Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7416 hozzászólás a témában

#1
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.332 hozzászólás

Köszi szépen!



#2
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.225 hozzászólás
  • LocationSvájc
11-12 es valtok ugyanazok. 10-11 nem kompatibilis
  • Kisherceg és husevotelefonfulke kedveli ezt
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

#3
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.332 hozzászólás

Shimanoból a 12-es rendszerhez előfordulhat, hogy régebbi 10-11-es hosszúkanalas váltók is működnének 12-es karral vagy ez ki van zárva?

Semmi sürgős cserélnivalóm nincs, csak annyira nem tetszenek a mostani váltódizájnok... Egy deore van most fent.


husevotelefonfulke módosította - 2024. március 22. - 09:13


#4
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.540 hozzászólás

És ha vennél hozzá hidrós féket? TRP Hylex RS?

Üresen lifegtetni, pláne cipelni a fékválókart, áhh. Az elsőbe a droppert szokták kötni, az is meredek nekem.

 

Felmerült bennem is de nem tudom megfogdosni nagyon. Ha már menne a GRX kar és fék akkor megvenném a teljes Sram szettet. Az 1x GRX karokat kifejezetten lehet vásárolni drop-os kivitelben.

Amúgy tegnap este is hajtottam és tök jó lett az 1x11 a 10-46-os sorral, szóval csak izgat a dolog de azt nagyon. Tettem a GRX váltóra egy Garbaruk kanalat is (csillió pénzért a görgőket nem onnan vettem) és gyakorlatilag OEM a váltás minősége. 

A nagy S viszont nem figyelt mert a 12 sebességes RDRX822 hibátlanul működik a 11 sebességes GRX karokkal így elég könnyen lehet 50-es 11 sebességges sorokkal upgradelni most, nem feltétlenül kell megvásárolni az 1x12-es új szettet.     


  • Rabbit kedveli ezt

#5
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 992 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Vágjatok virtuálisan nyakon ha álljak le biggrin.png.

Kipróbáltam a Force és a Rival fékváltókarokat is az AXS miatt (hiányzik, az jó cucc volt nekem MTB-n). A nyomorult GRX számomra sokkal szimpatikusabb fogásra és fékezés terén is. Ráadásul gyári betétekkel, még a Trickstuff bele sem került. 

Teljesen elborult ötlet ha meghagyom a Shimano GRX karokat és fékeket és oldalra beteszem ezeket mint váltókarok/gombok? Valahol a hüvelykujjam környékére gondoltam. Van hozzá rendes adapter, szépen körbe lehet bandázsolni. 

https://www.sram.com...dels/ec-blip-b1

Rumor-on olvastam, hogy már önállóan is működőképesek váltókarok nélkül. Ehhez mehetne egy X01 10-50 sor+lánc, és egy GX AXS hátsó váltó. Olyan WolfTooth tányér van elől mely kezeli a Sram Eagle láncot is így azt sem kellene cserélnem.     

És ha vennél hozzá hidrós féket? TRP Hylex RS?

Üresen lifegtetni, pláne cipelni a fékválókart, áhh. Az elsőbe a droppert szokták kötni, az is meredek nekem.


Rabbit módosította - 2024. március 20. - 15:48

  • karakoram kedveli ezt

#6
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.836 hozzászólás

Vágjatok virtuálisan nyakon ha álljak le biggrin.png.

Kipróbáltam a Force és a Rival fékváltókarokat is az AXS miatt (hiányzik, az jó cucc volt nekem MTB-n). A nyomorult GRX számomra sokkal szimpatikusabb fogásra és fékezés terén is. Ráadásul gyári betétekkel, még a Trickstuff bele sem került. 

Teljesen elborult ötlet ha meghagyom a Shimano GRX karokat és fékeket és oldalra beteszem ezeket mint váltókarok/gombok? Valahol a hüvelykujjam környékére gondoltam. Van hozzá rendes adapter, szépen körbe lehet bandázsolni. 

https://www.sram.com...dels/ec-blip-b1

Rumor-on olvastam, hogy már önállóan is működőképesek váltókarok nélkül. Ehhez mehetne egy X01 10-50 sor+lánc, és egy GX AXS hátsó váltó. Olyan WolfTooth tányér van elől mely kezeli a Sram Eagle láncot is így azt sem kellene cserélnem.     

 

basszus, kétszer kellett elolvasnom, mire felfogtam, mit is akarsz. jó nagy hü... izé, nagyon ígéretes ötlet!  biggrin.png  rolleyes.gif

 

(alapvetően bírom a heftölt/tákolt/házi jellegű megoldásokat, lehet, ez is jól működne, de engem zavarna - ha az enyém lenne - hogy a grx fékváltókar váltómechanikája benn "lötyög" a testben, a kar meg értelmetlenül "leng" jobbra-balra... szóval ez inkább a több pénzem van mint ízlésem jellegű megoldás. ofc no offenz! wink.png )


Kisherceg módosította - 2024. március 19. - 20:05

  • karakoram kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#7
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.540 hozzászólás

Vágjatok virtuálisan nyakon ha álljak le biggrin.png.

