Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Giant

- - - - -

  • Please log in to reply
3192 replies to this topic

#61
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Nagyon köszi, hogy próbáltatok segíteni!

 

Szinte hihetetlen, de a gyártónál (WTC) felbukkant egy ilyen alu verziója, le is csaptam rá. Ezt már reszelnem sem kell. smile.png No ezzel ez megoldódott.

 

Azzal képben vagytok egyébként, hogy a 12-es Shimano láncokhoz más narrow-wide profil jó, mint a korábbi 11-sebességes Shimanókhoz és a SRAM 11 és 12-sebességes láncaihoz? Jó, ez már másik topikba való, csak ha már ennyi hozzászólás született itt a lánctányér témában, hát leírom. AbsoluteBlack és WolfTooth külön lánctányérokat kínál már a 12-sebességes Shimano rendszerekhez. (Vegytiszta bábeli zűrzavar ez is már...)

en garbarukot vettem a 12es xt hajtomuhoz, jo sulyban van a tiz tonnas xt tanyer helyett. jol mukodik, szepen fut, lancleesesem meg nem volt vele, a lancvonala vmivel jobb, mint a gyarie.


Edited by arn, 2020. December 04. - 17:45.


#62
Papszi

Papszi

    vendég

  • fórumtag
  • 203 posts

Nagyon köszi, hogy próbáltatok segíteni!

 

Szinte hihetetlen, de a gyártónál (WTC) felbukkant egy ilyen alu verziója, le is csaptam rá. Ezt már reszelnem sem kell. smile.png No ezzel ez megoldódott.

 

Azzal képben vagytok egyébként, hogy a 12-es Shimano láncokhoz más narrow-wide profil jó, mint a korábbi 11-sebességes Shimanókhoz és a SRAM 11 és 12-sebességes láncaihoz? Jó, ez már másik topikba való, csak ha már ennyi hozzászólás született itt a lánctányér témában, hát leírom. AbsoluteBlack és WolfTooth külön lánctányérokat kínál már a 12-sebességes Shimano rendszerekhez. (Vegytiszta bábeli zűrzavar ez is már...)

A 12-es shimano rendszer elmegy hagyományos narrow-wide lánckerékkel is, csak a Shimano féle Quicklinket kell lecserélni egy Sram Eagle 12-es PowerLink-re. Teszteltem.


  • Rabbit likes this

#63
osi22

osi22

    vendég

  • fórumtag
  • 162 posts

Nagyon köszi, hogy próbáltatok segíteni!

 

Szinte hihetetlen, de a gyártónál (WTC) felbukkant egy ilyen alu verziója, le is csaptam rá. Ezt már reszelnem sem kell. smile.png No ezzel ez megoldódott.

 

Azzal képben vagytok egyébként, hogy a 12-es Shimano láncokhoz más narrow-wide profil jó, mint a korábbi 11-sebességes Shimanókhoz és a SRAM 11 és 12-sebességes láncaihoz? Jó, ez már másik topikba való, csak ha már ennyi hozzászólás született itt a lánctányér témában, hát leírom. AbsoluteBlack és WolfTooth külön lánctányérokat kínál már a 12-sebességes Shimano rendszerekhez. (Vegytiszta bábeli zűrzavar ez is már...)

Én a oneup switch lánctányérnál figyeltem fel erre. Végül nem váltottam oválisra, de tényleg erre figyelni kell. Ahogy quicklinket se érdemes Sram és Shimano között váltani:) 



#64
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,861 posts
Ne sokkolj!! Én már akkor ledobtam a láncot 😁, mikor kiderült, hogy a 10-es láncnak van jobb és bal oldala...
  • Rabbit likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#65
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,301 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Igen, most ott tartunk, hogy ki fogja kireszelni Zsoltinak a kínai lánckereket megfelelőre. smile.png

 

Nagyon köszi, hogy próbáltatok segíteni!

