz felfújnom.

 

Ami keserédes volt összeállításkor:

  • high-end, szuperkönnyű Tubolito belsőkkel érkezett. Ez alapvetően elég jó. Mértem, 82-84g/db. Cserébe, sajnos nem mellékelték tubeless szelepeket. Mivel nem volt itthon szelepem, ebból adódott is probláma - erről később
  • az egyik legnagyobb kérdőjelem a kormánycsapágyon átvezetett bowdenezés volt. Hát, az IPU v2-nek is nevezett egységnek a villára rögzített gyűrű adja a lelkét, a kormány körbefordulását megakadályozandó. Nos, ezt olyan helyen húzták meg, hogy ~1mm-t kotyogott a villa. Eltartott egy ideig, mire rájöttem, mit és hogy, hol kell kilazítanom. Persze utána minden rendben volt már - de ehhez kellenek az évek és a rutin. Lesz, akinek bosszúságot okozhat...

A gyári felszereltséghez alapvetően nem nyúltam, csak a merev bicajban lévő Vecnum MoveLoc XC nyeregcső + nyereg kombót tettem át a Luxba, illetve a gyári Ikonok helyére 2.25-ös SnakeSkin Racing Ray + Thunder Burt került.

Szóval, guminyomás beállít, indulás előtt SAG csekk: elől-hátul ~20% - persze vittem teleszkóp pumpát magammal, nem árt ilyenkor.

Aszfalton gyors, akár a merev montim, a lockoutot pedig érdemes használni itt. A pozíciómat adhoc módon állítottam be, stucni alatt 10mm hézagolóval (20mm hézagolóval jött). Elég kényelmes volt már elsőre, a 740mm-es kormány és a 70-es stucniméret ideális lehet nekem (780-as a Fathomon a kormány, azt néha szélesnek érzem).

Sopron felé Kópháza és Harka felé mentem, fel a Sopron MTB pálya egy részén. A 20% SAG ellenére a kellemesen puha felfüggesztés kényelmes a kövesebb, meredek mászáson. Utólag az időket nézve viszont elkelt volna itt is a lockout, azért jelentős energia veszhetett el a merevfarúhoz képest hozott idő alapján. (Watt-mérőm nincsen, pulzus és érzés alapján néztem meg pár korábbi tekerésemet erre.) Ó igen, és elég jól mászik a bicaj az elődjéhez képest rövidebb láncvillával is.

Muck felől a Sopron Downhill pálya felé vettem az irányt, át a lassan már teljesen megsemmisült régi aszfaltos erdei úton, el az ókori sírdombok mellett.

A Várhegy kilátótól, a Sopron DH kapun áthaladva a jobbos ösvény felé vettem az irányt. A nagy, méteres letörést nem mertem ezzel megugrani (csak a Fathommal), szerencsére pár hónapja jobbra kialakítottak egy chicken way-t, így lehet kerülni már – én is így tettem. (A nagy ugratókat sem ugrom meg – aki járt itt, az tudja, ezek 3-4-5 méteres repülések, nekem ez no way.) A rövid sziklakertes részen úgy ment át a Lux, akár kés a vajon. 3 angol nyelvű tesztet olvastam a CFR-ről, ezekben keménynek írták a hátsó felfüggesztést – igaz, mind a Fox taggal szerelt verzió volt (ez RS SIDLuxe). Szerintem egyáltalán nem kemény. A régi kék, 2017 végén vásárolt LUX CF-em azért jóval keményebb volt ennél, emlékeim szerint. A döntött kanyarokban az XC külsők ellenére szépen betapad, talán a 100mm drop a nyeregcsővel tűnt kevésnek itt-ott.

