Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tubeless - a belsõ nélküli rendszer

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1767 hozzászólás a témában

#1
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.836 hozzászólás
Ugyanezen kérdés, sokféle válasz,vegyes tapasztalatok:
https://singletrackw...less-sealant-5/

Szóval a legjobb, ha azt veszed, amelyiknek legjobban tetszik a színe/szaga/csomagolása. ;)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.540 hozzászólás

Stans NoTubes/Schwalbe (ugyanaz) is jól működik. Ezeket nyugodtan veheted. Hosszú évek óta mióta használom nem volt vele gondom.

(amikor egy üveg szétvágta a külsőm azt nem fogta meg véglegesre de még annyira igen hogy hazajutottam vele - de ez meg nem a tej hibája.

Már sokszor írtam, nekem egy nagy szopásom volt és az a Conti tej volt. Kb ilyen hidegben mint most van ömlött ki a tej a likon és nem történt semmi. Szóval nálam az fekete listás, azóta a Stans NoTubes (Schwalbe).

 

Én is ezt használom - Stans - nagyon régóta és mindent megfogott (szétvágott külsővel sok mindent egyik sem tud kezdeni).


  • husevotelefonfulke kedveli ezt

#3
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.332 hozzászólás

Köszi mindenkinek! :)



#4
joshua

joshua

    vendég

  • fórumtag
  • 225 hozzászólás

Joe's super sealant,jó a tubless gumimhoz és a szingóhoz is! Baromi könnyű ki takarítani a gumiból,gyakorlatilag zuhanyrózsával ki tudom mosni, és co2 patron kompatibilis.Nekem tökéletesen bevált!


  • husevotelefonfulke kedveli ezt

#5
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.633 hozzászólás

Sziasztok!
Race King Protectiont tubelessesítenék. Melyik szmötyit érdemes venni? Örülnék ha olcsó lenne, de a lényeg, h jól működjön.

Stans NoTubes/Schwalbe (ugyanaz) is jól működik. Ezeket nyugodtan veheted. Hosszú évek óta mióta használom nem volt vele gondom.

(amikor egy üveg szétvágta a külsőm azt nem fogta meg véglegesre de még annyira igen hogy hazajutottam vele - de ez meg nem a tej hibája.

Már sokszor írtam, nekem egy nagy szopásom volt és az a Conti tej volt. Kb ilyen hidegben mint most van ömlött ki a tej a likon és nem történt semmi. Szóval nálam az fekete listás, azóta a Stans NoTubes (Schwalbe).


  • husevotelefonfulke kedveli ezt
Marci

#6
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.836 hozzászólás
Én Joe's Eco tejet használok (fontos volt a minél "környezetkímélőbb", természetesebb összetétel), illetve, hogy ne alakuljanak ki "gumiszörnyek). Nekem bevált, talán két lyuk volt,amit nem fogott meg. Azt hiszem, mindkettőnél az volt a gond, hogy viszonylag régen volt már után töltve.

Annyi, hogy Maxxis külsőim vannak, nem tudom, a Conti mit szeret.

Kisherceg módosította - 2024. január 20. - 11:50

  • husevotelefonfulke kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#7
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.332 hozzászólás
Sziasztok!
Race King Protectiont tubelessesítenék. Melyik szmötyit érdemes venni? Örülnék ha olcsó lenne, de a lényeg, h jól működjön.

#8
horgasz-zsolti

horgasz-zsolti

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás

Rendben, köszönöm!



#9
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.836 hozzászólás
Jó eséllyel bármelyik jó lesz hozzá.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#10
horgasz-zsolti

horgasz-zsolti

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás

Sziasztok!

 

Szeleppel kapcsolatban kérdeznék.

Van egy syncros kerékszettem, átmatricázott dt amúgy. Sajnos a hozzá kapott tubeless szelepeket elkevertem, de most vettem tubeless trekking gumikat, gondoltam összerakom akkor belső nélkül.

Bármelyik univerzális tubeless szelep jó lehet hozzá, vagy vegyek kifejezetten dt felnihez ajánlottat? Van ezek között különbség?

Köszi a segítséget!



#11
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Talán elfér ide, főleg, ha a barkácsoló kedvűek megtalálják: https://zolkow.blog....rv#more16505492

Frissítettem egy pár másodperces videóval, ami bizonyítékul szolgál arra, hogy tényleg jó valamire.

Egyben el is gondolkodtatott, hogy a gyári kapható megoldások egyike sem nagyobb ennél, pedig lehet, hogy a pluszos külsőkhöz jó lenne nagyobb tartály.. Bár végülis ez csak a jég megtöréséhez kell, aztán lehet pumpálni hagyományos módon.

