Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Kerékpárszállítás autóval - tetõn, hátul vagy bent?

- - - - -

  • Please log in to reply
827 replies to this topic

#1
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,836 posts

Vonohorogra szerelhető tartót szeretnék. Alapvetően négyen vagyunk, négyes tartót nézegettem, de belegondolva általában ha utazunk és bicaj kell, kettő, max három kell csak.

Miután letudtam a Thule árai miatti infarktust, két kinézett modell van:

 

Pro Use Amber III

Ez az "olcsó" alternatíva.

Minőségi, praktikus cuccnak tűnik, karakoram sem panaszkodott (nagyon).

Zavar, hogy szűknek látszik (adatot nem találtam) a sínek közti távolság, nem szeretném (én sem), ha összeérnének a bringák.

Nem összecsukható, ami alapvetően nem szempont, de ha mégis, az csak jó. 

 

Bosal Comfort Pro 3

"Akciósan" kb másfélszerese, egyébként majdnem duplája a Pro Usernek.

Képről, videóról lényegesen masszívabb, igényesebb hatást kelt.

A sínek közti távolság (23cm) meg van adva, elvileg nem kellene a bringák összekoccanásától tartani.

A bicajok egyesével zárhatóak (a fenti Pro User csak a vonóhorogra).

Összecsukható, ami a tárolás miatt jól jöhet. Az összecsukás kicsit egyszerűbb mint a Pro Usernél, nem kell a lámpákkal vacakolni.

A tartókarok feje szélesnek tűnik, kérdés, hogy a cingár vázcsövek mennyire lesznek stabilak bennük?

A harmadik bicajt a másodikhoz lehet zárni. Ez nem túl vonzó, de valszeg leginkább kettő lesz csak rajta. 

Megbízhatónak tűnő cég terméke, a vonóhorog is tőlük van. :)

 

+1

Pro User Diamant SG3

Drágábban (+20%) találtam mint az akciós Bosalt, így már fájdalomküszöb felett van.

Tudásra kb mint a Bosal, viszont mindhárom bicajhoz külön tartókar jár, ami a kerethez kapaszkodik.

A karok a kerethez és a bicajokhoz is hasonló módon kapcsolódnak.

Összecsukható ez is, kicsit macerásabb.

 

Ötlet, vélemény, tapasztalat? :) Vehetem a Bosalt? :D

 

@karakoram: A Pro User Amber 3 volt neked? Esetleg a sínek közti távolságot nem mérted meg? Csak mert korábba nírtad, hogy a bicajok tengelyvégei hajlamosak voltak összeérni, amit én is szeretnék elkerülni.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,225 posts
  • LocationSvájc

de ha az elozo tarto csavarozva volt.........

mindegy szopjon le az osszes penzehes garazs, nem rakjak fel mert nem ott vettem es nem ismerik a markat.... , nana hogy nagykeraron vettem, ha mar hozzaferek.


Edited by sala, 2023. November 05. - 14:32.

  • Kisherceg likes this
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

#3
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,633 posts

Mert nem olvastad el, hogy..: "Der Thule Elite Van XT ist ein stabiler, einfach handhabbarer Fahrradträger für Vans, der sich schnell und ohne Bohren montieren lässt.


Marci

#4
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,225 posts
  • LocationSvájc
vettem egy Thule Van Xt-t , senki nem akarta vallalni a felrakasat, hat mondom nem fogsz ki rajtam, feldobom gyors....
Bakker hogy 4 ora tomeny szopas , hatso ajtokarpit, ablak leszerelessel....
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

#5
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,540 posts

@marton: köszönöm, rendben. A végén ott volt a szmájli, nem vettem magamra. 

 

Ami szintén nem látszik, hogy miként rögzítetted a alu idomot az OSB-hez. Mivel az elég vékony és nem egy tömör bükk, nem bíznék valami facsavarban.

Átmenő csavar (akár kapupánt csavar) fakötésű alátéttel, vagy valami fémlemezt tennék a lap egyik vagy mindkét oldalára, nehogy kiszakadjon a rögzítés idővel.

 

15 mm-es OSB, az annyira talán nem vékony. Kapupánt csavarral fogtam össze, az adapter maga alu, rá alátét és önzáró anya. 