Ahol a DH-s nyom felé megy az út, ott a balos freeride nyom felé mentem tovább. Ezt 2 hónapja újítják, finomítgatják (leesik az álla, aki régen járt erre, szuper lesz/lett!). Van itt pár meredek szekció, ahol fék nem fog meg, csak „el kell engedni” és leesni. Stabilabb a Lux, mint gondoltam volna. És hasonlóan magabiztosnak éreztem, mint pár nappal korábban ugyanitt a Fathom 29-et a 130mm első rugóúttal, Minion DHF 2.5 + Aggressor 2.5 külsőkkel. Csak a köves, sziklakertes résznél valahogy nem rázott ez. Ja igen, hiszen hátul rugózik! :)

Ezen a pályán a merevfarúval is szoktam körözgetni. Az 70° fejcsőszög és néha az az érzésem a pályán, OTB-m lehet, ha nem figyelek. A Fathom az 66°. Utóbbi jóval stabilabb és nagyon kiszámítható. A Lux CFR papíron 68.5° - és mintha a Fathommal lennék. Nyilván a hátsó tag beülése „laposíthatja” a fejcsőszöget, míg egy merevfarú esetén a teleszkóp beülése meredekebbé teszi, de valahogy nem számítottam arra, hogy hasonló időket megyek a Lux-szal, mint a Fathommal (idei időket nézve – tavaly mentem jobb időket is, de a pálya is jóval könnyebb és gyorsabb volt).

7 lefelét is mentem - sajnos a negyedikben kaptam egy szúrt lassú defektet az első keréken - körönként pumpálnom kellett aztán. Ennyit a Tubolitoról, várom az 5-ajrós tubeless szelepeimet!...

A teleszkóp pumpa elhozatala jó ötlet volt, mind a 100mm-t kihasználtam elől, kellett bele +8-10 psi még.

 

Érdekesség volt számomra, hogy nem a minimalista, 6mm 'allen key' átütős RockShox tengely volt a SID villában, hanem egy ráncfelvarrott, gumírozott karral szerelt gyorszáras verzió. Nem láttam még ilyet, szerintem jó, hogy ilyennel küldik, az a +20-25 gramm meg kb. semmi.

A gyári Canyon hátsó átütőtengely is gyorszáras, magát a kart a tengelyből lehet hihúzni, ügyes megoltás. És könnyű: 55g.

 

HIába az AXS váltás, a cocpit egy merő bowden-pókháló. Pláne a dropper install után. Jó, minden lockoutos fully az +2 kábel, de hát, jaj. :) Villáról mondjuk esélyes, leszedem, arra nem nagyon kell, szinte soha nem használtam régen sem a lockoutot villán.

 

Fékek Sram level ULT, na ettől tartottam azért. A gyári fékbetét valami gyantás, amivel küldték, hát kellett 2-3 kör a DH-n, mire elkezdtek rendese(bbe)n fogni. Azért rossznak nem mondanám, adagolhatósága rendben van, szépen működik és könnyen jár a kar a csapágyazott foglalatban. Meg hát tudom, egy pár Trickstuff power fékbetét csodákat tehet ezzel a fékkel.

 


  • karakoram, marton, osi22 és 3 további fórumtag kedveli ezt

#26
osi22

osi22

    vendég

  • fórumtag
  • 162 hozzászólás

Nagyon is szívesen, sőt élőben is nagyon jó lenne látni, milyen az én előző Luxomhoz képest. Remélem azért majd szerzel bele egy tisztességes droppert is belső elveztéssel, egy Bikeyoke Divine SL vagy Fox Transfer méltó lenne hozzá!



#27
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.167 hozzászólás

 

Mindenképpen!


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#28
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

Írjak róla?
https://www.strava.c...ties/8107037819


Naná, én nagyon kíváncsi vagyok!

#29
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.865 hozzászólás

 

a csajokról a stégen?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#30
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Írjak róla?

https://www.strava.c...ties/8107037819


  • Kisherceg kedveli ezt

#31
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Érdekesség, egyik német fórumban találtam méréseket 2023-as modellévű Canyon Lux CFR Team alkatrészekről.

Canyon CP08 XC cockpit 70x740mm (a -6°-os) 343 gramm: https://www.canyon.c...17/9101613.html

meglepett, hogy ennyire "nehéz", egy közepesen könnyű karbon kormány + átlagos stucni is hozza ezt, sőt.

 

510gr - Race Face Next SL lánctányérral (143mm tengely + spacerek)
200gr - Ergon SR Pro Carbon nyereg
110gr - Ergon markolat
189gr - Canyon SP0061 karbon nyeregcső, 30.9x400mm (ez meglepően könnyű szerintem, egy Merida/PRC is ennyi)
77gr - Fox átütőtengely
55gr - Canyon hátsó átütőtengely

 

Maga a CFR Team-et M-es méretben a tulaj 10.1 kg-nak mérte a dobozból kivéve, pedál nélkül természetesen.

