Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Magellan

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
5103 hozzászólás a témában

#21
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 995 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Ez....ez egy időgép. Öröm ránézni. smile.png


Rabbit módosította - 2020. augusztus 16. - 20:23

  • talpfa kedveli ezt

#22
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 429 hozzászólás

26752643_56280ba7966dcc0155844a9341fa3db


  • Kisherceg és Rabbit kedveli ezt

#23
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.861 hozzászólás

A 73 fokos fejcsövet már a kétezres évek elején sem tudtam hova tenni egy mtb esetén, de egyébként tényleg nagyon szép állapotban van.


Gondolom, ez alapvetően egy telóhoz tervezett tucatváz, csak a retro-feeling miatt adták merevvillával és a festéstől vált "legendává". De ki tudja... :)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#24
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

Na, ez már tényleg szépnek tűnik:

https://bolha.testbi...acel-vaz-366513

A 73 fokos fejcsövet már a kétezres évek elején sem tudtam hova tenni egy mtb esetén, de egyébként tényleg nagyon szép állapotban van. 



#25
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.861 hozzászólás
Na, ez már tényleg szépnek tűnik:

https://bolha.testbi...acel-vaz-366513

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#26
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.861 hozzászólás
"szép állapotban":

https://bolha.testbi...tiquevaz-366098

Igénytelen egy alak...

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#27
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 429 hozzászólás

https://www.youtube....h?v=XpazM_h8OtM


talpfa módosította - 2020. március 22. - 21:33


#28
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

blash, hol látod, hogy pedált adna hozzá? nem inkább középcsapágy?


csak irta ez a hujeseget, de mennyi mastol is hallottam mar ezt, hogy valami hangja van a pedalnak, majd kiderul, hogy a hajtomutol vagy a kozepcsapagytol jon az a hang, de a lenyeg az, hogy sokaknak az egesz hajtomu kornyeket csak "pedalnak" mondjak. Elegge fajdalmas...

blash módosította - 2019. október 26. - 16:13


#29
Papszi

Papszi

    vendég

  • fórumtag
  • 203 hozzászólás

Ha már témánál vagyunk, szerintetek mennyiért lehetne eladni egy 19"-os cromo scutum vázat gyári villával (vagy anélkül), fejcsapággyal, nyeregcsővel, króm színben? 15 éve csak fali díszként funkcionál, kinőttem...



#30
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 429 hozzászólás

"egyébként 30eFt???? akkor a '98-as Cruxért mennyit kérhetek? :D :D :D"  -  arcpirítóan sokat! ;)  :D 



#31
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 429 hozzászólás

hm, köszi, de nem kérem. :)

20-as, nem 18-as.

ráadásul ez pont az a darab, ami az enyém volt... nézd a bal támvillán, a féktüske felett azt az "igényes" fekete lefestést:

 

48956197083_e11cb1e2b0_h.jpg

 

ezt még én kentem rá...

48518993692_e94711dc60_k.jpg

 

egyébként 30eFt???? akkor a '98-as Cruxért mennyit kérhetek? :D :D :D

Pont azt szerettem volna írni, hogy szerintem ez 20as lesz, hosszabnak tűnik a fejcső, mint a 18-ason. :)

Micsoda véletlen, kicsi a világ. :) De legalább tudod, hogy él és virul az egykori vázad.



#32
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.861 hozzászólás

Kisherceg :)

Esetleg egy crux antique gyári villával?

https://www.jofogas....al_97607712.htm

 

hm, köszi, de nem kérem. :)

20-as, nem 18-as.

ráadásul ez pont az a darab, ami az enyém volt... nézd a bal támvillán, a féktüske felett azt az "igényes" fekete lefestést:

 

48956197083_e11cb1e2b0_h.jpg

 

ezt még én kentem rá...

48518993692_e94711dc60_k.jpg

 

(illetve a két láncvilla közötti összekötőt is én ragasztottam le fekete szigszalaggal, hogy nem menjen tele kosszal. :) mondjuk ez nem látszik annyira... )

 

egyébként 30eFt???? akkor a '98-as Cruxért mennyit kérhetek? :D :D :D

 

 

 

blash, hol látod, hogy pedált adna hozzá? nem inkább középcsapágy?


