Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Canyon

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
3127 hozzászólás a témában

#41
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.299 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ismét megújul a Lux CF, úgy tűnik. Fotók alapján nem nagy a változás, de itt-ott azért látszik, hogy más.

https://www.mtb-news...anyon-lux-2022/



#42
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.299 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

A hátsóváltó, a sor és a lánc GX, csupán a váltókar NX. A GX váltóval, ahogy Te is írod, nekem sincs semmi bajom, a láncom sem esett még le soha.

Oh sorry, félreolvastam, pedig külön írtad, csak a kar NX.



#43
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

NX váltót cseréld, amint lehet, a láncfeszítése nem elég erős, a lánc esélyes, ahogy sok embernél (és nálam is), belever a küllők közé. Mióta GX váltóm van, még ha AXS is, de a probléma megszűnt. És azóta nem volt láncleesésem... Valószínűleg egy mechanikus GX is nagyságrendekkel jobb, mint egy NX Eagle.


A hátsóváltó, a sor és a lánc GX, csupán a váltókar NX. A GX váltóval, ahogy Te is írod, nekem sincs semmi bajom, a láncom sem esett még le soha.

#44
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.299 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

NX váltót cseréld, amint lehet, a láncfeszítése nem elég erős, a lánc esélyes, ahogy sok embernél (és nálam is), belever a küllők közé. Mióta GX váltóm van, még ha AXS is, de a probléma megszűnt. És azóta nem volt láncleesésem... Valószínűleg egy mechanikus GX is nagyságrendekkel jobb, mint egy NX Eagle.



#45
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

Az utóbbi időben, hogy felváltva használom a Canyont meg a Pacet mindkettővel gyűltek a fejemben érdekes tapasztalatok. 

 

Szechenyi.jpg

 

A Canyont 2019 májusa óta használom, szóval már viszonylag régóta, de mégis sokat tanulok erről a bringáról is mostanában. 

Felfedeztem, hogy a nyeregbeállításom nem volt tökéletes, például. Most, hogy ez a merev bringa hatására feltűnt, állítottam egy tökéletesen vízszinteset úgy, hogy ezt akkor adja ki, amikor rajta ülök a bringán, tehát mindkét teló (eltérő) SAG-je mellett. Ez amatőr dolognak tűnik, de minőségi változásnak bizonyult. 

Aztán megtapasztaltam, hogy könnyű gumi ide, jó gyorsíthatóság oda, egyszerűen a szélesség és a traktorminta annyi pluszt ad önbizalomba és kanyarodásban, hogy a Canyonról is le kell kerülnie a könnyű szettnek. Nem baj, úgyis elkopik már lassan. Arról nem is beszélve, hogy veszettül foltosodik álló helyzetében, felül. Ezt valaki tudja, hogy hogyan lehetséges? Hisz a tej alul van... 

A 2,35 helyett erre is felmegy egy pár 2,4/2,5 maxxis, és igaz, hogy ezzel megint bukok összesen 600 grammot, de meg fogja érni. Ha más súly, a Canyon nehéz, 14,5 kiló. Viszont ez csak most a Pace mellett tűnik fel, és tekerés közben érezni nem lehet. Szóval teljesen rendben vagyok vele.

A GX hajtás/váltásom szuperül teljesít. A GX hátsó sor teljesítménye nem romlik, igaz, ezt el is várom ennyi pénzért. Persze, 3 lánc forog rajta, egyelőre ott tartok, hogy mindhárom már elment 0,5-ig, most az első visszakerült, azt lefutom 0,75-ig, majd csere, és ha elérte ezt mindhárom lánc, akkor megpróbálkozom visszatenni elölről 1.0-ig. Kíváncsi leszek, de ha sikerül, akkor 14-15e km-ig tudok eljutni vélhető teljesítményromlás nélkül (jelenleg olyan, mint új korában). A gyári első acéltányér még most is kopásmentesnek lászik. :D

A hátsó váltó messziről és még közelről is elég silánynak tűnik, de ennek ellenére tökéletesen működik. A váltókar az egyetlen NX alkatrész, na, az hulladék is. Mármint szépen működik, de tényleg kidolgozatlan, ákombákom és nehéz, valamint még a festék is úgy kopik a rögzítőbilincséről, mintha kötelező volna.

