Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Magellan

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
5106 replies to this topic

#21
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 436 posts

Hátha valakinek pont a Crux merev villája kell.

 

https://www.jofogas....o_113805979.htm

 

 



#22
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,874 posts

https://bolha.testbi...ue-elado-382175

 

mondjuk a teló lokkolhatósága leginkább úgy oldható meg, ha kiönti epoxival... :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#23
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 436 posts

Ez....ez egy időgép. Öröm ránézni. smile.png

Köszönöm!



#24
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 998 posts
  • LocationKelenföld

Ez....ez egy időgép. Öröm ránézni. smile.png


Edited by Rabbit, 2020. August 16. - 20:23.

  • talpfa likes this

#25
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 436 posts

26752643_56280ba7966dcc0155844a9341fa3db


  • Kisherceg and Rabbit like this

#26
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,874 posts

A 73 fokos fejcsövet már a kétezres évek elején sem tudtam hova tenni egy mtb esetén, de egyébként tényleg nagyon szép állapotban van.


Gondolom, ez alapvetően egy telóhoz tervezett tucatváz, csak a retro-feeling miatt adták merevvillával és a festéstől vált "legendává". De ki tudja... :)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#27
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 posts

Na, ez már tényleg szépnek tűnik:

https://bolha.testbi...acel-vaz-366513

A 73 fokos fejcsövet már a kétezres évek elején sem tudtam hova tenni egy mtb esetén, de egyébként tényleg nagyon szép állapotban van. 



#28
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,874 posts
Na, ez már tényleg szépnek tűnik:

https://bolha.testbi...acel-vaz-366513

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#29
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,874 posts
"szép állapotban":

https://bolha.testbi...tiquevaz-366098

Igénytelen egy alak...

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#30
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 436 posts

https://www.youtube....h?v=XpazM_h8OtM


Edited by talpfa, 2020. March 22. - 21:33.


#31
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

blash, hol látod, hogy pedált adna hozzá? nem inkább középcsapágy?


csak irta ez a hujeseget, de mennyi mastol is hallottam mar ezt, hogy valami hangja van a pedalnak, majd kiderul, hogy a hajtomutol vagy a kozepcsapagytol jon az a hang, de a lenyeg az, hogy sokaknak az egesz hajtomu kornyeket csak "pedalnak" mondjak. Elegge fajdalmas...

Edited by blash, 2019. October 26. - 16:13.


#32
Papszi

Papszi

    vendég

  • fórumtag
  • 203 posts

Ha már témánál vagyunk, szerintetek mennyiért lehetne eladni egy 19"-os cromo scutum vázat gyári villával (vagy anélkül), fejcsapággyal, nyeregcsővel, króm színben? 15 éve csak fali díszként funkcionál, kinőttem...



#33
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 436 posts

"egyébként 30eFt???? akkor a '98-as Cruxért mennyit kérhetek? :D :D :D"  -  arcpirítóan sokat! ;)  :D 



#34
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 436 posts

hm, köszi, de nem kérem. :)

20-as, nem 18-as.

ráadásul ez pont az a darab, ami az enyém volt... nézd a bal támvillán, a féktüske felett azt az "igényes" fekete lefestést:

 

48956197083_e11cb1e2b0_h.jpg

 

ezt még én kentem rá...

48518993692_e94711dc60_k.jpg

 

egyébként 30eFt???? akkor a '98-as Cruxért mennyit kérhetek? :D :D :D

Pont azt szerettem volna írni, hogy szerintem ez 20as lesz, hosszabnak tűnik a fejcső, mint a 18-ason. :)

Micsoda véletlen, kicsi a világ. :) De legalább tudod, hogy él és virul az egykori vázad.



#35
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,874 posts

Kisherceg :)

Esetleg egy crux antique gyári villával?

https://www.jofogas....al_97607712.htm

 

hm, köszi, de nem kérem. :)

20-as, nem 18-as.

ráadásul ez pont az a darab, ami az enyém volt... nézd a bal támvillán, a féktüske felett azt az "igényes" fekete lefestést:

 

48956197083_e11cb1e2b0_h.jpg

 

ezt még én kentem rá...

48518993692_e94711dc60_k.jpg

 

(illetve a két láncvilla közötti összekötőt is én ragasztottam le fekete szigszalaggal, hogy nem menjen tele kosszal. :) mondjuk ez nem látszik annyira... )

 

egyébként 30eFt???? akkor a '98-as Cruxért mennyit kérhetek? :D :D :D

 

 

 

blash, hol látod, hogy pedált adna hozzá? nem inkább középcsapágy?