Mekkora ötlet, köszi!!!



#12
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.681 hozzászólás

Talán elfér ide, főleg, ha a barkácsoló kedvűek megtalálják: https://zolkow.blog....rv#more16505492

Frissítettem egy pár másodperces videóval, ami bizonyítékul szolgál arra, hogy tényleg jó valamire.

Egyben el is gondolkodtatott, hogy a gyári kapható megoldások egyike sem nagyobb ennél, pedig lehet, hogy a pluszos külsőkhöz jó lenne nagyobb tartály.. Bár végülis ez csak a jég megtöréséhez kell, aztán lehet pumpálni hagyományos módon.

 


  • Kisherceg, Rabbit, mgy és 1 további fórumtag kedveli ezt

#13
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.836 hozzászólás

Valaki azt írta, a legjobban az teríti szét a tejet a kerékben ha szerelés után egyből megy vele néhány km-t. Be fog állni az a kerék, nyugi.

Majd ha tudtál vele menni egy rendes terepest, kérünk beszámolót az "érzésről".

 

Marci kérésére ;P, mivel már van bennem "pár" belsőnélküli bringázás, rövid összefoglaló:

Maxxis Forekaster 2,35 és Icon 2,2, mindkettőt oldszkúl 19 mm belső széles felnin használom.

(Főleg erdei utakon/ösvényeken tekerek, nem nagyon láttak köves, sziklás utakat. Illetve jellemzően még földutakon. Váciak topicban képek a tájról. wink.png)

 

Első próbálkozásra elöl-hátul Forekaster volt, de ez nekem "sok" volt, jobban szeretem, ha hátul könnyen gurul és persze könnyen is csúszik. biggrin.png Emiatt került fel hátra az Icon, kb két alkalom után. Így már helyreállt a lelkem békéje, elöl kapaszkodik, hátul meg.... őőőő, szóval hátul szépen gurul, mikor éppen nem csúszik. smile.png Az Iconról sokat nem tudok mondani, 1,6-1,7 bar amit a dagadt s_gg_m alatt jónak érzek. Kevesebbel már túl puhának tűnik, nem mászkál kanyarban, de tekeréskor érezhetően visszafog. Felette meg kicsit pattogóssá válik. Szépen gurul, szerintem jól is kapaszkodik, de fékezéskor kevés nedvesség vagy kicsit határozottabb fékkar cibálás is elég, hogy megcsússzon.

 

A Forekaster már sokkal érdekesebb. 1,7-1,8 baron tetszik leginkább, alatta mintha hajlamos lenne aláfordulni. Erdőben jól érzi magát, szereti, ha kicsit laza a talaj, van mibe beleharapnia, ilyenkor stabil, biztonságos érzés. (Fel)ázott erdei talajon, sárban meglepően jól kapaszkodik, nem éreztem sosem bizonytalannak. Ami kicsit zavaró, hogy cserébe a korábban használt Conti X-Kingnél valamivel ritkásabb minta miatt (legalábbis ezt gondolom) keményebb felületen kicsit darabos, enyhén bizonytalan érzést ad. Kemény döngölt földutakon vagy aszfalton feltűnő leginkább, de kezelhető. Hasonló, mint a régi, klasszik '90-es évekbeli markánsabb terepgumik. Pl legutóbb, mikor Zolkow után gurultam a bringaúton a Csókakő-kör végén, ő magabizosan hasított elöl, én meg magabizonytalanul billegtem utána... biggrin.png

 

A belsőnélküliségről: az installról már regéltem itt korábban, simán ment. Azóta semmi érdemi nem történt, ami ugye jó. Minden indulás előtt rádugom a pumpát (ezt belsővel is így tettem), pár nap után még nem kell "tölteni", de egy hét után már kell 1-2 tized bar, szóval nem tűnik jelentősnek. Ezeknél a fenti gumiknál feltűnően finom gurulásról nem igazán tudok beszámolni.  Mikor elsőre próbáltam őket, még belső volt bennük (és hideg volt). Most, hogy már belső nélkül tekertem velük jó párat, nem érzem, hogy annyira finoman gurulnának, inkább mint egy jó belsős set-up. Mondjuk kicsit kevésbé ballonosak, mint az elődjeik, amik ezen a bicajon voltak, talán ez is belejátszik. Kíváncsi leszek, a Unitnál milyen lesz, ott kb akkora, vagy kicsit talán ballonosabb a két belsőnélküli gumi (Ardent Race és Icon, mindkettő 2,35) mint az elődjeik, kicsit nagyobb, 21,5mm-s felnin. Most, hogy itt a jó (jobb) idő, elő fogom szedni ezt is. (Hidegben, sárban nem egysebizek. :))