  • Rabbit likes this

#6
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 992 posts
  • LocationKelenföld

Ami szintén nem látszik, hogy miként rögzítetted a alu idomot az OSB-hez. Mivel az elég vékony és nem egy tömör bükk, nem bíznék valami facsavarban.

Átmenő csavar (akár kapupánt csavar) fakötésű alátéttel, vagy valami fémlemezt tennék a lap egyik vagy mindkét oldalára, nehogy kiszakadjon a rögzítés idővel.


Edited by Rabbit, 2023. November 03. - 14:46.

  • karakoram and Kisherceg like this

#7
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,633 posts

Nem voltam kioktató de ha kis lelked így érzi....

A sorok közé az volt elrejtve, hogy egy villának a belső térben ez a terhelés a nullával egyenlő. Mikor rajta ül valaki a 100 kilójával minimum 10x akkora terhelés éri, mint amikor bringa saját súlya rázza a raktérben.

A haver meg egy fasz volt mert nem figyelt oda rá, hogy a Thule 110kmh-ig engedi a tetőn a bringaszállítást. Hát nyomta mint a barom a cégautónak, 150nel sem lett bajunk - szerencsénk volt. Ezt meg inkább példaként mondtam, hogy érezd, mennyire túl van ez a rendszer biztosítva. Ha ezt bírta nagyon sokáig, nálad nem lesz semmi gond. Csillapítás sem kell, a tengely olyan biztosan fogja a bringát.

De ez az első tengelyes rögzítés eleve ezerszer stabilabb, mint amikor a vázat fogja egy rúd és a két kereket alul rögzíti egy racsnis műanyag heveder. Na azzal már sokkal óvatosabban kell közlekedni.

Én pl a tapadókorongos bringarögzítőt nem értem, aminek a villafogóját használtad. Azt én nem tudom felfogni, én attól folyamatosan rettegnék hogy letépi a szél.

 


  • karakoram and Rabbit like this
Marci

#8
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,540 posts

Mikor 100al, 140el mész és kint van a tetőn a bringa, szerinted milyen erők érik azt a villát?
Haveromnak cégautója volt (benzin végtelenül), imádott száguldozni. A bringám mindig a tetőn volt, sokszor ment 150-170el, ugyan ilyen rögzítéssel. Baja nem lett soha.

 

Igazából a kioktatós hangnemet leszámítva nem sokat segítettél smile.png. Gumi fogással rendelkező tartóval és olyannal ami nem a vázat fogja (Thule Upride) én is száguldoztam mert ott valahol rendeltetésszerű helyen fogja a kerékpárt. Ezeket viszont nem ismerem ahol az első villánál van a rögzítés.   

Azt nem írtad le, hogy van e esetleg valami absorber a villa/tengely résznél, alu vagy műanyag adapter találkozik a karbonnal, stb....



#9
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,836 posts
Míg volt tetőtartóm, sosem mertem száguldozni bicajjal a tetőn... Szerintem rohadtul veszélyes, kizártnak tartom, hogy egy vészfékezésnél rajta tud maradni a canga. Meg amúgy is utaltam.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#10
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,633 posts

Mikor 100al, 140el mész és kint van a tetőn a bringa, szerinted milyen erők érik azt a villát?
Haveromnak cégautója volt (benzin végtelenül), imádott száguldozni. A bringám mindig a tetőn volt, sokszor ment 150-170el, ugyan ilyen rögzítéssel. Baja nem lett soha.


Marci

#11
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,540 posts

Szereltem egy belső tartót a pick up autóm dobozába. Lenne kérdésem, hátha valaki ismeri az alkotóelemeket. 

A front felfogatás a TreeFrog 12x100-as adapter (alu az egész).

Hátul egy nútot vágtam a 15 mm-es OSB lapba, hogy beleüljön a kérék, azt egy szövet hevederrel lehet leszorítani a laphoz (még nincsen a képen).  

A hasonló felfogások esetében van valami csillapítás elől? A front rész a saját tengelyével teljesen fix (fém adapter csatlakozik a karbon villához és a kerékpár saját alu tengelye rögzíti), az OSB lapnak van némi ruganyossága. Jó ez így, nem károsíthatja a villát? Nyilván ahogy megy az autó kicsit mozog az egész ide-oda, ezt amúgy látom a tetőn szállításkor is a hasonlóan rögzített kerékpároknál. 

