Ez....ez egy időgép. Öröm ránézni.
Rabbit módosította - 2020. augusztus 16. - 20:23
Ez....ez egy időgép. Öröm ránézni.
Rabbit módosította - 2020. augusztus 16. - 20:23
A 73 fokos fejcsövet már a kétezres évek elején sem tudtam hova tenni egy mtb esetén, de egyébként tényleg nagyon szép állapotban van.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Na, ez már tényleg szépnek tűnik:
https://bolha.testbi...acel-vaz-366513
A 73 fokos fejcsövet már a kétezres évek elején sem tudtam hova tenni egy mtb esetén, de egyébként tényleg nagyon szép állapotban van.
blash, hol látod, hogy pedált adna hozzá? nem inkább középcsapágy?
blash módosította - 2019. október 26. - 16:13
Ha már témánál vagyunk, szerintetek mennyiért lehetne eladni egy 19"-os cromo scutum vázat gyári villával (vagy anélkül), fejcsapággyal, nyeregcsővel, króm színben? 15 éve csak fali díszként funkcionál, kinőttem...
"egyébként 30eFt???? akkor a '98-as Cruxért mennyit kérhetek? :D" - arcpirítóan sokat!
hm, köszi, de nem kérem.
20-as, nem 18-as.
ráadásul ez pont az a darab, ami az enyém volt... nézd a bal támvillán, a féktüske felett azt az "igényes" fekete lefestést:
ezt még én kentem rá...
egyébként 30eFt???? akkor a '98-as Cruxért mennyit kérhetek?
Pont azt szerettem volna írni, hogy szerintem ez 20as lesz, hosszabnak tűnik a fejcső, mint a 18-ason.
Micsoda véletlen, kicsi a világ. De legalább tudod, hogy él és virul az egykori vázad.
hm, köszi, de nem kérem.
20-as, nem 18-as.
ráadásul ez pont az a darab, ami az enyém volt... nézd a bal támvillán, a féktüske felett azt az "igényes" fekete lefestést:
ezt még én kentem rá...
(illetve a két láncvilla közötti összekötőt is én ragasztottam le fekete szigszalaggal, hogy nem menjen tele kosszal. mondjuk ez nem látszik annyira... )
egyébként 30eFt???? akkor a '98-as Cruxért mennyit kérhetek?
blash, hol látod, hogy pedált adna hozzá? nem inkább középcsapágy?
Kisherceg módosította - 2019. október 25. - 10:46
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Kisherceg
Esetleg egy crux antique gyári villával?
jofogas.hu/pest/Magellan_crux_antique_cro_mo_vaz__villaval_97607712.htm
A Marzocchi Z2 Superflyhoz 2 éve sikerült hozzá jutnom.
Akkoriban ez álom volt idehaza.
Nem is emlékszem rá, hogy itthon kapni lehetett a boltokban a SuperFly-t? Pláne a 400-500 GBP árával, nem igazán lett volna kereslet rá, a profi versenyzőket leszámítva.
A nyílt olajfürdős Z2 BAM, Light, Alloy és társai, meg a Z1-re emlékszem. Olyan 65.000 Ft-tól indultak az árai, típustól függően (ha jól emlékszem?).
Megfelelő karbantartás mellett, hosszú életű, hálás darabok. Jól szervizelhetők.
Bár nem tartozik a Magellanokhoz, de ha már szóba kerültek a Marzocchi telók, ezt találtam az 1999 Mountain Bike Extra-ban.
Baromi jó kis teszt, a korabeli telókról (Rock Shox, Manitou, minden...), köztük a Marzocchi Z2 SuperFly-ról is. Árakkal...stb.
Érdemes átlapozni, aki nyálcsorgatásra, nosztalgiára vágyik minden fronton
Telók a 82-83 oldaltól...
https://issuu.com/ve...1000_tests_1999
Úgy értettem, hogy akkor, amikor már használtan/bontásból árulták ezeket a telókat az aprón. Az utóbbi években feltűnt 1-2...
De látom, jól el vagy látva dokumentumokkal a "veteránozáshoz". (Vagy csak elfelejtetted kidobni a régi újságokat meg katalógusokat?) Nekem is meg kéne keresni a régi MBAH-okat a "szénapadláson"...
Tisztelem, becsülöm, amit csinálsz, de nekem nem az az elsődleges célom, hogy eredeti, vagy legalább korhű állapotba álltsak vissza valamikori "legendás" gépeket. Én csak biciklizni szeretnék, azzal amim van, meg amit még esetleg meg tudok szerezni...
