Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Single Speed

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3052 hozzászólás a témában

#21
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.863 hozzászólás
https://www.bikepunx...ible-2182-p.asp

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#22
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.863 hozzászólás

ezt meg csak úgy: hol a hiba?

https://www.hopetech...alexploded1.pdf

 

 

 

 

a 15-ös alkatrész igazából a 17-es. :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#23
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.863 hozzászólás

film


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#24
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

Nekem a SRAM karok a direct mount tányérok, és így a 28 fogas opció miatt jöttek először képbe, még ZSCS ajánlotta őket, az ilyen DM karokra 172-es Q faktor mellett rámennek a 6, a 3, és a 0 mm-es offszetű tányérok is, és ezek sorra 49, 52, és 55 mm-es láncvonalat adnak.

A BB30-as változatokat nem ajánlanám, de a DUB-osakat igen.

Ja, és van hozzájuk ACÉL tányér is fillérekért (jó, 6 és 3mm offsettel mindenesetre biztos), ami talán nem könnyű, de ugyanaz az anyag, amiből a lánc, és a hátsó lánckerék is készül..

Köszi, ez egy jó ötlet, végül is most is sram hajtókarom van, és dub középrészem hozzá a másik bringában, és teljesen elégedett vagyok vele. Alapvetően csak azért fordultam el a sramtól, mert az alu karjaik nagyon nehezek, karbont meg nem akarok, félek, hogy megsérül. De akkor így elmorfondírozok rajta. 



#25
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.681 hozzászólás

Nekem a SRAM karok a direct mount tányérok, és így a 28 fogas opció miatt jöttek először képbe, még ZSCS ajánlotta őket, az ilyen DM karokra 172-es Q faktor mellett rámennek a 6, a 3, és a 0 mm-es offszetű tányérok is, és ezek sorra 49, 52, és 55 mm-es láncvonalat adnak.

A BB30-as változatokat nem ajánlanám, de a DUB-osakat igen.

Ja, és van hozzájuk ACÉL tányér is fillérekért (jó, 6 és 3mm offsettel mindenesetre biztos), ami talán nem könnyű, de ugyanaz az anyag, amiből a lánc, és a hátsó lánckerék is készül..


ZolkoW módosította - 2021. február 18. - 10:40

  • Kisherceg kedveli ezt

#26
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

Edit: most már kint hagyom, nem átmenő tengelyes....

@Mars: sorry ha nagyon mellé lőttem de rettenetesen el vagyok havazva - viszont jószándék az van - legfeljebb égetem itt magam. Ez nagyon más mint amit keresel (CL-t keresel és ez csavaros, de talán ez a legkevesebb)? https://www.paulcomp...isk-word-148mm/

 

DWboost_GROUP.jpg?w=1920&ssl=1

  

 

Ez a Paul egy nagyon jó tipp, és sokat morfondíroztam rajta, köszi a tippet! Könnyű, egyszerű, jó minőségű, boost-os, van 28 lyukas. Az még beleférne, hogy nem egyenes küllős és nem centerlock. 

Az a bajom vele, hogy vajon lehet-e kapni hozzá jó minőségű, tartós, és rendszerben tekintve (agy+racsni vs agy+fogaskerék+hézagolók) könnyű racsnit. 

 

Aztán átolvastam részletesen a specifikációt, és azt látom, hogy a láncvonala 55 mm az agynak. Azt jól gondolom, hogy itt a racsni pozíciója fix? Mert ha igen, akkor a vázamba illő hajtókarral (aminek a láncvonala 52 mm) hogyan lehetne elérni az egyenes láncvonalat?  Lehet nem látok át valamit, de szerintem sehogy. Persze a kinézett hajtókarból van 55 mm-es láncvonallal rendelkező verzió ( https://bike.shimano...FC-M8120-1.html ) de itt már 178 mm a Q faktor, míg az 52 mm-s verziónál csak 172 mm. ( https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/deore-xt-m8100/FC-M8100-1.html ) 6 mm Q faktor növekedés számomra már nem túl előnyös, megérzem a különbséget. 



#27
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.681 hozzászólás

Nem is szeretek általánosítani, biztos vannak kivételek, de úgy tűnt, az acélváz - singlespeed - utáljukadivatújításokat hozzáállás mintha kéz a kézben járnának ;) 

És nem is hiszem, hogy óriásit tévednék :)

 


  • Rabbit kedveli ezt

#28
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.540 hozzászólás

Edit: most már kint hagyom, nem átmenő tengelyes....