A DUB PF középrész meglepően hibamentes, és még mindig jobban forog, mint a shimano akár új korában. Meggyőződésem, hogy a tartósságban sokat segít, hogy nem műanyag, hanem fém a csapágyház, de ki tudja.

A kerekeket nagyon kedvelem ebben a bringában, pedig semmi kiemelkedő, egy kereken két kilós, elől 30 mm hátul 25 mm széles felnikkel rendelkező szett. A racsnimechanika végre mavic kerék ellenére is tökéletesen működik, és kerékagycsapágy gondok sincsenek. 36 reteszelés fordulatonként, kb. ratchet koppintás megoldással. Hátul crossmax felni, elől XA, de ezt komplett szettként XA Trail-nek matricázták a Mavic-nál. Tudtommal ezek a Canyon részére OEM készített kerekek, mert ilyen verzió 2019-ben sem volt a Mavic kínálatában, és azóta sincs. Gyárilag felragasztott szalaggal és szeleppel jött a szett, csak tejet kellett bele önteni, és kész is.

4700 km került eddig a bringába, és alig volt olyan dolog, amit cseréltem, illetve azért, mert tönkrement volna, nem cseréltem semmit.

A felkerült négydugattyús XT fékek RT-66 tácsákkal szuperek, Trickstuff gyantás betétekkel nagyon impozáns fékerő és adagolhatóság van, de keményebb fékezésekkor megjön a hangja a rendszernek.

Került rá egy 60 mm-s -20 fokos negatív FSA stucni, mellyel sokkal jobb lett a kormánypozíció. Számomra nagyon bevált a kormány viszonylagos alacsonyan tartása, pedig így elég extrém a nyereg és a kormány közötti függőleges távolság.

A fox 34 villát és a tagot csak takarítom, karbantartom, tökéletesek. A villa érezhetően „lágyabb” mint a Relevation a Pace-ben, és gyanítom, hogy ezt a rugalmasságnak azért nem nevezhető érzést nem csak az 1 mm-el vékonyabb bacsúszóknak és a torque cap hiányának köszönhetem. Félreértés ne essék, ez is merev és pontos, főleg, ha a 32 mm-es elődeihez sasonlítom, csak vitathatatlan, hogy érezhető különbség az RS-hez képest.

A váz hibátlanul, egy hang nélkül végzi a dolgát. Eddig egyszer kellett végigmennem nyomatékkulccsal a  forgáspontok csavarjain, mert 1 a sok közül meglazult minimálisan. Azt vettem észre, hogy szinte egyik sem volt a rá írt nyomatékra húzva gyárilag, amióta ezt megtudtam, azóta hibamentesen, és vaj puhán forgolódva működnek mindennemű kotyogástól mentesen. A repülőszőnyeg effekt adott és még a hegyfelé keresztül a városon sem szoktam zárni a telókat. Nem érzek mocorgást és teljesítménycsökkenést sem, még akkor sem, ha van. Viszont pl ha lezárom a tagot, akkor pattogok a nyeregben a hajtástól, ami kifejezetten kellemetlen.

Összességében minden tekerés végén úgy teszem el a bringát, hogy életem legjobb bringája, igaz, most a Pace erősen igyekszik mellé érni, és sikerül is neki. :) 


  • ultio, Kisherceg és zscs kedveli ezt

#46
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

Egyik nap feledkeztem rá, mennyire elszálltak az árak. És tulajdonképpen a tömegadatok sincsenek teljesen rendben az árak változásával...

 

2015 végén vásároltam egy merev 2016-os GC CF SL-t (tk. 2015-ös SLX vázzal - ugye akkor jelent meg az Exceed, gondolom sok váz maradhatott raktáron). 2499 ajró volt, kashimás terralogic csúcs Fox, full 2x11-es XT váltás, XT fékek. 10.2 kg. Igaz, alu kerékszettel, alu kormánnyal.

Archive.org nem felejt: http://web.archive.o...-cf-sl-8-9.html

Anno rendeléskor, akkori árfolyammal 773.415,- HUF volt + doboz + posta. Egyáltalán nem volt olcsó, rágódtam is sokat rajta akkoriban.

