Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Magellan

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
5103 hozzászólás a témában

#41
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 888 hozzászólás

Szép lehetett akkoriban, bár való igaz, nem illik rá az a teló, a geo végett.

Halkan kérdem, mivel ez nem az a topik :), milyen Konaról van szó (évjárat, név)?

Halkan mondom: Kona Pahoehoe. Évjáratot nem tudom, használtan vettem, 2000 körüli lehet. A festék már akkor erősen lepattogzott róla, amikor vettem, de utánanéztem, ezeknek ez volt a típushibája. (Szóval nem a különösképpen kemény használat miatt lett ilyen.) Ez olyan 2003 körül lehetett, esetleg 2004.

 

A Pyxis vázat 2002 nyarán vettem Szombathelyen, ahol munkakeresés ügyben jártam, és ráérő időmben benéztem egy bicikliboltba... Vettem hozzá kormánycsapágyat is (szintén FSA Orbit), és be is rakattam velük, mert a saját magam általi csapágycsésze-bepréselés nem mindig szokott jól sikerülni. De qrvák voltak, mert a spéci nyergcsőbilincset nem adták hozzá, úgy kellett később esztergáltatnom egy hasonló méretűből. A komplett építés olyan 250e Ft körül állt meg, ami akkoriban azért még pénz volt egy bringáért, pedig beépítettem használt alkatrészeket is bőven.

 

A Marzo Z2-est azért irigylem tőled. Kár, hogy nem ugrottam rá, amikor árultak ilyet... A lentebb említett túrán rámentem arra a kavicsos bringaútra, ami még a vidámpettingi szerpentin előtt megy le Monoszló felé. (Amikor legutóbb Kapolcsra mentem arrafelé, akkor szúrtam ki, most kifejezetten azt akartam megnézni.) Az eleje olyan sima, hogy akár országútival is lehetne menni rajta. Később lett normál terepi kocsinyom, a végén meg lejtőn lefelé le kellett szállnom és tolnom, mert öklömnyi fekete éles szélű kövekkel volt kirakva. Akkorákat vágott az alkaromra, hogy pár száz méter után nem bírtam tovább. Na, oda kellett volna a teló... (Szerencsére oda már közel volt a tükörsima szőlészeti út Balatoncsicsó határában.)


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#42
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 429 hozzászólás

Egyébként nálam így néz ki a jelenlegi szetápp, ha valakit érdekel és szeret a részletekben elmerülni. :)

 

1998 MAGELLAN CRUX

Váz: Fuji CR-MO Light Double butted

Villa:  Marzocchi Bomber Z2 Super Fly

Kormányszár: Ritchey Comp 1  1/8 (120mm)

Kormány: Ritchey Comp (580 mm)

Kormánycsapágy: FSA Orbit Conix

Fékkar: AVID SD 2.0L

Fék: AVID SD 25

Váltókar: Shimano Deore XT (SL M740)

Első váltó: Shimano Deore XT (FD-M739)

Hátsó váltó: Shimano Deore XT (RD-M739 SGS)

Hajtómű: Shimano Deore LX (FC-M569 4arm)

Monoblokk: Shimano Deore LX (BB-UN51)

Pedál: Shimano Deore XT (PD-M747)

Első agy: Shimano Deore LX  (HB-M564)

Hátsó agy: Shimano Deore LX  (FH-M565)

Kazetta: Shimano CS-HG50 (11-30) 8speed

Lánc: Sram PC870

Első felni: Ritchey Rock PRO

Hátsó felni: Ritchey OCR  PRO

Küllő: DT Swiss Champion

Gumik:  IRC SERAC XC 2.1

Nyereg: Selle Italia Flite Titanium

Nyeregcső: Ritchey Expert 29.6  (350mm)