@Mars: sorry ha nagyon mellé lőttem de rettenetesen el vagyok havazva - viszont jószándék az van - legfeljebb égetem itt magam. Ez nagyon más mint amit keresel (CL-t keresel és ez csavaros, de talán ez a legkevesebb)? https://www.paulcomp...isk-word-148mm/

 

DWboost_GROUP.jpg?w=1920&ssl=1

  

mer' most a gravel és a bikepacking a divat, meg az 1x akármennyi, ezeket azok is meg tudják tekerni, akik hegynek fel el se tudnának indulni ss bicajjal, így ilyen niche cuccokra nincs "szükség". wink.pngsmile.png

 

Erre inkább nem is reagálok tongue.png huh.png cool.png


karakoram módosította - 2021. február 17. - 17:07


#29
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

Alternatív lehetőség: régi DT 240S Single Speed hub 12x142mm és hozzá itt a konverziós szett: https://www.actionsp...-12x148mm-22819

Annyi csak, hogy ha már kerékbe fűzött, adjusztálni kell az egészet, fék irányába 3 (?) mm-rel arrébb tolni a felnit. Ha nincs befűzve, akkor meg úgyis adja magát.

 

image_NA_FW_0230_1.jpg

Erre rátaláltam, de nem füllik hozzá a fogam, főleg a tárcsa oldal miatt. Sokkal inkább hézagolok egy normál dobot, mint egy ilyen konverzió. (pedig lehet, hogy hajtás oldalon jobb lenne, de ez a fék oldal nagyon nem tetszik így)

 

 

Ezek a boost konvertáló szettek sosem voltak szimpatikusak, igaz, SS esetében eggyel több létjogosultságát érzem, ha lehet annyit módosítani a láncvonalon, hogy pont jó legyen. Váltósnál ugye vagy a kazetta lesz non-boost helyen, vagy a féktárcsát kell duplán távtartózni, az meg milyen..

 

Eddig nem gondolkodtam ezen, de ha a SS eddig is bőven rétegigény volt, most meg az a réteg ódzkodik is az ilyen hülyeségektől, mint a szélesebb tengely szabvány, tehát alig van közülük, akik átálltak boostra, akkor megmagyarázódhat, a gyártók miért nem sietnek ezt az igényt kiszolgálni. Lehet, hogy lesz 1-2, aztán slussz. Mondjuk én akkora vagány sosem voltam, hogy dedikált SS hátsó kerekem legyen, mindig jó volt a hézagolt, amit ha "kinőttem", el lehetett adni normál kerékként.

 

Az SS igény szerintem nem függ össze a régi szabványok szeretetével és az újaktól való félelemmel. Ha 1-et fejlesztenének, már beérném :D (illetve ott van a korábban említett kétféle, csak válogatós vagyok :P )

 

én sem vagányságból törekszem az ss agyra, hanem csupán azért, mert éveken keresztül használtam ilyen kereket, és azért érezhetően jobb, letisztultabb, egyszerűbb megoldás, mint a hézagolás. (ettől függetlenül inkább én is hézagolok majd jelen állás szerint, mert még mindig ezt látom a legkisebb rossznak a jelen körülmények között.)



#30
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.681 hozzászólás

mer' most a gravel és a bikepacking a divat, meg az 1x akármennyi, ezeket azok is meg tudják tekerni, akik hegynek fel el se tudnának indulni ss bicajjal, így ilyen niche cuccokra nincs "szükség". wink.pngsmile.png

 

Ezek a boost konvertáló szettek sosem voltak szimpatikusak, igaz, SS esetében eggyel több létjogosultságát érzem, ha lehet annyit módosítani a láncvonalon, hogy pont jó legyen. Váltósnál ugye vagy a kazetta lesz non-boost helyen, vagy a féktárcsát kell duplán távtartózni, az meg milyen..

 

Eddig nem gondolkodtam ezen, de ha a SS eddig is bőven rétegigény volt, most meg az a réteg ódzkodik is az ilyen hülyeségektől, mint a szélesebb tengely szabvány, tehát alig van közülük, akik átálltak boostra, akkor megmagyarázódhat, a gyártók miért nem sietnek ezt az igényt kiszolgálni. Lehet, hogy lesz 1-2, aztán slussz. Mondjuk én akkora vagány sosem voltam, hogy dedikált SS hátsó kerekem legyen, mindig jó volt a hézagolt, amit ha "kinőttem", el lehetett adni normál kerékként.



#31
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 996 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Nincs belőle búsztos.

Ahh, és a ss agyat nem lehet felnyomni boost-osra? Mondjuk most elég problémás lenne a beszerzés...

 

https://www.google.c...ox-b-d&q=HUB493

 

Zsolti közben írja ugyanazt a 240-esre. wink.png


Rabbit módosította - 2021. február 17. - 14:56


#32
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Alternatív lehetőség: régi DT 240S Single Speed hub 12x142mm és hozzá itt a konverziós szett: https://www.actionsp...-12x148mm-22819

Annyi csak, hogy ha már kerékbe fűzött, adjusztálni kell az egészet, fék irányába 3 (?) mm-rel arrébb tolni a felnit. Ha nincs befűzve, akkor meg úgyis adja magát.

