Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

V-fékek - általános eszmecsere

- - - - -

  • Please log in to reply
4039 replies to this topic

#3981
Turbo_G.Pityu

Turbo_G.Pityu

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts
Hali! Pityunak DX fékpillangói vannak , LX karok (ua. mint a dx kar, csak nincs pirosra festve), aztán vettem bele occsó barradine fékpofát, nem cserélhetõ belüt, és mikor kibontom na mi van rája írva? CORRATEC! És fog mint állat,egy ujjal!Na jó ,kettõvel.Nagyobbik fiam a 9.0-ás szettet nyúzza, frankón megállítja mind a 32kg-ját+bringa.Kisebbik fiam sram fv-kar+ tektro fékekkel ijesztgeti az ovisokat. Köszörült bowdenek, egy csep wd-40, és az ovis kezek is meg tudják húzni biztonságosan a féket. Ijesztõ egyébbként hogy miket raknak fel néha a kis biciklikre fék gyanánt!

Üdv:G.Pityu

#3982
fade_away

fade_away

    vendég

  • fórumtag
  • 10 posts
Avid 10 karom és 20 V-fékem van istenkirály.
Mindenkinek csak ajánlom!

#3983
eric

eric

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,147 posts
Azért mondtam hogy hagyjuk a karbont, mert olyan tippeket vártam amik nem ebbõl az anyagból vannak.

A karbon merevítõ használatos CC-re is, vagy csak a triálosoknak van készítve? :)

#3984
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
persze, a cromo is fárad, bár nem annyira, mint az alu (szóval azt ne vegyétek be, hogy az alu szar, mert hamar kifárad, bezzeg a cromo meg a titán...minden (kivétel mondjuk az üveg v. szénszál talán) kifárad...egyszer)

de nem, élettartam szempontjából nem számít

szóval ha már fékmerevítõt használsz, ne azzal indokold, hogy kevésbé fog fáradni a váz ;)

anyag - ja, gondolom számít, de miért is haggyuk a karbont? bár nem hiszem, hogy érzed a különbséget mondjuk alu vagy karbon merevítõ között

#3985
Ras

Ras

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,021 posts
mihez képest jobb fékhatás ???

#3986
DANEE

DANEE

    vendég

  • fórumtag
  • 199 posts
A jobb fékhatás elérése okáér szerintetek érdemes vennem hátulra avid 1.0 vagy 2.0 v féket fékkarokkal együtt? menyibe fog kerüni kb? és miben különbözik az 1.0 és a 2.0?

#3987
eric

eric

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,147 posts
Hátt én azt spec. nem tudom, hogy milyen hatások érik a vázat, vmi gépészmérnök "palánta" megmondja. ;)
Van különbség a merevitõk között? Tehát anyag, erõsség, ilyenek (a karbont most haggyuk)?

#3988
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 posts
Szerintem biztos lehet 8) :-*
Engem is érdekel a téma. Csak anyit tudok róla hogy így a váz oldalirányban nem hajlik annyira, ergó jobb fékerõt lehet elérni.
Engem az érdekel, mivel a fékerõvel elégedett vagyok, hogy a váz kifáradását a fékmerevítõ hogyan befolyásolja, fõleg CrMo vázaknál? Számít valamit az élettartam szempontjából?
By


#3989
eric

eric

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,147 posts
Kicsit térjünk át a fékmerevítõkre. :) Ti milyet használtok/ajánlotok? Lehet egy CC gépen carbon, bazi nagy fékmerevítõt használni szerintetek? ;D

#3990
yalaman

yalaman

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 509 posts
nézegettem az XT is ,de azt az árkülönbséget teljesítményben nem hozta volna vissza szerintem (2002) a régebbieket annyira nem ismerem :-\
max csak a vazamat csavargatta volna (2002)!! azért meg teljesen felesleges :)


#3991
eric

eric

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,147 posts
Jaja. Elég az. ::) ;D Én nemrég találtam rá egy '98-as XT fékrendszerre, nagyon szép állapot + minden. Kíváncsi vagyok hogy hogyan fog mûködni a kicsike. ;D Nekem sem volt eddig még ilyen kategóriás fékem... ::)

#3992
yalaman

yalaman

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 509 posts
elotte dorem vót, még a tarcsa elott :), de az lx az már télleg felsõ kat. ;)
ne hiszem, hogy nagyon duhajkodásra is kell e- ennél jobb?? (cc, maratonra bõven 8))