 

IMG-20231101-120310.jpg

IMG-20231101-120316.jpg

 


  • Kisherceg likes this

#12
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,540 posts
Off es elnezest de hatha nem zavar senkit.
Van egy elado Thule UpRide 599 csucs kerekpartartom, 1x volt teton es 1x ment vele bringa 20 km-t. Mivel most 59 000 Ft-ert nem viszi senki, nem kell itt valakinek mondjuk 50-ert? Jo aron van, hibatlan, hatha derek forumtars hasznalna. Masik autom lett, a regin azert nem volt hasznalva mert a parom nem eleg magas hozza.

#13
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1,166 posts

jaja, én is így csinálom, feldobom, két gumipók keresztbe és lehet is indulni. biggrin.png

 

 

bocs... biggrin.png

 

smile.png smile.png smile.png

Egyébként Thule tartókat használok és valóban kb. feldobom, annyira egyszerű.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#14
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,540 posts

Ez rendben is van, de nem tudom oda feltenni a kerékpárokat huh.png.

Egy 4-es tartón még értem, hogy legyenek minél közelebb a kerékpárok, de a 2-es és 3-as nem nem tudom miért nem szellősebb. 



#15
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,836 posts

Feldobom a bicajokat a tetőre és kész. Nem kell szerelni, szivacsozni, semmit.

 

jaja, én is így csinálom, feldobom, két gumipók keresztbe és lehet is indulni. :D

 

 

bocs... :D


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#16
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1,166 posts

A haver mindig a canyonos dobozbol kipotyogo tepozaras tavtarto kockakkal fonja, ekeli egymashoz az osszeutodo reszeket. Tamvilla (huzozar) az elsovillahoz, es forditva. Ennek hianyaban a habszivacs kinai papucs es klipsszij is mukodik, itt vigyazni kell a szij femcsatja miatt, ne keruljon festett reszre. Evek ota pakolaszunk a tartojara igy, problemamentesen, kulonbozo bicajokat.

 

Na ez nekünk nem igazán jött be. Hiába volt szivacs, lement a festék a telóról és a tartóról is.

Azt nem tudom, milyen tartó volt, de vonóhorogra szerelhető és 2 bicajt tud fogadni.

 

A jelenlegi autómon van vonóhorog, de fentiek miatt nem szórakozom vele.

 

Feldobom a bicajokat a tetőre és kész. Nem kell szerelni, szivacsozni, semmit.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#17
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 992 posts
  • LocationKelenföld
A haver mindig a canyonos dobozbol kipotyogo tepozaras tavtarto kockakkal fonja, ekeli egymashoz az osszeutodo reszeket. Tamvilla (huzozar) az elsovillahoz, es forditva. Ennek hianyaban a habszivacs kinai papucs es klipsszij is mukodik, itt vigyazni kell a szij femcsatja miatt, ne keruljon festett reszre. Evek ota pakolaszunk a tartojara igy, problemamentesen, kulonbozo bicajokat.

#18
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,540 posts

Van amire nem gondoltam pick up esetében, dobozos felépítménnyel (csak azért írom le, hogy más ne járjon így). 

 

A ProUser Amber 3 lett a befutó. A tartó nagyon klassz, itt a fórumon bárki össze tudja építeni (nem összerakva érkezik mint a Thule), anyagminőségre is hibátlan. A vonóhorogra a felhelyezés és zárás nem nagyon lehet ennél jobb és egyszerűbb (pont mint a drágább Thule, van a családban). 

 

Kerékpárokkal:

Amire abszolút nem gondoltam, hogy a kormányom vége nekiverődne a doboz ablakának ha legbelül vinném. Ennek egyik oka a 740 mm széles kormány (ami manapság normális), a másik a felépítmény megléte, a harmadik talán az, hogy a vonóhorog nem olyan hosszú mint egy személyautón (de szerintem egy Transporter/Multivan esetében is necces lenne az biztos). Tehát legbelül nem tudom szállítani a sajátomat. 

Így nyílvám középen van a bringám minden esetben.

Ha legbelül nincs kerékpár akkor középen az 1 szem bringám az elég lötyögős, ráadásul a 29x2.35-ös gumik nem éppen férnek bele tökéletesen a helyükre (elvileg szinte bármilyen külsőt befogad....).    