 

A kerekekben 45 grammos tubolito belsőkkel érkezett neki a bringa. Külön érdekesség, hogy 2.35-ös Maxxis Ikon 3C EXO TR-ekkel adják, ennek darabja ~760 gramm, szóval a 10.1 kg (Canyon gyári spec 10.0 kg) nem is rossz, könnyedén 10 kg alá vihető.



#32
mayor

mayor

    vendég

  • fórumtag
  • 212 hozzászólás

Nájsz bájk! smile.png

 

Én hasonló elgondolásból tartok gravelbájkot. Nekem eddig a Panaracer Gravelking slick 38c az igazi all-round gumi: aszfalton elég gyors, light gravelen pedig slick létére meglepően jól tapad, Plusz a review-kal ellentétben semmi gond a defektűrő képsségével, ~3K alatt eddig zero defekt (tejjel használom), és ráadásul az ára se vág földhöz. Erősen ajánlomsmile.png

grail1.png

 

Új bringa állt a házhoz. Canyon Grizl CF SL 6.0 2022. Szerettem volna egy könnyű, karbon, számomra ideális geometriával rendelkező olyan országúti bringát, amire gond nélkül tudok jó széles gumi mellett is sárvédőt tenni adott esetben. Alapból 32 mm-es GP 5000-es országúti gumikkal járok a jó magyar utakat kompenzálandó. Céllal sosem mennék be terepre egy ilyen bringával, hisz arra van montim, de hosszabb távú országútizásaim alkalmával, jól jön, ha adott esetben nem kell megyényit kerülni, ha szembe jön egy földút. 

Első tekerésem alkalmával egy kis aszfaltos szerpentinezést adtam elő a gyári, 45 mm-s gravel gumikkal, és még ezekkel is meglepően jól gurult a bringa. Ugyanakkor ezeket a gumikat nem szeretném ledarálni aszfalton, nagyon jól fognak szolgálni majd a hosszabb, több napos tekeréseken szerte az országban, ahol az extra kényelem és az úttalan utak miatt jöhetnek majd jól. 

 

CBchcJho9O2hDkO3WGB6qP98kH1kvWcFJFzxPB9b


  • Rabbit kedveli ezt

ritchey p29er custom


#33
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

Új bringa állt a házhoz. Canyon Grizl CF SL 6.0 2022. Szerettem volna egy könnyű, karbon, számomra ideális geometriával rendelkező olyan országúti bringát, amire gond nélkül tudok jó széles gumi mellett is sárvédőt tenni adott esetben. Alapból 32 mm-es GP 5000-es országúti gumikkal járok a jó magyar utakat kompenzálandó. Céllal sosem mennék be terepre egy ilyen bringával, hisz arra van montim, de hosszabb távú országútizásaim alkalmával, jól jön, ha adott esetben nem kell megyényit kerülni, ha szembe jön egy földút. 

Első tekerésem alkalmával egy kis aszfaltos szerpentinezést adtam elő a gyári, 45 mm-s gravel gumikkal, és még ezekkel is meglepően jól gurult a bringa. Ugyanakkor ezeket a gumikat nem szeretném ledarálni aszfalton, nagyon jól fognak szolgálni majd a hosszabb, több napos tekeréseken szerte az országban, ahol az extra kényelem és az úttalan utak miatt jöhetnek majd jól. 

 

CBchcJho9O2hDkO3WGB6qP98kH1kvWcFJFzxPB9b


  • karakoram, osi22, Kisherceg és 3 további fórumtag kedveli ezt

#34
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Lekopogom, nekem még a hagyományos csapágyakkal sincs gond közel 6500km után. Örökélet garival meg biztos nyugodtabban teker az ember, annak ellenére, hogy én se olvastam még semmilyen értékelést ezekről a változatokról.