#3993
eric

eric

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,147 posts
Jól döntöttél akko. :) Nálam is volt átutazóban egy LX fék, szép, jó, okos... ;D

#3994
yalaman

yalaman

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 509 posts
én most dobtam le hátulról az alivio tárcsámat és helyette egy lx V brake-t nyomtam fel!
hát azt kell hogy mondjam jól jártM, PEDIG KB. UGYANAZT VÁRTAM A kettõtõl, pedig két teljesen más mehanizmusról van itt szó. ;) (egyébként a cserének a csomagtartó miatt volt aktualítása)

#3995
Octadrive

Octadrive

    vendég

  • fórumtag
  • 120 posts
Hi potty!
Elfelejtettem hozzá rakni hogy sok féket kipróbáltam már haverok gépén, XT-tis ezek után döntöttem így. Persze a tárcsa az nagyon tetszett, de drága jó, meg eléggé terheli a felnit+küllût+ agyat.

Hát a pontos árat nem tudom egészen de kb
7.500 FT és kapsz hozzá kék fékpofákat.
És a súly is nagyon ott van.
Nekem ezek csak az elején jöttek be, aztán rájöttem hogy eléggé koptatja a felnit, ezért személyes tesztelések mellet a Tióga és a Zoggi-t ajánlom hozzá fékpofának, /jó vételár/ teljes-ítmény/ ezzel aztán már kényelem, fog nagyon, vízben is.

Csak akkor nem fogodt, mikor télen lefagytak jóval minusz fokokban+ a lejtõn, addig parás volt még kinem olvadt a pofa meg a felni.
De van olyan h. ne fagyna ilyenkor be?
Ez természetes,hisz megolvad a hó a pofán, majd szépen ráfagy, DE NYÁRON ;D ez ugyis elképzelhetetlen!!!!

Még egy érv(2): -nagyon szép és nem egy kihajló lemezre fogod be a pofát ( kevesebb erõveszteség nagyobb hatékonyság )

#3996
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 posts
Hi Octadrive!

Én is sok jót hallottam a Ritchey fékrõl. Gondolkozom is egy ilyen beruházáson. Meg tudnád mondani a pontos árát és hogy hol vetted?
Köszi by

#3997
Octadrive

Octadrive

    vendég

  • fórumtag
  • 120 posts
Látom, vagytok páran akik szintén, mint én is nagyon mentek a teljesítményre/ár.

Az én tapasztalatom az hogy még canti-lever fékeket is nagyon fel lehet túrbózni, egy spéci karral, mint régen sok telónál elöl. ::)

;DÉn a Ritchey fékek mellet tettem le a voksot és tapsztalatom: -könnyû, szép kidolgozás, nagyon jól fog, a gyári kék fékpofát ajánlatos lecserélni, mert szerintem elégé eszi a felnit(Tióga v. Zoggi -t helyette). Ugyanis lényeges, hogy jó szerkezetü legyen a pofa,v. oda az egész(puha, nem túl kopós, ne egye a felnit.)

Ha netán még enné a felnit, akkor a forgácsdarabokat azonnali eltávolítása ajánlot, a felnin húzzünk át finom fémgyapotot, ezzel sima felületet kapunk, forgácsmenteset.
Igen sok múlik a bowdenrendszeren is.
Én régi XT canti-lever fékkarral használom, ezzel aztán iszonyatossan fog, de még az Avid csavargathatót ajánlom mellé.
Afékpofák lényegessek! :P

Szerintetek a Magurával (Hs 33 + az ilyesmi) mi a helyzet ? Érdemes átcserélni? ???

#3998
WereCsibe

WereCsibe

    vendég

  • fórumtag
  • 30 posts
Ehhhhh

Ezt mar frankon le kellene rajzolni... Mert jaa igy tenyleg homalyos... De egyebkent nem is az ilyen geometriai faszsagok a fontosak, hanem az anyagminoseg...

Ha jol van eddzve, akkor franko merev, ha nem, akkor nyulik.

Na azt annyi

#3999
Serviceman

Serviceman

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 256 posts
WereCsibe: Ez élég nagy homály, dolgozd ki kicsit finomabban!Lehet hogy akkor nem csak te fogod érteni, mit akartál írni...


#4000
TrollEmber

TrollEmber

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 905 posts
alhonga fékhez:

én is használtam/próbáltam, és klasszul fog, viszont rémálom belõni rendesen és hamar elállítódik. (Ezen nem voltak állítócsavarok, hanem a rugóval kellett variálni, ami meghúzásnál persze totál elmozdult, ami elég idegesítõ volt)