Nyeregcső bilincs: BTS

Egyéb: Azonic kulacstartó, AVID Rollamajing, Jagwire bovden, ACOR(ODI) markolat(dugó)


talpfa módosította - 2019. augusztus 22. - 08:43


#43
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 429 hozzászólás

Tovább is van, mondjam még? Illetve az előzmények, annak a bizonyos "kócerájnak", az első építésnek az ismertetése: Az akkoriban még jónak tartott Hungary:A villa mellett egy akkoriban még modernnek számító ISIS-es FSA V-drive hajtómű volt rajta, Mars agyakra fűzött Ritchey OCR-Rock comp felnik, változó átmérőjű küllőkkel, és persze Ritchey külsőkkel. 3x9-es SRAM 7.0 váltás és sor, Avid Arch Rival fékekkel, Avid fékkarokkal. (Valamiért akkor nem akartam Shimanot, mert csak. Csak az első váltó volt Shimano, most is az van rajta. A Kona váznak más a nyeregvázcső átmérője, ahhoz mindenképpen vennem kellett egy újat.) Ritchey stucni, Ritchey kormány, Ritchey szarvak, Ritchey markolat...

Szóval onnan, hogy összeraktam egy bringát az akkor általam az elérhető legjobbnak tartott cuccokból, eljutottunk odáig, hogy mindegy, hogy mi van rajta, mindegy, hogy hogy néz ki, csak működjön, és tudjak vele menni minél többet... Különös tekintettel a harmadik sorodra. (A sérüléseket egyébként nem használat közben szedte össze, hanem tárolás, letámasztás, másik bringának nekitámasztás, ilyesmi során.)

 

A slusszpoén? Fent említett cuccok még mind megvannak, a már említett Kona vázon. Amivel a 160 centis lányom, teljesen leeresztett nyereggel, kvázi hasalva, de úgy otthagyott bennunket a kollégámmal amikor a legutóbb voltunk a Mega-Bakonyon, mint a szél. (Előző évről meg még van is valahol egy kép, én megyek a Pyxisen, ő meg akkor még megmaradt mögöttem a Konán.) Megérdemelt hát egy méretre jobban hozzá illő biciklit...

Hm, mi lenne, ha visszahúznám azt a nyeregcsövet, meg átmókolnám azt a Konát egy kicsit jobban az én méretemre? Végül is neki már ott a Kreidler...

Szép lehetett akkoriban, bár való igaz, nem illik rá az a teló, a geo végett.

Halkan kérdem, mivel ez nem az a topik :), milyen Konaról van szó (évjárat, név)?



#44
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 888 hozzászólás

Hát ez egy szép kerek történet lett. :)

Az a villa egyébként nagyon illik az összképbe.

Szerintem használd egészséggel, így ahogy van, sok örömöd legyen vele.

Érdemes a vázra vigyázni, megérdemli, bárhol is használod. Ritka madár. :)

Tovább is van, mondjam még? Illetve az előzmények, annak a bizonyos "kócerájnak", az első építésnek az ismertetése: Az akkoriban még jónak tartott Hungary:A villa mellett egy akkoriban még modernnek számító ISIS-es FSA V-drive hajtómű volt rajta, Mars agyakra fűzött Ritchey OCR-Rock comp felnik, változó átmérőjű küllőkkel, és persze Ritchey külsőkkel. 3x9-es SRAM 7.0 váltás és sor, Avid Arch Rival fékekkel, Avid fékkarokkal. (Valamiért akkor nem akartam Shimanot, mert csak. Csak az első váltó volt Shimano, most is az van rajta. A Kona váznak más a nyeregvázcső átmérője, ahhoz mindenképpen vennem kellett egy újat.) Ritchey stucni, Ritchey kormány, Ritchey szarvak, Ritchey markolat...

Szóval onnan, hogy összeraktam egy bringát az akkor általam az elérhető legjobbnak tartott cuccokból, eljutottunk odáig, hogy mindegy, hogy mi van rajta, mindegy, hogy hogy néz ki, csak működjön, és tudjak vele menni minél többet... Különös tekintettel a harmadik sorodra. (A sérüléseket egyébként nem használat közben szedte össze, hanem tárolás, letámasztás, másik bringának nekitámasztás, ilyesmi során.)

 

A slusszpoén? Fent említett cuccok még mind megvannak, a már említett Kona vázon. Amivel a 160 centis lányom, teljesen leeresztett nyereggel, kvázi hasalva, de úgy otthagyott bennunket a kollégámmal amikor a legutóbb voltunk a Mega-Bakonyon, mint a szél. (Előző évről meg még van is valahol egy kép, én megyek a Pyxisen, ő meg akkor még megmaradt mögöttem a Konán.) Megérdemelt hát egy méretre jobban hozzá illő biciklit...

