Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Geometria meres a testeddel

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
16 hozzászólás a témában

#1
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

tegnap lemertem a nyereg-kormany felso reszenek kulonbseget.

 

varosi ss -11.5cm

cx -9cm

mtb xc -7cm (eddig -5.5cm volt kb)

 

ezek kozul a cxt erzem alacsonynak... intenziv edzeseken semmi problema, de mostanaban inkabb aszfalton hasznalom hosszabb turakra, igy viszont gyakran kell kormanypoziciot valtanom, mert zsibbad a kezem. a gond az, hogy max pluszos stucnival tudnam feljebb hozni (az meg hogy nez ki).
 


arn módosította - 2017. október 11. - 11:53


#2
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.288 hozzászólás

Ez vmi extrabb trainer, vagy vmi geomereshez hasznalt cucc?

http://www.cyclingwe...ou-go?pid=31795

igen


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Ez vmi extrabb trainer, vagy vmi geomereshez hasznalt cucc?

http://www.cyclingwe...ou-go?pid=31795
  • donciccio kedveli ezt

#4
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

https://data.hu/get/...an_Chris_Bu.pdf töltsd le ezt a könyvet. egész jó dolgok vannak benne.

 

koszi :)


  • donciccio kedveli ezt

#5
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.288 hozzászólás

https://data.hu/get/...an_Chris_Bu.pdf töltsd le ezt a könyvet. egész jó dolgok vannak benne.


  • arn kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#6
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

azert is inditottam ezt a topikot, mert sokmindent lehet olvasni, de a kormanymagassagra szinte semmit se talaltam. megneztem pl az xco pro bringakat, ahany ember, annyi fele... aranyaiban is.

 

a varosi bringamnal ma reggel megmertem 12.5cm az elteres (szamszerusitve eddig sose neztem ezt az aranyt) - ez egy single speed bringa, egyenes kormannyal.

 

tegnap allitottam az xc bringan, eddig volt a legmagasabb pozicioban, most kiprobalom a legalacsonyabbat (spacer -15mm). felfele nem csak azert szeretem az alacsonyabb poziciot, mert elorebb van a sulypont, hanem mert jobban tudok, karbol "huzni" (ellentamasztani a labnak), es alacsonyabban van a sulypont is, ami elegge befolyasolja a tapadast kanyarokban, korabban mindig azt hittem lefele csak elonyosebb a magasabb kormany.



#7
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.288 hozzászólás

nalam a labhosszra volt egy egeszen jo - de mar fogalmam sincs, hogy melyik, csak megjegyeztem a bevalt vegeredmenyt. ezzel a modszerrel visszaellenorizve is stimmel. annyi, hogy mindig az ules "sulypontjahoz" merem a magassagot, amugy elcsuszna a nyeregcso-setback, etc eltereseken.

 

egyszer csinaltattam egy egesztestre vonatkozo merest, vmelyik nagyobb gyarto modszerevel, nah ott nekem sem volt koszonoviszonyban sem, amit idealisnak tartok. azert nem szeretem ezeket a szamolasos modszereket, mert siman lehet olyan testi adottsagod, amivel nem szamolnak.

 

nalam pl aranytalanul hosszuak a labak, a felsotesthez kepest, igy mindig kinlodok a bringageometriakkal, mert csak a hosszabb bringak eleg magasak nekem, hogy ne legyen baromi nagy kulonbseg a kormany es a nyereg magassag kozott. mar hozzaszoktam, hogy alacsonyabban vannak a kormanyok, mint sok embernel. viszont az idealis magassag megtalalasa mindig hosszadalmas, es csak akkor szoktam nekiallni, ha mar kiismertem az adott bringa viselkedeset.

 

erre nincs valami "gyors" okossag?

én úgy tudom,h nincsen. erősen testi adottság függő,h milyen magasan legyen a kormány. ha nem vagyok formában,akkor kicsit feljebb rakom a kormányt,aztán később mehet lefelé pl. izomzattól,és sok egyébtől függ. na meg én 169 cm magas vagyok,erős izgalmi állapotban. nekem kb 7 cm vel van lejjebb a kormányom,a nyereghez képest. egy 190 cm magas embernek már tuti kevés lehet.


donciccio módosította - 2017. október 10. - 10:19

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#8
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

nekem a számolós módszerek sose adták ki azt a magasságot,amit használok.

 

nalam a labhosszra volt egy egeszen jo - de mar fogalmam sincs, hogy melyik, csak megjegyeztem a bevalt vegeredmenyt. ezzel a modszerrel visszaellenorizve is stimmel. annyi, hogy mindig az ules "sulypontjahoz" merem a magassagot, amugy elcsuszna a nyeregcso-setback, etc eltereseken.

 

egyszer csinaltattam egy egesztestre vonatkozo merest, vmelyik nagyobb gyarto modszerevel, nah ott nekem sem volt koszonoviszonyban sem, amit idealisnak tartok. azert nem szeretem ezeket a szamolasos modszereket, mert siman lehet olyan testi adottsagod, amivel nem szamolnak.

 

nalam pl aranytalanul hosszuak a labak, a felsotesthez kepest, igy mindig kinlodok a bringageometriakkal, mert csak a hosszabb bringak eleg magasak nekem, hogy ne legyen baromi nagy kulonbseg a kormany es a nyereg magassag kozott. mar hozzaszoktam, hogy alacsonyabban vannak a kormanyok, mint sok embernel. viszont az idealis magassag megtalalasa mindig hosszadalmas, es csak akkor szoktam nekiallni, ha mar kiismertem az adott bringa viselkedeset.

 

erre nincs valami "gyors" okossag?


