Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tubeless - a belsõ nélküli rendszer

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1570 hozzászólás a témában

#1
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 458 hozzászólás

Ááááááááááááááá
 

Finish Line csoda cucca, ami  sokaknál mégsem tett csodát. Nekem egész jól működik. Most cseréltem külsőt. Mitas X-Field elkopott. Ugyanolyat kapott a hátsó kerék. Ez több mint egy hete volt. Az istenért nem tömítette még le teljesen. Ereszt folyamatosan, a tolerálhatónál nagyobb mértékben. A mostanában megtekert 30-40km alatt is 2-3 alkalommal kell pumpálnom. Lehet kezdésnek visszarakom bele a Mitas latex lötyit, hogy tömítsen, majd utána meg vissza a Finish Line. Van belőle bőven. Szobában napokig elvan. Ma voltam egy Balatonfüred-Tihany rövid kört, vonattal mentem le, egy pumpálás volt ezalatt. Sőt hazaérve, már a vonaton tekerhetetlenre leeresztett. Még megnézem nem-e defekt, de nem látom szivárogni a folyadékot.

Amikor felraktam, oldalfal/peremnél ismét eresztett. Remélem nem az a hülye felniszalag megint.


eddie1978 módosította - 2019. január 11. - 21:03


#2
koga

koga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 537 hozzászólás

es mit hasznalj mar helyette?

eladtam azt a bringát már



#3
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 588 hozzászólás

én ilyen levágott 24-es belsős gettótúblesszel jártam évekig,hibátlanul működött


es mit hasznalj mar helyette?

#4
koga

koga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 537 hozzászólás

Pont pár napja néztem én is ezt. Meg ennek egy egyszerűbb változatát is láttam, ott nem ragasztották rá a maradékot, hanem levágták. Lehet nyáron kipróbálom én is az egyszerűbb változatát. :)

én ilyen levágott 24-es belsős gettótúblesszel jártam évekig,hibátlanul működött



#5
deviantRider

deviantRider

    fórumtag

  • fórumtag
  • 38 hozzászólás
  • LocationNyíregyháza

 

Pont pár napja néztem én is ezt. Meg ennek egy egyszerűbb változatát is láttam, ott nem ragasztották rá a maradékot, hanem levágták. Lehet nyáron kipróbálom én is az egyszerűbb változatát. :)


deviantRider módosította - 2019. január 05. - 19:12


#6
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 588 hozzászólás
ridemonkey.bikemag.com/threads/ghetto-tubeless-conversion-diy-tips-and-tricks.240026/

getto szingo:



Me'g a kulso belsejere is kene belsot ragasztani :))

blash módosította - 2019. január 05. - 19:06

  • Kisherceg kedveli ezt

#7
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.124 hozzászólás

Az "ÚJ" Continental Performance gumi, ami majd már tubeless-es lesz....

Most találtam meg egy 2017-es Conti bringagumi katalógust. Már akkor az összes Performance gumi "TubelessReady" jellel szerepel.


Marci

#8
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 458 hozzászólás
Köszönöm! Ezt még kipróbálom.

#9
andrew_m

andrew_m

    vendég

  • fórumtag
  • 197 hozzászólás

Már írtam, hogy valószínű eladom a két kerékszettemet és veszek egy Mavic UST szettet, mainek nincs lyuk a felniben. Már többször szívtam a felniszalaggal. A Tesa 4289 szalag abszolút nem vált be a DT R24 DB Spline és a Mavic Aksium Disc kerékhez sem. Túl merev. Kiugrik a vájatból. Ha kell valakinek a Tesa szalagból 60m és a DB szalagból 10m, ami ugyanaz mint a Tesa, szívesen odaadom gombokért.

A DT szalag ami jó mert lágyabb, az is átszakad egy idő után, hiába van duplán ragasztva. Már többször szívatott meg. Nem sorjás a felni. Megnéztem.

 

Szalaggal csak simán fedd le jó feszesen a két perem közti területet, szerintem kár betömködni a vájatokat, többet árt mint használ. Gorilla Tape To-Go 9m ~1000 Ft barkácsáruházban, szerintem egy próbát megér mielőtt új kerékszettbe beruházol, régóta használom a bóvli gyári szalag helyett.


andrew_m módosította - 2018. szeptember 26. - 21:36


#10
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.303 hozzászólás

A Tesa a szalag ragasztója kevésbé ragad, mint a "dedikált" felniszalagoké.

 

De hogy átszakadjon bármelyik is... Ezek a szalagok specifikáció szerint bírják akár a 8 bar nyomást. A Tesa szalagot például eredetileg acélrudak egymáshoz kötözéséhez fejlesztették.

 

Nem a tubeless szelep + felni találkozásánál ment el a nyomás? Az egy "tipikus" probléma tubeless setup esetén

Volt már példa rá, nálam is, küllőfurat pereménél, Notubes, azóta két rétegben van.


gaboca1 módosította - 2018. szeptember 26. - 13:12


#11
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.643 hozzászólás

Már írtam, hogy valószínű eladom a két kerékszettemet és veszek egy Mavic UST szettet, mainek nincs lyuk a felniben. Már többször szívtam a felniszalaggal. A Tesa 4289 szalag abszolút nem vált be a DT R24 DB Spline és a Mavic Aksium Disc kerékhez sem. Túl merev. Kiugrik a vájatból. Ha kell valakinek a Tesa szalagból 60m és a DB szalagból 10m, ami ugyanaz mint a Tesa, szívesen odaadom gombokért.

A DT szalag ami jó mert lágyabb, az is átszakad egy idő után, hiába van duplán ragasztva. Már többször szívatott meg. Nem sorjás a felni. Megnéztem.