Hm, mi lenne, ha visszahúznám azt a nyeregcsövet, meg átmókolnám azt a Konát egy kicsit jobban az én méretemre? Végül is neki már ott a Kreidler...


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#45
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 888 hozzászólás

Ha beszólásnak érezted amit írtam vagy bántó voltam, elnézést.

Nem vettem beszólásnak, te már úgyis ismerted a történetet nagyrészt. Tudom, hogy downgrade.


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#46
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.836 hozzászólás

...nagyon hosszú poszt..


Ha beszólásnak érezted amit írtam vagy bántó voltam, elnézést.

Kisherceg módosította - 2019. augusztus 21. - 20:22

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#47
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 429 hozzászólás

Nem gyári a villa. Még csak nem is ugyanabban az országban, nem ugyanabban az évben vettem a vázzal.
Először egy Hungary:A telóval volt összerakva. De azzal nem lett jo a geo, "hanyattestem" vele egy komolyabb emelkedőn. Akkor megmérgesedtem, vettem az apróból egy Kona Pahoehoe vázat, és átszereltem arra az egész kócerájt. A merev villát már később vettem, Parndorfban, a Katarga outletben, amikor egyszer hazafelé jöttünk egy céges meetingről Bécsből. Az csak szerencse, hogy stimmel a színe a vázzal, de jól látod, tényleg Tange matrica van rajta.

 

Ezután egy darabig single speednek volt megépítve, rugós láncfeszítővel. A SS cuccokat aztán a fiam kapta meg egy Mongoose Thunderball vázba, miután valaki felhívta a figyelmemet arra, hogy a vékonyfalú Kona vázzal és a Hungary:A telóval ugratgatnia árthat a fogaknak... A Pyxis ezután megint csak porosodott a padláson, mígnem használt cuccokkal lett újra kistafírozva a Maxi-Bikeból. Na, akkor majdnem full XT volt, kivéve a hajtóművet, egy Truvativ Stylo-t. (Az volt akciós a LBS-ban.) A "direktkurva" fékeket meg az USA-ból hoztam, nem valami nagy szám egyébként, de errefelé ritkaság. A váltókarok nem sokáig voltak XT-k, mert a jobbos gyakorlatilag a beüzemeléskor bedöglött. Újat csak Alivióból tudtam venni, meg akkor már vettem egy új Alivio hátsó váltót a kissé kotyogós használt XT helyett.

Mint említettem, a mostani hajtás és kerekek egy 25e Ft-os, Kelet-Magyarországi, külföldről hozott használt cuccokat áruló ócskapicról hozott "donor" bringáról valók. Amit akkor nem is azzal a szándékkal hozattam, hogy erre tegyem át róla a cuccokat. (A szarvak is arról valók, de azokat le fogom szedni. Nem kell mindent felhasználni csak azért, mert van...) A fékváltókarok meg egy másikról... (Az Alivio hajtómű egyébként kifejezetten választási szempont volt, mert képen látszott, hogy még épek a fogai, és bontható. (A Kreidler egy olyan Sünturhával jött, amin a kistányér a középsőhöz volt rögzítve, és a csavaroknak látszó micsodákról közelebbről nézve kiderült, hogy nem bonthatók.) Csak ott szúrtam el, hogy ez valami egyetlen évjáratban gyártott, lehetetlen lyukkörű modell. Szóval leszedni le lehet róla a lánckerekeket, csak éppen újakat nem kapni helyette sehol...)

Csak aztán végül úgy alakult, hogy a lányom kapta meg a Kreidler vázba a Truvativ Stylo-t, a Mavic-XT kerekeket, az XT fékkarokat, a vadiúj 8-as Alivio váltást... Nekem meg maradt ez.