Kisherceg módosította - 2019. október 25. - 10:46

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#33
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Kisherceg :)
Esetleg egy crux antique gyári villával?
jofogas.hu/pest/Magellan_crux_antique_cro_mo_vaz__villaval_97607712.htm


Ez jopofa, a scuzzy logic pro kormanycsapit kiuti belole, ha nem kerne a vevo? A hajtokar is vicces, bar pontosabb lett volna a pedal megnevezes...

magellan_crux_antiqueiwknv.jpg

"Eladó jó állapotú régi stílusú , de "modern" MTB acél váz. (18" lehet.) Építésre vettem , de nem jutottam el odáig. Szuper bringa lehet belőle. A hajtókar és a kormánycsapágy extra hozzá. Személyes átvétel."

#34
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 429 hozzászólás

Kisherceg :)

Esetleg egy crux antique gyári villával?

https://www.jofogas....al_97607712.htm



#35
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 429 hozzászólás

A Marzocchi Z2 Superflyhoz 2 éve sikerült hozzá jutnom.

Akkoriban ez álom volt idehaza.

Nem is emlékszem rá, hogy itthon kapni lehetett a boltokban a SuperFly-t? Pláne a 400-500 GBP árával, nem igazán lett volna kereslet rá, a profi versenyzőket leszámítva.

A nyílt olajfürdős Z2 BAM, Light, Alloy és társai, meg a Z1-re emlékszem. Olyan 65.000 Ft-tól indultak az árai, típustól függően (ha jól emlékszem?).

Megfelelő karbantartás mellett, hosszú életű, hálás darabok. Jól szervizelhetők.

26462885_6c84f32ee2a283672cfaec021e36cb5

 

Bár nem tartozik a Magellanokhoz, de ha már szóba kerültek a Marzocchi telók, ezt találtam az 1999 Mountain Bike Extra-ban.

Baromi jó kis teszt, a korabeli telókról (Rock Shox, Manitou, minden...), köztük a Marzocchi Z2 SuperFly-ról is. Árakkal...stb.

Érdemes átlapozni, aki nyálcsorgatásra, nosztalgiára vágyik minden fronton :D

Telók a 82-83 oldaltól...

 

https://issuu.com/ve...1000_tests_1999

 

26503209_6eb52fdda28e5088337c5632b69584d



#36
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 429 hozzászólás

Úgy értettem, hogy akkor, amikor már használtan/bontásból árulták ezeket a telókat az aprón. Az utóbbi években feltűnt 1-2...
De látom, jól el vagy látva dokumentumokkal a "veteránozáshoz". (Vagy csak elfelejtetted kidobni a régi újságokat meg katalógusokat?) Nekem is meg kéne keresni a régi MBAH-okat a "szénapadláson"...

Tisztelem, becsülöm, amit csinálsz, de nekem nem az az elsődleges célom, hogy eredeti, vagy legalább korhű állapotba álltsak vissza valamikori "legendás" gépeket. Én csak biciklizni szeretnék, azzal amim van, meg amit még esetleg meg tudok szerezni...

Off: Írtam egy amerikai kollégámnak a kalandjaimról az idei Velencei-tó Túra Triatlonon. (Ti is röhöghettek rajta, ha az olaszautós topicban visszagörgettek a 44393. hozzászólásig. Ott nem a Pyxissel indultam, hanem egy Mongoose Maurice-al.)
Visszaírta, hogy ő meg egyszer fordítva szerelte be a telót a montijába... Aztán esett nagyot. Gondolom, az is olyan hátul elhelyezett villahidas Manitou lehetett. Volt szó erről nemrég a fórumon, ha nem is ebben a topicban.

Balatoni túra:
Jópár évvel ezelőtt nekiindultunk a fiammal körbetekerni a Balatont. Mi is Aligáról indultunk a déli parton. De mire elértünk Fonyódig, nekem úgy megfájdult a derekam, hogy kénytelenek voltunk igénybe venni egy "hajó cheat"-et Badacsonyig, aztán onnan indultunk visszafelé. (Csopakon aludtunk egy ismerősnél, aztán onnan tekertünk másnap haza, Fehérvárra. De akkor már mindkettőnknek nagyon fájt a...) Akkor a Konával voltam, de ebből a szempontból jobb a Pyxis, kényelmesebb.

De én nem szeretem annyira a déli partot. Szerintem jobb az északi. Ott nem kell a szutyok bringaúton menni, mert feljebb is van út. (És onnan néhol még szebb is a kilátás.) Próbáld ki egyszer a Vászoly-Pécsely szakaszt. Nekem az a drogom, azért szoktam arra menni minden évben legalább egyszer. (Csak ahhoz előbb valahogy fel is kell menni Vászolyba...) Én Veszprémig szoktam vinni a bringát vonattal, így végül összességében "elcsalom" a Veszprém és a Balaton-part közti szintkülönbséget.