Kisherceg módosította - 2021. április 25. - 21:32

  • Rabbit kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#14
joshua

joshua

    vendég

  • fórumtag
  • 225 hozzászólás

Senki nem tud rá választ? akkor muszáj leszek kipróbálni én :-)

Szóval  kipróbáltam!/Zemplénben/ saját mérés 580 g igazi versenygumi,próbáztam latex belsővel, utána tejjel! a puha gumikeverék miatt tapad mint légy a papira,nagyon érezhető,a gumi pereme nagyon passzos!/crest mk3 felnin/ felraktam és műhelypumpával kényelmesen felfújtam,mint egy belsőt! a 2.2-es igen ballonos mint egy 2.25-2.3-as gumi.De tej nélkül nem működik! kb 70' után leereszt,viszont semillyen gyöngyözés nem tapasztalható a gumi oldalfalán!!!


  • Kisherceg kedveli ezt

#15
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

szvsz van ilyen is meg olyan is - a one pro tl fekete gumimat lecsereltem barna oldalfalura, ugyanaz a falvastagsag, semmi elteres, csak a szin.

 

nem tudom kik uzemletetik ezt a forumot, de jo lenne, ha nem kellene folyamatosan a bongeszot felulbiralni, hogy nem megfeleloen titkositott az oldal. safaribol konkretan hasznalhatatlan - meg az a par ember is el fog tunni innen, annyira idegesito az egesz.


arn módosította - 2021. április 11. - 10:40

  • ZolkoW és Rabbit kedveli ezt

#16
joshua

joshua

    vendég

  • fórumtag
  • 225 hozzászólás

Ha nem tévedek, a bőrszínű külsők színét pont egy réteg gumi hiánya adja. (Gondolom ezért is könnyebb kicsivel.) A skinwall maxxisoknál volt panasz a bőr oldalfali gyöngyöző tubeless szmötyi miatt. Valahol itt visszább linkeltem is egy képet*, talán pont ilyen Einstein edisön Conti volt
Szóvall én inkább nem erőltetném.

 

*edit: Meg is van a kép. Nem tudom, a tiéd ilyen-e, de szerintem ez nem sok levegőt tartana benn.

49728471882_589ed3897e_h.jpg

Még ne vettem meg! csak megnéztem! de én nem ilyen vékonynak láttam az oldalfalát,de holnap tényleg megnézem okával és le is mérem a súlyát is!



#17
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.836 hozzászólás

Ez igaz! viszont ez a bőrszínű Bernstein verzió 590g a protection +605g akkor végül is majdnem mindegy!


Ha nem tévedek, a bőrszínű külsők színét pont egy réteg gumi hiánya adja. (Gondolom ezért is könnyebb kicsivel.) A skinwall maxxisoknál volt panasz a bőr oldalfali gyöngyöző tubeless szmötyi miatt. Valahol itt visszább linkeltem is egy képet*, talán pont ilyen Einstein edisön Conti volt
Szóvall én inkább nem erőltetném.

 

*edit: Meg is van a kép. Nem tudom, a tiéd ilyen-e, de szerintem ez nem sok levegőt tartana benn.

49728471882_589ed3897e_h.jpg


Kisherceg módosította - 2021. április 06. - 16:42

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#18
joshua

joshua

    vendég

  • fórumtag
  • 225 hozzászólás

Az RS tudtommal hivatalosan nem TL ready. Többen viszont már átálltak több kevesebb sikerrel. Én régen használtam belsővel RS-t, de nekem az oldalfal túl vékony volt, sokat nem bírt, így én mindenféleképp a Protectiont ajánlom.

Ez igaz! viszont ez a bőrszínű Bernstein verzió 590g a protection +605g akkor végül is majdnem mindegy!



#19
osi22

osi22

    vendég

  • fórumtag
  • 162 hozzászólás

Senki nem tud rá választ? akkor muszáj leszek kipróbálni én :-)

Az RS tudtommal hivatalosan nem TL ready. Többen viszont már átálltak több kevesebb sikerrel. Én régen használtam belsővel RS-t, de nekem az oldalfal túl vékony volt, sokat nem bírt, így én mindenféleképp a Protectiont ajánlom.



#20
joshua

joshua

    vendég

  • fórumtag
  • 225 hozzászólás

Senki nem tud rá választ? akkor muszáj leszek kipróbálni én :-)