Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tubeless - a belsõ nélküli rendszer

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1564 hozzászólás a témában

#1
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.079 hozzászólás

Az "ÚJ" Continental Performance gumi, ami majd már tubeless-es lesz....

Most találtam meg egy 2017-es Conti bringagumi katalógust. Már akkor az összes Performance gumi "TubelessReady" jellel szerepel.


Marci

#2
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 451 hozzászólás
Köszönöm! Ezt még kipróbálom.

#3
andrew_m

andrew_m

    vendég

  • fórumtag
  • 195 hozzászólás

Már írtam, hogy valószínű eladom a két kerékszettemet és veszek egy Mavic UST szettet, mainek nincs lyuk a felniben. Már többször szívtam a felniszalaggal. A Tesa 4289 szalag abszolút nem vált be a DT R24 DB Spline és a Mavic Aksium Disc kerékhez sem. Túl merev. Kiugrik a vájatból. Ha kell valakinek a Tesa szalagból 60m és a DB szalagból 10m, ami ugyanaz mint a Tesa, szívesen odaadom gombokért.

A DT szalag ami jó mert lágyabb, az is átszakad egy idő után, hiába van duplán ragasztva. Már többször szívatott meg. Nem sorjás a felni. Megnéztem.

 

Szalaggal csak simán fedd le jó feszesen a két perem közti területet, szerintem kár betömködni a vájatokat, többet árt mint használ. Gorilla Tape To-Go 9m ~1000 Ft barkácsáruházban, szerintem egy próbát megér mielőtt új kerékszettbe beruházol, régóta használom a bóvli gyári szalag helyett.


andrew_m módosította - 2018. szeptember 26. - 21:36


#4
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.295 hozzászólás

A Tesa a szalag ragasztója kevésbé ragad, mint a "dedikált" felniszalagoké.

 

De hogy átszakadjon bármelyik is... Ezek a szalagok specifikáció szerint bírják akár a 8 bar nyomást. A Tesa szalagot például eredetileg acélrudak egymáshoz kötözéséhez fejlesztették.

 

Nem a tubeless szelep + felni találkozásánál ment el a nyomás? Az egy "tipikus" probléma tubeless setup esetén

Volt már példa rá, nálam is, küllőfurat pereménél, Notubes, azóta két rétegben van.


gaboca1 módosította - 2018. szeptember 26. - 13:12


#5
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.587 hozzászólás

Már írtam, hogy valószínű eladom a két kerékszettemet és veszek egy Mavic UST szettet, mainek nincs lyuk a felniben. Már többször szívtam a felniszalaggal. A Tesa 4289 szalag abszolút nem vált be a DT R24 DB Spline és a Mavic Aksium Disc kerékhez sem. Túl merev. Kiugrik a vájatból. Ha kell valakinek a Tesa szalagból 60m és a DB szalagból 10m, ami ugyanaz mint a Tesa, szívesen odaadom gombokért.

A DT szalag ami jó mert lágyabb, az is átszakad egy idő után, hiába van duplán ragasztva. Már többször szívatott meg. Nem sorjás a felni. Megnéztem.

A Tesa a szalag ragasztója kevésbé ragad, mint a "dedikált" felniszalagoké.

 

De hogy átszakadjon bármelyik is... Ezek a szalagok specifikáció szerint bírják akár a 8 bar nyomást. A Tesa szalagot például eredetileg acélrudak egymáshoz kötözéséhez fejlesztették.

 

Nem a tubeless szelep + felni találkozásánál ment el a nyomás? Az egy "tipikus" probléma tubeless setup esetén


zscs módosította - 2018. szeptember 26. - 09:42

---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#6
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.365 hozzászólás
  • LocationBécs

de en nem ertem, miert szorakoztok ilyenekkel? :unsure: miert nem jok a bevalt szalagok? egy kerekszettre egyszer kell megvenni.



#7
trek8k

trek8k

    vendég

  • fórumtag
  • 135 hozzászólás

Már írtam, hogy valószínű eladom a két kerékszettemet és veszek egy Mavic UST szettet, mainek nincs lyuk a felniben. Már többször szívtam a felniszalaggal. A Tesa 4289 szalag abszolút nem vált be a DT R24 DB Spline és a Mavic Aksium Disc kerékhez sem. Túl merev. Kiugrik a vájatból. Ha kell valakinek a Tesa szalagból 60m és a DB szalagból 10m, ami ugyanaz mint a Tesa, szívesen odaadom gombokért.