Mivel pont annak az évnek a májusában estem pofára nulla nehézségű terepen egy olyan gödörben, amiről még tudtam is, hogy valahol ott van (eltörtem az orrcsontomat, az orrnyergembe meg maradandó heget vágott a szemüveg), úgy döntöttem, hogy így 50 felett, a nemlétező reflexeimmel és a sosem létezett ügyességemmel jobb, ha többet nem erőltetem a terepen biciklizést, viszonylag könnyű szívvel vállaltam a downgrade-t. Kapja az a jó cuccokat, aki ki tudja használni... Akkor kapta a bumsztli pedálokat is, amikor eldőlt, hogy innentől csak városi közlekedés meg aszfaltos túra...

 

Thomsonra nincs pénzem. Általában rövid költségvetéssel (nem) megy nálam a bringaépítés. Ebbe a bringába nem akarok többet invesztálni, ha lenne pénzem bringára, akkor kipróbálnék már inkább egy másik kerékméretet... Ha valaki nagyon "meg akarja menteni", akkor megbeszélhetjük, de elkótyavetyélni nem fogom. (Közelről nézve azért van már rajta néhány lakksérülés meg rozsdapötty. Ez nálam nem díszbringa, hanem használós bringa.) Legfeljebb akkor megveszem a legelső fosadék vázszettet az apróból, és átépítem arra. Az talán nem fogja bántani senki szemét...

Hát ez egy szép kerek történet lett. :)

Az a villa egyébként nagyon illik az összképbe.

Szerintem használd egészséggel, így ahogy van, sok örömöd legyen vele.

Érdemes a vázra vigyázni, megérdemli, bárhol is használod. Ritka madár. :)



#48
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 888 hozzászólás

Talán nem sírom el magam, na de azért... :)

Ez a váz többet érdemel, az Alivio hajtókar.. :o nem is sorolom.

Annyi szép 27.2 nyeregcső van (Thomson, Ritchey Classic...stb)

Szal megérdemelne legalább egy XT szettet.

 

Na de az a merev villa, nagyon gyárinak néz ki, csak az a matrica az oldalán nem ismerős?

Vagyis is ismerős, olyan rózsaszínes, mint  a Tange matrica szokott általában lenni, de a pyxisnek, magellan logó volt a villán.

Egyébként ezen a képen szépnek tűnik a váz, megkímélt állapotban van. Mindenképp gratula hozzá! :)

 

 

Várunk még képeket! Meg egy kis tuning is ráférne. ;)

Nem gyári a villa. Még csak nem is ugyanabban az országban, nem ugyanabban az évben vettem a vázzal.
Először egy Hungary:A telóval volt összerakva. De azzal nem lett jo a geo, "hanyattestem" vele egy komolyabb emelkedőn. Akkor megmérgesedtem, vettem az apróból egy Kona Pahoehoe vázat, és átszereltem arra az egész kócerájt. A merev villát már később vettem, Parndorfban, a Katarga outletben, amikor egyszer hazafelé jöttünk egy céges meetingről Bécsből. Az csak szerencse, hogy stimmel a színe a vázzal, de jól látod, tényleg Tange matrica van rajta.

 

Ezután egy darabig single speednek volt megépítve, rugós láncfeszítővel. A SS cuccokat aztán a fiam kapta meg egy Mongoose Thunderball vázba, miután valaki felhívta a figyelmemet arra, hogy a vékonyfalú Kona vázzal és a Hungary:A telóval ugratgatnia árthat a fogaknak... A Pyxis ezután megint csak porosodott a padláson, mígnem használt cuccokkal lett újra kistafírozva a Maxi-Bikeból. Na, akkor majdnem full XT volt, kivéve a hajtóművet, egy Truvativ Stylo-t. (Az volt akciós a LBS-ban.) A "direktkurva" fékeket meg az USA-ból hoztam, nem valami nagy szám egyébként, de errefelé ritkaság. A váltókarok nem sokáig voltak XT-k, mert a jobbos gyakorlatilag a beüzemeléskor bedöglött. Újat csak Alivióból tudtam venni, meg akkor már vettem egy új Alivio hátsó váltót a kissé kotyogós használt XT helyett.