 

Szinte hihetetlen, de a gyártónál (WTC) felbukkant egy ilyen alu verziója, le is csaptam rá. Ezt már reszelnem sem kell. :) No ezzel ez megoldódott.

 

Azzal képben vagytok egyébként, hogy a 12-es Shimano láncokhoz más narrow-wide profil jó, mint a korábbi 11-sebességes Shimanókhoz és a SRAM 11 és 12-sebességes láncaihoz? Jó, ez már másik topikba való, csak ha már ennyi hozzászólás született itt a lánctányér témában, hát leírom. AbsoluteBlack és WolfTooth külön lánctányérokat kínál már a 12-sebességes Shimano rendszerekhez. (Vegytiszta bábeli zűrzavar ez is már...)



#66
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 995 posts
  • LocationKelenföld

Kínai van könnyedén:

https://www.aliexpre...earchweb201603_

 

https://www.aliexpre...earchweb201603_

 

Elviekben ez is jó lehet?

Igen, most ott tartunk, hogy ki fogja kireszelni Zsoltinak a kínai lánckereket megfelelőre. smile.png


  • Kisherceg likes this

#67
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,636 posts

Edit/Update:

kiment a fejemből; ha találkozna valamelyikőtök ilyen lánctányérral, 104 BCD/30t és jelezné, azt nagyon megköszönném! Sajnos csak ezt tudom felszerelni Boost Quarq DZero spiderre, ezt eleve arra tervezték. Semmelyik másik nem megy rá fel, ez az egyedüli a piacon... https://r2-bike.com/...CD-104-30-Teeth

 

Kínai van könnyedén:

https://www.aliexpre...earchweb201603_

 

https://www.aliexpre...earchweb201603_

 

Elviekben ez is jó lehet?


Marci

#68
osi22

osi22

    vendég

  • fórumtag
  • 162 posts

Köszi!

egyetértek, jó példa az ár-érték arányra ez: https://www.radon-bi...ragger-70-2021/

Ahogy említettem, bevállaltam a többletköltséget cserébe azért, hogy 2-3 hónappal előbb, és főleg, téli körülmények között jókat bringázhassak. Az idő meg pénz, de hát ez már elcsépelt közhely. wink.png

 

Amit nem említettem még: 11-es váltást terveztem eleve tenni rá, a fiókomban ott vár ide a régi 11-es GX váltó + GX váltókarom egy 10-42t-ről 10-44t-re tuningolt X01 kazettával és várja, mikor hullik szét és egyben le a gyári hajtáslánc. Addig is tesztelem ezt a 12-es rendszert, szerviznaplóval, hogy aztán megoszthassam tapasztalataimat veletek.

Ugye 2 szett SRAM XX1 Eagle AXS váltásunk van 2 különböző montin párommal jelenleg és már írtam arról, hogy alig 0.25-ös nyúlásnál tartok az első lánccal egyiken 7400 km, számtalan verseny, sarazás, téli használat és már majdnem 1.5 év után. Kíváncsi vagyok, ez az alsó kategóriás SRAM lánc ehhez képest mit tud, ugyanúgy Squirt Lube-bal történő kenés mellett. De ahogy írtam, erről úgyis beszámolok majd. Ismertek... wink.png

 

Edit/Update:

kiment a fejemből; ha találkozna valamelyikőtök ilyen lánctányérral, 104 BCD/30t és jelezné, azt nagyon megköszönném! Sajnos csak ezt tudom felszerelni Boost Quarq DZero spiderre, ezt eleve arra tervezték. Semmelyik másik nem megy rá fel, ez az egyedüli a piacon... https://r2-bike.com/...CD-104-30-Teeth

 

Na ja, én a luxomat nem szívesen amortizálnám le a téli bicajozással, úgyhogy beköltöztem a lakásba és a zwift világában próbálom a tekerési vágyam csillapítani több-kevesebb sikerrel :)

Különben ha PG-1230-as kazettád van, arról nem írnak tartósság terén sok jót, nem tudom az sx mennyivel gyengébb, de attól sem várnék sokat.



