Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Trek te drága

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
49 hozzászólás a témában

#1
al01

al01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Ahogy szinuhe is irta, nem a bringarol beszelunk, hanem az alkatreszekrol. Amugy a skareb egy verseny cc villa, ami lehet, hogy nem 90kg-hoz van kitalalva, plane ha nincs a sulyhoz fujva. A tobbi pedig kopo alkatresz, amit a kemenyebb, rendszeresebb hasznalat haamrabb eszik meg. Ahogy irtad. A regivel csak ugy csinaltal, mint aki bringazik, ennek meg adod az ivet maratonokon is. Szoval ne csodalkozz. A geo szivugy. A garis csere pedig siman egy hibas vaz, amit gond nelkul csereltek ha jol ertem.

Enyim Paripa

Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink

Let the people speak

#2
szinuhe

szinuhe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 911 hozzászólás
azert azt ne felejtsuk el, hogy ami fogsor a meridan elkopott, az ugyanugy elkopik treken is, vagy mindegy melyik gyarto melyik modelljen. ilyen szempontbol a pacik kozt nincs kulonbseg. a telo is epp ugy rosszul lett volna beallitva a treken, mint a meridan, de az osszes tobbi problema is ugyanilyen.
hacsak nem a vazrol beszelunk, akkor szerintem nem mondhatjuk, hogy x gyarto pacija kenyesebb, mint y-e.
mostly harmless
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder

#3
Feri-

Feri-

    vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás
Nekem is van egy Trekkem, igaz, az csak 4300-as. 38 évesen, 105 kilóra felhízva kaptam a feleségemtõl, 90E Ft-ért vette.
Na azzal én elkezdtem tekergetni. Gondolhatjátok, amikor elõször 6 kilométerre kimentem a városból, azt hittem, ez a kerékpározás Csimborasszója. Mivel magához a karbantartáshoz egyáltalán nem értettem, az ápolás a magasnyomású mosót jelentette, még a láncot sem kentem semmivel. Két év alatt egyre kijjebb merészkedtem vele a Bükkbe, a vége felé már egyszer 110 kilométert is mentem vele egy napon. A bringában szerintem olyan 15E km. lehet. Indultam vele a Bükk Maraton ennek két éve, akkor még SPD pedál sem volt rajta.
A biciklire gumin, fékbetéten és egy kormányszarvon kívül semmit sem vettem, eredeti lánc, fogsor, hajtómû van benne, ezzel megy most is, csak most már a fiam használja, és minden mûködik.

Mivel bejött a bringázás (most 88 kiló vagyok), tavalyelõtt a leárazásban vettem egy Merida Mission Race-t. Erre LÉNYEGESEN többet költöttem, pedig - ahogyan mondtátok - a boltban szépen lassan kiatnítottak a karbantartásra.
De. Túl egy éven volt vázcsere garanciában (4 nap alatt szó nélkül, ennyit a Merida garanciáról), kazettacsere, lánc többször, hátsó fogsor, gumik, tárcsafék betétek többször, sajnos a teleszkóp is gyenge volt a súlyomhoz (Manitou Skareb) sokáig rossz értékre is volt fújva, mert nem értettem hozzá (sajnos most sem eléggé). A telócserével kormányt is cserélni kellett, az elsõ agyban kikoptak a golyók, és még sorolhatnám.
Igaz, ezzel többet megyek, egy kicsit fel is vagyok bátorodva, jobban is gyilkolom, és ha tehetem, maratonokra is elmegyek vele.

Az én szememben a Trek az idõtálló bringa, és a Merida kényes. Nem hiszem, hogy a te példádból általánosítani lehetne. Nem is szólva arról, hogy nekem a 4300-as geometriája is jobban bejön, mint a Mission Race-é.