 

image_NA_FW_0230_1.jpg


zscs módosította - 2021. február 17. - 14:12

  • Rabbit kedveli ezt

#33
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.863 hozzászólás

A Hope miért is esett ki? Már nem emlékszem. smile.png

Nincs belőle búsztos.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#34
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 996 hozzászólás
  • LocationKelenföld

CK sincs sajnos boost-osban. 

Persze, a 350 jó lesz nekem végül, és a hézagolást is kibírom, meg a ratchet-el is lehet játszani a sűrű reteszelésért, csak annyival célszerűbb is letisztultabb lenne az ss megoldás, és igazából nem értem, hogy a nagy gyártók miért álltak le róla, ha régen meg elérhető volt. 

A Hope miért is esett ki? Már nem emlékszem. smile.png



#35
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.863 hozzászólás

CK sincs sajnos boost-osban. 

Persze, a 350 jó lesz nekem végül, és a hézagolást is kibírom, meg a ratchet-el is lehet játszani a sűrű reteszelésért, csak annyival célszerűbb is letisztultabb lenne az ss megoldás, és igazából nem értem, hogy a nagy gyártók miért álltak le róla, ha régen meg elérhető volt. 

 

mer' most a gravel és a bikepacking a divat, meg az 1x akármennyi, ezeket azok is meg tudják tekerni, akik hegynek fel el se tudnának indulni ss bicajjal, így ilyen niche cuccokra nincs "szükség". ;) :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#36
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

Chris King volt régebben SingleSpeed, Boost is talán. Használtan esetleg bele lehet futni 1-1 ilyenbe még. Másik lehetőség, hogy egy Shimano-rotoros 350 vagy 240s, esetleg 240 EXP (ahol a csapágyak egymástól lévő távolsága nagyobb - picit talán jobb SSpeedre) és hézagolás, mint a régi szép időkben? smile.png

CK sincs sajnos boost-osban. 

Persze, a 350 jó lesz nekem végül, és a hézagolást is kibírom, meg a ratchet-el is lehet játszani a sűrű reteszelésért, csak annyival célszerűbb is letisztultabb lenne az ss megoldás, és igazából nem értem, hogy a nagy gyártók miért álltak le róla, ha régen meg elérhető volt. 



#37
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Hónapok óta nézegetem, én sem tudok túllendülni rajta, mert halk, és nagyon kis szögben reteszel, no meg persze boost és SS. 

Ugyanakkor pokoli drága, nehéz, acél rotorral még nehezebb, és nincs belőle egyenes küllős változat. 

 

A DT igazán csinálhatna boost-os SS agyat is, és akkor már nem is lenne akkora dilemma... (de azt sem tudom, hogy a hope miért szokott le jó szokásáról) 

 

Ja meg persze van a Pinion hátsó boost  SS agya is, de nehéz, drága, nincs egyenes küllős és csak 32 lyukas van belőle...

Chris King volt régebben SingleSpeed, Boost is talán. Használtan esetleg bele lehet futni 1-1 ilyenbe még. Másik lehetőség, hogy egy Shimano-rotoros 350 vagy 240s, esetleg 240 EXP (ahol a csapágyak egymástól lévő távolsága nagyobb - picit talán jobb SSpeedre) és hézagolás, mint a régi szép időkben? :)



#38
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

nemtom', szerintem is nehéz. smile.png persze attól még kéne. smile.png

Hónapok óta nézegetem, én sem tudok túllendülni rajta, mert halk, és nagyon kis szögben reteszel, no meg persze boost és SS. 

Ugyanakkor pokoli drága, nehéz, acél rotorral még nehezebb, és nincs belőle egyenes küllős változat. 

 

A DT igazán csinálhatna boost-os SS agyat is, és akkor már nem is lenne akkora dilemma... (de azt sem tudom, hogy a hope miért szokott le jó szokásáról) 

 

Ja meg persze van a Pinion hátsó boost  SS agya is, de nehéz, drága, nincs egyenes küllős és csak 32 lyukas van belőle...



#39
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.863 hozzászólás

Eddig nem is neztem, hogy ez ilyen nehez...

https://onyxrp.com/s...-148-12mm-thru/

Raadasul nem derul ki, hogy acel rotorral ennyi, vagy mar aluval.

A technologia nagyon tetszik, az ar brutalis, de hogy ilyen nehez legyen... ( ez nem csak ezen az arszinten szamit neheznek, nem?)

 

nemtom', szerintem is nehéz. smile.png persze attól még kéne. :)


Kisherceg módosította - 2021. február 16. - 20:45

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#40
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás
Eddig nem is neztem, hogy ez ilyen nehez...

https://onyxrp.com/s...-148-12mm-thru/

Raadasul nem derul ki, hogy acel rotorral ennyi, vagy mar aluval.

A technologia nagyon tetszik, az ar brutalis, de hogy ilyen nehez legyen... ( ez nem csak ezen az arszinten szamit neheznek, nem?)