  • donciccio kedveli ezt

#9
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.288 hozzászólás

stopli: az,h a pedál közepére essen a legszélesebb része a lábfejnek, sima ügy. viszont a sarok távolsága a hajtókartól már nem annyira 1értelmű több embernek. magamnak már megvan a jó beállítás,így azt írom le,ahogy másoknak szoktam belőni. van a lábfejnek egy természetes állapota,ahogy áll az ember a földön. ezt próbálom leutánozni a stopli beállításánál is. vagy megkérem az illetőt,h járkáljon egy kicsit,vagy szökkenjen 1et,és amit ott látok,ahhoz próbálom igazítani a stoplit. aztán ott van még,h milyen széles terpeszben áll az ember természetes állapotban. itt azt kéne állítani,h a pedál hosszanti tengelye,milyen messze legyen a bringa középvonalától. a pedál tengelyek alátétezésével lehet(ne) variálni. itthon nem sok ilyen alátétet láttam még sajna.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#10
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.288 hozzászólás

ezen mar en is sokat gondolkodtam, hogy mibol erdemes kiindulni, mert az spdnel nem a pedal feluletet "taposod" es igen, elteroek a cipok is, foleg montin. taposopedalnal maradnek egy "atlagos" ciponel.

 

erre van ezerfele szamolasi modszer belsolabhosszbol kiindulva, aztan mindenfele csodaszammal beszorozva - ezekkel altalaban az a problema, hogy nem veszi figyelembe pl a setback, labfej, hajtokarhosszt. igy igazabol nemtom mennyivel pontosabb, mint ez a regi modszer. vegeredmenyben marad, hogy belovod nagyjabol, aztan elmesz tekerni, hogy bevalt e :)

nekem a számolós módszerek sose adták ki azt a magasságot,amit használok.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#11
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

én ezt mezítláb szoktam,és az így nyeregmagassághoz hozzáadom a stopli + cipőtalp vastagságát. talán így pontosabb egy kicsit,mivel a bringás csukák sarka eléggé különbözik. 

 

erre van ezerfele szamolasi modszer belsolabhosszbol kiindulva, aztan mindenfele csodaszammal beszorozva - ezekkel altalaban az a problema, hogy nem veszi figyelembe pl a setback, labfej, hajtokarhosszt. igy igazabol nemtom mennyivel pontosabb, mint ez a regi modszer. vegeredmenyben marad, hogy belovod nagyjabol, aztan elmesz tekerni, hogy bevalt e :)


arn módosította - 2017. október 10. - 09:54

  • donciccio kedveli ezt

#12
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.288 hozzászólás

hi,

 

azert hoztam letre a topikot, hogy osszegyujtsuk es megbeszeljuk olyan praktikakat, amivel konnyen es gyorsan meghatarozhatoak, hogy egy bringa meretei illetve a beallitasai nagyjabol megfelelnek e neked, ami jo kiindulasi alap egy kesobbi finomhangolashoz, esetleg segit bringavasarlasnal, anelkul, hogy tekerni tudnal vele.

 

nyeregmagassag - ezt a nyujtottlabas-sarkas modszert gyerekkorom ota ismerem, es regen sokat hasznaltam, azota van egy bevalt magassag, amit minden bringamnal alkalmazok, de ellenorzesre most sem rossz "parasztmodszer".

 

heel%20to%20pedal%20method%20to%20determ

én ezt mezítláb szoktam,és az így nyeregmagassághoz hozzáadom a stopli + cipőtalp vastagságát. talán így pontosabb egy kicsit,mivel a bringás csukák sarka eléggé különbözik. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#13
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

ami meg eszembe jutott igy hirtelen - es fotot sem talaltam rola, de a nagyon kenyelmes egyeneskormanyos bringaimnal nalam mindig megvolt ez az egybeeses (lehet veletlen): ha kenyelmes pozicioban ulsz a bringan, es lefele nezel, a kormany kitakarja az elso kerek tengelyet. ha ez nem igy van, akkor a nyergen elore hatra mozogva ellenorizheted, hogy tul hosszu, vagy rovid neked a geo. elonye, hogy ebben tenyleg minden porcikad benne van.

 

biztos van meg ezer ilyen, ezek jutottak hirtelen eszembe, egeszitsetek ki. pl szivesen fogadnek kormanymagassag meghatarozasara ilyesmi modszert.


arn módosította - 2017. október 10. - 09:56

  • donciccio kedveli ezt

#14
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

fekkar dolesszog - a alsokar - nyujtott mutatouj modszere.

 

Cockpit%20-%20Retain%20Control_C5FAD230-



#15
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

"reach" - jo a bringa kombinalt hosszanak ellenorzesere egyenes kormanynal. elmeletileg az alsokarnak a nyereg orra es a nyujtott tenyer leghosszabb ujjanak a stucni kozepeig kell ernie.

 

1299152327073-fnnzemqvpx49-630-354.jpg



#16
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

nyeregpozicio (elore-hatra) - a terdkalacs, es a pedal tengelyenek egybeesese.

 

Screen-Shot-2014-05-13-at-3.17.39-PM.png



#17
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

hi,

 

azert hoztam letre a topikot, hogy osszegyujtsuk es megbeszeljuk olyan praktikakat, amivel konnyen es gyorsan meghatarozhatoak, hogy egy bringa meretei illetve a beallitasai nagyjabol megfelelnek e neked, ami jo kiindulasi alap egy kesobbi finomhangolashoz, esetleg segit bringavasarlasnal, anelkul, hogy tekerni tudnal vele.

 

nyeregmagassag - ezt a nyujtottlabas-sarkas modszert gyerekkorom ota ismerem, es regen sokat hasznaltam, azota van egy bevalt magassag, amit minden bringamnal alkalmazok, de ellenorzesre most sem rossz "parasztmodszer".

 

heel%20to%20pedal%20method%20to%20determ

 

 


  • donciccio kedveli ezt