Edited by Kisherceg, 2019. October 25. - 10:46.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#36
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Kisherceg :)
Esetleg egy crux antique gyári villával?
jofogas.hu/pest/Magellan_crux_antique_cro_mo_vaz__villaval_97607712.htm


Ez jopofa, a scuzzy logic pro kormanycsapit kiuti belole, ha nem kerne a vevo? A hajtokar is vicces, bar pontosabb lett volna a pedal megnevezes...

magellan_crux_antiqueiwknv.jpg

"Eladó jó állapotú régi stílusú , de "modern" MTB acél váz. (18" lehet.) Építésre vettem , de nem jutottam el odáig. Szuper bringa lehet belőle. A hajtókar és a kormánycsapágy extra hozzá. Személyes átvétel."

#37
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 436 posts

Kisherceg :)

Esetleg egy crux antique gyári villával?

https://www.jofogas....al_97607712.htm



#38
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 436 posts

A Marzocchi Z2 Superflyhoz 2 éve sikerült hozzá jutnom.

Akkoriban ez álom volt idehaza.

Nem is emlékszem rá, hogy itthon kapni lehetett a boltokban a SuperFly-t? Pláne a 400-500 GBP árával, nem igazán lett volna kereslet rá, a profi versenyzőket leszámítva.

A nyílt olajfürdős Z2 BAM, Light, Alloy és társai, meg a Z1-re emlékszem. Olyan 65.000 Ft-tól indultak az árai, típustól függően (ha jól emlékszem?).

Megfelelő karbantartás mellett, hosszú életű, hálás darabok. Jól szervizelhetők.

26462885_6c84f32ee2a283672cfaec021e36cb5

 

Bár nem tartozik a Magellanokhoz, de ha már szóba kerültek a Marzocchi telók, ezt találtam az 1999 Mountain Bike Extra-ban.

Baromi jó kis teszt, a korabeli telókról (Rock Shox, Manitou, minden...), köztük a Marzocchi Z2 SuperFly-ról is. Árakkal...stb.

Érdemes átlapozni, aki nyálcsorgatásra, nosztalgiára vágyik minden fronton :D

Telók a 82-83 oldaltól...

 

https://issuu.com/ve...1000_tests_1999

 

26503209_6eb52fdda28e5088337c5632b69584d



#39
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 436 posts

Úgy értettem, hogy akkor, amikor már használtan/bontásból árulták ezeket a telókat az aprón. Az utóbbi években feltűnt 1-2...
De látom, jól el vagy látva dokumentumokkal a "veteránozáshoz". (Vagy csak elfelejtetted kidobni a régi újságokat meg katalógusokat?) Nekem is meg kéne keresni a régi MBAH-okat a "szénapadláson"...

Tisztelem, becsülöm, amit csinálsz, de nekem nem az az elsődleges célom, hogy eredeti, vagy legalább korhű állapotba álltsak vissza valamikori "legendás" gépeket. Én csak biciklizni szeretnék, azzal amim van, meg amit még esetleg meg tudok szerezni...

Off: Írtam egy amerikai kollégámnak a kalandjaimról az idei Velencei-tó Túra Triatlonon. (Ti is röhöghettek rajta, ha az olaszautós topicban visszagörgettek a 44393. hozzászólásig. Ott nem a Pyxissel indultam, hanem egy Mongoose Maurice-al.)
Visszaírta, hogy ő meg egyszer fordítva szerelte be a telót a montijába... Aztán esett nagyot. Gondolom, az is olyan hátul elhelyezett villahidas Manitou lehetett. Volt szó erről nemrég a fórumon, ha nem is ebben a topicban.

Balatoni túra:
Jópár évvel ezelőtt nekiindultunk a fiammal körbetekerni a Balatont. Mi is Aligáról indultunk a déli parton. De mire elértünk Fonyódig, nekem úgy megfájdult a derekam, hogy kénytelenek voltunk igénybe venni egy "hajó cheat"-et Badacsonyig, aztán onnan indultunk visszafelé. (Csopakon aludtunk egy ismerősnél, aztán onnan tekertünk másnap haza, Fehérvárra. De akkor már mindkettőnknek nagyon fájt a...) Akkor a Konával voltam, de ebből a szempontból jobb a Pyxis, kényelmesebb.