Kipróbáltam a Force és a Rival fékváltókarokat is az AXS miatt (hiányzik, az jó cucc volt nekem MTB-n). A nyomorult GRX számomra sokkal szimpatikusabb fogásra és fékezés terén is. Ráadásul gyári betétekkel, még a Trickstuff bele sem került. 

Teljesen elborult ötlet ha meghagyom a Shimano GRX karokat és fékeket és oldalra beteszem ezeket mint váltókarok/gombok? Valahol a hüvelykujjam környékére gondoltam. Van hozzá rendes adapter, szépen körbe lehet bandázsolni. 

https://www.sram.com...dels/ec-blip-b1

Rumor-on olvastam, hogy már önállóan is működőképesek váltókarok nélkül. Ehhez mehetne egy X01 10-50 sor+lánc, és egy GX AXS hátsó váltó. Olyan WolfTooth tányér van elől mely kezeli a Sram Eagle láncot is így azt sem kellene cserélnem.     

 



#8
madgab

madgab

    vendég

  • fórumtag
  • 125 hozzászólás
Haza 😁, itt vaddisznók vannak.🙂

Vajon hazaért, vagy megették a farkasok, miközben a telefont nyomkodta? 🙄


  • Kisherceg és donciccio kedveli ezt

#9
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.836 hozzászólás
Vajon hazaért, vagy megették a farkasok, miközben a telefont nyomkodta? 🙄
  • madgab és donciccio kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#10
madgab

madgab

    vendég

  • fórumtag
  • 125 hozzászólás
Nem akarom elkiabálni, de most vagyok éppen az esti köröm közepén és végre sikerült eltalálnom a láncfeszességet, hogy a két alsó fokozat is terheléskor és csak simán tekerve is szinte tökéletes csendben van, remélhetőleg ahogy kopik majd a sor még jobban összecsiszolódnak a lánccal, biztos sokan emlegetik azt aki kitalálta, hogy kézzel kelljen belőni a láncfeszességet. Egyébként kezdem élvezni végre ezt a cuccot.😊
  • zscs kedveli ezt

#11
madgab

madgab

    vendég

  • fórumtag
  • 125 hozzászólás
Wz már egyébként tényleg tragikomédia és egy baromi jó lecke is arról, hogy mindenféle bullshittel reklámozva mindent el lehet adni, hogy így meg úgy müködik, ugye úgy harangozták be, hogy terhelés alatt ami ebikenál kifejezetten jól jön még jobban is vált, na a valóság az, hogy pont terhelés alatt cicereg, a lassúsága nem zavar egyébként, érzésre tök jó sebességgel dobálja a fokozatokat, most este mentem egy kört és direkt kentem neki végig 11-12-ben, a legalsó fokozat 25 km végén már lágyabban és halkabban szólt kicsit, de akkor is mennyire gáz már, hogy egy ilyen drága hajtásrendszert képesek kiadni. A supportos fazonnak küldtem minden szögből pár képet a váltóról erre azt válaszolta, hogy milyen jól néz ki a bringám...😂 Hát köszi b+ !😁
Most küldtem egy videót is terhelés alatt és lazán tekerve, kíváncsi leszek mit ír.

#12
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.633 hozzászólás

Hát mit vártál?? Olcsó húsnak híg a leve! biggrin.pngtongue.png

Bocsi!!! Ez már olyan "kínjában nevet" féle humor. Méregdrágán egy ilyen szart eladni...ez már tényleg közröhej.

És ilyenkor kicsit megnyugodom a kőbalta egyszerűségű felső váltókarommal, ami gyors és pontos - fillérekért)


marton módosította - 2024. március 13. - 22:06

Marci

#13
madgab

madgab

    vendég

  • fórumtag
  • 125 hozzászólás
Ezt öröm, bodottá hallani, reméltem, hogy Te is fogsz írni rá, mert már gondolom szívtál pár bringán vele. :D Egyébként még alig van benne pár km, mert rohadtul idegesített a csörgés, az előző gyári kerékkel tényleg egy fos volt, kb. minden fokozatban, a DT-vel már csak az alsó kettő, este megyek egy kört és közben zenét fogok hallgatni így le.rom, ha csörög zörög és utána megpróbálom újra belőni a láncfeszességet. Köszi Sala, hogy írtál, tiszta idiótának éreztem magam, hogy ennyire szerencsétlen vagyok, hogy nem tudom rendesen beállítani, de ez ilyen ezek szerint. A Sramos ember is feltűnően aggódva érdeklődik mindig az emailjeiben...😂