Mint említettem, a mostani hajtás és kerekek egy 25e Ft-os, Kelet-Magyarországi, külföldről hozott használt cuccokat áruló ócskapicról hozott "donor" bringáról valók. Amit akkor nem is azzal a szándékkal hozattam, hogy erre tegyem át róla a cuccokat. (A szarvak is arról valók, de azokat le fogom szedni. Nem kell mindent felhasználni csak azért, mert van...) A fékváltókarok meg egy másikról... (Az Alivio hajtómű egyébként kifejezetten választási szempont volt, mert képen látszott, hogy még épek a fogai, és bontható. (A Kreidler egy olyan Sünturhával jött, amin a kistányér a középsőhöz volt rögzítve, és a csavaroknak látszó micsodákról közelebbről nézve kiderült, hogy nem bonthatók.) Csak ott szúrtam el, hogy ez valami egyetlen évjáratban gyártott, lehetetlen lyukkörű modell. Szóval leszedni le lehet róla a lánckerekeket, csak éppen újakat nem kapni helyette sehol...)

Csak aztán végül úgy alakult, hogy a lányom kapta meg a Kreidler vázba a Truvativ Stylo-t, a Mavic-XT kerekeket, az XT fékkarokat, a vadiúj 8-as Alivio váltást... Nekem meg maradt ez.

Mivel pont annak az évnek a májusában estem pofára nulla nehézségű terepen egy olyan gödörben, amiről még tudtam is, hogy valahol ott van (eltörtem az orrcsontomat, az orrnyergembe meg maradandó heget vágott a szemüveg), úgy döntöttem, hogy így 50 felett, a nemlétező reflexeimmel és a sosem létezett ügyességemmel jobb, ha többet nem erőltetem a terepen biciklizést, viszonylag könnyű szívvel vállaltam a downgrade-t. Kapja az a jó cuccokat, aki ki tudja használni... Akkor kapta a bumsztli pedálokat is, amikor eldőlt, hogy innentől csak városi közlekedés meg aszfaltos túra...

 

Thomsonra nincs pénzem. Általában rövid költségvetéssel (nem) megy nálam a bringaépítés. Ebbe a bringába nem akarok többet invesztálni, ha lenne pénzem bringára, akkor kipróbálnék már inkább egy másik kerékméretet... Ha valaki nagyon "meg akarja menteni", akkor megbeszélhetjük, de elkótyavetyélni nem fogom. (Közelről nézve azért van már rajta néhány lakksérülés meg rozsdapötty. Ez nálam nem díszbringa, hanem használós bringa.) Legfeljebb akkor megveszem a legelső fosadék vázszettet az apróból, és átépítem arra. Az talán nem fogja bántani senki szemét...


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#49
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Ez igazából egy nagyobb kép, egy Index fórumba töltöttem fel. Ott úgy jelenik meg, hogy ha rákattintasz, megjelenik a nagy. Csak a nagy képnek nem tudtam "leszedni" a linkjét, csak az előnézetnek. Itt meg már nem hozza az eredeti képet, ha rákattintasz... 

 

A fájlnévben a THM-et, illetve a BIG-et át kell írni IMG-re:

150x150-es kiskép:
https://img.index.hu/imgfrm/1/3/9/9/THM_0015731399.jpg

1280 széles:
https://img.index.hu/imgfrm/1/3/9/9/BIG_0015731399.jpg

Ez meg talán az eredeti:
https://img.index.hu/imgfrm/1/3/9/9/IMG_0015731399.jpg

linkelve, csak ez a fórummotor „átméretezi” a megjelenített képet, de rákattintva a nagyobb kép tölt be:

 

IMG_0015731399.jpg


blash módosította - 2019. augusztus 21. - 12:28


#50
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 429 hozzászólás

kösz! 

 

azt hiszem, páran most el fogják sírni magukat...

 

BIG_0015731399.jpg

 

Talán nem sírom el magam, na de azért... :)

Ez a váz többet érdemel, az Alivio hajtókar.. :o nem is sorolom.

Annyi szép 27.2 nyeregcső van (Thomson, Ritchey Classic...stb)

Szal megérdemelne legalább egy XT szettet.

 

Na de az a merev villa, nagyon gyárinak néz ki, csak az a matrica az oldalán nem ismerős?