#69
osi22

osi22

    vendég

  • fórumtag
  • 162 posts

volt már ilyenem több, teljesen OK. Van spéci 10mm-es WolfTooth csavarom direkt ezekhez.

A fotó jobb oldalán a belső körívet nézd, ott van egy bemarás. Quarq DZero erőmérőkön pont oda esik a CR2032 elemtartó. Semmelyik másik gyártó termékén nincsen ilyen, WT így is reklámozza ezeket. Egyébként alu verzió is létezik, csak az is out of stock mindenhol. Nekem bármelyik jó lenne.

Mindenképp mókuskerék áttétel kell? 32-est itt kapsz:

https://www.bike-com...ainring-p63986/



#70
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 995 posts
  • LocationKelenföld

Azért van menet a furatokban, mert a 30T nem fér el az anyákkal együtt, így a lánctányérba rögzül a csavar.

A kimarást -akár acél, akár alu- egy állvánoys fúró + házibarkács csiszolóhengerrel megcsinálom némi rászánt idő alatt. Ez jól kivitelezhető, tényleg nem kell hozzá különösebben spéci szerszám. Jobb ötletem nincs, amúgy 30T kínai lánckerekem van is valahol, bár biztos puhább a márkás aluknál.

 

Na, ezt nem tudtam, hogy midegyik 30-as ilyen.

De pont ezt akartam mondani, egy rendes reszelőkészlet és egy satu is elég, a kínai lánckerékben van elég anyag amúgy is. Ennyiért nem áll meg az élet, pláne egy téli bicajon.


Edited by Rabbit, 2020. December 02. - 16:13.


#71
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,681 posts

Azért van menet a furatokban, mert a 30T nem fér el az anyákkal együtt, így a lánctányérba rögzül a csavar.

A kimarást -akár acél, akár alu- egy állvánoys fúró + házibarkács csiszolóhengerrel megcsinálom némi rászánt idő alatt. Ez jól kivitelezhető, tényleg nem kell hozzá különösebben spéci szerszám. Jobb ötletem nincs, amúgy 30T kínai lánckerekem van is valahol, bár biztos puhább a márkás aluknál.


  • Rabbit likes this

#72
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 995 posts
  • LocationKelenföld

volt már ilyenem több, teljesen OK. Van spéci 10mm-es WolfTooth csavarom direkt ezekhez.

A fotó jobb oldalán a belső körívet nézd, ott van egy bemarás. Quarq DZero erőmérőkön pont oda esik a CR2032 elemtartó. Semmelyik másik gyártó termékén nincsen ilyen, WT így is reklámozza ezeket. Egyébként alu verzió is létezik, csak az is out of stock mindenhol. Nekem bármelyik jó lenne.

Ahha, akkor rendes sima furatos is jó lenne? Elfér a hajjtóműcsavar anyája is?



#73
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,301 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

volt már ilyenem több, teljesen OK. Van spéci 10mm-es WolfTooth csavarom direkt ezekhez.

A fotó jobb oldalán a belső körívet nézd, ott van egy bemarás. Quarq DZero erőmérőkön pont oda esik a CR2032 elemtartó. Semmelyik másik gyártó termékén nincsen ilyen, WT így is reklámozza ezeket. Egyébként alu verzió is létezik, csak az is out of stock mindenhol. Nekem bármelyik jó lenne.



#74
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
A kozepkategoriat (xt) lassan 5000+ euros bringara raknak :( vagy epp a multkor linkeltem giantet 8500 usd, es a hatsovalto volt rajta xtr, amugy xt az egesz.