#4
Trek648

Trek648

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Kedves 987-es újonc!
Mint az elõttem szólók én sem tudom elképzelni, hogy mindezek megtörténtek egy úgymond normál használat alatt.
A családunkban 2db Trek bringa van (2002-es évjáratú 4300-as, 2005-ös évjáratú 6500-as)
A bringák a 2005-ös évben teljesítettek kb 2500 km-ert fejenként közte a Szilvásvárad Maratont, Duna Maratont, Bükk Maratont, Mátra maratont és voltak, nemcsak látogatóban a Pilisi XC pályán. Éves ráfordítás, természetesen a kötelezõ ápolásokon zsírzásokon, olajozásokon beállításokon kívül, 4 db gumi (külsõ+belsõ+defektvédõ szalag), centírozás.
Ha jártál már ezeken a terepeken, akkor beláthatod, hogy ez nem sok.
Még egy ilyen kemény idényt biztosan nem bír ki minden alkatrész, de meg kell gondolni mire akarod használni. Ha ilyen feladatokra, akkor bizony a zsebbe kell nyúlni a bringa megerõsítése miatt. Ha te ütöd, vágod, nyúzod akkor egy 120000,- Ft-os bringától ne várj sokat. A keményebb igénybevételre való alkatrészeket meg kell fizetni. A súlyod sem éppen elõnyös ilyen alapfelszereltségû bringára.( meg kell erõsíteni!!!! a váz bírja:)))) )
Nem elkeserítésképpen de megjegyzem, hogy a fent említett Trek 6500-asra (új korában 175 000,-Ft) most a tavaszi felkészítés során +180 000,- lett költve. Igaz versenyeken kell helytállnia. Városi tekergetésre még évekig jó lett volna.
Pár kilót ledobsz a bringa meghálálja:))))))))))))))

#5
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.695 hozzászólás
A Te eseted valami igen speciális lehet..... :confused:

Részemrõl vége.

Ja.

Telo, pedál, agy, váltok, bovden szétszed át zsíroz olajoz .

És értesz is hozzá?
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#6
987

987

    vendég

  • fórumtag
  • 119 hozzászólás
Amit írtam mind hiteles!!!!

És a bajom meg az hogy, nem ezt vártam egy géptõl a XXI században .

Megveszem és használom az majd valamikor alkatrészt kell cserélni.
De hogy ilyen sûrûn az azért zavar. És azt hiszem mást is. Legalább az egy évet bírja már ki.
Karban szoktam tartani a láncot nagyobb túrán mindig viszek olajat meg rongyot .
Telo, pedál, agy, váltok, bovden szétszed át zsíroz olajoz . Vödör kefe víz lemos. A felnit rendszeresen takarítottam .
Megjegyzem semmi bajom a Trekkel .
Már be sem írom hogy az elsõ váltó visszajelzõ nem mûködik péntek óta.
A sulyom meg kb 90 kg .


#7
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
800 / hó, kábé annyit megyek az NRS-el, ha sokat van idõm tekerni...egy ilyen géptõl ne várj csodát akkor, már ha hiteles az adat, amit mondasz...

theznek igaza van - ha ennyit mész, karbantartásra is idõt KELL szánnod...attól, hogy valami jó, az nem jelenti, hogy kevesebb törõdést / karbantartást igényel - csupán azt, hogy jól karbantartva, jobban mûködik, mint egy gyengébb bicó.

Kábé 10K / hóba kerül a sport, ha maratonokra jársz, majdnem csúcsszettekre hajtasz (xt stb...) - mivel ez egy uszodabérlet vagy teniszbérlet ára, ebben a viszonylatban nem költséges. Persze úgy nyilván, hogy 5 hónapihg nincs semmi, s majd 5 hónap után van egy nagy kiadásod. Érdemes "beleszámolni."

edit:
Még annyit, hogy vannak ELVI hibák sok bicóval - bár nem itt kellene megvitatni, de szvsz a belépõ szintû tárcsák silányak, akkormár igényesebb V-fék. Lánccserét (láncforgatást neadjisten) pedig nézz a meghajtás témában, a 3 láncos módszer nálam már 2000-et ment idén, s szuperül bevált, alig van kopás a tányérokon!