Van katalógusom, újságom, ezek kincsek. :D

De sok mindent csak digitális formában tudtam megszerezni. A semminél jobb az is, legalább van.

Voltam az északi parton júniusban, a Konaval. De most csak füredig mentünk, onnan át Siófokra és vissza északra...

Így legalább van még mit nézni jövőre is. :D Nem mint ha a Balatont meg tudnám unni.

 

Velencén idén 2x voltam, egyet a Konaval egyet a Crux-al. Más élmény. :) (lásd lentebb a képeket)

 

Marzocchi...

Valóban, néha szokott lenni az aprón is, vadászni kell rájuk. (Főleg a szebb példányokra).



#37
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 888 hozzászólás

A Marzocchi Z2 Superflyhoz 2 éve sikerült hozzá jutnom.

Akkoriban ez álom volt idehaza.

Nem is emlékszem rá, hogy itthon kapni lehetett a boltokban a SuperFly-t? Pláne a 400-500 GBP árával, nem igazán lett volna kereslet rá, a profi versenyzőket leszámítva.

A nyílt olajfürdős Z2 BAM, Light, Alloy és társai, meg a Z1-re emlékszem. Olyan 65.000 Ft-tól indultak az árai, típustól függően (ha jól emlékszem?).

Megfelelő karbantartás mellett, hosszú életű, hálás darabok. Jól szervizelhetők.

 

 

Úgy értettem, hogy akkor, amikor már használtan/bontásból árulták ezeket a telókat az aprón. Az utóbbi években feltűnt 1-2...
De látom, jól el vagy látva dokumentumokkal a "veteránozáshoz". (Vagy csak elfelejtetted kidobni a régi újságokat meg katalógusokat?) Nekem is meg kéne keresni a régi MBAH-okat a "szénapadláson"...

Tisztelem, becsülöm, amit csinálsz, de nekem nem az az elsődleges célom, hogy eredeti, vagy legalább korhű állapotba álltsak vissza valamikori "legendás" gépeket. Én csak biciklizni szeretnék, azzal amim van, meg amit még esetleg meg tudok szerezni...

Off: Írtam egy amerikai kollégámnak a kalandjaimról az idei Velencei-tó Túra Triatlonon. (Ti is röhöghettek rajta, ha az olaszautós topicban visszagörgettek a 44393. hozzászólásig. Ott nem a Pyxissel indultam, hanem egy Mongoose Maurice-al.)
Visszaírta, hogy ő meg egyszer fordítva szerelte be a telót a montijába... Aztán esett nagyot. Gondolom, az is olyan hátul elhelyezett villahidas Manitou lehetett. Volt szó erről nemrég a fórumon, ha nem is ebben a topicban.

Balatoni túra:
Jópár évvel ezelőtt nekiindultunk a fiammal körbetekerni a Balatont. Mi is Aligáról indultunk a déli parton. De mire elértünk Fonyódig, nekem úgy megfájdult a derekam, hogy kénytelenek voltunk igénybe venni egy "hajó cheat"-et Badacsonyig, aztán onnan indultunk visszafelé. (Csopakon aludtunk egy ismerősnél, aztán onnan tekertünk másnap haza, Fehérvárra. De akkor már mindkettőnknek nagyon fájt a...) Akkor a Konával voltam, de ebből a szempontból jobb a Pyxis, kényelmesebb.

De én nem szeretem annyira a déli partot. Szerintem jobb az északi. Ott nem kell a szutyok bringaúton menni, mert feljebb is van út. (És onnan néhol még szebb is a kilátás.) Próbáld ki egyszer a Vászoly-Pécsely szakaszt. Nekem az a drogom, azért szoktam arra menni minden évben legalább egyszer. (Csak ahhoz előbb valahogy fel is kell menni Vászolyba...) Én Veszprémig szoktam vinni a bringát vonattal, így végül összességében "elcsalom" a Veszprém és a Balaton-part közti szintkülönbséget.


  • talpfa kedveli ezt
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#38
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 429 hozzászólás

Folytatás...

 

Hát akkor lelle, Napfény strand

26463269_5f1afc037a3f0c86cac5a811bddd367

 

Szóval itt már nagyon innom kellet egy kávét. :D Fonyódliget..