Off: Írtam egy amerikai kollégámnak a kalandjaimról az idei Velencei-tó Túra Triatlonon. (Ti is röhöghettek rajta, ha az olaszautós topicban visszagörgettek a 44393. hozzászólásig. Ott nem a Pyxissel indultam, hanem egy Mongoose Maurice-al.)
Visszaírta, hogy ő meg egyszer fordítva szerelte be a telót a montijába... Aztán esett nagyot. Gondolom, az is olyan hátul elhelyezett villahidas Manitou lehetett. Volt szó erről nemrég a fórumon, ha nem is ebben a topicban.
Balatoni túra:
Jópár évvel ezelőtt nekiindultunk a fiammal körbetekerni a Balatont. Mi is Aligáról indultunk a déli parton. De mire elértünk Fonyódig, nekem úgy megfájdult a derekam, hogy kénytelenek voltunk igénybe venni egy "hajó cheat"-et Badacsonyig, aztán onnan indultunk visszafelé. (Csopakon aludtunk egy ismerősnél, aztán onnan tekertünk másnap haza, Fehérvárra. De akkor már mindkettőnknek nagyon fájt a...) Akkor a Konával voltam, de ebből a szempontból jobb a Pyxis, kényelmesebb.
De én nem szeretem annyira a déli partot. Szerintem jobb az északi. Ott nem kell a szutyok bringaúton menni, mert feljebb is van út. (És onnan néhol még szebb is a kilátás.) Próbáld ki egyszer a Vászoly-Pécsely szakaszt. Nekem az a drogom, azért szoktam arra menni minden évben legalább egyszer. (Csak ahhoz előbb valahogy fel is kell menni Vászolyba...) Én Veszprémig szoktam vinni a bringát vonattal, így végül összességében "elcsalom" a Veszprém és a Balaton-part közti szintkülönbséget.
Van katalógusom, újságom, ezek kincsek.
De sok mindent csak digitális formában tudtam megszerezni. A semminél jobb az is, legalább van.
Voltam az északi parton júniusban, a Konaval. De most csak füredig mentünk, onnan át Siófokra és vissza északra...
Így legalább van még mit nézni jövőre is. Nem mint ha a Balatont meg tudnám unni.
Velencén idén 2x voltam, egyet a Konaval egyet a Crux-al. Más élmény. (lásd lentebb a képeket)
Marzocchi...
Valóban, néha szokott lenni az aprón is, vadászni kell rájuk. (Főleg a szebb példányokra).
A Marzocchi Z2 Superflyhoz 2 éve sikerült hozzá jutnom.
Akkoriban ez álom volt idehaza.
Nem is emlékszem rá, hogy itthon kapni lehetett a boltokban a SuperFly-t? Pláne a 400-500 GBP árával, nem igazán lett volna kereslet rá, a profi versenyzőket leszámítva.
A nyílt olajfürdős Z2 BAM, Light, Alloy és társai, meg a Z1-re emlékszem. Olyan 65.000 Ft-tól indultak az árai, típustól függően (ha jól emlékszem?).
Megfelelő karbantartás mellett, hosszú életű, hálás darabok. Jól szervizelhetők.
Úgy értettem, hogy akkor, amikor már használtan/bontásból árulták ezeket a telókat az aprón. Az utóbbi években feltűnt 1-2...
De látom, jól el vagy látva dokumentumokkal a "veteránozáshoz". (Vagy csak elfelejtetted kidobni a régi újságokat meg katalógusokat?) Nekem is meg kéne keresni a régi MBAH-okat a "szénapadláson"...
Tisztelem, becsülöm, amit csinálsz, de nekem nem az az elsődleges célom, hogy eredeti, vagy legalább korhű állapotba álltsak vissza valamikori "legendás" gépeket. Én csak biciklizni szeretnék, azzal amim van, meg amit még esetleg meg tudok szerezni...
Off: Írtam egy amerikai kollégámnak a kalandjaimról az idei Velencei-tó Túra Triatlonon. (Ti is röhöghettek rajta, ha az olaszautós topicban visszagörgettek a 44393. hozzászólásig. Ott nem a Pyxissel indultam, hanem egy Mongoose Maurice-al.)
Visszaírta, hogy ő meg egyszer fordítva szerelte be a telót a montijába... Aztán esett nagyot. Gondolom, az is olyan hátul elhelyezett villahidas Manitou lehetett. Volt szó erről nemrég a fórumon, ha nem is ebben a topicban.