Testsúlyadatot pedig kíváncsian várjuk. Ugyanis 100 kg a limit, amire a legtöbb (relatív könnyû, CC-re szánt) alkatrészt tervezik. (meg hát ugye...SLR nyereg 80 kg, SID 85 kg...Sun UFO felni 80 kg - hogy mondjak egy párat még...)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#8
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás

Én meg már megszoktam, hogy van pár haragosom :D

ON

:P



cincog a tárcsa? gondosan támasszuk le a bringát, ne a tárcsának.
esetleg be is állíthatjuk a féket, de ez már túl nagy kivánalom lenne
beáll a pedál? néha zsírozni kell!
kiszakadnak a küllõk? esetleg nem kell faágnak kerülnie közéjük.
kcs? zsír! és nem kell megtépni, hogy elroppanjon az egész. se nem kotyogni hagyni, hogy az készítse ki

amit felsoroltál, az 1 évnyi télen nyáron gondozás nélkül hagyott kerékpár tipikus tünete.
egy megoldás van rá:
GONDOZÁS

#9
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás

ezt en nem mertem beirni... :]


Én meg már megszoktam, hogy van pár haragosom :D

ON
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#10
szinuhe

szinuhe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 911 hozzászólás

hmm..
Lassan kezdem megkérdõjelezni ezen dolgok hitelességét..


ezt en nem mertem beirni... :]
mostly harmless
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder

#11
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.695 hozzászólás
Ez a heti 150-200 km nem sok egy "hobby" kerékpárosnak? Ennyitõl (~800/hó) már lehet azért, hogy kopnak a dolgok, nem?
Meg a testsúlyod még mindig nem árultad el, bár magánügy. De az nagyban befolyásolja az élettartamot!
Meg az a kép a Trekedrõl sem éppen túlsok gondoskodásról árulkodik....
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#12
Kosina Szilárd

Kosina Szilárd

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.603 hozzászólás
Az én kelly'semen is megahlt a fogsor egy év után, a monoblockom is cserére szorul, de ez engem nem zavar annyira, mert úgy vettem, h. ha szétmegy rajta valami, akkor igyekszem jót venni (vagyis jobbat, mint ami volt rajta).

Más!
Más topikokba szokták írni modok, vagy nem modok nem tudom, a lényeg az, h. figyelj a helyesírásra, plul. ujj és új közötti különbségekre, vagy sokk és sok...((ez egy megjegyzés, ami jószándékkal került ide, nem baszogatással))
(remélem az enyémben nincsenek hibák :D)
"...nem kurva Õ, csak megadatott neki minden pasi...":)

#13
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
hát ezért írtam oda a végére, hogy írjon a testbike-ra....987: esetleg felraknál pár fényképet a trekedrõl és azok tönkrement alkatrészeirõl??? vagy a fényképezõben is éppen elkopott a fogaskerék?:D

#14
spinny

spinny

    vendég

  • fórumtag
  • 158 hozzászólás
Hát már én is kételkedem.
Érdekes a haverjának is trekje van. Szerintem valami baja van a trekkel a srácnak, és csak le akarja járatni.

Amúgy ez egy tényleg költséges sport. :D

#15
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás
hmm..
Lassan kezdem megkérdõjelezni ezen dolgok hitelességét..
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#16
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
ehhez muszáj hozzászólnom:D

én másfél éve hajtok egy 580as meridát. kb egy kategória a kettõ ha joltom. másfél év alatt 3 dolog kopott el (és én terepen tekerek!): fékpofa, gumi, markolat. ezek cseréja összesen ~10000 huf volt, plusz volt még 5 belsõ, az ~4000 ft. gumijavitó készlet +foltok 1500-2000. ez összesen 16 ezer forint/másfél év. ez igy napi 21 forint+a víz amit a kulacsomba töltök,+2 müzliszelet+fürdõviz (zuhizás), az durván 300-400 ft. tehát én napi 321-421 ftból tekerek le egy 30-50 kmes edzést. ez 6,4-10,7 ft/ km (a hosszabb táv olcsóbb), ha minden nap tekernék. de mivel nem mindennap tekerek, és most pl sérült is vagyok, ezért éves szinten a napi kilométerköltség olcsóbb. azt ne mondd, hogy napi ~4-5 g csokit (150 ftos csokiárral és 65 gos csokival számolva), tehát 2 hetente egy csokiról (ha naponta eszel egy 65 gos csokit 150 ftért) nem tudsz lemondani a bringázás javára:D..ez egy technikai sport. és mint ilyen, nem olcsó. a mai alkatrészeket általában 2-3 évre tervezik, pl. a montis aluvázakat 5-6 évente kell cserélni (elfárad az anyag)...