A DT szalag ami jó mert lágyabb, az is átszakad egy idő után, hiába van duplán ragasztva. Már többször szívatott meg. Nem sorjás a felni. Megnéztem.

 

Nekem bevált a litván ebay-es csókától  rendelt Tesa 4289, bár 24mm-est küldött 23mm helyett. Notubes Ztr Arch Ex felni és Schwalbe Almotion külső.



#8
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.365 hozzászólás
  • LocationBécs
Erdekes, nekem ilyen gondom sose volt, negy tubelesses kerekszettem volt - ketto dt, a gyari dt szalaggal. A tobbihez a notubes yellowtapet hasznaltam. Azt probaltad?

***

Tuti a centrifugalis ero szakitotta le a butykoket, tul gyors vagy :D

#9
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 451 hozzászólás

Már írtam, hogy valószínű eladom a két kerékszettemet és veszek egy Mavic UST szettet, mainek nincs lyuk a felniben. Már többször szívtam a felniszalaggal. A Tesa 4289 szalag abszolút nem vált be a DT R24 DB Spline és a Mavic Aksium Disc kerékhez sem. Túl merev. Kiugrik a vájatból. Ha kell valakinek a Tesa szalagból 60m és a DB szalagból 10m, ami ugyanaz mint a Tesa, szívesen odaadom gombokért.

A DT szalag ami jó mert lágyabb, az is átszakad egy idő után, hiába van duplán ragasztva. Már többször szívatott meg. Nem sorjás a felni. Megnéztem.



#10
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.013 hozzászólás
Az a furcsa, hogy honapokig hasznaltam gond nelkul, most meg 1-2 tekeres alatt leszakadt egy csomo, mindket oldalrol, pedig nem is vadultam vele.

Kovetkezo kulsom 150g-al nehezebb lesz :)
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#11
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 598 hozzászólás

 

Pont a héten kezdtek leszakadni a fullextrás mitas scyllám oldalbütykei, a szövetig, 1000km nincs a külsőben...
 
Nálam leszerepelt.
 
 

 

Basszus, ez jó szarul néz ki. Ilyet vagy 20 éve láttam csak, egy Black Shark front/rear light verziónál, a schwalbe-tól. Nincs rendesen rásütve, vagy szimplán a rétegrend rossz.



#12
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.013 hozzászólás

...

Bajban vagyok ezzel, hogy mit is kellene vennem ehhez a felnihez, hogy tubeless ready (mitas) gumit tehessek rá ...

Pont a héten kezdtek leszakadni a fullextrás mitas scyllám oldalbütykei, a szövetig, 1000km nincs a külsőben...
 
Nálam leszerepelt.
 
IMG_20180922_165300.jpg

Paul Vitti módosította - 2018. szeptember 24. - 23:09

  • Rabbit kedveli ezt
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#13
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 598 hozzászólás

Tovabbi trukk, ha pl nem szimplan utan akarsz tolteni, hanem kicsit megtisztitani a kulsot a regi sealanttol... Feldobod a bringat allvanyra, a kereket sem szeded ki, csak kipattintod az egyik oldalt a guminal, kefevel kitisztitod, boosterrel vissza, es lehet is betolteni es pumpalni. Ez egy bringatakaritasba is belefer, korabban ez sokkal korulmenyesebb volt.

Köszi tanácsokat és a türelmet, fiúk, csak képben leszek lassan.

 

Ilyen hitványul szerelhető felnim nem volt még eddig, Így szerintem megfelelő -pattogós fajta: Eddig a drótos gumira fogtam, hogy azért kell annyit igazgatni.

 

Boosterből van jó ár-érték arányban tippetek? Láttam már videón szuicid pillepalackos megoldástól a kézi permetezőig mindent.Tán a gyári jobb ötletnek tűnik.



#14
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.365 hozzászólás
  • LocationBécs
Tovabbi trukk, ha pl nem szimplan utan akarsz tolteni, hanem kicsit megtisztitani a kulsot a regi sealanttol... Feldobod a bringat allvanyra, a kereket sem szeded ki, csak kipattintod az egyik oldalt a guminal, kefevel kitisztitod, boosterrel vissza, es lehet is betolteni es pumpalni. Ez egy bringatakaritasba is belefer, korabban ez sokkal korulmenyesebb volt.
  • Rabbit kedveli ezt

#15
embé

embé

    fórumtag

  • fórumtag
  • 47 hozzászólás

Csak az öntapadós szalag?


Igen.
  • Rabbit kedveli ezt

#16
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.365 hozzászólás
  • LocationBécs

Igen-igen, kedves Jani, eddig én is eljutottam.
 