#14
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.225 hozzászólás
  • LocationSvájc
Miert nem kerdeztel elotte? En a regi axs el megyek epp ezert, az uj direkt felrakos egy fos, lassu, nehez beallitani, lanchossz erzekeny, plusz idonkent ujra kell allitani a lancfeszesseget a 21 es fogaskereken.... Lol
  • madgab kedveli ezt
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

#15
madgab

madgab

    vendég

  • fórumtag
  • 125 hozzászólás
Már fent van a bringán egy ideje, eddig hatalmas csalódás és csak szívok vele, egyszerűen nem lehet normálisan beállítani microtune-nal, hogy a 11-12 alsó két fokozatban ne csörömpöljön, ami a vicc, hogy egy másik 27,5-es hátsó kerékkel Dt 240-es aggyal és kicsit használt de ugyanolyan t-type X0 sorral síri csendes volt, ezért rendeltem egy DT HX 1700-as hátsó kereket, összeraktuk, nyomatékkulccsal ráhúzva az előírt 40 Nm-rel a sort és csörömpöl. Közben kapcsolatban vagyok folyamatosan a Sram support-tal is. Létezik, hogy ennek be kell kopni és elcsendesedik? Egyszerűen hülyét kapok tőle, mikor a másik kerékkel mentem vele zseniálisan működött...

Nagyon sokat agyaltam míg végül megszületett a döntés, hogy megrendeljem, mivel idén lett egy UDH-s vázú bringa is a flottában és június óta 6500 km belement, úgyis már gatya volt a hajtás és kellett volna cserélni, hát megléptem. Sram X0 T-type E-mtb szett, pár napja jött meg, nagyon nagyon kíváncsi leszek rá, a felrakásig még kell várni, mert lesz még egy XD-s kazetta test is ami úton van a hátsó agyhoz.


http://www.kepfeltol...01_17_01_47.jpg



#16
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.225 hozzászólás
  • LocationSvájc
Ezzel semmi uj nincs, sokkal fontosabb a bovden rogzitese a hatsovalton, ket opcio, egyenesen fut , meghuz
komolyabb, felsokategorias valtonal viszont megkeruli a csavart igy a bovden vege elore nez.

en sem tudom mikor melyik, leszedem a csavart az alatettel es latsik a kimaras a bovdennek , ugy kell befuzni


A kanyar hossza meg csak akkor vefolyasolo ha tul rovid , kicsi a radius, amugy nem.


Semmit nem tudok a kerékpárokról hozzád képest de ezt tapasztaltaltam és találtam a Shimano oldalán és sok más helyen utólag. A modern váltók és vázak esetében ahova ez kell nem fut egyenesen ott a kábel, kis vacak darabka és eléggé törik hagyományos (jó minőségű) ház esetében.
Feltűnő, hogy ad a Shimano egy elég hosszú darabka bowdent több váltótípus mellé, ennyire azért a Shimano sem rendes és nagylelkű. Kifejezetten a váz és a hátsó váltó közé van az ajánlás a modern road és gravel váltók esetében.

otrs900.jpg


  • Rabbit kedveli ezt
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

#17
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.288 hozzászólás

Ezen porvédős az egyik oldal, szóval valamire nagyon vigyázni akarnak az biztos smile.png

 

 

Nem tudom megítélni. 

Az biztos, ahogy a képen is látszik a bowden csatlakozás a váltóknál máshova került (ez annyira nem újkeletű) de közben a vázaknál is átkerült a kilépő bowden helye nagyjából oda ahol nekem a Giant bringán van és a képen is (Shimano dealer használati útmutatóból van).  

De valami biztosan van

az lényegtelen, h porvédős. attól még koszolódni fog.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#18
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.540 hozzászólás

az a kis darabka bovdenház sok galibát tud okozni. az koszolódik a lehamarabb. én pl a téli bringámon kb havonta cserélem. 

 

Ezen porvédős az egyik oldal, szóval valamire nagyon vigyázni akarnak az biztos smile.png

 

Tehát tervezési bibi, amit megoldottak egy darabka fékbovdenházzal. Ügyes!

 

Nem tudom megítélni. 

Az biztos, ahogy a képen is látszik a bowden csatlakozás a váltóknál máshova került (ez annyira nem újkeletű) de közben a vázaknál is átkerült a kilépő bowden helye nagyjából oda ahol nekem a Giant bringán van és a képen is (Shimano dealer használati útmutatóból van).  

De valami biztosan van



#19
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.288 hozzászólás

az a kis darabka bovdenház sok galibát tud okozni. az koszolódik a lehamarabb. én pl a téli bringámon kb havonta cserélem. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#20
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.836 hozzászólás
Tehát tervezési bibi, amit megoldottak egy darabka fékbovdenházzal. Ügyes! 😄

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"