#75
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 995 posts
  • LocationKelenföld
Edit/Update:

kiment a fejemből; ha találkozna valamelyikőtök ilyen lánctányérral, 104 BCD/30t és jelezné, azt nagyon megköszönném! Sajnos csak ezt tudom felszerelni Boost Quarq DZero spiderre, ezt eleve arra tervezték. Semmelyik másik nem megy rá fel, ez az egyedüli a piacon... https://r2-bike.com/...CD-104-30-Teeth

wolftooth-chainring-stainless-steel-1-sp

Nézem a linket, de nem látom, mi a spéci ezen? 104 BCD, 30 fogas, acél? Keskenyebb az egész, vagy kiszedtek a furatoknál a "talpaknál" az anyagból?

Edit: továbblapoztam a képeket, menet van a furatokban.... ajjaj. Nincs jó fémiparos ismerősöd? Állványos fúróval legalább?


Edited by Rabbit, 2020. December 02. - 14:35.


#76
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,301 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ízlések és pofonok, de én akkor is túlárazottnak tartom ezt a konfigot. Persze ha ez a geo meg trail-es vonal a preferált, akkor idővel minden gyengébb láncszemet le lehet cserélni rajta.  Én amikor legelőször láttam az NX-et, majd lehetőségem is volt kipróbálni, megdöbbentem, mennyire gagyi az egész. Elvileg deore szintre árazták be, de szerintem köszönőviszonyban sincs a kettő. Mindenestre jó tekerést, és sok örömet az új cangával!

Köszi!

egyetértek, jó példa az ár-érték arányra ez: https://www.radon-bi...ragger-70-2021/

Ahogy említettem, bevállaltam a többletköltséget cserébe azért, hogy 2-3 hónappal előbb, és főleg, téli körülmények között jókat bringázhassak. Az idő meg pénz, de hát ez már elcsépelt közhely. wink.png

 

Amit nem említettem még: 11-es váltást terveztem eleve tenni rá, a fiókomban ott vár ide a régi 11-es GX váltó + GX váltókarom egy 10-42t-ről 10-44t-re tuningolt X01 kazettával és várja, mikor hullik szét és egyben le a gyári hajtáslánc. Addig is tesztelem ezt a 12-es rendszert, szerviznaplóval, hogy aztán megoszthassam tapasztalataimat veletek.

Ugye 2 szett SRAM XX1 Eagle AXS váltásunk van 2 különböző montin párommal jelenleg és már írtam arról, hogy alig 0.25-ös nyúlásnál tartok az első lánccal egyiken 7400 km, számtalan verseny, sarazás, téli használat és már majdnem 1.5 év után. Kíváncsi vagyok, ez az alsó kategóriás SRAM lánc ehhez képest mit tud, ugyanúgy Squirt Lube-bal történő kenés mellett. De ahogy írtam, erről úgyis beszámolok majd. Ismertek... wink.png

 

Edit/Update:

kiment a fejemből; ha találkozna valamelyikőtök ilyen lánctányérral, 104 BCD/30t és jelezné, azt nagyon megköszönném! Sajnos csak ezt tudom felszerelni Boost Quarq DZero spiderre, ezt eleve arra tervezték. Semmelyik másik nem megy rá fel, ez az egyedüli a piacon... https://r2-bike.com/...CD-104-30-Teeth

wolftooth-chainring-stainless-steel-1-sp


Edited by zscs, 2020. December 02. - 14:11.

  • Kisherceg likes this

#77
osi22

osi22

    vendég

  • fórumtag
  • 162 posts

Köszi, remélem sikerült leírnom a lényeget. Átolvasás nélkül posztoltam ide, pár dolog kimaradt: például 3 kulacstartónak is van hely a vázon, az alsóváz felső részén három csavarral ráadásul. A csak az első háromszögben fut rejtett módon a vázban. Egy esetleges fékcserénél ezért körülményesen fűzhető be majd a fékcső, arra számítok.

 

Marci: 29 2-est részben a fékek miatt nem akartam, azon elég halovány fékek vannak és nem akartam egyből cserével kezdeni. Az SX/NX mix hajtásláncról sajnos nem gondoltam, hogy csalódás lehet. Jó-jó, működik azért, elvagyok vele. Ahogy írod, télre jó lesz. wink.png A cél az volt, hogy egyszerre tudjam használni, ne egyből építgetéssel kezdjek. Ha jól rémlik, 29 2-es is itt lett volna november végére. Fene tudja, talán jobb lett volna. Gondolkoztam ám azon is, de még mennyit, hajjaj! Aztán mégis az 1-eske lett.