Elnézést a pongyola fogalmazásért, megpróbálom máshogy:
Mikor szükséges a integrált szelepes gumiszalagot használni, és mikor elégséges egy-két rétegben leragasztani az öntapadós szalaggal a felni lukait?
Utóbbi esetben csak szelepet tesznek bele, előbbinél is ragasztanak a szelepes szalag alá pluszban.
Tubeless ready külsővel és folyadékkal mindezt, természetesen.


Ezeket a gumiszalagosokat meg eredendoen a gettotubelesshez talaltak ki, olyan felnikhez, amik nem tubelessesek. Anno sokat szemeztem veluk, de vegul inkabb vettem egy tubelesses kerekszettet (ennek kb 7 eve). Tubelesses felnikhez csak egy faltol falig yellowtape, szelep kell.

En nem rizikoznek veluk, mert lehet egyreszt lehet ereszteni fog korbe, masreszt meg nem pattanik be a helyere, es lehet lefordul, vagy feluteses szituacioban bofog a gumi (csak a nyomas tartja a helyen), ilyenkor nyomast es lottyot is veszithet. Ez elofordulhat tubelesses felnivel es nem tubeless gumival is. Ez utobbit probaltam csak, nem az igazi.

En a helyedben csak akkor vagnek bele, ha minden feltetel adott (felni + gumi). Ott is megvan az esely a kompatibilitasi problemara. Sajnos a tubeless meg mindig nem olcso, es erdemes a felrakaskoz normalis eszkozoket beszerezni, sok kinlodastol kimeled meg magad :) nalam a csucs az volt, amikor a nem tubelesses cx gumit raktam fel sima muhelypumpaval, meg szappanos vizzel. Itt sokkal merevebb a fal, mint egy montis guminal, boosterrel sem konnyu eset, a furdoszobank erdekes latvanyt nyujtott egy ilyen muvelet utan.

A mai eszemmel mar nem sporolnek rajtuk:
Booster
11 bart tudo muhelypumpa a boosterhez
Easyfit
Betolto fecskendo

Ezekkel lenyegeben nem tobb ido, es tobb mocskot se csinal, mint egy belsocsere.

#17
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 598 hozzászólás

Nekem a szerelő annyit mondott, hogy ha a külső a belső felfújásánál hallhatóan bepattan a felnibe, majd leengedve is pattanva jön le, akkor meg lehet csinálni TL-re. Meg is lett.
Gyári Concept felni, No tubes szalag, Mitas folyadék, Conti perform gumik, majd Mitas Textra.

 

Csak az öntapadós szalag?



#18
embé

embé

    fórumtag

  • fórumtag
  • 47 hozzászólás
Nekem a szerelő annyit mondott, hogy ha a külső a belső felfújásánál hallhatóan bepattan a felnibe, majd leengedve is pattanva jön le, akkor meg lehet csinálni TL-re. Meg is lett.
Gyári Concept felni, No tubes szalag, Mitas folyadék, Conti perform gumik, majd Mitas Textra.
  • Rabbit kedveli ezt

#19
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 598 hozzászólás

Ha van belül küllőfurat akkor mindenképpen kell valamilyen szalag.

Igen-igen, kedves Jani, eddig én is eljutottam.

 

Elnézést a pongyola fogalmazásért, megpróbálom máshogy:

Mikor szükséges a integrált szelepes gumiszalagot használni, és mikor elégséges egy-két rétegben leragasztani az öntapadós szalaggal a felni lukait?

Utóbbi esetben csak szelepet tesznek bele, előbbinél is ragasztanak a szelepes szalag alá pluszban.

Tubeless ready külsővel és folyadékkal mindezt, természetesen.



#20
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.782 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Erre sajnos nem számíthatok, ronda merida felirat van csak rajta.

 

Bajban vagyok ezzel, hogy mit is kellene vennem ehhez a felnihez, hogy tubeless ready (mitas) gumit tehessek rá - nem egy drága darab amúgy-, de nem vennék feleslegesen szelepes gumiszalagot, ragasztószalagot, vagy külön szelepeket és még persze folyadékot, ha nem is kell hozzá. Vannak ezek különféle szettekben is ugye (Joe-t, meg Notubes-t is látom.)

Azért ez XM819-es felninél UST feliratos gumival egyszerübb menet volt.

Gondolom te, és még sokan mások rég túl vagytok már ezen, csak én vagyok így lemaradva.

 

Tudnátok segíteni?

Ha van belül küllőfurat akkor mindenképpen kell valamilyen szalag.



A sebesség mindent megold.