nem hiszem hogy a bringával van a baj. pl a fejcsapi golyói azért is tönkremehettek, mert az ahead-összefogot (amit betekersz a dióba-rózsába-miafaszba) jól ráhúztad --> ettõl jól tönkremegy a csapágy.

a haverod problémája meg pffff....a küllõt nem kell izomból meghúzni, a tárcsát meg kéne pucolni vagy pofát cserélni, a láncot általában együtt szokás cserélni a fogsorral és néha a lánctányérral is (összekopnak). a pedált meg kellene néha kenni, vagy venni egy minõségit (ismerõsöm s 515ös patentje 3 év után is rendesen müködik, csak hát nem szép..)

az enyhe terep az ilyen dózerút-murva...szerintem vagy extrapeches vagy, vagy nem tudod kezelni a bringát és nem vagy tisztában azzal, h pl. minden tekerés után fél-3/4ed óra ráforditással (mosás+olajozás+ami kell) a problémáid nagy része talán megelõzhetõ lenne. vagy írj a testbikera:D

#17
987

987

    vendég

  • fórumtag
  • 119 hozzászólás
A régi parasztbiciklirõl meg annyit, nem olyan nehéz, mint gondolnád.
És az csak terepen ment. Mégse kellet alkatrészeket venni néhány hónap után több tízezerért.

Egyszerûen nem értem hogy mért kopik, esik szét minden alkatrész.
Ismerõsöm tízedét tekeri mint én egy 6500-öse van de már egy év alatt több küllõ elszakadt a hátsókerekével többször volt gond. Az elsõ tárcsafék felfogatása meg elrepedt. A pedál beállt, folyamatosan cincognak a tárcsák. Lecserélte a láncot nehogy úgy járjon mint én de már késõ volt kellet ujj fogaskerék sor is. Szerintem a garancia 1 év de azt mondják kopásra nincs. Menyire tervezik ezeket az alkatrészeket?

Nagyon drága hobbi ez tisztára olyan mint a számítógép csak ott nem elromlik hanem elavul de azért még mûködik.
Nagy általánosságban sík terepen megyek nincs gyakran kitéve erõs mászásnak nagy lejtõknek.
Több tíz forintra jön ki egy kilométer ez még kocsival is sokk.
Tekerek hetente 150-200 km. Ennyitõl teljesen szétkel esnie az egész meghajtásnap pedálostul, felnistül . A kormány csapád golyói úgy néztek ki mint a mars felszíne.

Nem tudom más mennyit költ a biciklire de, gyanítom szintén több tízezret évente.
A 4500 enyhe terepezés kategória . Az mit jelent aszfaltot beton utat ?

Nem hitem volna hogy minél drágább annál tõbe fog kerülni. Kibaszottúl idegesít ez az egész mért nem lehet megvenni az használni? Mi az hogy megveszem az szétesik. Azt hiszem kezdem érteni a fogyasztói társadalom lényegét.

Én csak akartam venni egy társat, akivel csavaroghatok. De kaptam egy kényes picsát .

#18
spinny

spinny

    vendég

  • fórumtag
  • 158 hozzászólás
Ne haragudj meg 987!
Szerintem a kerékpárkezelési stílusoddal vagy a testsúlyoddal van a probléma. Már elég régóta kerékpározom, találkoztam én is furcsa esetekkel (95-ös XT hátsóváltó fél évet bírt nálam), de azért az, hogy ennyi minden összejöjjön egy bringán, az lehetetlen. Vagy tényleg peches vagy.
Meg mennyit szoktál tekerni, hogy ennyi idõ alatt így elkopott a meghajtásod?

#19
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.695 hozzászólás
Te tényleg nagyon peches vagy!? Nemtudom jól láttam-e, de ez a Trek 4500-as nem Alivio/Deores? Mert speciel nekem semmi bajom nem volt még ilyen szereléssel, pedig nyúztam ám! Sõt! Egész elégedett voltam vele.

A felni no comment. Mondjuk lehet, hogy túl nagy nyomástól szétszakadhat (mondjuk anyaghibás).
A fékkar még jó, hogy lötyög egy picit!
Egyébként, mint írták már itt, az olcsóbb kategóriájú cuccok, csak enyhe igénybevételre, a drágábbak pedig (sokkal) jobban bírják.