 

Ma a közepes szintű SLX vázzal 3949 EUR egy Exceed, 1x12-es XT váltással, közepes árszintű Fox villával, valami fura szérián kívüli DT karbon kerékszettel, karbon stucni+kormánnyal - igaz, DT dropperrel, de 10.18 kg.

https://www.canyon.c...hmenfarbe=BK/YE

Ez 1.444.102,- HUF + csomag + posta most. De legalább készleten sincsen. (Nem, nem tervezek vásárolni, csak egy ismerőssel is szóba került a téma - hát gondoltam megosztom.)

 

Jaj. smile.png

Érdekes összevetés, és egyben nagyon lesújtó is. Az ára a duplája lassan mindennek, mint 5 évvel ezelőtt, és nem csak a bringáknál, hanem a hagymáknál/krumpliknál, stb. is...

Ebben az újban ez a kerék érdekes, nem találok róla infót. Ha tippelnem kéne, akkor 25 mm-s a karbon felni, és 370-es agyak vannak benne. Ami amúgy nem egy rossz összeállítás, főleg, ha lenne 30 mm-s felni verzió is, nem is értem, hogy miért csak OM létezik. 



#47
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.299 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Egyik nap feledkeztem rá, mennyire elszálltak az árak. És tulajdonképpen a tömegadatok sincsenek teljesen rendben az árak változásával...

 

2015 végén vásároltam egy merev 2016-os GC CF SL-t (tk. 2015-ös SLX vázzal - ugye akkor jelent meg az Exceed, gondolom sok váz maradhatott raktáron). 2499 ajró volt, kashimás terralogic csúcs Fox, full 2x11-es XT váltás, XT fékek. 10.2 kg. Igaz, alu kerékszettel, alu kormánnyal.

Archive.org nem felejt: http://web.archive.o...-cf-sl-8-9.html

Anno rendeléskor, akkori árfolyammal 773.415,- HUF volt + doboz + posta. Egyáltalán nem volt olcsó, rágódtam is sokat rajta akkoriban.

 

Ma a közepes szintű SLX vázzal 3949 EUR egy Exceed, 1x12-es XT váltással, közepes árszintű Fox villával, valami fura szérián kívüli DT karbon kerékszettel, karbon stucni+kormánnyal - igaz, DT dropperrel, de 10.18 kg.

https://www.canyon.c...hmenfarbe=BK/YE

Ez 1.444.102,- HUF + csomag + posta most. De legalább készleten sincsen. (Nem, nem tervezek vásárolni, csak egy ismerőssel is szóba került a téma - hát gondoltam megosztom.)

 

Jaj. smile.png


zscs módosította - 2021. október 26. - 14:38


#48
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.836 hozzászólás

a canyon fanboyok helyett is nekem kell linkelni? :P:D


  • ultio kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#49
osi22

osi22

    vendég

  • fórumtag
  • 162 hozzászólás

Megjelent a Lux "down country" verziója.

Faragtak a geon, kicsit változtattak a felszereltségen, és természetesen kapott egy magasabb árat, mint a hagyományos Lux.

Többet itt lehet olvasni:

https://bikerumor.co...oes-a-long-way/

 

 



#50
osi22

osi22

    vendég

  • fórumtag
  • 162 hozzászólás

Sziasztok!
Emlékeitek szerint Exceed-ből ~2018 tájékán volt hasonló konfig?? Nekem nem rémlik.

Váz: boost
1x12 sram xo váltás
Sram eagle 30-as hajtómű
Fox 34
Rock shox reverb dropper
Shimano mt500 tárcsafék 180-as tárcsák
Sram sor 10-50
Mavic xa elite tubeless kerékszett
Conti crossking-mountainking 2.3 gumik

Nem hinném. Főleg a boost nem volt akkoriban standard, de az általad felsorolt cuccok se stimmelnek. Fox és Sram nem volt mixelve (főleg 34-es nem), az egész nekem egy furcsa összvérnek tűnik.



#51
pajesz

pajesz

    fórumtag

  • jóváhagyásra váró
  • 74 hozzászólás
Sziasztok!
Emlékeitek szerint Exceed-ből ~2018 tájékán volt hasonló konfig?? Nekem nem rémlik.