 

Készítettem egy Excel-táblát egy esetleges építésre nézve, postával ~350 ajrós On-One Scandal 29 trail/AM aluvázra és hasonló szintű alkatrészekkel bizony nem bírtam 2100 EUR alatt kihozni. Ráadásul itt-ott komoly kompromisszumokkal. Ezért döntöttem egy új komplett bringa mellett. Másrészt, szinte alig van olyan gyártó, aki 1-2 hónapon belül ígérte volna, amit kinéztem. Hasonló merevfarúak közül néztem ezeket: Orbea, Nukeproof Mega HT, Radon Cragger, Merida Big.Trail 600 stb., volt, ami március előtt se lett volna meg.

 

Úgy voltam vele, oké, kompromisszumos lesz, de legalább lesz egy jó alap vázam. És ez így is van, engem a PressFit csapágy sem zavar, vannak szerszámaim hozzá és alapvetően a belső bowdenezés inkább volt az, ami elgondolkoztatott. De hát a fene sem vár hónapokat (itt megerősítve Mars által leírtakat), ha lehet csapatni már novemberben - hát bevállaltam. Oké, panaszkodok itt meg kritizálom a felszereltséget, a váltás minőségét, de azért az utóbbi 3 hét alatt csak-csak nem ültem más bringán! biggrin.png

Ízlések és pofonok, de én akkor is túlárazottnak tartom ezt a konfigot. Persze ha ez a geo meg trail-es vonal a preferált, akkor idővel minden gyengébb láncszemet le lehet cserélni rajta.  Én amikor legelőször láttam az NX-et, majd lehetőségem is volt kipróbálni, megdöbbentem, mennyire gagyi az egész. Elvileg deore szintre árazták be, de szerintem köszönőviszonyban sincs a kettő. Mindenestre jó tekerést, és sok örömet az új cangával!



#78
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,301 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Köszi, remélem sikerült leírnom a lényeget. Átolvasás nélkül posztoltam ide, pár dolog kimaradt: például 3 kulacstartónak is van hely a vázon, az alsóváz felső részén három csavarral ráadásul. A csak az első háromszögben fut rejtett módon a vázban. Egy esetleges fékcserénél ezért körülményesen fűzhető be majd a fékcső, arra számítok.

 

Marci: 29 2-est részben a fékek miatt nem akartam, azon elég halovány fékek vannak és nem akartam egyből cserével kezdeni. Az SX/NX mix hajtásláncról sajnos nem gondoltam, hogy csalódás lehet. Jó-jó, működik azért, elvagyok vele. Ahogy írod, télre jó lesz. ;) A cél az volt, hogy egyszerre tudjam használni, ne egyből építgetéssel kezdjek. Ha jól rémlik, 29 2-es is itt lett volna november végére. Fene tudja, talán jobb lett volna. Gondolkoztam ám azon is, de még mennyit, hajjaj! Aztán mégis az 1-eske lett.

 

Készítettem egy Excel-táblát egy esetleges építésre nézve, postával ~350 ajrós On-One Scandal 29 trail/AM aluvázra és hasonló szintű alkatrészekkel bizony nem bírtam 2100 EUR alatt kihozni. Ráadásul itt-ott komoly kompromisszumokkal. Ezért döntöttem egy új komplett bringa mellett. Másrészt, szinte alig van olyan gyártó, aki 1-2 hónapon belül ígérte volna, amit kinéztem. Hasonló merevfarúak közül néztem ezeket: Orbea, Nukeproof Mega HT, Radon Cragger, Merida Big.Trail 600 stb., volt, ami március előtt se lett volna meg.