26463267_08594d79010f9718e5ceebd37d678c0

 

Finished! :) Fonyód, kikötő, főtér, kajáldák....

26463265_9c178aae9b0bde9b05a110573dda701

 

Kellemesen elfáradtunk, innen indul a vonatunk vissza fele. Legközelebb innen folytatjuk. ;) :)

26463263_2c3d89e2b2c378df59c2a810020fc65

 



#39
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 429 hozzászólás

Akkor egy kis élmény beszámoló a balatoni kiruccanásról (fogadjátok szeretettel :)).

Nem lett túl jó mindegyik kép, próbáltam a lényeget mazsolázni, nagyon tömören.

 

Hát akkor induljunk. :)

26463251_b0df75b3ebc18bafdd1dbf179819d94

 

Nem írom hol vagyunk.. :)

26463261_764694f316202d9663498c5d73911ec

 

Valahol fél úton.. azért itt már kezdtem érezni a popóm. :D

26463259_8ba0a3055119d84a0e1a5e989aeb797

 

Földváron, kikötőben, megpihentünk.

26463257_7222a7dc66467332ff806af579dfeed

 

Nem tudom pontosan hol, valahol lelle előtt? :)

26463255_43fe79ea8d656f5a9011fe41bfcc457

 

26463271_31b3a90087ae60ac0ef8a104f704db1

 

Ilyen szép tiszta volt a víz.

26463273_c6767389a3ff320d75340dc65085dfa

 


  • Kisherceg kedveli ezt

#40
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 429 hozzászólás

Halkan mondom: Kona Pahoehoe. Évjáratot nem tudom, használtan vettem, 2000 körüli lehet. A festék már akkor erősen lepattogzott róla, amikor vettem, de utánanéztem, ezeknek ez volt a típushibája. (Szóval nem a különösképpen kemény használat miatt lett ilyen.) Ez olyan 2003 körül lehetett, esetleg 2004.

 

A Pyxis vázat 2002 nyarán vettem Szombathelyen, ahol munkakeresés ügyben jártam, és ráérő időmben benéztem egy bicikliboltba... Vettem hozzá kormánycsapágyat is (szintén FSA Orbit), és be is rakattam velük, mert a saját magam általi csapágycsésze-bepréselés nem mindig szokott jól sikerülni. De qrvák voltak, mert a spéci nyergcsőbilincset nem adták hozzá, úgy kellett később esztergáltatnom egy hasonló méretűből. A komplett építés olyan 250e Ft körül állt meg, ami akkoriban azért még pénz volt egy bringáért, pedig beépítettem használt alkatrészeket is bőven.

 

A Marzo Z2-est azért irigylem tőled. Kár, hogy nem ugrottam rá, amikor árultak ilyet... A lentebb említett túrán rámentem arra a kavicsos bringaútra, ami még a vidámpettingi szerpentin előtt megy le Monoszló felé. (Amikor legutóbb Kapolcsra mentem arrafelé, akkor szúrtam ki, most kifejezetten azt akartam megnézni.) Az eleje olyan sima, hogy akár országútival is lehetne menni rajta. Később lett normál terepi kocsinyom, a végén meg lejtőn lefelé le kellett szállnom és tolnom, mert öklömnyi fekete éles szélű kövekkel volt kirakva. Akkorákat vágott az alkaromra, hogy pár száz méter után nem bírtam tovább. Na, oda kellett volna a teló... (Szerencsére oda már közel volt a tükörsima szőlészeti út Balatoncsicsó határában.)

A Marzocchi Z2 Superflyhoz 2 éve sikerült hozzá jutnom.

Akkoriban ez álom volt idehaza.

Nem is emlékszem rá, hogy itthon kapni lehetett a boltokban a SuperFly-t? Pláne a 400-500 GBP árával, nem igazán lett volna kereslet rá, a profi versenyzőket leszámítva.

A nyílt olajfürdős Z2 BAM, Light, Alloy és társai, meg a Z1-re emlékszem. Olyan 65.000 Ft-tól indultak az árai, típustól függően (ha jól emlékszem?).

Megfelelő karbantartás mellett, hosszú életű, hálás darabok. Jól szervizelhetők.

26462885_6c84f32ee2a283672cfaec021e36cb5

 

26462887_adddebf25d984d81ffd78dbf035f53c


  • Kisherceg kedveli ezt