De én nem szeretem annyira a déli partot. Szerintem jobb az északi. Ott nem kell a szutyok bringaúton menni, mert feljebb is van út. (És onnan néhol még szebb is a kilátás.) Próbáld ki egyszer a Vászoly-Pécsely szakaszt. Nekem az a drogom, azért szoktam arra menni minden évben legalább egyszer. (Csak ahhoz előbb valahogy fel is kell menni Vászolyba...) Én Veszprémig szoktam vinni a bringát vonattal, így végül összességében "elcsalom" a Veszprém és a Balaton-part közti szintkülönbséget.

Van katalógusom, újságom, ezek kincsek. :D

De sok mindent csak digitális formában tudtam megszerezni. A semminél jobb az is, legalább van.

Voltam az északi parton júniusban, a Konaval. De most csak füredig mentünk, onnan át Siófokra és vissza északra...

Így legalább van még mit nézni jövőre is. :D Nem mint ha a Balatont meg tudnám unni.

 

Velencén idén 2x voltam, egyet a Konaval egyet a Crux-al. Más élmény. :) (lásd lentebb a képeket)

 

Marzocchi...

Valóban, néha szokott lenni az aprón is, vadászni kell rájuk. (Főleg a szebb példányokra).



#40
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 888 posts

A Marzocchi Z2 Superflyhoz 2 éve sikerült hozzá jutnom.

Akkoriban ez álom volt idehaza.

Nem is emlékszem rá, hogy itthon kapni lehetett a boltokban a SuperFly-t? Pláne a 400-500 GBP árával, nem igazán lett volna kereslet rá, a profi versenyzőket leszámítva.

A nyílt olajfürdős Z2 BAM, Light, Alloy és társai, meg a Z1-re emlékszem. Olyan 65.000 Ft-tól indultak az árai, típustól függően (ha jól emlékszem?).

Megfelelő karbantartás mellett, hosszú életű, hálás darabok. Jól szervizelhetők.

 

 

Úgy értettem, hogy akkor, amikor már használtan/bontásból árulták ezeket a telókat az aprón. Az utóbbi években feltűnt 1-2...
De látom, jól el vagy látva dokumentumokkal a "veteránozáshoz". (Vagy csak elfelejtetted kidobni a régi újságokat meg katalógusokat?) Nekem is meg kéne keresni a régi MBAH-okat a "szénapadláson"...

Tisztelem, becsülöm, amit csinálsz, de nekem nem az az elsődleges célom, hogy eredeti, vagy legalább korhű állapotba álltsak vissza valamikori "legendás" gépeket. Én csak biciklizni szeretnék, azzal amim van, meg amit még esetleg meg tudok szerezni...

Off: Írtam egy amerikai kollégámnak a kalandjaimról az idei Velencei-tó Túra Triatlonon. (Ti is röhöghettek rajta, ha az olaszautós topicban visszagörgettek a 44393. hozzászólásig. Ott nem a Pyxissel indultam, hanem egy Mongoose Maurice-al.)
Visszaírta, hogy ő meg egyszer fordítva szerelte be a telót a montijába... Aztán esett nagyot. Gondolom, az is olyan hátul elhelyezett villahidas Manitou lehetett. Volt szó erről nemrég a fórumon, ha nem is ebben a topicban.

Balatoni túra:
Jópár évvel ezelőtt nekiindultunk a fiammal körbetekerni a Balatont. Mi is Aligáról indultunk a déli parton. De mire elértünk Fonyódig, nekem úgy megfájdult a derekam, hogy kénytelenek voltunk igénybe venni egy "hajó cheat"-et Badacsonyig, aztán onnan indultunk visszafelé. (Csopakon aludtunk egy ismerősnél, aztán onnan tekertünk másnap haza, Fehérvárra. De akkor már mindkettőnknek nagyon fájt a...) Akkor a Konával voltam, de ebből a szempontból jobb a Pyxis, kényelmesebb.

De én nem szeretem annyira a déli partot. Szerintem jobb az északi. Ott nem kell a szutyok bringaúton menni, mert feljebb is van út. (És onnan néhol még szebb is a kilátás.) Próbáld ki egyszer a Vászoly-Pécsely szakaszt. Nekem az a drogom, azért szoktam arra menni minden évben legalább egyszer. (Csak ahhoz előbb valahogy fel is kell menni Vászolyba...) Én Veszprémig szoktam vinni a bringát vonattal, így végül összességében "elcsalom" a Veszprém és a Balaton-part közti szintkülönbséget.


  • talpfa likes this
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!