 

Úgy voltam vele, oké, kompromisszumos lesz, de legalább lesz egy jó alap vázam. És ez így is van, engem a PressFit csapágy sem zavar, vannak szerszámaim hozzá és alapvetően a belső bowdenezés inkább volt az, ami elgondolkoztatott. De hát a fene sem vár hónapokat (itt megerősítve Mars által leírtakat), ha lehet csapatni már novemberben - hát bevállaltam. Oké, panaszkodok itt meg kritizálom a felszereltséget, a váltás minőségét, de azért az utóbbi 3 hét alatt csak-csak nem ültem más bringán! :D



#79
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 995 posts
  • LocationKelenföld

Eléggé off leszek, csak a belépő cuccokra reagálok:

Az SX/NX váltásról ennyire nem volt lesújtó véleményem, de azért visszalépésnek éreztem a 11-es GX-ről átülve. Első körben felkerült helyette az (ó, jessz, megint kattog!) aztán apróból lőttem egy GX Eagle-t, az az olcsó-nehéz lemez sorral is sokkal meggyőzőbb lett. Amúgy az én sorom "csak" 612 g, ha jól emlékszem, nem tudtam, hogy van még lejjebb tongue.png) A fékekről kb ugyanez a tapasztalatom, annyi különbséggel, hogy nekem elöl is 2 dugattyús volt, és hátul viszont elég volt, mivel a sima 29-es keréknek azért nincs akkora tapadása, főleg az akkor még kopottas hátsó gumival. Én valahol itt húznám meg a használhatóság alsó határát. 

Ha, szabad ilyet kérnem, szívesen vennék a megfelelő topikban erről egy kicsit bővebb tapasztalatot.

 

Pont az NX / GX 1x12-es komplett szett költségvetését tervezem, fontos sarokpont, hogy egy hope pro2 evo HG hátsóagyra kell ezt rátennem: van hozzá kokainárban XD mechanika, de nem venném meg, ha nem muszáj. De ugye alurotoros...amit Zsolti tegnap írt, kicsit megrémített.

Eddig abba a hitbe ringattam magam, hogy a NX kb. SLX szinten van. Naiv vagyok?

 

(Egyelőre ebből okosodtam:https://www.youtube....list=LL&index=1)

 

Köszi, előre is!


Edited by Rabbit, 2020. December 01. - 15:23.


#80
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 posts

2021 Fathom 29 1, test / teszt /review. Vagy valami ilyesmi.

 

Köszi szépen, ez igen részletes, és érdekes beszámoló volt.

Szerintem a magazinban csak szeretnének ilyet írni (minden rosszindulat nélkül) és régi bicajosként hiányolom is ezt onnan. Hol van az már, hogy teljesen szétszedtek egy bringát a teszt miatt, megmérték, majd megépítették, és az eközben szerzett tapasztalatokról is beszámoltak a használat közbeniek mellett. 

 

A Giant igen jónak tűnik a leírás alapján, főleg a váz kialakítás tetszik a nagy gumiférőhellyel, okos kábelezéssel. Nekem nem számítana, de a két kulacshely is kiemelkedő szerintem a kategóriában. 

 

A váltás/felszereltség olyan amilyen, ezek szerint használható. Idővel kb mindenhez hozzá kell nyúlni, ha az ember egy minőségi, jó súlyú, jól működő, megbízható és tartós bringát akar összehozni. Én ezért döntöttem az építés mellett, hogy ne cserélgetéssel érjem el ezt az ideális állapotot, hanem azonnal. Persze, még mindig a komplett bringa a jobb választás ennek ellenére is szerintem, mert Te már használod a gépet, és ahogy kopik, majd fejleszted. Végül a csereberével együtt is olcsóbban, vagy ugyanannyiból jössz majd ki, mint én a darabokból összerakottal. Csakhogy, lehet, hogy nálam ez még egy év, Te meg már, meg most, meg addig nagyon jókat fogsz bicajozni. És ez talán mindennél fontosabb. :)