Monoblokkok nem szoktak csak úgy tönkremenni, ha tényleg arra használod, amire adták. Én volt, mikor ~94kg voltam és úgy bunnyzgattam a figomsincs milyen, iszonyat alap monoblokkomon. Még mindig egyben van.

A régi parasztbiciklirõl meg... Az kétszer olyan nehéz, mint egy mostani alu. Betekerni nehezebb, de ha már megy, akkor megy! Apukám acél Schwinn-Csepelje is sokkal kényelmesebben gurul, mint a ~240.000 alu bicóm!
(a váz szögei nagyban befolyásolják a kényelmet)

U.i.: Egyébként ez a Trek nem "enyhe terepezés" kategória? Mert akkor ennek szellemében várj tõle mindent!
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#20
987

987

    vendég

  • fórumtag
  • 119 hozzászólás
Folytatnám a kis történetet. Most 1 ÉVES a gép.
El jött az ideje hogy lecseréljem a komplett meghajtást mert már nagyon idegesítõ volt a lánc megugrása ha odaléptem neki.
Persze a középcsapágy nem volt elég hosszú az új hajtókarhoz hiába kompatibilis a shimano szerint úgy hogy belekerült a negyedik mono is egy év alatt .
A fékkarok letyegtek az elsõ v fék szintén csere éret lett új pedál új elsõ hátsó gumi meg belsõ mivel a régin volt már vagy 25 folt az elsõ váltó maradt de elégé ramatyul néz ki. A hátsó viszont jól szuperál.
Sok-sok nézelõdés pénzköltés után elkészült a felújítót gép.
El is gurultam a benzinkútig pumpálni.
De mit ad isten szétnyílik az elsõ felni úgy 40 cm hosszan szétszakadt . Épen egy hegyes útra indultam volna. Belegondolni sem merek mi lett volna ha a lejtõn úgy ötvennél történik ez meg.
Azért vetem minõségi biciklit mert mint irtam.
nemigen mertem tekerni csak úgy immel-ámmal egyszerûen féltem a bicón.
4 hétig tûnõdtem most mi legyen.
Szerencsére gariba kicserélték a felnit.
Szereztem elõre tárcsás kereket meg egy tárcsaféket remélem a tárcsával nem lesznek gondjaim de nem nagyon bízom benne. Az új felnit meg felrakattam a hátsó helyére mert cudarabbul nézet ki mint az elsõ.

Egy hete volt kész a bicó. Azzal nyugtattam magam most aztán király. Jól vált a váltó faszán megy bár a tárcsától nem vagyok még elragadtatva de így nem kopik a felni. Meg ugye az alkatrészek jobbak mint amik eredetileg rajta voltak.

Aztán a hetedik napon öcsémmel kitaláltuk menjünk ki horgászni.
De hát neki nem volt ott a biciklije. De a régi tyúkólban volt apám fiatalkori nagykerekû fekete gépe.
Egy próbát megér gondoltam. Felpumpáltuk leverettük slaggal.És mûködött finoman forgott a kerék a kormány a hajtómû.
Azt indultunk is.
Útközbe derült ki hogy nem ártott volna az ülést meghúzni meg a hajtókar ékjét beljebb ütni.
De a gép ment. Mi az hogy ment süvítet a sárhányó meg adata a taktust.
Én a több százezer forintos öcsém meg a több százezer éves gépel.
Mondom neki ne menyen olyan gyorsan kímélje a gépet erre õ ’ezzel így kel meni.’
A tempó nekem gyorsnak tûnt nem szoktam így meni én ha egyedül vagyok.
Mondom, cseréljünk már had nézem.
És akkor ráültem rögtön feltûnt milyen kényelmes és milyen volt vele menni.
Hát az leírhatatlan ahogy elkezdtem tekerni csak röhögtem és nem bírtam abbahagyni Figyeltem az ülésre és a hajtókarra el ne letyenjen alólam a sárhányó meg adata a taktust.
Szaros földút traktorcsapások észre sem vetem nem rázott nem dobált simán gurult a göröngyökön át sebesen .Nem hitem el ha eszembe jut még mindig nevetek ezen az egészen.
Ítt tartok hogy egy parasztbicikli megverte a trekem.