Vagyis is ismerős, olyan rózsaszínes, mint  a Tange matrica szokott általában lenni, de a pyxisnek, magellan logó volt a villán.

Egyébként ezen a képen szépnek tűnik a váz, megkímélt állapotban van. Mindenképp gratula hozzá! :)

 

 

Várunk még képeket! Meg egy kis tuning is ráférne. ;)



#51
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.836 hozzászólás

kösz! 

 

azt hiszem, páran most el fogják sírni magukat...

 

BIG_0015731399.jpg


  • Rabbit kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#52
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 888 hozzászólás

ha adsz egy linket az index fórumhoz, megnézzük ott, berakjuk ide. ;)

 

Ide raktam, a régóta tetszhalott olaszautós fórumba:

https://forum.index....ticle?t=9015951

 

Kis korrekció az előbbiekhez: A 3*7-es Acera fékváltókarok nem a donorról jöttek, hanem a Kreidlerről. A donoron gripshiftek voltak, azok rajta is maradtak. Lányom meg megkapta a vadiúj 8-as Alivio karokat meg váltót, meg az XT fékkarjaimat. (A Kreidlerre meg a villahíd miatt nem fértek fel a Magurák, kénytelen voltam őket visszarakni a donorra.)


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#53
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.681 hozzászólás
a kis bőrtatyó adja, tényleg tetszik :) főleg a barna külsőkkel.

#54
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.836 hozzászólás

Ez igazából egy nagyobb kép, egy Index fórumba töltöttem fel. Ott úgy jelenik meg, hogy ha rákattintasz, megjelenik a nagy. Csak a nagy képnek nem tudtam "leszedni" a linkjét, csak az előnézetnek. Itt meg már nem hozza az eredeti képet, ha rákattintasz... Bocs, nem értek hozzá.

Úgyhogy szóban: most egy ismeretlen márkájú bolhapiaci donor bringából származó hajtás-váltás-kerekek vannak benne, Schwalbe Big Ben gumikkal. (Kivéve a hátsó váltót, az a Maxi-Bike-ban használtan vett XT, kicsit kotyog, de 7 fokozatnak mindegy...) A jó cuccokat a lányom kapta meg egy szintén bolhapiaci Kreidler vázra. (Eredetileg ahhoz lett véve a donor, de aztán hármas csere lett.) A donoron hidraulikus Magura felnifékek voltak, de sajnos nem fértek el a gumiktól , maradtak a "noodleless" Cane Creek-ek. (A maradékból meg összelapátoltam a donort, és eladtam. Új sort meg láncot azért kapott...) Az ocsmány szarvakat majd leszedem (úgysem használom őket), lehet, hogy kormányváltás is lesz...
 

A kép a vászolyi viziszínpadon készült, háttérben a Szent Jakab forrás. Mint látható, a "bikepackinget" nem gondoltam túl...

 

ha adsz egy linket az index fórumhoz, megnézzük ott, berakjuk ide. ;)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#55
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 888 hozzászólás

kisebb kép nem volt kéznél? :P :D

Ez igazából egy nagyobb kép, egy Index fórumba töltöttem fel. Ott úgy jelenik meg, hogy ha rákattintasz, megjelenik a nagy. Csak a nagy képnek nem tudtam "leszedni" a linkjét, csak az előnézetnek. Itt meg már nem hozza az eredeti képet, ha rákattintasz... Bocs, nem értek hozzá.

Úgyhogy szóban: most egy ismeretlen márkájú bolhapiaci donor bringából származó hajtás-váltás-kerekek vannak benne, Schwalbe Big Ben gumikkal. (Kivéve a hátsó váltót, az a Maxi-Bike-ban használtan vett XT, kicsit kotyog, de 7 fokozatnak mindegy...) A jó cuccokat a lányom kapta meg egy szintén bolhapiaci Kreidler vázra. (Eredetileg ahhoz lett véve a donor, de aztán hármas csere lett.) A donoron hidraulikus Magura felnifékek voltak, de sajnos nem fértek el a gumiktól , maradtak a "noodleless" Cane Creek-ek. (A maradékból meg összelapátoltam a donort, és eladtam. Új sort meg láncot azért kapott...) Az ocsmány szarvakat majd leszedem (úgysem használom őket), lehet, hogy kormányváltás is lesz...
 