Érdekesség: ez a Ceramicspeed csakhogy kapható! :) https://r2-bike.com/...ivot-Canyon-Lux

424 EUR a szett Lux-hoz...



#35
osi22

osi22

    vendég

  • fórumtag
  • 162 hozzászólás

Láttál ezekről a spéci csapágyakról kritikát? Bevallom, csak a marketing maszlagot láttam, mikor kijöttek a koncepcióval. De azért remélem, Canyonék tudják, mit csinálnak! (...ellentétben a kormánycsapágy mellett bevezetett nettó elmebaj bowdenezéssel... smile.png )

Lekopogom, nekem még a hagyományos csapágyakkal sincs gond közel 6500km után. Örökélet garival meg biztos nyugodtabban teker az ember, annak ellenére, hogy én se olvastam még semmilyen értékelést ezekről a változatokról.



#36
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Asszondják a CFR modellnél már mindenhol CeramicSpeed csapágyak vannak életreszóló garival. Ennek ellenére kutyakomédia mind az országúti, mind a monti vonalon ez a megoldás!

Láttál ezekről a spéci csapágyakról kritikát? Bevallom, csak a marketing maszlagot láttam, mikor kijöttek a koncepcióval. De azért remélem, Canyonék tudják, mit csinálnak! (...ellentétben a kormánycsapágy mellett bevezetett nettó elmebaj bowdenezéssel... :) )



#37
osi22

osi22

    vendég

  • fórumtag
  • 162 hozzászólás

Oh, hadd emlékezzek meg a következő rendkívül innovatív, sajnos egyre több gyártónál felbukkanó trendről!

 

"Canyon is unfortunately on-trend in terms of cable routing, equipping the Lux World Cup with an internal setup where the rear brake hose and derailleur housing enter the frame at the upper headset cover. This makes for a clean look, sure, but since the lines all pass through the upper headset bearing, that’ll make even basic headset maintenance a multi-hour affair since both rear lines need to be disconnected (and the rear brake re-bled)." (forrás: az alább linkelt luxos Pinkbike cikkből)

Asszondják a CFR modellnél már mindenhol CeramicSpeed csapágyak vannak életreszóló garival. Ennek ellenére kutyakomédia mind az országúti, mind a monti vonalon ez a megoldás!



#38
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.865 hozzászólás

Oh, hadd emlékezzek meg a következő rendkívül innovatív, sajnos egyre több gyártónál felbukkanó trendről!

 

"Canyon is unfortunately on-trend in terms of cable routing, equipping the Lux World Cup with an internal setup where the rear brake hose and derailleur housing enter the frame at the upper headset cover. This makes for a clean look, sure, but since the lines all pass through the upper headset bearing, that’ll make even basic headset maintenance a multi-hour affair since both rear lines need to be disconnected (and the rear brake re-bled)." (forrás: az alább linkelt luxos Pinkbike cikkből)

 

nade a bicaj biztosan sokkal gyorsabb, mint a múlt évi modell! :D


  • Rabbit és zscs kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#39
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Oh, hadd emlékezzek meg a következő rendkívül innovatív, sajnos egyre több gyártónál felbukkanó trendről!

 

"Canyon is unfortunately on-trend in terms of cable routing, equipping the Lux World Cup with an internal setup where the rear brake hose and derailleur housing enter the frame at the upper headset cover. This makes for a clean look, sure, but since the lines all pass through the upper headset bearing, that’ll make even basic headset maintenance a multi-hour affair since both rear lines need to be disconnected (and the rear brake re-bled)." (forrás: az alább linkelt luxos Pinkbike cikkből)


  • Kisherceg kedveli ezt

#40
osi22

osi22

    vendég

  • fórumtag
  • 162 hozzászólás

eszement árak vannak, szinte minden komolyabb, minimum XT felszereltségi szintű fully 6000-7000 EUR, nem beszélve a prémium márkákról. 8600+ EUR egy Speci Epic Expert SRAM GX felszereltséggel és még sorolhatnám. Csúcsmodellek 11-14k EUR, de legalább kapni se lehet a legtöbbet.

Hát igen, az én 2020-as luxomhoz képest nagyjából 1000 Eur plusz a mostani ára, úgy hogy se fox 34, se dropper sincsen benne. Mondjuk még így is 4300-ért olcsóbb, mint a legtöbb konkurencia modellje.