Váz: boost
1x12 sram xo váltás
Sram eagle 30-as hajtómű
Fox 34
Rock shox reverb dropper
Shimano mt500 tárcsafék 180-as tárcsák
Sram sor 10-50
Mavic xa elite tubeless kerékszett
Conti crossking-mountainking 2.3 gumik

#52
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.299 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

DH pályán az Exceeddel. Nézni is fáj smile.png

https://www.youtube....h?v=bbw5mTAnaHU

 



#53
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.299 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Új gravel cajga: https://www.canyon.c...dventure/grizl/

 

canyon-bikes-grizl-family-11.jpg



#54
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.299 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

köszi! ha az beígért szállítási időt nem tudják tartani, arról jön levél?

Rákérdeznék a helyedben náluk, mikorra várható pontosan. 1-2 napon belül válaszolnak.

Jelen helyzet speciális persze, de anno mikor nekem csúszott egy bringám pár hetet az ígérthez képest, árengedményt kaptam.



#55
mayor

mayor

    vendég

  • fórumtag
  • 212 hozzászólás

Jön majd levél, amikor már összerszerlés alatt a canga. Elég lesz akkor is utalnod, nem kötelező előre megtenni.

 

köszi! ha az beígért szállítási időt nem tudják tartani, arról jön levél?


ritchey p29er custom


#56
osi22

osi22

    vendég

  • fórumtag
  • 162 hozzászólás

Szaisztok! Kb. 2 hónapja rendeltem egy bringát a canyontól. Közvetlenül rendelés leadása után jött az email, hogy a tervezett szállítási dátum előtt min. 2 héttel utaljam a pénzt, ami kb. most lenne esedékes. Ez volt az utolsó update tőlük, ill. a rendelésem státusza is ugyanúgy áll mint a legelején. Emiatt ill. az egész kerékpáripart érintő beszállítói csuszások miatt (amiről a canyon is cikkhez a weblapon, amiben van utalás a esetleges szállítási késésekről) egyenlőre hezitálok, hogy utaljam e a pénzt - nem szeretnék "befeketni" egy olyan bringába amit esetleg csak a szezon végén kapnék kézhez...

 

A kérdés: mi történik ha egyenlőre nem utalok? szól majd a canyon, hogy szálításra kész a bringa a és hogy utaljam a pénzt? Vagy egyszerűen stornózva lesz a rendelésem? Vagy ... ?

Van erről vmi tapasztalat? Köszi!

Jön majd levél, amikor már összerszerlés alatt a canga. Elég lesz akkor is utalnod, nem kötelező előre megtenni.



#57
mayor

mayor

    vendég

  • fórumtag
  • 212 hozzászólás

Szaisztok! Kb. 2 hónapja rendeltem egy bringát a canyontól. Közvetlenül rendelés leadása után jött az email, hogy a tervezett szállítási dátum előtt min. 2 héttel utaljam a pénzt, ami kb. most lenne esedékes. Ez volt az utolsó update tőlük, ill. a rendelésem státusza is ugyanúgy áll mint a legelején. Emiatt ill. az egész kerékpáripart érintő beszállítói csuszások miatt (amiről a canyon is cikkhez a weblapon, amiben van utalás a esetleges szállítási késésekről) egyenlőre hezitálok, hogy utaljam e a pénzt - nem szeretnék "befeketni" egy olyan bringába amit esetleg csak a szezon végén kapnék kézhez...

 

A kérdés: mi történik ha egyenlőre nem utalok? szól majd a canyon, hogy szálításra kész a bringa a és hogy utaljam a pénzt? Vagy egyszerűen stornózva lesz a rendelésem? Vagy ... ?

Van erről vmi tapasztalat? Köszi!


ritchey p29er custom


#58
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.299 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Stoic 3 teszt: https://www.pinkbike...o-have-fun.html

 

p6pb20474932.jpg



#59
osi22

osi22

    vendég

  • fórumtag
  • 162 hozzászólás

Ebben az évben nehéz lesz bármit is időben beszerezni.

Gravelre szerintem a 2x11 jobb, mint az 1x11. Legalábbis én biztos nem csak a klasszikus "gravel" utakat választanám, hanem montisokon is felmennék, oda meg a 40-42/11 túl sok lenne:)



#60
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.540 hozzászólás

Köszönjük, hasznos az írás! 

 

Grail AL-t néztem mostanában, de 1x-es hajtásban nincs a zöld és az tetszene, továbbá egyik sem érkezik meg soha már....