A kép a vászolyi viziszínpadon készült, háttérben a Szent Jakab forrás. Mint látható, a "bikepackinget" nem gondoltam túl...


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#56
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 429 hozzászólás

Én meg a múlt szombaton tekertem egy Veszprém-Almádit a Pyxiskével. Kis kitérővel, Nagyvázsonyon és Balatoncsicsón (Dörgicse, Vászoly, Pécsely, Balatonszőrös...) keresztül.
 

THM_0015731399.jpg

Remek, végre egy Pyxis! :) Nagyobb képeket szabadna kérnünk!? ;)



#57
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.836 hozzászólás

Én meg a múlt szombaton tekertem egy Veszprém-Almádit a Pyxiskével. Kis kitérővel, Nagyvázsonyon és Balatoncsicsón (Dörgicse, Vászoly, Pécsely, Balatonszőrös...) keresztül.
 

THM_0015731399.jpg

 

kisebb kép nem volt kéznél? :P :D


  • talpfa kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#58
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 888 hozzászólás

Szombaton tekertem a bicóval egy B.aliga-Fonyód szakaszt. Ünnepélyesen le is takarítottam utána "őfelségét"  :D  és szerintem ezzel el is raktam az idénre!? Innentől kezdve, az idei szezonban főszerepben az a sárga bicó. ...

 

 

 

Én meg a múlt szombaton tekertem egy Veszprém-Almádit a Pyxiskével. Kis kitérővel, Nagyvázsonyon és Balatoncsicsón (Dörgicse, Vászoly, Pécsely, Balatonszőrös...) keresztül.
 

THM_0015731399.jpg


  • talpfa kedveli ezt
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#59
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 429 hozzászólás

Szombaton tekertem a bicóval egy B.aliga-Fonyód szakaszt. Ünnepélyesen le is takarítottam utána "őfelségét"  :D  és szerintem ezzel el is raktam az idénre!? Innentől kezdve, az idei szezonban főszerepben az a sárga bicó. :) Pár képet rakok fel ide - engedelmetekkel - háttérben OFF. :P

 

26458899_22826cfd18dcf5a3c2ff5a19ae3f555

 

26458901_5b1a786677b9400a49a9e22d253388f

 

26458905_7e66aeef3b3cc8348d00eab86bd991e

 

26458903_9b087289b1e48561d32f5beda5debb1

 


  • Kisherceg kedveli ezt

#60
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 429 hozzászólás

Azért legyünk realisták (és véletlenül sem bántásból), de ez a fenti villa nehéz. A könnyű 26-os villák 750-800gr körül vannak, mint ez a Spinner:

 

48582821276_ab6a984814_h.jpg

 

(Megvettem, aztán rá kellett jönnöm, hogy valszeg túl van azon a határon, ahonnan még vissza lehetne hozni és biztonsággal, nyugodtan használni. :( )

 

Jaj, dehogy is.. :)

Tisztában voltam vele, hogy nem "besztoff" villája van a cruxnak, sőt az váza sem az.

Láttam az ősmontisoknál a facen, egy fekete, talán Ritchey villát, 800g körül.

De engem ezek gramm mániák hidegen hagynak. Nem baj, ha valami könnyű cucc van a bringán, de soha nem ez volt az elsődleges választási szempont, bármit is vettem. A szépség, tartósság, mindig előtte végzett -nálam- a rangsorban.

Csak egy példa, a gyári crux nyeregcső bilincs könnyebb, mint az a BTS, ami most van a bringán. Magyarul nehezebb vagy 5 grammal BTS, de ha jobban tetszik, akkor hol érdekel ez. :D

De egyébként nincs szégyenkezni valója a cruxnak, asszem 11,5 kg körül van, ahogy a képen is látható. Nem tudom, ez most mennyire jó vagy nem?

Pedig se kevláros gumik, se semmi. Amikor építettem, direkt 36 küllős kerekeket "építettem" választottam, a tartósság miatt.


talpfa módosította - 2019. augusztus 20. - 14:30