A feleségem kerékpárja az atom stabil legbelül.      

Viszont a feleségem bringája mellé ha beteszem a sajátomat akkor a Canyon féle (és a DT is) hátsó átmenőtengely az hozzáér a villájához (ezt mondjuk egy csavaros tengellyel orvosolni lehet). Nagyon nem zavar mert műanyag tengely vége, de egy kicsit azért mégis na biggrin.png.

A másik oldalon a feleségem bringájáról a gyereküléshez használt csomagtartót az egyik oldalon ki kell csavaroznom mert különben nekiütődik a Niner villám a csomagtartónak huh.png

Ez még odébb van, de nyilván nem akarok a saját bringám után kötni majd egy harmadikat amit gyakorlatilag az én bringám tart. 

A nem csavaros kerék és vázrögzítés tetszik, a hevederes megoldással sok gond nem lehet azt hiszem, a vázat sem bántja és a keréknél is össze lehet úgy hozni, hogy fém nem érintkezik a felnikkel.  

 

Már 4x használtuk és minden ok tehát nem rossz vagy lehetetlen, de akkor lennék nyugodt ha a sajátom lenne legbelül (erről nem a ProUser tehet, hogy nem megy) vagy ha passzolna a kerék/gumi a tartóba hibátlanul (ha ez menne akkor kevésbé lötyögne középen).   

 

Gravel, road vagy bármilyen trekking kerékpárok azok hibátlanul minden formában elférnek rajta az biztos.  

  

 

 

Köszi a válaszokat. 

 

Pont döglött volt a fórum napokig, így nem vártam és bedobtam a kosárba a Pro-User-t. A tetőre szerelhető változatnál is azért vettem a top Thule modellt mert az a kereket fogja és nem a vázat (karbon). Ez a dilim, tudom nem lesz azzal gond, de több helyen kapni külön kiegészítést karbon vázakhoz a műanyag befogok használatához. A Pro-User nem műanyag összefogással működik, pont a Bikemag teszteken tetszett amit olvastam. 

 

Ha 1 darab kerékpárt szállítok akkor fel tudom dobni a platóra, van a rögzítésnek is módja. Több gép esetén nálam kicsit útban van a doboz felépítmény és egymásra meg nem pakolok kerékpárokat. 2 kerékpár, gyerekülés, kis gyermek kerékpár mellé meg már a cuccaink is be kellene férjenek ha utazunk. Maga a szállító zárható, a Thule esetében is csak a 180 000 Ft-os felett zárható. Ez egy lakattal vagy lánccal meg fogom oldani pillanatok alatt ha ott kell hagyni nagyon a szerelvényt. 

 

Off: 

F150 Raptor: jó lett volna a kis 3.5-es V6-os F150 is, amúgy árban nem sokkal vannak az Amarok felett. No de nem Amarok lett belőle, az USA modellek már 6 méteresek, az EU modellek meg 5.2-5.3 méteresek. Eddig mindenhol meg tudtam vele állni, 6 méter azért már sok lenne smile.png.

A járgány nem teljesen öncélú környezetszennyezés amúgy. Kivált egy eddig használt kisebb áruszállítót (mert az kell), nagyobb családi kombi autót és a hobbi autót is enyhébb off road szempontok szerint.    


Edited by karakoram, 2021. April 05. - 21:53.


#19
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,540 posts

off

remélem a fekete tetőkárpit nem maradt ki smile.png

on

 

off: 

Életem első japán autója és a fekete tetőkárpit pont az áldozata lett annak a hülyeségnek, hogy a japán gyártók többségénél van 3-4-5 fő felszereltségi szint, ami mellé minimális dolgot lehet még választani (szemben mondjuk VW-Audi oldalon majdnem mindent pipálgatni lehet). Én a top alatt lévőt vettem és csak a top esetben van fekete kárpit. A top az más kinézetre és nem tetszik, semmilyen műszaki pluszt nem ad kizárólag design és némi luxus a különbség (és kb. 2 millió). Szóval nem fekete, kicsit fura is huh.png rolleyes.gif biggrin.png.



#20
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,836 posts

off

remélem a fekete tetőkárpit nem maradt ki :)

on

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"