Balatoni túra:
Jópár évvel ezelőtt nekiindultunk a fiammal körbetekerni a Balatont. Mi is Aligáról indultunk a déli parton. De mire elértünk Fonyódig, nekem úgy megfájdult a derekam, hogy kénytelenek voltunk igénybe venni egy "hajó cheat"-et Badacsonyig, aztán onnan indultunk visszafelé. (Csopakon aludtunk egy ismerősnél, aztán onnan tekertünk másnap haza, Fehérvárra. De akkor már mindkettőnknek nagyon fájt a...) Akkor a Konával voltam, de ebből a szempontból jobb a Pyxis, kényelmesebb.
De én nem szeretem annyira a déli partot. Szerintem jobb az északi. Ott nem kell a szutyok bringaúton menni, mert feljebb is van út. (És onnan néhol még szebb is a kilátás.) Próbáld ki egyszer a Vászoly-Pécsely szakaszt. Nekem az a drogom, azért szoktam arra menni minden évben legalább egyszer. (Csak ahhoz előbb valahogy fel is kell menni Vászolyba...) Én Veszprémig szoktam vinni a bringát vonattal, így végül összességében "elcsalom" a Veszprém és a Balaton-part közti szintkülönbséget.
Folytatás...
Hát akkor lelle, Napfény strand
Szóval itt már nagyon innom kellet egy kávét. Fonyódliget..
Finished! Fonyód, kikötő, főtér, kajáldák....
Kellemesen elfáradtunk, innen indul a vonatunk vissza fele. Legközelebb innen folytatjuk.
Akkor egy kis élmény beszámoló a balatoni kiruccanásról (fogadjátok szeretettel ).
Nem lett túl jó mindegyik kép, próbáltam a lényeget mazsolázni, nagyon tömören.
Hát akkor induljunk.
Nem írom hol vagyunk..
Valahol fél úton.. azért itt már kezdtem érezni a popóm.
Földváron, kikötőben, megpihentünk.
Nem tudom pontosan hol, valahol lelle előtt?
Ilyen szép tiszta volt a víz.
Halkan mondom: Kona Pahoehoe. Évjáratot nem tudom, használtan vettem, 2000 körüli lehet. A festék már akkor erősen lepattogzott róla, amikor vettem, de utánanéztem, ezeknek ez volt a típushibája. (Szóval nem a különösképpen kemény használat miatt lett ilyen.) Ez olyan 2003 körül lehetett, esetleg 2004.
A Pyxis vázat 2002 nyarán vettem Szombathelyen, ahol munkakeresés ügyben jártam, és ráérő időmben benéztem egy bicikliboltba... Vettem hozzá kormánycsapágyat is (szintén FSA Orbit), és be is rakattam velük, mert a saját magam általi csapágycsésze-bepréselés nem mindig szokott jól sikerülni. De qrvák voltak, mert a spéci nyergcsőbilincset nem adták hozzá, úgy kellett később esztergáltatnom egy hasonló méretűből. A komplett építés olyan 250e Ft körül állt meg, ami akkoriban azért még pénz volt egy bringáért, pedig beépítettem használt alkatrészeket is bőven.
A Marzo Z2-est azért irigylem tőled. Kár, hogy nem ugrottam rá, amikor árultak ilyet... A lentebb említett túrán rámentem arra a kavicsos bringaútra, ami még a vidámpettingi szerpentin előtt megy le Monoszló felé. (Amikor legutóbb Kapolcsra mentem arrafelé, akkor szúrtam ki, most kifejezetten azt akartam megnézni.) Az eleje olyan sima, hogy akár országútival is lehetne menni rajta. Később lett normál terepi kocsinyom, a végén meg lejtőn lefelé le kellett szállnom és tolnom, mert öklömnyi fekete éles szélű kövekkel volt kirakva. Akkorákat vágott az alkaromra, hogy pár száz méter után nem bírtam tovább. Na, oda kellett volna a teló... (Szerencsére oda már közel volt a tükörsima szőlészeti út Balatoncsicsó határában.)
A Marzocchi Z2 Superflyhoz 2 éve sikerült hozzá jutnom.
Akkoriban ez álom volt idehaza.
Nem is emlékszem rá, hogy itthon kapni lehetett a boltokban a SuperFly-t? Pláne a 400-500 GBP árával, nem igazán lett volna kereslet rá, a profi versenyzőket leszámítva.
A nyílt olajfürdős Z2 BAM, Light, Alloy és társai, meg a Z1-re emlékszem. Olyan 65.000 Ft-tól indultak az árai, típustól függően (ha jól emlékszem?).
Megfelelő karbantartás mellett, hosszú életű, hálás darabok. Jól szervizelhetők.