Megoldóott az ügy, de nagyon hosszas levelezés után. 180 eurót kaptam, XT agy és SLX sor lett belőle.
Ugyanilyen ismeretlen agy volt volt benne amúgy.
Az egész ügyintézésből az jött le nekem, hogy az ügyfelesek, de a műszaki emberek se tudták, milyen agy van a bicajban . A válaszokból látszott világosan, pedig "szakéretővel" is cseteltem.
Hali mindenkinek.
ultio-tól kérdezném, hogy végül megoldódott-e a gondja? Az a tippem hogy igen. Mindig válaszolnak előbb-utóbb.
Csak a tanulság miatt írnék le egy történetet. Ez igazából nem negatív vélemény akar lenni, hisz már testközelből ismerem a Canyon Spectralt és én a magam részéről nagyon elégedett vagyok vele. Ilyen dolgok sajnos a legjobb gyártókkal is előfordulhatnak.
Tavalyi a történet szintén, szóval ismerős vett egy Spectral AL5-t 23-ban. Neki konkrétan az lett a probléma már rögtön a vásárlás után az összeszereléskor, hogy a hátsó agyra a fogaskoszorú felszerelésekor azt egyszerűen nem lehetett úgy ráhúzni, hogy az rendesen rögzüljön, mert nyomatékkulccsal az elvárt mértékben meghúzva a sor bizonyos elemei el tudtak mozdulni egymáshoz képest. Felmerül bennem a kérdés, vajon hogy ellenőrizték, (ha egyáltalán) mielőtt betették a dobozba és elküldték? ) ) Ezt jeleztük a Canyon felé és ugyanez a válasz jött, mint neked, hogy fizettek volna egy x euros összeget, hogy javítassuk meg, de ha nem fér bele a keretbe, akár a csere akkor írjuk meg. A történetben az agy az érdekes, hiszen a fogaskeréksor neki egy jól beazonosítható márka modellje volt, míg az agyon semmilyen felségjelzés nincs. Valamilyen más alkatrészhez való, megfelelő méretű alu adaptergyűrűvel oldottuk meg a problémát, s úgy tűnt jó is egy darabig, de mivel ez nem ehhez az alkatrészhez való adapter volt (nem bordás) ezért ezt szép lassan szétfaragta az az erő ami ott forgatáskor jelentkezik, s újra lazulni kezdett. A probléma az ezzel az egésszel, hogy ők a gyárban összeraknak valamit, ami kijön az adott összegből, de ha ez a termék egy olcsó ismeretlen cucc, akkor semmi info nincs róla sehol a neten. Alkatrészt kapni hozzá meg gyakorlatilag esélytelen (megkockáztatom hogy nincs is). Legfeljebb csináltatni lehet. Hazai boltot kérdeztünk, nem is értették miről van szó (először én se hittem el hogy ilyen van, amíg nem láttam). Adapterezni csak akkor szokás agyat, ha például egy 12-est fogadóra 11-est vagy kisebbet raksz (már ha egyáltalán lehet) de itt nem erről volt szó, mert 12-es a sor és a kazetta test is ilyet fogad elvileg. Csak akkor miért lötyög rajta? Egyáltalán mi az ami nem? Elképzelhető persze hogy gyártási hibás volt az agy vagy akár a sor is, de erre semmi sem utalt.
A tanulság az hogy ha így vesz az ember bringát ami majdnem készre van szerelve, s tényleg csak annyit akar vele, hogy összerakja és semmi többet, akkor az alkatrészeket jól meg kell nézni, mert ha hiba miatt szerelni kell, kiderülhet a végén, hogy jobban járt volna az ember a magasabb kategóriával, (feltéve) ha azon az alkatrészek minőségibbek. Mert annyival többe nem kerül, mintha cserélni kell az alig használt gyárit, még akkor sem, ha fizeti a canyon, mivel az irogatás, ügyintézés, utánajárkálás is idő és energia, az meg pénz ugye. Csak pénzt lehet szerezni, az ellopott idődet vissza meg már sohasem. Nem biztos hogy fenti állítás minden körülmény között megállja a helyét, ezt mindig mérlegelni kell.