A Tesa a szalag ragasztója kevésbé ragad, mint a "dedikált" felniszalagoké.

 

De hogy átszakadjon bármelyik is... Ezek a szalagok specifikáció szerint bírják akár a 8 bar nyomást. A Tesa szalagot például eredetileg acélrudak egymáshoz kötözéséhez fejlesztették.

 

Nem a tubeless szelep + felni találkozásánál ment el a nyomás? Az egy "tipikus" probléma tubeless setup esetén


zscs módosította - 2018. szeptember 26. - 09:42

---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#12
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.522 hozzászólás
  • LocationBécs

de en nem ertem, miert szorakoztok ilyenekkel? :unsure: miert nem jok a bevalt szalagok? egy kerekszettre egyszer kell megvenni.



#13
trek8k

trek8k

    vendég

  • fórumtag
  • 139 hozzászólás

Már írtam, hogy valószínű eladom a két kerékszettemet és veszek egy Mavic UST szettet, mainek nincs lyuk a felniben. Már többször szívtam a felniszalaggal. A Tesa 4289 szalag abszolút nem vált be a DT R24 DB Spline és a Mavic Aksium Disc kerékhez sem. Túl merev. Kiugrik a vájatból. Ha kell valakinek a Tesa szalagból 60m és a DB szalagból 10m, ami ugyanaz mint a Tesa, szívesen odaadom gombokért.

A DT szalag ami jó mert lágyabb, az is átszakad egy idő után, hiába van duplán ragasztva. Már többször szívatott meg. Nem sorjás a felni. Megnéztem.

 

Nekem bevált a litván ebay-es csókától  rendelt Tesa 4289, bár 24mm-est küldött 23mm helyett. Notubes Ztr Arch Ex felni és Schwalbe Almotion külső.



#14
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.522 hozzászólás
  • LocationBécs
Erdekes, nekem ilyen gondom sose volt, negy tubelesses kerekszettem volt - ketto dt, a gyari dt szalaggal. A tobbihez a notubes yellowtapet hasznaltam. Azt probaltad?

***

Tuti a centrifugalis ero szakitotta le a butykoket, tul gyors vagy :D

#15
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 458 hozzászólás

Már írtam, hogy valószínű eladom a két kerékszettemet és veszek egy Mavic UST szettet, mainek nincs lyuk a felniben. Már többször szívtam a felniszalaggal. A Tesa 4289 szalag abszolút nem vált be a DT R24 DB Spline és a Mavic Aksium Disc kerékhez sem. Túl merev. Kiugrik a vájatból. Ha kell valakinek a Tesa szalagból 60m és a DB szalagból 10m, ami ugyanaz mint a Tesa, szívesen odaadom gombokért.

A DT szalag ami jó mert lágyabb, az is átszakad egy idő után, hiába van duplán ragasztva. Már többször szívatott meg. Nem sorjás a felni. Megnéztem.



#16
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.017 hozzászólás
Az a furcsa, hogy honapokig hasznaltam gond nelkul, most meg 1-2 tekeres alatt leszakadt egy csomo, mindket oldalrol, pedig nem is vadultam vele.

Kovetkezo kulsom 150g-al nehezebb lesz :)
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#17
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 629 hozzászólás

 

Pont a héten kezdtek leszakadni a fullextrás mitas scyllám oldalbütykei, a szövetig, 1000km nincs a külsőben...
 
Nálam leszerepelt.
 
 

 

Basszus, ez jó szarul néz ki. Ilyet vagy 20 éve láttam csak, egy Black Shark front/rear light verziónál, a schwalbe-tól. Nincs rendesen rásütve, vagy szimplán a rétegrend rossz.



#18
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.017 hozzászólás

...

Bajban vagyok ezzel, hogy mit is kellene vennem ehhez a felnihez, hogy tubeless ready (mitas) gumit tehessek rá ...

Pont a héten kezdtek leszakadni a fullextrás mitas scyllám oldalbütykei, a szövetig, 1000km nincs a külsőben...
 
Nálam leszerepelt.
 
IMG_20180922_165300.jpg

Paul Vitti módosította - 2018. szeptember 24. - 23:09

  • Rabbit kedveli ezt
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#19
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 629 hozzászólás

Tovabbi trukk, ha pl nem szimplan utan akarsz tolteni, hanem kicsit megtisztitani a kulsot a regi sealanttol... Feldobod a bringat allvanyra, a kereket sem szeded ki, csak kipattintod az egyik oldalt a guminal, kefevel kitisztitod, boosterrel vissza, es lehet is betolteni es pumpalni. Ez egy bringatakaritasba is belefer, korabban ez sokkal korulmenyesebb volt.

Köszi tanácsokat és a türelmet, fiúk, csak képben leszek lassan.

 

Ilyen hitványul szerelhető felnim nem volt még eddig, Így szerintem megfelelő -pattogós fajta: Eddig a drótos gumira fogtam, hogy azért kell annyit igazgatni.

 

Boosterből van jó ár-érték arányban tippetek? Láttam már videón szuicid pillepalackos megoldástól a kézi permetezőig mindent.Tán a gyári jobb ötletnek tűnik.



#20
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.522 hozzászólás
  • LocationBécs
Tovabbi trukk, ha pl nem szimplan utan akarsz tolteni, hanem kicsit megtisztitani a kulsot a regi sealanttol... Feldobod a bringat allvanyra, a kereket sem szeded ki, csak kipattintod az egyik oldalt a guminal, kefevel kitisztitod, boosterrel vissza, es lehet is betolteni es pumpalni. Ez egy bringatakaritasba is belefer, korabban ez sokkal korulmenyesebb volt.
  • Rabbit kedveli ezt